Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Ja też mogę 30. Od 16-stej :)
Trochę się rozczarowałam tą książką :( Jakaś taka nijaka. Miałam wrażenie, że samej Zofii jest bardzo mało, a na planie pierwszym są marzenia i dylematy seksualne Stingo (co rozmydlało mi całą fabułę) i opowieści o jej pobycie obozie. Brakowało mi zagłębienia się w psychikę Zofii, same suche fakty i sztucznie prowadzone kłótnie jej i Natana. Spodziewałam się trochę czegoś innego :(
Dlaczego rozstrzelali Stanisławów (5) Panowie z dzielnicy (5) Za worek kości (3,5) Listonosz Nerudy czyli Żarliwa cierpliwość (5) Droga (5) Zaćmienie księżyca (4,5) Wybór Zofii (3,5) Dzień oprycznika (4) Raga: Ujrzałem niewidzialny kontynent (5)
26 lat - komputer (ściślej - laptop) z internetem - pendrive - pralka - bankomat - telefon komórkowy
Bardzo dziękuję tajemniczemu biblionetkołajowi za "Najgłupszego anioła" Moore'a! Lubię takie niespodzianki :D
Wypychacz zwierząt (5,5) Sen Mendoga: Antologia literatury litewskiej lat dziewięćdziesiątych (2) Stryj Silas (5) Niebo to inni: z Janiną Ochojską rozmawia Wojciech Bonowicz (4,5) My, dzieci przesiedleńców (5) Fizycy (5) Wizyta starszej pani (5,5) Gra anioła (5) Według łotra (4,5) Demian (4,5)
Terytoria Skandynawii
Większość moich ocen 1 i 2 (a czasem nawet i 3) to książki których nie przeczytałam do końca. Jak same nazwy ocen wskazują były one zbyt beznadziejne, kiepskie lub przeciętne, żeby mnie zmotywować do ich dokończenia i system polecanek powinien o tym wiedzieć.
Śmiech w ciemności
Wieszać każdy może (3,5) Kato-tata: Nie-pamiętnik (4) Syrena (5) Vita (4,5) Latający cyrk Monty Pythona - tylko słowa: 1 (6) Czasami wołam w niebo (3) Dolina pomieszania (4,5)
A gdzie JA i moje całe 2 punkty za Fausta?! :P Zapomniałam o konkursie :>
Trzeci tytuł to "Gwizd".
Mówiłam, że proste :/ ;)
9. Przez ogród mój szatan szedł smutny śmiertelnie I zmienił go w straszną, okropną pustelnię... Chyba za proste :/
Dawno się nie konkursowałam. Znany jest mi jak na razie tylko jeden pomiot.
Broń i strój rycerstwa polskiego w średniowieczu Studia nad uzbrojeniem polskim w X, XI i XII wieku
Dziennik nimfomanki
Bardzo dziękuję za kartkę. Fajna niespodzianka :) :) :) Pozdrawiam wszystkich, którzy byli na zlocie :)
Dom z piasku i mgły (4) Korytarz (5,5) Śmierć dyktatora: Raport spod kul (4,5) Dziękuję za ogień(5) Europejski alfabet (5) Ta, którą nigdy nie byłam (5,5)
I po co śmiecisz.
Tradycyjna. Chyba że nie ma w niej tego, czego szukam. Wtedy internet z przewagą allegro.
Zanim przyszli Aztekowie Religie starożytnej Anatolii Dzieje i wierzenia Ajnów W kręgu lamajskich legend i mitów Szamanizm i Węgrzy Tradycje i legendy ludów tureckich Tyle znalazłam na półce.
Bo to nie jest recenzja...
Dobra, głupie pytanie, przecież teraz właśnie tak jest...Myślenie wyłączyłam ;)
:D :D O dziękuję mamucie :) Na razie - chwilowo - mam taki jak powyżej widać :) A przy okazji to można tak, że wśród użytkowników będzie i "Kojot" dużą i "kojot" małą w biblionetce??
Rzeczywiście, dopiero teraz mi zaskoczyło. No cóż, nie będę po fińsku, to będę po szwedzku ;)
No dobra, to "Kojota" mi zajęli. Ale za to sprawdziłam "Kojootti", którego też używałam. Wpisałam w wyszukiwarkę, wyskoczyło mi, że jest taki użytkownik, ale jak chciałam sprawdzić, kto to i kliknęłam, to biblionetka mi padła i zaczęła działać dopiero teraz. Coś mi tu nie gra ;)
Przez jakiś czas zmieniłam sobie podpis na "Aksolotl", teraz chciałam wrócić do starego, dobrego "Kojota" i system mi powiedział, że ten podpis jest już używany przez innego użytkownika. Szczerze mówiąc, to wątpię, żeby tak było, bo już wcześniej też mi się to przydarzyło, tylko wtedy dotyczyło podpisu "Kojootti" :/ Czy ktoś miał podobny problem?
