Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Od piątku z serii "Kolekcja filmu kostiumowego"-nr 10.-"Piękna Angelika" cena 19,99 zł.
W dniu wczorajszym ukazały się : Gazeta Party z filmem - "Mój tydzień z Merilyn", w cenie 29,99 zł, oraz Gazeta Gala z filmem - "Oczy Julii" w cenie 11,99 zł
Dawno nic nie wpisywałem , ale to dlatego że nic godnego uwagi się nie ukazało. Dziś z gazetą "Viva" pojawił się ponoć bardzo ciekawy film z Michelle Williams w roli głównej - " Mój tydzień z Merilyn", w cenie 29,99 zł.
Tak odnośnie kolejnego tomu , to dziś właśnie się pojawił. Kino Venus
Wychodzi na to że masz takie same odczucia jak ja przy czytaniu drugiej części. Czytałem i po głowie chodziło mi że to już nie to i cały czas myślałem o tym czy trzecia część mnie nie znuży. Spotkała mnie jednak miła niespodzianka.Dlatego życzę Ci miłej lektury i zachęcam do sięgnięcia również po "Wizytę",która niczym klamrą spina cały temat.
Przeczytane w czerwcu: 1.Pozwólcie nam krzyczeć (5) 2.Dolina umarłych (5) 3.Skradzione anioły: Porwane dziewczęta Ugandy (5) 4.Kładka w ciemność świata(4,5) 5.Nie dla mięczaków: Historia krótkiej wolności Piotra V. (4) 6.Powtórka z morderstwa (4) 7.Przerwa na życie (4) 8.Wizyta (5) 9.Wodny diabeł (5) 10.W pępku Ameryki (3,5) 11.Tango dla trojga (4)
Od wczoraj w sprzedaży w serii - "Najlepsze kino Viva"- "Jak się pozbyć cellulitu" , cena 7,99 zł.
Dziś ukazał się nowy tytuł gazety "Gala" , do której dołączono film "Pogorzelisko" , w roli głównej Maxim Gaudette, w cenie 11,99 zł, oraz gazeta "Party", z filmem "Odrobina nieba", z Kate Hudson , w cenie 29,99 zł.
Z tych pięciu autorów czytałem Mankella i Marcina Wrońskiego, i jeśli mogę, to polecam Ci też książki Wrońskiego. W jego książkach pojawia się bardzo fajny klimat przedwojennej Polski , głównie Lublina.
Do dzisiejszego wydania gazety "Viva" został dołączony film " Idy marcowe" , w roli głównej George Clooney - w cenie 29,99 zł.
Tego to ja już niestety nie wiem ..:-))
Dziś zgodnie z zapowiedzią pojawił się pierwszy tom w cenie 15 zł.
Od dziś w sprzedaży 10 nr z serii "Seans konesera"-" 21 gramów". W rolach głównych Naomi Watts i Sean Penn. Cena 14,99 zł.
Od 20 czerwca co 2 tygodnie będą się ukazywać książki z kolejnej już serii "Polityki"-"Lato z kryminałem". 1.Złowroga pętla 2.Kino Venus 3.Pod Anodynowym Naszyjnikiem 4.Zapora 5.Nie ma takiego miasta 6.Głos
W dniu dzisiejszym pojawił się nowy numer czasopisma "Twój Styl", do którego dołączony został film - "Jak zostać królem", a wszystko to w cenie 11,95 zł.
Wtorek, mamy więc kolejny numer, już 9 z serii "Seans konesera"-"Buntownik z wyboru", w rolach głównych Robin Williams , Matt Damon i Ben Affleck -bardzo lubię ten film. Cena jak wszystkich filmów z tej serii 14,99 zł.
Przez kilka dni nic nie pojawiało się na półkach kiosków, jednak dziś trafiły na nie od razu cztery tytuły . Dwa dla dzieci i są to -"Mikołajek " , oraz "Magiczne drzewo", do wyboru wraz z gazetą "Party", każdy w cenie 8,99 zł. A dla tych trochę starszych ...:-)) "Boisko bezdomnych " z M. Dorocińskim w roli głównej , w cenie 11,99 zł i "Kobiety z 6 piętra" w roli głównej Carmen Maura , Sandrine Kiberlain , w cenie 29,99 zł. Obydwa te filmy...
