Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Chciałam przeogromnie podziękować mojemu Koreańskiemu Mikołajowi za książkę Han Musuk "Poszukując Boga". Ściskam bardzo, bardzo mocno :*
Waaa podziwiam że wygospodarowywałaś tyle czasu na książki. Podoba mi się bardzo że czytasz różnorodną tematykę, od klasyki to literatury współczesnej ^^. U mnie skromnie i czas jaki znalazłam to raczej na książki o tematyce azjatyckiej. Niestety nic z klasyki nie załapało :( Zaproszenie na kimchi Wampir i inne opowiadania Dzień z życia pisarza Kubo Historia i współczesność Korei: Od pustelniczego królestwa do azjatyckiego tygrysa ...
Po przeczytaniu właśnie Opowieść o kobiecie spod znaku Ognistego Konia A teraz wezmę się albo za Konspiratorzy albo za Ulica tysiąca kwiatów
Ja też bardzo lubię Murakamiego, ale ta pozycja jak dla mnie średnia. Po pierwsze będzie z tego trylogia, a autor czasami mam wrażenie że po prostu nie potrzebnie przeciąga pewne wątki w swojej powieści, więc jakościowo Murakmi mi trochę podpadł. Historia w tle trochę dziwna, aczkolwiek interesująca. No i obowiązkowo przeplatanie się dwóch światów. Jak się lubi Murakamiego to i tak warto przeczytać tą pozycję, zobaczymy co w kolejnych tomach au...
1Q84: Tom 1
1. Zofia Nałkowska ”Granica” (3) 2. Dai Sijie „Kompleks sędziego Di” (4) 3. Abe Kōbō „Urwisko czasu” (5) 4. Jun'ichirō Tanizaki „Niektórzy wolą pokrzywy” (5) 5. Gustave Flaubert „Pani Bovary”(4) 6. Takashi Matsuoka „Chmara Wróbli”(5) 7. Dai Sijie „Balzac i chińska krawcówna” (5) 8. Husaku Endo „Morze i trucizna” (5) 9. Kenzabur...
Disco Polo... cóż, chyba w każdej kulturze istnieje taki rodzaj muzyki. Muzyka ciągnąca się zawsze na jedną nutę i towarzyszący ku temu prosty tekst. Nie jestem, nie byłam i nie będzie zwolennikiem tej odmiany muzyki. Nawet w młodości nie miałam z nią praktycznie żadnego kontaktu. U mnie na „rodzinnych imprezach” (których na szczęście jest bardzo mało) nigdy nie było tego rodzaju muzyki (chwała Ci Boże!^^).
Ja wchodzę do domu i w radiu na RMF podają jak się kończy książka. Jak dla mnie to zakończenie było oczywiste, gdy Rowling powiedziała w którymś z wywiadów, że nie planuje już kontynuacji, ale nigdy nic nie wiadomo.
American Psycho
Ostatnio doszły jeszcze: Siedmiu Samurajów Zatoichi
Klasyka z najwyższej pułki. Niezastąpiony Kurusawa (to brzmi jak reklama.. ;/ no trudno się mówi ^^). Polecam "Siedmiu samurajów". Począwszy od śmiesznych scen, kończąc na smutnych. Film warty obejrzenia.
Ojciec chrzestny, Władca pierścieni, Forrest Gump, Hrabia Monte Christo (1998), Królowa Margot, Lot nad kukułczym gniazdem, Człowiek w żelaznej masce, Niebezpieczne związki, Notatki o skandalu, Piękny umysł, Wichrowe wzgórza (1992, Wyznania gejszy.
Mi akurat "Monachium" się bardzo podobało ^^. Ostatnio oglądnięte filmy godne polecenia? Hmm.. "Requiem dla snu", "Forrest Gump", "Zawieście czerwone latarnie", "Babel" i "From Hell"
S@motność w sieci, 50 pierwszych randek, 60 sekund, Mali Agenci, Mr. and Mrs. Smith, i większość filmów poslkich
O matko... dużo jest filmów które w mojej pamięci pozostaną niezapomniane: Człowiek w żelaznej masce, Gladiator, Forrest Gump, Gwiezdne Wojny, Królowa Margot, Joe Black, Leon zawodowiec, Lot nad kukułczym gniazdem, Maria łaski pełna, Marzyciel, Matrix, Notatki o skandalu, Ostatni samuraj, Pianista, Piękny umysł, Przyczajony tygrys, ukryty smok, Requiem dla snu, Spirited Away: W Krainie Bogów, Szósty zmysł, Truman Show, Wy...
