Komentarze użytkownika winky

Czy warto przeczytać?

Książka: Achaja: Tom 1 (Ziemiański Andrzej (pseud. Shoughnessy Patrick))
Autor: winky Dodany 24.02.2012 00:08

Ze swojej strony mogę powiedzieć jedynie: Boże broń. To najgorsza powieść spod znaku polskiej fantastyki, jaką miałam w rękach. Ani nie jest dobrze napisana, ani nie ma dobrej historii, a wkurza przy lekturze tak niepomiernie, że o mało nie podarłam swojego egzemplarza na strzępy.

Zobacz całą dyskusję

Przygody czarodzieja niedyplomowanego

Książka: Ani słowa prawdy: Opowieści o Arivaldzie z Wybrzeża (Piekara Jacek (pseud. Craft Jack de))
Autor: winky Dodany 23.03.2011 12:29

Ano, można tę książkę podsumować stwierdzeniem: dobra, acz bez rewelacji. Niektóre nawiązania do innych tytułów odbierałam jednak jako wtrącanie ich na siłę bez większego sensu, jak na przykład nazwy Ker Paraveh (zamek Ker Paravel z narnijskiego cyklu) czy Dolina Imssy (chyba nie trzeba wyjaśniać). Ani jakoś bardziej Piekara do tego nie nawiązywał, ani nie wyśmiewał, więc w gruncie rzeczy po co to? Dziwnie też wygląda nagła przemiana Arivalda...

Zobacz całą dyskusję

Czy ta seria jest rzeczywiście taka dobra?

Książka: Droga cienia (Weeks Brent)
Autor: winky Dodany 15.03.2011 23:17

Ach, no i zapomniałam wspomnieć o jednej straszliwie denerwującej mnie rzeczy. Czy tej książce ktokolwiek zrobił korektę?! Nagminnie pojawiają się literówki, interpunkcja leży i kwiczy... MAG już nie pierwszy raz ,,zachwyca" takim wydaniem.

Zobacz całą dyskusję

Czy ta seria jest rzeczywiście taka dobra?

Książka: Droga cienia (Weeks Brent)
Autor: winky Dodany 15.03.2011 23:14

Dałam 4, ale 3+ też nie wydaje mi się zaniżoną oceną. Po prostu umiarkowanie mnie to zachwyciło. Postaci jest ogrom (ergo - tyleż imion do zapamiętania), a niektóre pojawiają się raz czy dwa, by nagle się okazało, ze mają znaczący wpływ na fabułę... i w efekcie w ogóle przestaję cokolwiek rozumieć. Fakt, fabuła jest prowadzona średnio. Zaś zakończenie W OGÓLE mi się nie podobało. Nie chcę zdradzać szczegółów, ale powiedzmy, że deus ex machina to ...

Zobacz całą dyskusję

Chaos kontrolowany?

Książka: Kabaret metafizyczny (Gretkowska Manuela)
Autor: winky Dodany 19.12.2010 13:21

Moja opinia nie będzie zbyt wysublimowana, ale to było zwyczajnie durne. Chaotyczne, bez większego sensu, ociekające wymuszoną metafizyką (o której się tam TYLE wspomina!), ani trochę nie zmuszające do refleksji, może poza pytaniem ,,Po co ja to w ogóle czytam?" Wygląda to po prostu jak jedno wielkie usiłowanie być szokującym na siłę - a i to Gretkowskiej umiarkowanie wychodzi. Z innymi jej pozycjami nie miałam okazji się zapoznać, więc nie ma...

Zobacz całą dyskusję

Pierwsze i ostatnie spotkanie z Piekarą

Książka: Charakternik (Piekara Jacek (pseud. Craft Jack de))
Autor: winky Dodany 14.12.2010 15:29

Czy aby na pewno chodziło Ci o rok 1969? ;) Z recenzją muszę się zgodzić. Już po lekturze ,,Necrosis. Przebudzenie" przysięgłam sobie, że więcej po twórczość tego pana nie sięgnę, ale tak się złożyło, iż ,,Charakternik" trafił w moje biedne łapki. Nachalne nawiązywanie do obecnych zjawisk i wydarzeń nie tylko politycznych jest zwyczajne nudne i żenujące - takowe aluzje pojawiają się już we wszystkich dubbingowanych filmach, teraz najwyraźniej ...