Staram się ...:-))
Wczoraj ukazał się nowy numer czasopisma "Viva", do którego został dołączony film Romana Polańskiego - "Rzeź", z Jodie Foster i Kate Winslet w rolach głównych. Cena gazety z filmem 29,99 zł.
Od dziś w sprzedaży mamy kolejny numer z serii "Seans konesera"-tom 8 -"Iluzjonista" ,z Edwardem Nortonem i Jessicą Biel w rolach głównych. Cena 14,99 zł.
Przeczytane w maju: 1.Nie mogę się doczekać... kiedy wreszcie pójdę do nieba (4,5) 2.Salonowe życie (3,5) 3.Marcowe fiołki (4) 4.Hryciowie (4,5) 5.Bez mojej zgody (4,5) 6.W naszym domu (5,5) 7.Krucha jak lód (4,5)
W dniu wczorajszym ukazał się kolejny tom, już 7 , z serii "Seans konesera"- "Coco Chanel" w roli głównej Audrey Toutou, cena 14,99ł.
Co drugi poniedziałek ukazuje się gazeta " Gala" . W tym tygodniu dołączony został do niej polski film "Kret", w roli głównej Borys Szyc , oraz Marian Dziędziel. Gazeta z filmem w cenie 29,99 zł. W zeszłym tygodniu natomiast wraz z gazetą "Viva" pojawił się film "Muppety ", który w tym tygodniu ukazał się również z gazetą "Party" Cena jak z "Vivą" 29,99zł.
Dziękuję za to że jesteście ,dzięki wam przeczytałem wiele pięknych książek i poznałem wielu wspaniałych ludzi. Od kilku lat na trwałe zadomowiliście się w moim codziennym życiu. Myślę że my, ludzie książki jesteśmy w pewien sposób specyficzni, nie lubimy rozmawiać o niczym ,lubimy podejmować konkretne tematy . Dlatego często ciężko jest znaleźć w otaczającym nas świecie takie mole książkowe jak my , ludzi o takich samych upodobaniach , a ...
Przeczytałem że ten rok prywatnie ogłosiłaś rokiem Fleszarowej i Pana Prusa , więc do Twojej wiadomości jeśli zbierasz - dziś ukazał się kolejny tom serii książek pani Fleszarowej , a konkretnie druga część - " Pozwólcie nam krzyczeć".
Cieszę się że mogę pomóc. ..:-))
Dziś mamy czwartek więc ukazał się kolejny numer gazety "Viva" , tym razem z prezentem na dzień dziecka, a są nim "Muppety" w cenie 29,99zł . Pomadto w serii" Najlepsze kino Viva" - " O północy w Paryżu" - film w reżyserii Woody Allena , w roli głównej Kathy Betes i Adrien Brody w cenie 19,99zł , oraz "Ondin"-z Alicją Bachledą- Curuś i Colinem Farrellem, w cenie 7,99zł.
Od dzisiaj w sprzedaży w serii "Seans konesera"- tom 6-" Pulp Fiction" w cenie 14,99 zł.
Jak ja to lubię, mów mi jeszcze, dzięki..:-))
Dziś mamy dwie pozycje , zwłaszcza ta pierwsza uważam bardzo interesująca. W serii "Seans konesera", cz.5 -"Życie jest piękne" z Roberto Benignim w roli głównej , w cenie 14,99zł , oraz kolejna już część "Detektywa Poirot" -"Pora przypływu" w cenie 9,95zł.
Dziś do gazety "Gala" został dołączony film - "Pan i pani Kiler"-w roli głównej Katherine Heigl i Ashton Kutcher w cenie 11,99zł, natomiast jeśli ktoś nie nabył dotychczas- " W ciemności "- Agnieszki Holland który był dołączony w zeszłym tygodniu do gazety "Viva,to dziś ukazał się wraz z gazetą "Party", jak poprzednio w cenie 29, 99zł.