Jest mnóstwo filmów animowanych powstałych na bazie mangi które są przeznaczone dla doroślejszych osób. Ogólnie rzecz biorąc anime nie powinno nazywać się "bajką". Jak dla mnie jest całkowicie inna kategoria. Oczywiście znajdzie się animację które są przeznaczone dla dzieci jak np. "Pszczółka maja" ^^ (wiecie że w Japonii leciała? :) ) Czy sztuką? Hmm... to zależy od anime. Niektóre są bardzo ambitne i naprawdę trzeba przy nic...
Soundtrack z filmu "Requiem For A Dream". Cudowne kompozycje Clinta Mansella. A oprócz tego zespół 30 Seconds to Mars.
Ostatnio postanowiłam nadrabiać zaległości w kinematografii. Mam na myśli taki filmy jak: "American Beauty", "Requiem dla snu", "Jeździec bez głowy", "Skazani na Shawshank", "Babel", "Forrest Gump" i "From Hell". Oprócz tego interesuje mnie kino zachodnio-azjatyckie. Głównie produkcje Japońskie, Chińskie i Koreańskie. Ostatnio oglądnęłam "Zawieście czerwone latarnie&qu...
Ulubione aktorki: (trochę ich jest ^^) Audrey Hepburn, Catalina Sandino Moreno, Cate Blanchett, Charlize Theron, Claire Forlani, Emma Watson, Faye Wong, Jennifer Connelly, Julia Roberts, Kate Winslet, Keira Knightley, Li Gong, Magdalena Cielecka, Michelle Pfeiffer, Michelle Yeoh, Monica Bellucci, Natalie Portman, Nicole Kidman, Peta Wilson, Rachel Weisz, Reese Witherspoon, Sandra Bullock, Sofia Coppola, Sophie Marceau, ...
Dziękuję wam za polecane mi książki. Oczywiście widziałam te tematy na forum i mój schowek pęka w szwach, gdzie są dodane książki o tej tematyce i tylko czekają na przeczytanie ^^
Murakami to jeden z najsłynniejszych współczesnych autorów w Japonii, ale także duży rozgłos zyskał poza swoim ojczystym krajem. Literatura Murakamiego przypadła mi do gustu, aczkolwiek uprzedzam, że nie zbytnio łatwa. W końcu proza życia nie jest łatwa ^^.
"Jam częścią tej siły która wiecznie zła pragnąc, wiecznie czyni dobro..." "Faust" Goethe
Ale Dustin Hoffman nie jest nominowany do Oscara za najlepszą rolę drugoplanową. W ogóle "Pachnidło" nie dostało jak na razie żadnych nominacji.
Ferii zimowych (bez śniegu) nastał czas ^^ A oto moje plany związane z wolnym czasem: - Lektury: * Adam Mickiewicz "Konrad Wallenrod" * Adam Mickiewicz "Pan Tadeusz" * Bolesław Prus "Lalka" - Inne (przyjemności^^) * Patrick Suskind "Pachnidło" * W. Shakespeare: "Burza", "Dwaj panowie z Werony", "Wesołe Windsorskie kobiety", "Miarka za miarkę", "Komedi...
Jedyne co mi się w tym filmie podobało to BMW Zakościelnego ^^ :) aa i mieszkanie też miał niezłe poza tym film nudny i strasznie przewidywalny.
Obecnie wzięłam się za Shakespeara :) W tym miesiącu przeczytałam już "Sen nocy letniej" i "Kupiec wenecki". W kolejności mam: "Jak wam się podoba", "Ugłaskanie sekutnicy", "Wszystko dobre, co kończy się dobrze"
Zygmunt Krasiński „Nie-boska komedia” Anonim „Gilgamesz - epos starożytnego dwurzecza"
U mnie, zdecydowanie w tym miesiącu panował romantyzm ^^ (ciekawe czemu? u mnie to dość niespotykane ^-^) Juliusz Słowacki „Kordian” (5) Adam Mickiewicz „Dziady” – wszystkie częśći (4) Juliusz Słowacki „Maria Stuart” (5) Juliusz Słowacki „Horsztyński” (4) Edmund de Amicis „Serce: opowiadania miesięczne” (4) Juliusz Słowacki „Beatryks Cenci” (5) Juliusz Słowacki...
