Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Spróbuję ;)
Sprawdzę, dziękuję;)
Taaak... ;) Wiedźmina, Władcę Pierścieni - toż to podstawa. ;)
Felieton Pana Zimińskiego jest co najmniej w połowie krzywdzący. Ten Pan raczej sobie nie wyobraża pracy w dużej księgarni, która jest otwarta 12 godzin i pracuje tam nie jedna osoba, a powiedzmy 10. I że nie zawsze człowiek jest w stanie spamiętać czy każdy tytuł jest na półce. Bardzo to "pocieszające", kiedy człowiek nie ma pojęcia o czym pisze. Natomiast jeżeli chodzi o doradztwo, to tu ma rację... Sama pracuję w tak dużej księgarni i niestet...
Dziękuję. :) Jak to na łowach ładnie na razie wygrywa :)
"Czarny Anioł" Mastertona.
To ja proponuję żebyś przeczytał Lizę Marklund i Camillę Lackberg. Ta pierwsza nie jest oazą rodzinności, ale druga za to opisuje małomiasteczkową Szwecję. :)
Dziękuję Wam bardzo :)
Obejrzyj film Amistad. :)
Gorillaz - Plastic Beach. Polecam! :)
Nie! Broń Boże... :) A jak już przeczytasz to plecam też Lizę Marklund i Camillę Lackberg. :)
Poznań
Do Empików poznańskich z reguły można się dostać bez problemów. Przy Ratajczaka - tam jest najwięcej możliwości organizowania spotkań. Reszta jest w centrach handlowych, więc chyba nie bardzo. Albo Arsenał przy Dąbrowskiego. Nie wiem tylko jak tam z miejscem. :)
Mnie się bardzo "Tłumaczka" podobała, wprawdzie to nie żaden horror, taki thiller. Mój chłopak twierdzi, że wszystkie filmy na podstawie opowiadań Stephena Kinga są bardzo dobre.
Eska Rock :D
"Szkoła narzeczonych" Maria Kruger "Jesteś jak ogień" Erica Spindler (i w ogóle większość jej książek, tak jak i Heather Graham, Sharon Sala, Jayne Ann Krentz - to są takie połączenia thillerów z romansem lub po prostu same romanse)
Nawzajem :D
Mnie tak się teraz przypomniało, że najbardziej taka "czadowa" moim zdaniem muzyka jest Need For Speeda Undergrounda 2. Wprawdzie to nie film, ale warte wspomnienia.
Ja również to oglądałam. Uwielbiam ten film, nawet za bardzo nie wiem za co... Ale tyle razy go widziałam i w dalszym ciągu mi się nie znudził. A tak ostatnio to oglądałam serial "Rzym" - moim zdaniem ciekawy i z lekkich komediodramatów "Klik" z Adamem Sandlerem. Również polecam. :D
Moim zdaniem najbardziej reprezentatywna jest "Duma i uprzedzenie" i "Rozważna i romantyczna" ewentualnie. Polecałabym rozpoczęcie od "Dumy...:, a potem "Rozważna...", a zreszta jak jedną przeczytasz i Ci się spodoba to przeczytasz całą resztę, :D Miłego czytania!
Również przyłączam się do tego fanclubu. Przeczytałam Jane Austen wszystko to co wpadło mi w ręce i co było dostepne jak na moje mozliwości. I bardzo, ale to bardzo mi się podobało...
A mi są obojętne. Ja ich nie obchodzę i nie zwracam uwagi na te całe serduszkowe szaleństwa... :D
Pamiętam, że coś tam czytali... Ale ja bardzo szybko sama zaczęłam czytać i to raczej ich zmuszałam, żeby słuchali jak ja czytam. Ogólnie to nie lubię jak ktoś mi czyta, bo robi to za wolno, a ja zawsze chcę wiedzieć wszystko jak najszybciej, co się stanie bohaterowi i.t.d. Bratu mojego narzeczonego mama czyta do tej pory, mimo, że on jest już w czwartej klasie podstawówki. Ona czyta mu lekury, on sam w życiu za książkę nie chwyci. To już jest g...