Ja też czekam na "Różę" - świetny film nakręcony przy małych nakładach finansowych.
Stałem się jak widać informatorem kulturalnym..:-)) To dziś znów coś nowego. Kolejny numer " Kolekcji filmu kostiumowego" - "Tajemnice Paryża" w roli głównej Jean Marais, w cenie 19,99 zł - od dziś w sprzedaży.
Od dziś wraz z gazetą "Viva" można kupić "W ciemności" - Agnieszki Holland, w cenie 29,99zł! Z wykrzyknikiem bo przecież ten film można jeszcze oglądnąć w naszych kinach , a zobaczyć naprawdę warto. Według mnie,obok "Róży" -Wojciecha Smarzowskiego jeden z najlepszych polskich filmów ostatnich lat.
Właśnie się pojawił w kioskach trzeci numer z serii "Seans konesera"-"Godziny" z Meryl Streep, Nicole Kidman, i Julianne Moore w roli głównej w cenie 14,99zł.
Skoro są tacy co z tych informacji korzystają to postaram się pisać to co na ten temat wiem. Dzisiaj ukazała się trzecia część z kolekcji "Seans konesera"- "Amerykanin", w roli głównej George Clooney, w cenie jak poprzednie czyli 14,99, oraz kolejny bo 38 numer z serii "Poirot- kolekcja Agaty Christie"- "Karty na stół" w cenie 9,99. Natomiast w poniedziałkowej "Gali" ukazał się "Wymyk" w cenie 29,99 wraz z gazetą.
Przeczytane w kwietniu: 1.Zapiski stanu poważnego: Powieść dla kobiet oraz płci pozostałych (4) 2.Cierpkość wiśni(3) 3.Erynie (3,5) 4.Świadectwo prawdy (4) 5.Powrót do miejsc nieobecnych( 3,5) 6.Umarli rzucają cień (4) 7.Sztyletem w serce (3) 8.Kochankowie róży wiatrów (4) 9.Czterech mężczyzn na brzegu lasu(4) 10.Zdążyć przed pierwszą gwiazdką (3,5)
Dziś ukazał się już ósmy tom z serii książek Stanisławy Fleszarowej- Muskat, Czterech mężczyzn na brzegu lasu. Dostępny jest jeszcze w kioskach tom siódmy Kochankowie róży wiatrów.
W dniu dzisiejszym ukazały się dwa filmy w serii "Viva najlepsze kino". Obydwa są reedycją , ale dzięki temu ich obecna cena jest znacznie niższa. Pierwszy to "Czarny czwartek"- w cenie 19,99 zł, a drugi "Różyczka"- w cenie 7,99 zł. I na koniec pytanie . Czy w ogóle ktoś korzysta z tych moich informacji?
W dniu wczorajszym ukazał się drugi film z cyklu "Seans konesera"- "Zapaśnik", z Mickey Rourke w roli głównej,w cenie 14,99 zł. O dziwo cena pierwszego i drugiego numeru jest taka sama, wynika z tego że wszystkie prezentowane w niej filmy ukarzą się prawdopodobnie w tej cenie.Jeśli by było inaczej to oczywiście o tym napisze. Natomiast w dniu dzisiejszym pojawił się kolejnym numer czasopisma "Viva" z filmami do wyboru: "Robin Hood", z Ru...
Z gazetą "Viva" ukazał się filmy ," Śluby panieńskie", w cenie 9.99zł.