Zobacz całą dyskusję

Nie tak dobra, jak się spodziewałem

Książka: Dziewięciu książąt Amberu (Zelazny Roger)
Autor: winky Dodany 09.10.2010 20:09

Również muszę się zgodzić. Pomysł pan Zelazny miał bardzo dobry, jeśli nie genialny, ale wykonanie... no cóż, zostawia trochę do życzenia. Tytułowych dziewięciu książąt (oraz kilka księżniczek) jest dokładnie wyliczonych i opisanych z wyglądu i pokrótce z charakteru, ale żadne z nich nie miało w sobie tego ,,czegoś", co czyni je postaciami wyrazistymi i przekonywującymi. Za głównym bohaterem zwyczajnie nie przepadam - wszystko mu zbyt dobrze idzi...

Zobacz całą dyskusję

Brisingr. Historia człowieka, który kochał trzmiele

Książka: Brisingr (Paolini Christopher)
Autor: winky Dodany 30.09.2010 20:30

Kocham cię za tę wypowiedź. :) Moje zdanie na temat tej - i każdej innej - powieści napisanej przez Paoliniego jest niemal identyczne.

Zobacz całą dyskusję

Za wiele minusów

Książka: W krainie Kota (Terakowska Dorota)
Autor: winky Dodany 30.09.2010 13:50

Błędy błędami - ja nie zwróciłam na nie uwagi, bo w trakcie czytania po prostu umarłam z nudów. Bezsens i silenie się na tajemniczość. Tyle na ten temat. ;)

Zobacz całą dyskusję

pamiętnik księżniczki

Autor: winky Dodany 01.08.2010 13:28

W sumie przyznam Ci rację. Ale nic nie poradzę na to, że ta seria tak potwornie wciąga. xD Większość oceniłam na 3.

Zobacz całą dyskusję

Krytycznie o „Dziedzictwie”

Książka: Eragon (Paolini Christopher)
Autor: winky Dodany 31.07.2010 21:29

Ach, każde nieco dłuższe zdanie w ,,Dziedzictwie" sprawia, że mózg mi się lasuje i zaczynam powątpiewać w swoją umiejętność czytania ze zrozumieniem. Teraz już wiem, że z oryginałem po angielsku byłoby tak samo. ;) Dziękuję za zacytowanie, Haniu.

Zobacz całą dyskusję

Krytycznie o „Dziedzictwie”

Książka: Eragon (Paolini Christopher)
Autor: winky Dodany 15.07.2010 20:58

Hm, no tak, muszę przyznać, że w tej wersji ma to większy sens. Ale nadal wydźwięk ma co najmniej przesadzony. ^^

Zobacz całą dyskusję

Krytycznie o „Dziedzictwie”

Książka: Eragon (Paolini Christopher)
Autor: winky Dodany 15.07.2010 14:59

Czytając po łebkach wiele się nie traci, ale do pracy przy wyławianiu najcenniejszych perełek - nudnej, żmudnej oraz nudnej - warto jednak spróbować przebrnąć przez całość... Przeglądam napisaną przez siebie analizę wszystkich tomów i wciąż na nowo przypominam sobie różne przebłyski pomysłowości Paoliniego. ,,Włochaty niczym liniejący jeleń"...

Zobacz całą dyskusję

Krytycznie o „Dziedzictwie”

Książka: Eragon (Paolini Christopher)
Autor: winky Dodany 14.07.2010 23:25

Droga Sowo, jeśli naprawdę chcesz zatopić szpony w czymkolwiek stworzonym przez Paoliniego, czuję się w obowiązku ostrzec Cię, iż trujące wyziewy nudy z kart owych książek bywają zabójcze. ;) Chociaż nie, demonizuję, taki ,,Eragon" jest jednak ciut lepszy od ,,Zmierzchu". No i z drugiej strony taka lektura może być naprawdę całkiem zabawna. Zapomniałam wymienić w recenzji mojego ukochanego cytatu z ,,Eragona" (znam go na pamięć): ,,Podczas wal...