Aleksander Dumas "Trzej muszkieterowie" Arthur Golden "Wyznania gejszy" Joseph Conrad "Tajny agent" James Henry "Portret damy" Charles Dickens "Klub Pickwicka" Yoshiyuki Sadamoto "Neon Genesis Evangelion" Masashi Kishimoto "Naruto"
A ja wogólę nic nie dostałam na Mikołaja. Na gwiazdkę zapowiada się podobnie...
A mi się podobał "Werter"... "Samotność jest jak balsam, nieoceniony dla mego skołatanego serca" "Niejednemu już wydawało się, że życie jest snem" "Cofam się w sobie i tu odnajduję mój świat" "Jest to pewnikiem, że tylko miłość czyni człowieka potrzebnym na świecie" "Wszakże ustami moimi woła istota ludzka, zdana na samą siebie, trącąca siebie samą, nieuchronnie zapadająca się...
Dziś na TVP 2 jest sztuka pt."Sen o jesieni" o 23:15
Oczywiście rano, wieczór, w nocy, no stop :) :D Nie nie palę, bo nie widzę w tam żadnej przyjemności, ani korzyści. Staram się prowadzić zdrowy tryb życia ^^
45 pkt. ^^
W moim przypadku pies ^^ (10 kg lub 45kg :D )
Wybaczcie, że się trochę rozmarzę... :) Najlepiej jak jak jestem w jakimś wygodnym fotelu, za oknem pada puszysty śnieg, obok pali się w kominku. Panuje cisza i spokój. Nikt nic odemnie nie chce i nikt nie będzie zakłócać mojego spokoju. Achh... i jeszcze może być cieplutka herbatka ^^ A tak poza tym, to wtedy kiedy mam czas i nic mnie nie goni. Nikt mi nie przeszkadza i nikt nie będzie.
Zdarza mi się, że nie mogę przebrnąć przez daną książkę i odkładam ją na półkę, zaczynając inną. Ale zawsze staram się powrócić i przeczytać do końca.
Hmm... milion dolarów to dużo ^^ I można sobie całkiem, całkiem dużo rzeczy kupić za to jak np. książki :D A znasz listę Hemingwaya? Mógłbyś ją napisać? ^^ No to zaczynamy: :) - trylogia "Władca Pierścieni" - trylogia "Harry Potter" - książki Victora Hugo - książki Dumasa - Neon Genesis Evangelion - "Wyznania gejszy" - "Wilk stepowy" - "Wichrowe Wzgórza" - książki Goethego - dra...
Oczywiście, że najlepszą formą delektowanie się lekturą jest trzymanie ją łapkach przed swoimi oczkami. Lecz nie zawsze mamy dostęp, lub co gorsza idzie na łatwiznę. Uważam, że czytanie ebooków nie jest złe. Sama mam paręnaście i czekają ładnie na swoją kolejkę. Natomiast z audiobookami nie miałam przyjemności (chyba, że XIII ksiąga Pana Tadeusza ^-^) i jak na razie nie ciągnie mnie do tego. Wolę czytać niż słuchać.
Hmm... niektórym się podoba innym nie. To nie jest typowy romans, jak się wydaję. Wiele w książce znajdziemy fragmentów dotyczących chemii i biologi. Mi książka się podobała, aczkolwiek nie zaliczam ją do najlepszych. Na wielu osób ona bardzo wpłynęła. Natomiast na pewno mogę Ci odradzić oglądnięcie ekranizacji. Totalna porażka!
"Wichrowe Wzgórza" z R. Fiennesem i J. Binoche świetnie odegrane kreacje. Od razu zakochałam się w tym filmie i jak najprędzej sięgnęłam do pierwowzoru Emily Bronte. Na szczęście posiadam obie rzeczy ^^ Adaptacji powieści V. Hugo "Nędznicy" z 2000 roku z Johenm Malkovichem (uwielbiam go!) i Gérardem Depardieu! Klasyka! Bardzo mi się podobało ^^ A także adaptacja powieści A. Dumasa "Hrabia Monte Christo" z 199...