Żadna rewelacja to oni nie są, mieli może ze dwa hity i tyle. Moja koleżanka ich słuchała, ale też szybko jej się znudzili. Oczywiście szalała za wokalistą. Mnie nie bardzo zachwycili, taki pop z domieszką mini rocka. :D Ale Tobie życzę miłego słuchania... :D
Samotność w sieci - ble, ble i jeszcze raz ble... Kosmiczne jaja - nikomu nie polecam, naprawdę... Zygfryd - tak głupi, że aż można obejrzeć :D
Jedno słowo: Samael :D
Eragona teraz czytam. Jak na razie mi się podoba...
"Perswazje" Jane Austen
Lembcke Marjaleena - Cień motyla (o anoreksji)
- Jack Nicholson w "Lśnieniu" - Renee Zellweger w "Dziennku Bridget Jones" - Danuta Stenka, Jan Frycz, Krzysztof Kowalewski i Marta Lipińska w "Nigdy w życiu!" - Orlando Bloom, Ian McKellen, John Rhys-Davies i Christopher Lee we "Władcy Pierścieni" - Damian Lewis, Ron Livingston i Matthew Settle w "Kompani Braci" (choć w sumie tu każdy grał bardzo dobrze...) - Alan Rickman, Richard Harris, Em...
Mnie się wszystkie podobały. Oczywiście "Duma i uprzedzenie" i "Rozważna i romantyczna" są najsławniejsze i też chyba najszybciej się je czyta. Pamiętam jak czytałam "Mansfield Park" to strasznie mi się dłużył czas, pomimo, że treść była ciekawa. Najmniej to chyba właśnie podobało mi się "Opactwo Northanger". Nie lubiłam tego "mężczyzny życia Katarzyny Morland", taki bez charakteru był, taki nijak...
Chyba trochę powtórzyłam swój poprzedni post, ale co dziwne jak otwierałam temat to mój stary się nie pokazał. W każdym bądź razie przepraszam za powtórkę... :D
"Rozważna i romantyczna" Jane Austen. Została najpierw zekranizwana przez BBC, a potem przez Anga Lee. Osobiście bardziej podoba mi się ta druga (pewnie przy okazji dlatego, że gra tam Emma Thomson, Kate Winslet, Greg Wise, Alan Rickman...), ponieważ jest bardziej żywą ekranizacją. Ta angielska z BBC jest strasznie flegmatyczna i się ciągnie, poza tym te aktorki takie dziwne... "Duma i uprzedzenie" Jane Austen. Również nakrę...
W sumie ja zawsze sięgałam po Amandę Quick lub Jude Deveroux jak chciałam sobie romans historyczny przeczytać. Raz sięgnęłam po Barbarę Cartland, ale ledwo doczytałam jedną książkę, której tytułu nie pamiętam już. Nie polecam nikomu! Nie wiem, czemu ta autorka jest tak popularna, skoro pisze, tak jak pisze. Tragedia wręcz! Głupie, infantylne, bohaterowie tacy jacyś upośledzeni na tle charakteru. W każdym bądź razie jej nie polecam. Ale większosc ...
Mi było kiedyś trudno rozstać się z Anią z Zielonego Wzgórza, mimo tych wielu tomów i opowiadań. Podobnie miałam z Emilką ze Srebrnego Nowiu, chociaż już mniej za nią "tęskniłam". W sumie sama Ania to nie wiem czy mnie czegoś nauczyła, poza tym, żeby za bardzo nie pakować się w kłopoty z przyczyn honorowych (nie mówię tutaj o poważnych jakiś sprawach, tylko o błahostkach), ale przede wszystkim to nauczyłam się wtedy pochłaniać książki. ...
Wyspa Księcia Edwarda, ze względu na Anię. Nowa Zelandia, ze względu na Władcę Pierścieni. Bullerbyn. Quantico, ze względu na Alex Kavę. nic więcej mi do głowy nie przychodzi... A ze względu na film - Braveheart, to chciałabym pozwiedzać Szkocję.
Sharon Sala - Śnieżyca
Bo te książki są ciekawe, szybko nie nudzą, no i szybko się je czyta.
Dlaczego? Przecież to supersprawa.
Bardzo lubię wszystkie ksiażki Alex Kavy. Ericę Spindler, Sharon Salę dopiero zaczynam czytać, ale na razie mi się podobają. Amandę Quick (vel. Jayne Ann Krentz itd.) - zdecydowana większośc mi się podoba. To z takich ostatnich, co czytam, bo ogólnie to nie mam ulubionych.