W tym tygodniu z gazetą "Gala " można nabyć film "Wciąż ją kocham", z Amandą Seyfried i Channing Tatum -cena 11,99. Ponadto ,wyszedł pierwszy tytuł z nowej serii "Kino konesera"- "Londyński bulwar", z Colinem Farrellem w roli głównej w cenie 14,99. A dla miłośników muzyki operowej - "Fakt" , wydał książkę z płytą "Najpiękniejsze arie operowe" (bardzo ładnie wydane), w cenie 9.99
Przeczytane w marcu: 1.Cmentarze (4,5) 2.Żydówka Noemi(4) 3.Senność (4) 4.Boża podszewka: Część 2 (4) 5.Pod jednym dachem, pod jednym niebem (5,5) 6.Artystka wędrowna (5) 7.Zespoły napięć(3,5) 8.Łóżko (4) 9.Milionerzy (4) 10.Dziesiąty krąg (3,5) 11.Żona mormona: Druga z dziesięciu żon, matka trzynaściorga dzieci (3,5) 12.Trzepot skrzydeł (5) 13.Kryształowy Anioł(4,5)
A ja czytając ten wpis z przyjemnością patrzyłem na te krakowskie widoki oczyma kogoś innego.I przyznam że fajnie jest wiedzieć o czym jest mowa. Co do tego nowego banku , to właśnie jest to ten pierwszy "szkieletor", który został jakiś czas temu zabudowany . Dlatego ostatnie lata straszy nas już tylko jeden. Choć szkoda że nie jest wyższy bo stałby się może kiedyś dla Krakowa taką wizytówką, jak Wieża Eiffla dla Paryża(żartują oczywiście).....
Ostatnio przeczytałem i polecam -Żydówka Noemi Jak sam autor mówi : "Powieść moja opowiada o Żydach, ich życiu w getcie warszawskim, jak również o życiu codziennym ludności nie żydowskiej. Na fundamencie zdarzeń i faktów historycznych rozgrywa się akcja. Getto opisałem w oparciu o własne obserwacje, jakich dokonałem pracując za murami w latach 1940-1942. Powieść ma charakter »kryminału wojennego«".
Warto mieć nadzieję , a nawet nadzieję na nadzieję , powiem więcej , trzeba ją mieć. Przecież bez nadziei nie byłoby sensu życia. Czy kiedyś ta nadzieja się ziści , kto to wie , ważnym jednak jest by ona zawsze w nas była. Dlatego gdy patrzysz na te wierze kościelne - pierwsze należą jeśli dobrze zgaduję do podgórskiego kościoła, to ja w nich widzę niezmienną trwałość, pewność istnienia , a w tych drugich jak je nazywasz świeckich , czy d...
Przeczytane w lutym: 1.10 minut od centrum (3,5) 2.Boża podszewka: Część 1(4) 3.Dziewice, do boju! (5) 4.Dobry adres to człowiek (4) 5.Gnój (3,5) 6.Zatoka śpiewających traw (3,5) 7.Kino Venus (4) 8.Wczesną jesienią w Złotych Piaskach (4) 9.Zatoka Trujących Jabłuszek (5) 10.We własnym gronie (3,5) 11.Sceny z życia za ścianą (4,5) 12.Dziewiętnaście minut (5,5) 13.Ósmy dzień tygodnia (3,5)
Przeczytane w styczniu: 1.A diabeł wciąż się śmieje (4,5) 2.Klub mało używanych dziewic (5) 3.Kiki van Beethoven (2,5) 4.Smak świeżych malin (3,5) 5.Smażone zielone pomidory (4,5) 6.Sekret Freuda (4) 7.Dom na klifie (5) 8.Mężczyzna, który się uśmiechał (3,5) 9.Czarne tango (5) 10.Niebieski autobus (5) 11.Romans na receptę(4)
moje też poszło
Właśnie przeczytałem czwarty tom "Niebieskiego roweru" .Książka okrutna , czasem nawet przerażająca ale i najlepsza z całej"trylogii"
Cieszę się że moja informacja na coś się przydała.:-))
To teraz jak coś będzie nowego do napisze. Wczoraj obiecałem podać daty ukazania się kolejnych części. Okazuje się że dziś wyszła część druga , a za tydzień czyli 25- tego , pojawi się część trzecia kolekcji.
Jeśli dobrze widzę to Twój pierwszy( przynajmniej oficjalnie) dzień w Biblionettce. Serdeczne witam i życzę pięknych chwil spędzonych w naszym gronie i oczywiście wielu wspaniałych lektur.:-)))
Pierwszy numer będzie luzem i do "Przyjaciółki " , a kolejne już zupełnie nie zależnie od gazety.