Pan Lodowego Ogrodu: Tom 2 (5) Moje skradzione życie (3) Frida (1) Sześćdziesiąt opowiadań (5,5) Skugga Baldur: Opowieść islandzka (4)
B. Cholerna cisza
Jedna z moich ulubionych książek :) Z wykształcenia jestem archeologiem, a do tej pory nie widziałam jakiegokolwiek "Indiany Jonesa", uwierzycie? :)
Niespodzianka :) I na szczęście jeszcze sporo do przeczytania mi zostało :)
czerwiec: Ani słowa prawdy: Opowieści o Arivaldzie z Wybrzeża J. Piekara (4) Europa po deszczu W. Paźniewski (2) Islandia: Wprowadzenie do wiedzy o społeczeństwie i kulturze: Kraina, ludzie, dzieje, kultura, sztuka, język (5) Bilard o wpół do dziesiątej H. Böll (5) Straż nocna T. Pratchett (5) Opowiadania zebrane: Tom 2 [Muza, 1999] J. Cortazar (5,5) Opowiadania zebrane: Tom 1 [Muza, 1999] J. Cortazar (5,5)
Na czerwono są te, które oceniłaś albo zaznaczyłaś, że nie jesteś nimi zainteresowana.
Ouu, Ty niedobry! A ja polecam :D
Ooo to już jutro się schowkiem pobawię? :>
Oba terminy mi pasują.
Złote jajko T. Krabbe (5) Dzień na plaży; Ryba H. Heeresma (4) Mój przyjaciel Leonard J. Frey (5) Czernobyl od katastrofy do procesu W. Siwiński (4) Ten, kto mrugnie, boi się śmierci K. Romer (4) Zupa z trawy: Dziennik z chińskiego gułagu Z. Xianliang (5) Chodź, obudzimy słońce J. de Vasconcelos (3) Groza wokół K2 A. Czerwińska (5) Martwa natura z wędzidłem Z. Herbert (5)
Musisz, nie masz wyjścia :>
O dzięki :) Ja się pojawię przed 18-stą, więc będę dzwonić do Was :D
O której jutro się spotykamy? :)
1. 1-2 dni 2. Nie 3. "Krzyżacy"/nie lubię klasyki polskiej, wymieniony tytuł jest dla mnie najbardziej znośny 4. - 5. - 6. Nie 7. "Imperium" Kapuścińskiego 8. Kapuściński 9. "Bajarka opowiada: baśnie z całego świata" 10. Ok. 7 11. Wypożyczam 10-15, nie ściągam 12. Zweig "24 godziny z życia kobiety i inne opowiadania", King "Smętarz dla zwierzaków", Eugenides "Middlesex" 13. ...
Ja mam do polecenia. Ale to black metal, więc nie wiem, czy tego słuchasz: Negură Bunget. Zwłaszcza "Om".
Ja będę, tylko błagam, niech mi ktoś na maila przypomni tak z 2 dni wcześniej :)
26 współczesnych opowiadań amerykańskich (5) Samotnik E. Ionesco (2) Płomień i krzyż: Tom 1 J. Piekara (5) Opowiadania J. Cortazar (6)
Zapomniałaaaaaaaam! :( Kojot sklerotyk :/
Sabaton - "Primo Victoria"
Jestem! Przyszła niedziela o 15 pasuje :)
Ja też się zjawię. W sumie nie mam planów na najbliższą przyszłość (liczoną powiedzmy w 2-3 tygodniach od poniedziałku :P)
Legendy m.in. o rozbójnikach, czarownicach, rycerzach, dziewczętach zaklętych w kamień, diabłach, świętych. Tematyka różna jak widać, prawdziwy tygiel :) Poza tym część - mniej więcej połowa - legend tu zawartych opowiada o losach prawdziwych ludzi, o prawdziwych wydarzeniach, podane są daty, imiona, nazwiska. Moim zdaniem warto poczytać, zwłaszcza jeśli ma się sentyment do tamtych rejonów :) A jak się nie ma, to też warto :)
Il Regno Doloroso S. Przybyszewski (4) Legendy łemkowskiego Beskidu A. Potocki (5) Ekspedycja "Tygrys" T. Heyerdahl (5)
O jak fajnie, że zakończenie zdradziłaś.
