Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Kupiłam "Miłość za kilka włosów" Mohammeda Mrabeta. ciesielskabozena
"Portret damy" Henry James "Legendy i opowieści historyczne o Toruniu" Benon Frąckowski ciesielskabozena
Czytam biografię Balzaca. ciesielskabozena
Przeczytałam dwie książki S. Fleszerowej - Muskat "Kochankowie róży wiatrów" i "Milionerzy". ciesielskabozena
Przeczytałam "Idiotę" F. Dostojewskiego... Jestem pod wrażeniem... ciesielskabozena
Nie kupiłam nic, ale pożyczyłam do czytania książkę Andrzeja Stasiuka "Jak zostałem pisarzem"... ciesielskabozena
Już czytałam "Wzgórze Błękitnego Snu". Powieść bardzo mi się podobała. ciesielskabozena
Tak, zgadzam się, choć przez początek powieści "Leśne morze" "ciężko" się przedrzeć. Jestem pod wrażeniem tej książki. ciesielskabozena
"Leśne Morze" I. Newerlego - bozenaciesielska
Fiodor Dostojewski "Biesy" - ciesielskabozena
"Kubusia Puchatka" ciesielskabozena
Kupiłam "Komediantkę" W. S. Reymonta, "Izrael - Palestyna Pokój czy święta wojna" M. V. Llosy i "Męska rzecz..." A. Millera. Dostałam "Gawędziarza" M. V. Llosy, "Ryszard Kapuściński Biografia pisarza" B. Nowackiej i Z. Ziątka oraz "Utwory wybrane" I. Babla. ciesielskabozena
Lektury szkolne: "Przygody Tomka Sawyera" M. Twaina, "Pinokio" C. Collodiego, "Harry Potter" I część J. K. Rowling - ciesielskabozena
"Zapach cedru" bciesielska
"Zakochane kobiety" D. H. Lawrence. ciesielskabozena
"Wspomnienia" Anna Dostojewska. ciesielskabozena
Henryk Grynberg "Uchodźcy". ciesielskabozena
Akcja wielu powieści i opowiadań Iwana Turgieniewa mieści się na wsi. ciesielskabozena
Czy mieści się w tematyce "Pogoda dla bogaczy"? ciesielskabozena
W "Pinokiu" Carlo Collodiego występuje Kot. ciesielskabozena
Nie, nie powinno się tego czytać ani tym bardziej oglądać na szklanym ekranie... ciesielskabozena
Nie, nie powinno się... ciesielskabozena
Może "Miasteczko Middlemarch" George Eliot lub "Ziemia tragiczna" Erskine Caldwella. ciesielskabozena
A może powieści Władysława Terleckiego np. "Dwie głowy ptaka" lub "Powrót z Carskiego Sioła"? ciesielskabozena
- Gdzie są "Ludzie bezdomni"? - Przeważnie na dworcach... ciesielskabozena
Z lekcji języka polskiego: - Proszę pani, czy mogę wypożyczyć książkę "W pustyni", bo "W pustyni i w puszczy" jest za długa... ciesielskabozena
Przeczytałam kilka jej powieści w poprzednie wakacje. Została mi "Emma", którą teraz zaczęłam czytać. ciesielskabozena
Może czytał ktoś "Emmę" Jane Austen? Warto czytać czy nie? ciesielskabozena
Anna Maria Berezowska to bohaterka powieści Jamesa C. Martina "Pod purpurowym niebem" - ciesielskabozena
Losy Anny Marii Berezowskiej w powieści Jamesa C. Martina "Nie ponaglaj rzeki" - ciesielskabozena
Może i jest smutna, ale chyba nie o to chodzi... Pięknie ujmuje nasz człowieczy los... ciesielskabozena
Uważam, że "Kamień na kamieniu" to kawał dobrej prozy W. Myśliwskiego. Zgadzam się z wypowiedzią użytkownika - ciesielskabozena
Czytam teraz "Zakochane kobiety". Gdy przeczytam całość, ocenię... bciesielska
Ludzie, kiedy wy czytacie tyle książek. Jestem pod wrażeniem... Staram się dużo czytać, ale odpadam w tych rankingach. bciesielska
Dodam więcej: wstyd i hańba... "Pan Tadeusz" to majstersztyk. Jest szkolną lekturą. Szkoda, że tak mało uczniów czyta lektury. bozenaciesielska
Powieść dość dobra. Można polecić innym do czytania.