Zobacz całą dyskusję

Saga... dla wytrwałych ... ale wciąga i zachwyca!

Książka: Zauroczenie (Sandemo Margit)
Autor: winky Dodany 21.06.2010 22:52

Cóż, muszę powiedzieć, że pierwsze tomy rzeczywiście urzekają. Jest w nich obietnica magii i ciepła. Ale im dalej w las... Już od około 10 tomu widać, że strumień pomysłów się wyczerpuje. A im dłużej się czyta, tym bardziej zwraca się uwagę na dość mierny - trzeba przyznać - styl pisania... Pojawia się budowanie napięcia na siłę, a kolejne postaci nie są opisywane tak, by Czytelnik sam się z nimi zapoznał, tylko nadaje im się odgórne cechy charak...

Zobacz całą dyskusję

Dobro zawsze wygra?

Książka: Dragon Age: Utracony tron (Gaider David)
Autor: winky Dodany 10.04.2010 12:16

Twoja recenzja bardzo mnie uspokoiła. :) Obawiałam się, że z mojej ulubionej gry (naprawdę polecam) wycisną taki gniot, jak te cieniutkie książki ze świata Warcrafta (chociaż to może nieco subiektywna ocena z mojej strony, bo Warcrafta w jakiejkolwiek postaci nie trawię). Teraz już wiem, o jakie nowe pozycje wzbogacić moją biblioteczkę...

Zobacz całą dyskusję

Z Weyru i z głębi krateru, wznoszą się jeźdźcy Pernu.

Książka: Jeźdźcy smoków (McCaffrey Anne)
Autor: winky Dodany 03.03.2010 13:45

Widzę tu mnóstwo podobieństw z ,,Eragonem". Ba, jedno po drugim. Od razu widać, na czym (nieudolnie) wzorował się Paolini. Muszę w końcu przeczytać o smokach z Pern, by zdobyć kolejne argumenty przeciwko jego wesołej twórczości. ;)

Zobacz całą dyskusję

Co lustro widziało?

Książka: Fragmenty z życia lustra (Szczepkowska Joanna)
Autor: winky Dodany 26.09.2009 18:25

Ja jednak o wiele bardziej wolę felietony Szczepkowskiej (podoba mi się niemal każdy). Opowiadania z ,,Fragmentów..." wydają mi się za bardzo... jak by to powiedzieć... wydumane. Może nie aż tak, jak u Terakowskiej, ale wszystko zmierza w tym kierunku.

Zobacz całą dyskusję

Zbrodnia z premedytacją

Książka: Zmierzch (Meyer Stephenie)
Autor: winky Dodany 31.08.2009 14:08

Gratuluję odwagi. :D ,,Zmierzch" ma wiele wad, ale najgorszą są psychofanki boskiego Edwarda. Z recenzją zgadzam się w 100%. Ja wszystko zniosę, jajko zniosę, ale podnoszenie takiego barachło do rangi klasyki literatury na miarę ,,Wichrowych wzgórz" - nie.

Zobacz całą dyskusję

Któż nie zna Lovecrafta?

Książka: Zew Cthulhu (Lovecraft H. P. (Lovecraft Howard Phillips))
Autor: winky Dodany 17.08.2009 22:19

Zgadzam się całkowicie. Warto jeszcze dodać, że książka jest bardzo ,,nierówna" - czytając ją, umierałam z nudów przez 50 stron, potem na następne 20 niemal nie mogłam się oderwać, i znowu nudy... Przeraźliwie dokładne opisy ucieczki z hotelu będą mnie nawiedzać w koszmarach o wiele częściej od potworków z mackami, no ale co kto lubi.

Zobacz całą dyskusję

Przebudzenie pradawnych mocy

Książka: Necrosis: Przebudzenie (Piekara Jacek (pseud. Craft Jack de), Kucharski Damian)
Autor: winky Dodany 27.07.2009 18:15

Ani ja. :D Jak dla mnie ta książka jest na bardzo niskim poziomie, od spodu puka już tylko ,,Zmierzch". A odczucia te potęguje fakt, że tylko jedno opowiadanie jest tak naprawdę nowe... Oprócz dwóch opowiadań, w których są dzieci, wszędzie bohaterowie są tacy sami: cyniczni, piękni, mroczni, w przypadku kobiet - porażająco seksowne, a przy tym podłe sucze. Klimat pseudomroku i wysilonej tajemniczości jest bardziej śmieszny niż straszny. No a to...