"Mroczna wieża" Kinga do ścisłych.
Piekło pocztowe T. Pratchett (4) Rumunia: Koniec złotej epoki M. Kuczewski (5) Opowieści z Wołoszy, Mołdawii i Siedmiogrodu D. Bieńkowska (5) Żywoty zwierząt J.M. Coetzee (2) Mysza: Bajka nie dla dzieci T. Matkowski (5) Faun z zimnymi różkami H. Raes (5)
Dlaczego? Najwyżej odłożysz.
Niby dałam 5, ale chyba powinno być 4. Spodziewałam się czegoś w stylu reportażu, a to takie bardziej powieściowe jest. Najbardziej podobał mi się właśnie reportażowy wstęp opisujący całą historię konfliktu między Tutsi i Hutu. Ale to tylko wstęp... Potem opisana jest historia związku Belga i Ruandyjki na tle tych wszystkich wydarzeń. To już w sumie takie sobie jest. Kurczę, czyżbym tę 5 tylko dla wstępu dała??? (W sumie czytałam ją w lodowatym...
Bartleby i spółka E. Vila-Matas (5) Niedziela na basenie w Kigali G. Courtemanche (5) Osmaleni I. Amiel (4) Moja Europa: Dwa eseje o Europie zwanej Środkową A. Stasiuk & J. Andruchowycz (2) Podziemny krąg Ch. Palahniuk (5) Patrol zmroku S. Łukianienko (5)
O to to. Wszystkimi kończynami się podpisuję. "Eddę" mam. Skserowaną...
[artykuł niedostępny] [artykuł niedostępny] [artykuł niedostępny] [artykuł niedostępny] Tu coś może.
Kocio, dziękuję Ci bardzo, zamiast pisać pracę mgr. siedzę i filmy oceniam :P
http://allegro.pl/search.php?sg=0&string=ostatni+don
Jejuuuuu, Kojot - wybitna specjalistka od Stephena Kinga zapomniała dosłać odpowiedź na pytanie do "Sklepiku z marzeniami". :( ALE WSTYD.
Właśnie na Polsacie leci reportaż o Kubie :)
Pierwsza osoba liczby mnogiej: Historia moich wielu osobowości
Opowieść o kocie, mistrzu Zen nie czytałam, ale może być ciekawe.
Dewey: Wielki kot w małym mieście tak a propos :)
Gratulacje :)
To jest tak, dajesz linka w okienko z odpowiedzią, klikasz "Dodaj komentarz" i wyskakuje Ci to kolejne okienko, gdzie na dole masz "Dodaj", "Wróć do edycji" i "Rezygnuję" i już w tym właśnie drugim okienku link powinien się zmienić na czerwony tytuł :) Więc jak coś nawet namieszasz, to nikt nie zauważy, bo najwyżej wrócisz do edycji :)
Musisz, zamiast tytułu książki, wstawić linka do niej. Kopiujesz z paska i wklejasz :)
Bliżej szczęścia G. Steffens (6) Duchy i ludzie E. Wharton (5) [książka niedostępna] J. Budnitz (6) Pudełko w kształcie serca J. Hill (2) Rzeka tajemnic D. Lehane (3) Po tamtej stronie A. Kubin (6) Opowieści o makabrze i koszmarze H.P. Lovecraft (5) Fado A. Stasiuk (6) Podróż wokół mojej czaszki F. Karinthy (5) Sny o terrorze i śmierci H.P. Lovecraft (5) Zygzak J. Somoza (5) Pan Lodowego Ogrodu: Tom 1 J. Grzędowicz (5) Jak pi...
To fakt. Chyba tylko dwie zauważyłam.
Hehe, właśnie sobie przeglądałam i trafiłam na Ciebie (eee, tzn. Twoje książki) :P :D :D
A poza tym w Biblionetce jest zakaz rozpoczynania dyskusji na tematy polityczne. To tak w razie gdybyś regulaminu nie czytał.
No cóż, raczej nie przeczytam "Uwodziciela". Mało mnie obchodzi, co jeden pisarz myśli o drugim.