Powieść I. Jurgielewiczoej "Ten obcy" należy do jednej z ciekawszych lektur szkolnych. Można omówić wiele problemów jak najbardziej aktualnych, mimo że książka została napisana bardzo dawno. Z tym traktowaniem Zenka przez ojca należy uwzględnić jeszcze opinię i zdanie ojca... Sytuację znamy tylko z relacji Zenka. Życiorys I. Jurgielewiczowej jest bardzo interesujący.
Teraz czytam "Lisy w winnicy".
Obie powieści są dobre. Czyta się z zainteresowaniem o losach Anny Berezowskiej.
Czytałam "Huragan" już tak dawno temu, że chyba najstarsi ludzie nie pamiętają, ale powieść bardzo mi się podobała. Może ten Gąsiorowski jest niedoceniony?
Film filmem (wiadomo, operuje skrótem). Powieść piękna, bardzo mi się podobała. Polecam miłośnikom czytania.
Książkę "Młyn nad Flossą" G. Eliot przeczytałam. Podobały mi się trafne i sugestywne opisy postaci. Jest to powieść dość dobra.
Tak, w tej długiej powieści chodzi o klimat. Może się komuś taka proza nie podobać i wcale się nie dziwię. Lubię powieści G. Eliot. Mam nawet wrażenie, że "Miasteczko Middlemarch" z jego postaciami, atmosferą i problemami są jak najbardziej aktualne.
Można powiedzieć, że "zmordowałam" tę "Nianię i górę lodową" A. Dorfmana. Czytałam ją bardzo długo, ale skończyłam. Nie mam zdania na jej temat.
Powieści G. Kanowicza są bardzo dobre.
Polecam powieści Grigorija Kanowicza "Łzy i modlitwy głupców", "Świece na wietrze", "Park niepotrzebnych Żydów", "Nie odwracaj twarzy od śmierci", "Koziołek za dwa grosze".
Czytałam dość dawno "Wichrowe wzgórza" Emily Bronte (tu powinno być e z dwoma kropkami, ale nie umiem tego zrobić) i chyba znów do nich powrócę. Polecam także książkę Anny Przedpełskiej - Trzeciakowskiej "Na plebanii w Haworth". Ta biograficzna pozycja opowiada o historii całej rodziny.
Książka "Marly dla przyjaciół" bardzo mi się podobała. Byłam zauroczona.
Czytam zdecydowanie jedno dzieło.
A książeczka "Zupa Franza Kafki" Marka Cricka?
Gustaw Zieliński "Kirgiz".
Skończyłam W. Odojewskiego "Zasypie wszystko, zawieje...". Bardzo piękna powieść. Jestem pod wrażeniem prozy Odojewskiego. bozenaciesielska
Przeczytałam wszystkie trzy tomy M. Kalicińskiej trochę z ciekawości, gdyż były szeroko rozreklamowane. Czyta się szybko, ale nie są to powieści rewelacyjne. Z całego serialu obejrzałam tylko jeden odcinek i o jeden za dużo... bozenaciesielska
Ostatnio kupiłam kilka książek: Lion Feuchtwanger "Lisy w winnicy" Hanna Krall "Żal" Włodzimierz Odojewski "Zasypie wszystko, zawieje..." Igor Newerly "Leśne morze" Lew Tołstoj"Anna Karenina" bozenaciesielska
Koniecznie z Faulknera "Absalomie, Absalomie" (wyd. 1936 r.) bozenaciesielska
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)