Co do mnie, to moja krzywa rośnie. W 2009 było -65, w 2010- 72, 2011 już 97, aż strach pomyśleć co będzie za 10 lat...:-)) A wszystko to przez biblinetkę . Dała mi dobrego kopa. Ważne jednak jest to, żeby czytać ,nie ważne ile. Przecież wiadomym jest że każdy z nas ma jakieś obowiązki ,a książka dla większości z nas jest tylko przyjemnością .Ukochaną zresztą..:-))
To jest już nas dwoje , chodź myślę że mnie dociągnąć do średniej nie będzie łatwo , ale będę się starał.:-)
Najwyższy czas podsumować wyniki jakie otrzymaliśmy . Udział w tej mini sondzie wzięło 46 osób. Na tle tzw. statystycznego Polaka nasze wyniki są imponujące, wyszło bowiem że wspólnie przeczytaliśmy 5269 książek! Niezła była by z tego biblioteczka.:-)) Średnio więc na osobę przypada 114,5 książki (kurcze myślałem że ze swoimi 97 zmieszczę się w średniej , a tu proszę!) Nasze największe Orły prze duże O to: 1.Rigel90 - z niebotycz...
Nasz rodzimy Aleksander Krawczuk jest bardzo dobry i jego " Cesarz August", "Kleopatra", " Gajusz Juliusz Cezar", czy ".Neron ". Po "Klaudiuszu" , w nim się zaczytywałem.
Jeśli zachwyciła pierwsza , to zachwyci i druga. Dzięki tej książce pokochałem Starożytny Rzym.
Dziękuję..:-))
Przeminęło jest bardzo dobre! Najlepsze w tym jest to że sam nie pamiętam czy je czytałem . Miałem książkę , chyba nawet jeszcze gdzieś jest , ale film tyle razy oglądałem że już sam nie wiem. :-)) Co do "Niebieskiego roweru" to prawda, można się trochę dowiedzieć na temat nie tyle samego ruchu oporu ile przede wszystkim podziału społeczeństwa . Czytałem już nie raz na ten temat ale nigdy nie było to tak wyraźnie pokazane. Cóż, ta książka...
Bardzo dziękuję.:-)) Z każdym tomem podoba mi się coraz bardziej , myślę że drugi tom nawet trochę za surowo oceniłem. Troszkę niesmaku czułem przy czytaniu pierwszego bo cały czas miałem wrażenie że czytam "Przeminęło z wiatrem"
Wszystkiego najlepszego z okazji piątej rocznicy.:-))
Bardzo dziękuję.:-)) Czasami zastanawiam się co by było gdybym nie mógł czytać , aż strach o tym myśleć.
Skąd ja to znam , lepiej wypożyczać , chociaż część :-))
Tak to prawda, u mnie jest to samo. Dawniej czytałem to co kupiłem , a jak nie było co, to chodziłem jak struty i czekałem na nowości. Teraz mniej kupuje, ale za to zapisałem się do dwóch bibliotek bo jedna to oczywiście mało i jeszcze wypożyczamy sobie na wzajem książki z jednym z biblionetkowiczów. To też jest bardzo fajne bo często dostaje książki niespodzianki na które nie zwróciłem wcześniej uwagi, a są na prawdę dobre. Dlatego ...
Fajnie by było , może kiedyś się uda.:-))
Dziękuję. Kurcze czuje się jak w rodzinie. Bardzo to miłe. :-))
Dziękuję za życzenia :-))
Jolu bardzo Ci dziękuję za życzenia .:-)) Jestem z wami od czterech lat i bardzo mi z tym dobrze. Wprawdzie nie często zabieram głos w dyskusjach ale za to chętnie czytam to co napiszą inni. Dzięki temu że tu jestem bardzo dużo zyskałem. Moje ramy czytelnicze znacznie się poszerzyły ,zacząłem znów po latach czytać kryminały , a przede wszystkim literaturę którą do tej pory , przyznam że nie słusznie uważałem za tylko i wyłącznie kobiecą...