Zobacz całą dyskusję

Cichy, nieśmiały, papierowy żołnierzyk

Książka: Wszystko z miłości (Ligocka Roma)
Autor: winky Dodany 19.07.2009 11:59

No i wyjdę na ignoranta, bo mnie książka nie zachwyciła. :( Nie jest zła, parę ciekawych cytatów można z niej wyłuskać, ale generalnie mam nieodparte skojarzenia z notkami na blogach, jakich jest miliony. Nic szczególnego.

Zobacz całą dyskusję

z okładki

Książka: Leśny dom (Bradley Zimmer Marion)
Autor: winky Dodany 02.07.2009 18:17

Warto patrzeć na Allegro. Obecnie są dwie oferty.

Zobacz całą dyskusję

Bez uprzedzeń, a jednak rozczarowanie

Książka: S@motność w Sieci (Wiśniewski Janusz Leon)
Autor: winky Dodany 20.06.2009 16:15

To chyba jedna z najtrafniejszych recenzji tej książki i mówię to, choć sama postawiłam jej 5. :) Nie za to, że prawie umarłam z nudów, próbując przebrnąć przez te wszystkie zapchajdziury w postaci wywodów o genetyce, że irytowałam się na początku każdej kolejnej ,,opowieści w opowieści", że zażenowała mnie ta nieco prymitywna erotyka, ani też za to, że w posłowiu autor sprawia wrażenie, jakoby chciał samemu sobie uścisnąć dłoń i pogratulować nap...

Zobacz całą dyskusję

Indiańskich legend nigdy dosyć?

Książka: Kostnica (Masterton Graham)
Autor: winky Dodany 20.06.2009 16:06

W porównaniu z jego innymi może i dobrze, ale sama w sobie - nie. :D

Zobacz całą dyskusję

Indiańskich legend nigdy dosyć?

Książka: Kostnica (Masterton Graham)
Autor: winky Dodany 17.06.2009 21:43

Zgadzam się całkowicie. Ja jakoś przebrnęłam i na koniec nie mogłam zrobić nic innego od ryknięcia głośnym śmiechem. Niemal wszystko jest na wskroś - przepraszam za niewygórowane stwierdzenie, ale inaczej tego nazwać nie można - głupie... Od papierowych postaci, przez sztuczne ich zachowanie, na finalnej transformacji głównego bohatera i walki z gigantycznym kujotem kończąc. Najbardziej mnie dobiła scena, w której wyjęli z kominka tego faceta, z ...

Zobacz całą dyskusję

Trupy z polskiej stajni

Książka: Trupy polskie: Kryminał, thriller, sensacja: Opowiadania (antologia; Chmielewska Joanna (właśc. Kühn Irena), Bereś Witold, Bratkowski Piotr i inni)
Autor: winky Dodany 17.06.2009 16:41

Skoro doszedłeś do - właściwego, moim zdaniem - wniosku w odpowiedzi na pytanie zadane w drugim akapicie, nie rozumiem, po co on w ogóle jest. Wiadomo, że w zbiorze opowiadań różnych autorów trafiają się i złe i dobre opowiadania, i z reguły nie mają ze sobą nic wspólnego. ;) ,,Zabije mnie w czwartek" według mnie to absolutny zwycięzca z całego tomiku, to jedno opowiadanie czytałam kilka razy, tak świetne było. :D Jeśli miałabym wskazać najgor...

Zobacz całą dyskusję
Legenda
  • - książka oceniona przez Ciebie - najedź na ikonę przy książce aby zobaczyć ocenę
  • - do książki dodano opisy lub recenzje
  • - książka dostępna w naszej księgarni
  • - książka dostępna u innych użytkowników (wymiana, kupno)
  • - książka znajduje się w Twoim schowku
Patronaty Biblionetki
Biblionetka potrzebuje opiekunów
Recenzje

Użytkownicy polecają:

Redakcja poleca: