Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Na razie czytałam tylko jedną książkę tego autora. Norwegian Wood. Powiem z początku co mnie urzekło. A więc wszystkie wątki poboczne. Na przód wybija się oczywiście Komandos, bo jego wątek lubię chyba najbardziej ;) Podoba mi się niejednolitość postaci Watanabe. Nie jest do końca nieskazitelny. Momentami mam wrażenie, że jest autystyczny. No i na koniec wątek główny czyli wątek Naoko. I wszystko co z nim związane, choć moim zdaniem całość ...
są nietypowe, na pograniczu kryminału i powieści akcji no i wiadomo - jedne lepsze inne gorsze, ale ogólnie spoko ;)
Maxime Chattam "Drapieżcy" ;)
e! zostawił ją bo mu się znudziła :P XD kto chce sprawdzić, niech przeczyta :D
Cóż... Czytać Chattama zaczęłam od pozycji "Otchłań zła" - zgadzam się, napisane tragicznie, męcząco, po odłożeniu tej książki miałam wiele zastrzeżeń co do stylu pisania, powtórzeń i niepotrzebnych zdań. A jednak sięgnęłam po drugą jego książkę - " W ciemnościach strachu" i z ulgą zauważyłam, że autor się rozwija. Tekst już tak nie razi. Treść - świetna. Więc sięgnęłam po trzecią część i do tej już tylu zastrzeżeń nie miałam. Zdecydowanie pole...
1. Złodziejka książek - piękna, niestereotypowa, prawdziwa. 2. barwne cienie i nietoperze - zupełnie inne spojrzenie na dziecko z Autyzmem. Wiem, że już pisałam, ale nie mogłam się oprzeć i uzupełnić mojej listy o te pozycje ;) pozdrawiam
nie wiem czy ktoś już wspominał, ale uważam, że jej świetną książką jest także "Niespodziewany gość". Nieco odbiega od schematu, czyta się jednym tchem, a w dodatku jest bardzo krótkie ;) pozdrawiam
mnie bardzo podobało się "w milczeniu", które ostatnio przeczytałam. Nie tam pani policjant, a koniec jest NAPRAWDĘ nieprzewidywalny.
i dwóch braci.
Cóż. To, że Harry Potter to komercja to trochę prawda. Bo jak inaczej określić to co się działo dookoła tych książek, kiedy wychodziły. A jednak nie uważam, że książka jest zła. Cóż... Szczerze mówiąc wypowiadanie się o rzeczach o których nie ma się pojęcia, albo zna się jej jedynie ze słyszenia, to coś czego nie lubię najbardziej. Tyle komentarza wystarczy ^^
Moim zdanie Kaczmarski miał wielki talent pisarski. Ubierał w proste słowa wielkie rzeczy, potrafił przekazywać myśli, mówił o rzeczach ważnych, posługiwał się symbolami i co najważniejsze w swych dziełach trafiał w sedno. Uwielbiam go :)
Czytałam tylko "Władcę pierścieni" i choć średnio lubię książki fantasy, ta mi się podobała. Nie szleję na jej punkcie, a jednak czytała z przyjemnością :) Ciekawostka? Chyba wszyscy wiedzą, że Tolkien przewidział własną śmierć :)
A ja polecam "Love Story". Super książka :)
Uwielbiam Agathe Christie więc polecam dużo jej książek. A jednak na początek proponuję: Tajemniczą historię w Styles, Dziesięciu Murzynków, Zabójstwo Rogera Ackroyda, Morderstwo w Mezopotamii. Miłego czytania :)
Ja również polecam :) Druga część jest gorsza, ale też dobra: "Morderca bierze wszystko"
1. Wszystko tylko nie mięta 2. Diupa 3. Krzywe 10 4. Lawenda w chodakach 5. Drugi 6. Michał jakiśtam 7. Ogon kici 8. Kiedyś na pewno A książki rzeczywiście fajnie. polecam :)
A mi najbardziej podobało się "Śmierć mówi w moim imieniu". Nie czytałam jednak "Jesteś tylko diabłem " więc nie wypowiadam się co jest lepsze :)
Inne książki: Wakacje z duchami, Szatan z siódmej klasy, Ten obcy :)
Czytałam "Cień ojca" i był świetny: wzruszający i naprawdę głęboki. Nie zakończę na tym :)
"Morderca bierze wszystko" niezła, aczkolwiek polecam "Pętle". Tym bardziej, że łatwiej zrozumieć co się dzieje w tej pierwszej. Książka jednak jest o czymś zupełnie innym więc cóż... miłego czytania ;) Ja poluję teraz na "Naśladowcę" :)
Ja też się na to piszę :)
kiedyś mi się podobały, ale pisze stereotypowo. Po przeczytaniu kilku jej książek wie się o czym są następne ;/ Poza tym krótko: naiwne.