Coś mi się obiło że nie cała jedna , ale może ktoś wie lepiej i mnie poprawi.
52! kiedy miałaś na to czas?! A tak stale narzekasz że tylko praca i praca .:-))
Przez pewien czas też robiłem sobie taką listę kupionych książek wraz z poniesionymi na ten cel kosztami ale po kilku miesiącach , dla spokoju sumienia zarzuciłem ten pomysł. Wolę nie wiedzieć.:-)))
Przeczytane w grudniu: 1.Kowalewska Hanna-Maska Arlekina (4) 2.Szwaja Monika-Jestem nudziarą (5) 3.Kowalewska Hanna-Julita i huśtawki(4) 4.Krajewski Marek-Widma w mieście Breslau (3,5) 5.Schmitt Éric-Emmanuel -Zapasy z życiem (4) 6.Maślanka Mariusz- Bidul (4) 7.Link Charlotte-Grzech aniołów (4) 8.Kowalewska Hanna-Kapelusz z zielonymi jaszczurkami(3) 9.Szwaja Monika -Stateczna i postrzelona(5) 10.Najdecka Lena -Rodzina Wenclów: Wspólni...
Mówcie co chcecie ale dla mnie Rzecki to ulubiona postać te książki , to dla niej , albo można powiedzieć przez nią, wielokrotnie czytałem Lalkę. Wokulski był dla niego nie tyle "szefem" , a bardziej przyjacielem , "jego Stasiem". Myślę że miał wobec niego bardzo rozwinięty instynkt opiekuńczy i stąd te próby swatania przyjaciela. Nie do końca mogę się też zgodzić ze słowami Koczowniczki, cytuję; " Podejrzewam też, że Wokulski tak czy s...
Cz to są książki które wprawiły mnie w zachwyt? Bliższym będzie okreslenie że zrobiły na mnie wrażenie , bo trudno wpadać w zachwyt czytając np. tragiczne" Dzieje rodziny Korzeniewskich"- Wańkowicza . 1.Kościński Piort-Przez czerwony step (6) 2.Wańkowicz Melchior-Dzieje rodziny Korzeniewskich (6) 3.Śledziński Kacper-Czarna kawaleria: Bojowy szlak pancernych Maczka (5,5) 4. Kayitesi Annick -Jeszcze żyjemy(5,5) 5.Segal Erich-Akty wiary ...
Jedna z najlepszych książek jakie w życiu czytałem i to nie, raz bo razy trzy, i pewnie jeszcze do niej wrócę. Wszystkim gorąco polecam!
Przeczytane w listopadzie: 1.Grabski Maciej (pseud.) -Ksiądz Rafał(5) 2.Clavell James -Shogun: Powieść o Japonii(5) 3.Gutowska-Adamczyk Małgorzata-Cukiernia Pod Amorem: Tom 2: Cieślakowie(5) 4.Kaysen Susanna-Przerwana lekcja muzyki (4) 5.Läckberg Camilla-Syrenka (4,5) 6.Buck Pearl Sydenstricker -Trzy córki pani Liang (3,5) 7.Mankell Henning -Piąta kobieta (4,5) 8.Kowalewska Hanna-Tego lata, w Zawrociu (5) 9.Kowalewska Hanna -Góra śpiąc...
Przeczytane we październiku: 1.Mankell Henning -Zapora (5) 2.Mankell Henning -Psy z Rygi (3,5) 3.Ostrowska Ewa-Owoc żywota twego (4) 4.Wroński Marcin -Morderstwo pod cenzurą (3,5) 5.Buck Pearl Sydenstricker-Matka (4) 6.Mankell Henning - O krok (5) 7.Gutowska-Adamczyk Małgorzata-Cukiernia Pod Amorem: Tom 1: Zajezierscy (4)
Jest wiele pięknych arii operowych czy to śpiewanych solo, czy w duecie .Wejdź na allegro i wstukaj sobie " opera duets" i od razu znajdziesz kilka płyt z tytułami najpiękniejszych arii operowych. Swoją drogą nie ma nic przyjemniejszego jak dobra książka a w tle piękna muzyka operowa. Całe lato spędziłem tak słuchając między innymi "Poławiaczy pereł " -Bizeta.