Pod choinkę nie dostałam żadnej książki :( Na Mikołaja dostałam "Wielki Marsz" Kinga, który już co prawda czytałam, ale brakowało mi do kolekcji (niepełnej jeszcze) wszystkich książek Kinga :)
Na południe od nigdzie: Zapiski żywcem pogrzebanego może od tego? Zbiór opowiadań, więc będziesz mogła się mniej więcej zorientować, co, jak i o czym pisze :) Ja zaczęłam od Z szynką raz!, książki z wątkami autobiograficznymi (dzieciństwo i młodość). Myślę, że też mogłaby się nadawać na "rozpoznanie terenu" :)
I "Niecierpliwość serca" Zweiga x2
Middlesex J. Eugenides Niecierpliwość serca, Nowela szachowa S. Zweig Wściekły pies W. Tochman Z obłędu odsiać słowo, wers, drogę: Nowe wiersze Ch. Bukowski Opowieści niesamowite: Groza i niesamowitość w prozie rosyjskiej XIX i początku XX w. I cóż dalej, szary człowieku? H. Fallada Bliżej szczęścia G. Steffens [książka niedostępna] J. Budnitz Zweig i Tochman odkryciami roku :) Fallada - w zeszłym roku też jego książka była dla mnie ...
Po tamtej stronie A. Kubin
"Gdybym ci kiedyś powiedziała" J. Budnitz
Mój brat ma teraz 15 lat i czyta Sapkowskiego, Pratchetta, Vernego. Przy Musierowicz cierpiał okropnie, bo miał jedną z jej książek jako lekturę.
Wendigo i inne upiory A. Blackwood (5) Dom na granicy światów W. Hodgson (5) Extensa J. Dukaj (4) Jugosłowiańska epika ludowa: Wybór (5) Barbarzyńskie zaślubiny Queffelec (5) Dajan M. Eliade (5) Tęskniąc za Kissingerem E. Keret (5) Magia S. Marai (5) Schodów się nie pali W. Tochman (5) Dzieci Húrina J. Tolkien (4) Białe flagi N. Dumbadze (5) Ostatni patrol S. Łukianienko (5) całkiem nietrafione, nie dokończone i w związku z tym nie ...
Ładnie :)
A teraz nie mówi się "fresz"? Chyba, że to jeszcze między trendi a dżezzi było :D
We "Wściekłym psie" Tochmana jest tekst o Nim. Polecam.
A jakie książki lubisz?
:(
Przeczytałam większość książek Kinga(4 mi zostały do kompletu) i za najsłabsze uważam: Buick 8, Ostatni bastion Barta Dawesa, Stukostrachy, co zresztą widać po moich ocenach.
Ja wyczaiłam takie: Kambodżańska odyseja: Dokument 6,00 (2) Klucz kulików 5,33 (6) Ściana 4,90 (20) Zabójcze tożsamości 5,20 (6) Stąd do Tartaru 4,78 (18) Nocowała ongi chmurka złota 5,75 (8) Nogi jak patyki 4,95 (21) Jeden dzień w moim życiu 5,50 (6) 24 godziny z życia kobiety i inne opowiadania [Świat Książki] 5,22 (9) Zagubieni 4,75 (4) Pedro Páramo 4,75 (20) Za mało żeby żyć, za dużo żeby umrzeć 6,00 (3) W drodze: Poeci pokolen...
Z biblioteki. Nie dziękuj.
Mi pasuje :)
100 stron, podziwiam, podejrzewam, że ja po przebrnięciu 5-ciu byłabym z siebie dumna, że aż tyle wytrzymałam :)
Billy Milligan. Rozdwojenie razy 12. Rozdwudziestoczwórnienie?
2. Bo chce się zobaczyć, czy dalej jest jeszcze gorzej? ;)
Nie :( Nawet nie wiedziałam, że jest :(
Na "Riders on the storm" i Omegę też głosowałam :) Poza tym na "Born to run" Bruce'a Springsteena, "Master of Puppets" Metalliki, "Summer of '69" Adamsa, "Brothers in Arms" Dire Straits, "Arahję" Kultu/Kazika (nie odróżniam nigdy co czyje :>). Reszty nie pamiętam ;) Aaaa, i "Kashmir" Led Zeppelin, "All along the watchtower" J. Hendrixa i "Given to fly&...
O. Godzinę temu skończyłam oglądać :) No właśnie te niuanse... ;)
No proszę, ile można się dowiedzieć. Może zmienić kategorię na "poradnik"?
Drugą zasadę czego? :]
Zawsze możesz pójść na pocztę i odebrać "Życie..." przysłane przez Kojotka :P
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)