cóż. Powiem to co zostało już powiedziane: film- średni (moim zdaniem momentami nawet nudny), książka dobra, chociaż po całej obróbce medialnej nieco mi zbrzydła :/
Czytałam tylko "testament", ale był świetny. Zmuszał do refleksji i ukazywał - co moim zdaniem ważne - bohaterów o prawdziwym obliczu, a nie wyidealizowane postacie, które są w stu procentach dobre :)
polecam: skazany na shawshank, zielona mila, Misery. Niewiele czytałam jego książek, ale te są świetne :)
Książkę czytałam dawno temu i nie bardzo pamiętam jak się skończyła (xD) a jednak pamiętam że początek trochę był nudnawy. Może byłam za mała, żeby zrozumieć (miałam wtedy może 10 lat, a czytając inne książki autorki widzę, że raczej pisze dla starszych). Zakończenia jak już mówiłam, nie pamiętam więc trudno odpowiedzieć mi na pytanie, czy spełniły swoją misję.
Film super. Książki nie czytałam, ale chyba się rozejrzę po księgarniach/bibliotejach :)
Trupy są fajne, jeśli akcja z nimi związana jest fajna. Co z tego, że fajny jest trup, skoro akcja jest taka sobie (np. tak było w "Trudnym trupie"). Z kolei W "(Nie)boszczyk mąż" nie było trupa, a było świeeeetne :)
Ale przecież chodzi o to, że w "Antygonie" mamy do czynienia z problemem tragicznym, a więc takim który nie ma rozwiązania, bo zawsze któraś strona ucierpi. Czy Antygona miała rację? Miała. Ale problem w tym, że Kreon też miał rację, wobec czego problem jest bez rozwiązania. A w tym sporze jedyny problem Antygony polegał na tym, że nie miała ona władzy jaką miał Kreon. Ot co. No... Może poza tym, że klątwa ciążyła na jej rodzinie ...
Zdecydowanie książka. Filmy omijają wiele, może nie najważniejszych, ale moim zdaniem istotnych wątków.
MM to moja pierwsza miłość. :) Nie przeczytałam całości, ale często wracam do książek takich jak: "Szósta klepka", "Kłamczucha", "Kwiat kalafiora", "Ida sierpniowa", "Opium w rosole". Za każdym razem czyta mi się przyjemnie i wciąga mnie treść. To musi być dar :)
Zakończenie i cała książka super! :)
Szczerze mówiąc jestem wielką fanką literatury, a jednak filmy mnie nie przyciągnęły. Po prostu nie sposób jest oddać tego wszystkiego co pisze Agatha Christie na ekranie. Zdaję sobie sprawę, że to nie trudne, bo autorka rzeczywiście pisała bardzo plastyczne - co w przypadku kryminałów jest istotne - natomiast filmy są zwyczajnie nudne. Jeśli mam wybierać to najbardziej do roli Poirot pasuje mi Peter Ustinov, a w ogóle nie: Albert Finney. Zgad...
Cóż. Jeśli mam powiedzieć coś o Harrym Potterze, to zaznaczam od razu - wielką fanką nie jestem. Książka dobra, ale tyle. Można wziąć, przeczytać i odłożyć na półkę - a nie jak na przykład Małgorzatę Musierowicz czytać po tysiąc razy :). W całym cyklu są tomy dobre i lepsze. To znaczy mnie osobiście najmniej podobała się 4 część - "HP i czara ognia". Najlepsze wg mnie to część 3 - "HP i więzień Azkabanu" i 5: "HP i Za...
"Weronika postanawia umrzeć", "Piąta góra", oczywiście "Alchemik" i "11 minut"
1. Inny Świat Herlinga Gruzińskiego: straszne, a co gorsza prawdziwe :( 2. Dziecko Noego Emmanuela Schmitta: śliczne, wzruszające i dodaje otuchy. 3. Cień Ojca Jana Dobraczyńskiego: w inny sposób spojrzałam na tą tematykę. Książka piękna i wciągająca.
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)