Przeczytane we wrześniu: 1.Brown Dan-Kod Leonarda da Vinci (4) 2.Malarkey Tucker-Odrodzona [(3,5) 3.Carcaterra Lorenzo -Uśpieni(4,5) 4Shaw Irwin-Głosy letniego dnia i inne utwory: Tom 2 (5) 5.Mankell Henning-Biała lwica (3,5) 6.Segal Erich-Akty wiary (5,5) 7.Mankell Henning -Morderca bez twarzy (4) 8.Singer Izrael Joszua-Bracia Aszkenazy (4) 9.Buck Pearl Sydenstricker -Błogosławiona ziemia (4)
Przeczytane w sierpniu: 1.Melchior Wańkowicz - Zupa na gwoździu (4) 2.Riley Judith Merkle-Księga Małgorzaty (4) 3.Hjorth Michael, Rosenfeldt Hans-Ciemne sekrety (4) 4.Indriðason Arnaldur-Grobowa cisza(4) 5.Patterson James-Listy pisane miłością (4) 6.Smith Wilbur-Szlak orła (4,5) 7.Riley Judith Merkle -W poszukiwaniu szmaragdowego lwa(4)
Słomczyński Maciej (pseud. Alex Joe lub Kwaśniewski Kazimierz)
Sam go niedawno odkryłem , trochę dzięki książką Sergiusza Piaseckiego.Mogę Ci go tylko gorąco polecić.
Przeczytane w lipcu: 1.Läckberg Camilla-Księżniczka z lodu (4) 2.Wańkowicz Melchior- Reportaże z Wołynia (5) 3.Wańkowicz Melchior-Od Stołpców po Kair (5) 4.Wańkowicz Melchior-Atlantyk-Pacyfik (4) 5.Kościński Piotr-Przez czerwoną granicę (5) 6.Kościński Piort-Przez czerwony step (6) 7.Läckberg Camilla-Kaznodzieja(4) 8.Läckberg Camilla-Kamieniarz (4,5) 9.Läckberg Camilla -Ofiara losu (4) 10.Wańkowicz Melchior -Królik i oceany (4) 11.Läc...
Jestem od lat zainteresowany tym tematem , dlatego myślę że znajdziesz trochę ciekawych tytułów w ocenionych przeze mnie książkach.
Przeczytane w czerwcu: 1.Larsson Stieg -Dziewczyna, która igrała z ogniem (4,5) 2.Larsson Stieg-Zamek z piasku, który runął (5) 3.Śledziński Kacper-Czarna kawaleria: Bojowy szlak pancernych Maczka (5,5) 4.Wańkowicz Melchior-Dzieje rodziny Korzeniewskich (6) 5.Wańkowicz Melchior-Drogą do Urzędowa (5)
Przeczytane w maju: 1.Smith Wilbur-Zakrzyczeć diabła(4) 2.Kayitesi Annick -Jeszcze żyjemy(5,5) 3.Badjoko Lucien-Byłem dzieckiem żołnierzem (4,5) 4.Lindqvist Sven-Wytępić całe to bydło (4) 5.Dygat Stanisław-Pożegnania (4) 6.Szczepański Jan Józef-Polska jesień (4,5) 7.Trzeciak Antoni-3 1/2 lata w Niemczech hitlerowskich(4) 8.Sołżenicyn Aleksander -Jeden dzień Iwana Denisowicza i inne opowiadania (4,5) 9.Praca zbiorowa / wielu...