No dobra, może być kilka... :D
"Ten obcy", "Inna" - Irena Jurgielowiczowa "Stonoga" - Krystyna Boglar "Zatrzymajcie świat, chcę wysiąść", "Lot nad pawilonem X" - też K. Boglar "Wielki jarmark" - Krystyna Siesicka cykl Ulica Strachu R.L. Stine (pamiętam najbardziej "Idealną dziewczynę", ale inne są chyba wypisane w Biblionetce) cykl Replika o Amy nr 7 - Marilyn Kaye "O melba!" - G...
W zerówce męczyłam babcię, Zeby słuchała jak jej czytam takie króciutkie bajeczki, a potem w podstawówce to już po cichu czytałam. :D
Mam 37. Ale jakoś mnie to nie załamuje. To tylko test w końcu. Poza tym telewizji to raczej mało oglądam, już bardziej same filmy, niż jakieś programy. :D Pożyjemy, zobaczymy...
A ja mam urosziny 31 grudnia, więc te wszystkie fajerwerki o północy są dla mnie, zwłaszcza, że się na dodatek urodziłam o 23:15. hehe Teraz to już mi nie przeszkadza ta data, ale jak byłam mała to bardzo chciałam mieć urodziny w inny dzień, bo dużo osób o mnie zapominało i czasami to życzeń w ogóle nie dostawałam. :D
U nas tez byliśmy my i jeszcze jedna para, i oni też dalej są ze sobą. :D
Najlepszy program muzyczny jaki kiedykolwiek oglądałam i słyszałam to VH1, albo kiedyś MTV Classic, chociaż te nazwy praktycznie cały czas się wymieniają.
Mogę czytać tylko i wyłącznie w pociągu, w innych pojazdach nie jestem w stanie i nic nie pomaga. Chociaż jeszcze nigdy nie latałam samolotem, więc nie wiem jak tam by mi szło. :D
Podpisuję się, mnie również bardzo podobają się wszystkie teledyski GN`R, no, może bez "Mr. Brownstone", gdzie jest po prostu zlepek innych teledysków. A poza tym jeszcze: Metallica "One" i Nightwish "Wish I had an angel". Tak poza tym to jest masa videoklipów, które mi się podobają, a nie mam jednego zupełnie ulubionego, chociaż przyznam się, że bardzo lubię teledyski, gdzie dużo tańczą w grupach. :D Pozdrawiam.
W liceum, byliśmy w tej samej klasie przez trzy lata, że tak powiem - "spyknęliśmy" się pod koniec drugiej i tak już jesteśmy.
Widziałam tylko film i bardzo mi się podobał, ale mam pytanie - co było pierwsze - film czy ksiażka? Tak się zastanawiam, bo książkę widziałam tylko i wyłącznie z Kevinem S. na okładce (choć to w sumie nic nie znaczy).
Ale muszą to być pary miłosne, że tak się wyrażę? Bo jako parę po prostu ludzi, to na pierwszym miejscu jest Fred i George z Pottera.
Dla mnie byli to "Krzyżacy", za czasów gimnazjum. Do tej pory nie mogę się zmusić, żeby przeczytać to albo trylogię Sienkiewicza. Przykre trochę...
Harry Potter i Książę Półkrwi
Hermioną Granger - jeżeli chodzi o świat magii, bo bystra, inteligentna i odważna. No albo ewentualnie elfem, ale takim jak we "Władcy Pierścieni". Z kolei na przykład z thillerów, to może Maggie O`Dell z powieści Alex Kavy. Generalnie, podobają mi się postacie odważne, inteligentne, trochę nawet pyskate :D, takie, w których życiu zawsze coś się dzieje.
Ale czy Dorian Grey był zły? On musiał być tak jakby zły, bardziej ostrożny, żeby "przeżyć". Ale książkę i tak polecam... również. :D
Voldemort, Snape z Harry`ego Pottera, Lestat z "Wywiadu z wampirem", ale najbardziej podoba mi się Lucjusz Malfoy (też z "Harry'ego..."). Jest inteligentny, strasznie - może nie dumny, ale taki jakoś podobny do tej cechy :D, zły do szpiku kości, ale tak jako postać przyciąga. Nic na to nie poradzę...