Przeczytane w kwietniu: 1.Kirst Hans Hellmut-Bez ojczyzny (2,5) 2.Piasecki Sergiusz-Żywot człowieka rozbrojonego(5) 3.Piasecki Sergiusz - Adam i Ewa (4,5) 4.Piasecki Sergiusz-Siedem pigułek Lucyfera: Autentyczne przygody diabła Marka, w latach 1945 i 1946, w niepodległej Polsce demokratycznej, odtworzone na podstawie: dokumentów, zeznań świadków, wycinków prasowych ... (4,5) 5.Schmitt Éric-Emmanuel- Małe zbrodnie małżeńskie (4,5) 6.Larsson ...
Przeczytane w marcu: 1.Fallada Hans (właśc. Ditzen Rudolf) -Każdy umiera w samotności (4,5) 2.Myśliwski Wiesław-Nagi sad (4) 3.Ishiguro Kazuo-Nie opuszczaj mnie (4) 4.Kirst Hans Hellmut-Skandal w miasteczku (4) 5.Cook Robin-Śpiączka(4,5)
Przeczytane w lutym: 1.Cook Robin -Zabójcza kuracja (5) 2.Gawande Atul-Lepiej: Zapiski chirurga o efektywności medycyny (4,5) 3.Fey Will-Za honor i Fuhrera: Bitwy pancerne Waffen-SS 1943-1945(4) 4.Saint-Exupéry Antoine de-Mały Książę(5) 5.King Stephen (pseud. Bachman Richard) -Ostatni bastion Barta Dawesa(4) 6.Segal Erich-Nagrody (5)
Przeczytane w styczniu: 1.Wańkowicz Melchior -Tędy i owędy (4,5) 2.Cook Robin-Rok interny (4,5) 3.King Stephen-Skazani na Shawshank: Cztery pory roku (5) 4.Segal Erich-Absolwenci (5) 5.King Stephen-Sklepik z marzeniami (3,5) 6.Agte Patrick-Michael Wittmann: Najsłynniejszy dowódca czołgu w Drugiej Wojnie Światowej (4)
Bardzo dziękuję za wszystkie podpowiedzi.
Widzę że King ma wielu zwolenników . Do tej pory przeczytałem : Cztery pory roku, Skazani na Shawshank i Wielki marsz. Czy mógłby mi ktoś polecić tytuły jego książek o podobnej tematyce , nie lubię bowiem horrorów a tych w jego twórczości jest zdecydowanie więcej.
Przeczytane w grudniu: 1.Kosiński Jerzy -Malowany ptak (4,5) 2.King Stephen -Zielona Mila (5) 3.Segal Erich-Doktorzy (5)
Zdążyłem się już zorientować , dlatego między innymi zamieściłem kilka słów na temat tej książki.:-)))
Przeczytane w listopadzie: 1.Braine John-Jedyna i ostatnia miłość (4,5) 2.Kirst Hans Hellmut-Rok 1945-koniec(4,5) 3.Pavel Ota (właśc. Popper Otto)- Śmierć pięknych saren(5) 4.Buck Pearl Sydenstricker -Cesarzowa (5) 5.King Stephen (pseud. Bachman Richard)-Wielki marsz(5) 6.Buck Pearl Sydenstricker-Pałac kobiet (4) 7. Mikołajewska Danuta-Reanimacja (5)- Napiszę trochę o tej ostatniej książce . To nie jest książka tylko o lekarzach jak ...
Przeczytane w październiku: 1.Piasecki Sergiusz -Bogom nocy równi (4,5) 2.Bungay Stephen- Bitwa o Anglię: 1940 (5) 3.Kirst Hans Hellmut - Wilki (5,5) 4.Dąmbski Stefan-Egzekutor (5) 5.Coelho Paulo -=Walkirie (3)
Pozwoliłem sobie zerknąć na listę przeczytanych przez ciebie książek Kirsta , a ponieważ nie zauważyłem tam wielu tytułów dlatego odsyłam do swojego schowka i swojej listy przeczytanych książek. Znajdziesz tam te jego książki które dotyczą czasów wojny i okresu je poprzedzającego ,a i to jeszcze nie wszystkie ,jeszcze mi kilka brakuje.
...i jeszcze - Sajer Guy-Zapomniany żołnierz
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)