Harry Potter i Zakon Feniksa
Czytaj, czytaj... Moim zdaniem - warto... Pouczające... Dzięki tej książce na pewno nigdy nie spróbuję brać, bo ten opis ich detoksu to wręcz, że tak się wyrażę "masakra". Jedynym plusem tej książki jest to, że bohaterka lubiła Davida Bowie. :D
To on ma profesora? A ciekawe ile za niego zapłacił? :D
"Świat Zofii" może można podciągnąć do tego?
Fajniejsze są te powiastki :D z cyklu "Harlequin dla nastolatek". Słowo "fajniejsze" oznacza - no bardzo nieciekawe i bardzo naiwne i łatwe do przewidzenia. I tak masz rację, są to jedne z najbrzydziej opisanych historii miłosnych albo raczej miłostkowych (bo to młodzieżowe, nietrwałe uczucia są tam opisane, żadne miłości na całe życie).
Mnie wystraszył "Manitou", "Czarny Anioł" i nie wiem czemu "Demon zimna" Mastertona. Ale też nie tak, że nie mogłam spać. Za to nie mogłam spać, jak obejrzałam film pt. "The Ring", ale w wersji amerykańskiej. Cały czas wydawało mi się, że coś wyjdzie z telewizora... brr... :D
Mnie się bardzo podoba tłumaczenie Harry`ego Pottera. Wprawdzie jest tylko jeden przekład, ale moim zdaniem - dobry. Także można powiedzieć, że A. Polkowski się spisał. :D
"O psie, który jeździł koleją", hehe... :D
hehe - i tyle...
Moim zdaniem to chybiony pomysł. Ponieważ, dajmy na to, w miesiącu wypożyczam około 20 książek, to daje 10 zł, czasami nawet więcej się zdarza czytać, albo po prostu trzeba dłużej nad czymś posiedzieć i od razu trzeba płacić. Wystarczy, że są składki roczne... Poza tym biblioteka zawsze kojarzyła mi się z tym, że ksiażki można dostać do czytania za darmo, a tu trzeba płacić. Czasami za książki, które pod względem czystości, czy wyglądu są odpycha...
Ja studiuję anglistykę, znam trochę niemiecki (choć nie lubię tego języka) i chcę się zacząć uczyć francuskiego. Tak poza tym to chciałabym jeszcze uczyć się włoskiego, rosyjskiego, łaciny, hiszpańskiego i może japońskiego. Całe życie w końcu przede mną... :D
Nie palę, próbowałam, ale nie spodobało mi się, więc stwierdziłam, że nie warto. Szkoda pieniędzy, tak poza tym... Lepiej sobie książkę kupić. :D
Ja bardzo lubie sudoku, krzyżówki i wykreślanki. :D
Mnie się nie podabała "Love Story". Takie to było... Idealne... Ale z przeszkodami... Nie lubię takich osób jak główna bohaterka.
Erica Spindler - Obsesja
No i zapomiałabym - nie wiem jak mogłabym - Lucy Maud Montgomery, Emily i Charlotte Bronte, Jane Austen.
Eleanor Porter (to tak jak byłam mniejsza, ale dalej ją cenię), Olivia Goldsmith (bardzo mi odpowiada jej styl pisania i tematyka), Mary Higgins Clark, Alex Kava, Erica Spindler (wspaniałe kryminały i thillery), Amanda Quick (i wszystkie jej pseudonimy, podobają mi się te jej historie, a zwłaszcza to jak opisuje realia, w których akcja się nie dzieje). To te autorki, które teraz przyszły mi na myśl.
Nigdzie nie mogłam dostać pierwszej części, czytałam tylko "Polyanna dorasta". Ale serial bardzo mi się podobał. Leciał nawet kilka razy kiedyś w niedzielę z tymi bajkami disneyowskimi.
Dzisiaj w "Przyjaciółce" były adaptacje "Dumy i Uprzedzenia" oraz "Rozważnej i Romantycznej", ale w wersji BBC. To jest właśnie ta słynna duma z Colinem Firthem, tak mocno opisywana w "Dzienniku Bridget Jones". Obejrzałam obie zamieszczone w gazecie adaptacje, które są wierne książkom, ale i tak bardziej podobają mi się te nowsze wersje. "Rozważna..." z Emmą Thomson i Alanem Rickmanem i "Duma...
Mnie się podoba ARSENAŁ przy Moście Teatralnym w Poznaniu. Można sobie usiąść, poczytać, pooglądać, ostatnio trafiłam nawet na kawę za darmo. :D Jak ktoś ma dzieci, to może je wziąć ze sobą, bo dla nich też jest specjalny stolik. Mi się podoba, nawet bardzo.
Jane Austen - Perswazje
http://www.audiobooki.glt.pl/ na tej stronie jest masa audiobookow tylko trzeba sie zarejestrowac, ale bezplatnie
zachód koniec czy początek?
Erica Spindler "Ukarać zbrodnię"
- O psie, który jeździł koleją - Ania z Zielonego Wzgórza - Szósta klepka - Granica - Ludzie bezdomni - Pan Tadeusz - Calineczka (albo Dziecię Elfów) - Mistrz i Małgorzata - Lalka - Zemsta - Romeo i Julia - Makbet - Moralność pani Dulskiej Więcej nie jestem w stanie sobie teraz przypomnieć. W sumie to większość mi się podobała, ale wiem na pewno, że nienawidziałam wręcz "W pustyni i w puszczy", "Quo vadis", &quo...
Three Days Grace - I hate everything about you (kojarzy się z czymś miłym i nie nawiązuje do tytułu piosenki :D ) Lake Of Tears - Headstones (strrrrasznie przypomina mi wakacje...) Guns N` Roses - Don`t Cry (jedne z nalepszych chwil mojego życia) :D I można by było podać jeszcze wiele, wiele innych...
Miałam możliwość przeczytania tylko kawałków "Jesiennej miłości" z tych książek wybranych Przeglądu Reader`s Digest. To co przeczytałam podobało mi się... :d
hydraulik :D
herbata --->>> Anglik
Nie, nie są głupie. Nawet nie wiem skąd się wziął ten pogląd. Ja sama jestem brunetką, ale nigdy nie uważałam się za lepszą od blondynek tylko dlatego, że mam taki, a nie inny kolor włosów. Ale przyznam szczerze, że niektóre kawały są ok, i wtedy wyobrażam sobie kogoś typu Pamela Anderson w jej serialu VIP. Ta to jest... :D:D
talerz
"Cztery pory roku" Stephena Kinga.
Mnie się tak czytało Alex Kavę: "Dotyk zła" i "W ułamku sekundy", a ostatnio też "Sen o nożu" Mary Higgins Clark.
Alex Kava
aktor
Adam (to na pewno), może Bertram i Michał, a kobietę: Joanna lub Katarzyna
Ja mam aż 20 lat (jeszcze nawet nieskończone) i studiuję na kierunku: filologia angielska. :D
Ja obecnie wynajmuję kawalerkę do społki z chłopakiem. W sumie wychodzi nam za wszystko ok 400 zł na łebka. Trochę drogo, no ale mamy ten komfort, że jesteśmy sami i nikt obcy nam się po domu nie kręci. Zanim zamieszkaliśmy w tej kawalerce wynajmowaliśmy pokój dwuosobowy (300 zł od łebka),w starej kamienicy, gdzie jakbym chciała się położyć na podłodze to tylko bym nogi zmieściła. :D Pokój bez telewizora, jeden mały stolik (nawet komputer by na n...
Aż tak to nie mam :D Ale wczuwam się w książkę, nie powiem. Czasami to nie wiem, co się wkoło mnie dzieje. Nic do mnie nie dociera, zwłaszcza jak ktoś coś do mnie mówi, ale to musi być przy naprawdę dobrej książce. Ostatnio tak miałam przy Harrym Potterze i przy "Absolwentach" E. Segala. Pozdrawiam
Wprawdzie tej sagi nie przeczytałam i raczej nie mam zamiaru. Trochę to za długie jak dla mnie. :D Ale 16 tomów Sagi Rodu Whiteoak`ów było dla mnie w sam raz. Polecam. Autor: Mazo de la Roche. :D
Bardzo lubię jej książki, chociaż teraz już nie czytam. Najbardziej podobała mi się książka "Zapytał czas?...". No i "Zapałka na zakręcie".
"Sen o nożu" Mary Higgins Clark - na razie ok. :D
20 lat skończę w grudniu :D:D
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)