- Hugo Victor - Dumas Alexandre - Zola Émile - Brontë Emily Jane - Hesse Hermann - Golden Arthur - Tolkien John Ronald Reuel - Rowling Joanne Kathleen - Tołstoj Lew - Goethe Johann Wolfgang - Stendhal - Nabokov Vladimir - Shakespeare William - James Henry - Wilde Oscar - Poquelin Jean Baptiste (Molier) - Capote Truman - Steinbeck John - Conrad Joseph - Dostojewski Fiodor Jak na razie tyle, ale z pewnością zajdą jeszcze jaki...
Kava Alex Tuwim Julian Rowling J.K. Sienkiewicz Henryk Słowacki Juliusz Szekspir William Christie Agatha Tolkien J.R.R.
Bardzo! Strasznie lubię twórczość J.W.Goethe, choć bardziej "Faust" przypadł mi do gustu. Ale cały język jest bardzo poetycki i utrzymany na wysokim poziomie. Kilka cytatów, które mi się spodobały z "Cierpienia młodego Wertera": "Samotość jest jak balsam, nieoceniony dla mego skołatanego serca" "Niejednemu już wydawało się, że życie jest snem" "Cofam się w sobie i tu odnajduję mój świat&...
"Alchemik" bardzo mi się spodobał ;) Jak wszystkie książki (które miałam okazję przeczytać) Paula Coelha. Nie wiem, czemu w niektórych pozycjach jest tak nisko oceniany. Natomiast co do "Bardzo długie zaręczyny" to byłam trochę rozczarowana. Spodziewałam się całkiem innej powieści, nie zaprzeczę, że z pokroju typowej sielanki romantycznej. A tutaj wstęp zaczyna się od wojny. Chciałabym zobaczyć ekranizację tego filmu. Jestem c...
Hmm... trochę byl pesymistyczny, ale nie dlatego, ze czytałam Borowskiego. Natomiast "Skąpiec" bardzo mi się podobał :) Choć gdyby ktoś napisał teraz "Skąpca" uznany byłby za harlequin :)
A dlaczego mieliby nie czytywać? Przecież to klasyka :)
Powodzenia na sesji! Ja właśnie Narnie przeczytałam po obejrzeniu filmu „Lew, czarownica i stara szafa” :) Ale książka lepsza :)
1. Gatunek książki jest już z góry narzucony, a konkretnych tytułów jest dużo.. :) 2. Jest ich dużo... Victore Hugo, Tolkien, Lewis, Rowling, Dumas, i wielu, wielu innych 3. Jestem w trakcie czytania „Pielgrzym” Coelho Paulo 4. Różnorodny. Od klasyki, literaturę piękną po fantastykę. Ja na razie nie przekonałam się do science fiction 5. Ulubiona książka,,, kto wymyślił takie trudne pytania?!? :D Dużo jest wspaniałych książek, a...
Czy ja także mogę prosić o przesłanie? :)
Moja skleroza jest na tyle postępująca, że nie pamiętam kiedy trafiłam do Biblionetki. Choć wydaje mi się, jakbym była tu od zawsze... :)
Polecam Ci książkę Kurta Vonnegut’a „Kocia kołyska”. Choć językowo może się wydawać trudna, warto przeczytać ją do końca, gdzie pomimo walki politycznej (władza), jest obecny charakterystyczny czarny, przeplatany z rozpaczą humor.
Mercedes.... :)
Uwielbiam czytać książki i się z tym nie kryje. Czytam je dla siebie i dla przyjemności, a nie żeby przeczytać i zaliczyć kolejną bo to uważam za bezsensowne (po co wtedy czytasz książki?) Czytam w każdej wolnej chwili. I czytam tak jak mi się podoba. Po drugie co do „zwalniania tempa”. Nie mam zamiaru zwalniać póki starczy mi sił i jak już wcześniej pisałam czytam w swoim tempie. A tak poza tym, to jakiekolwiek „zwalnianie...
Aktorzy: John Malkovich ;) Johnny Depp Jeremy Irons i Alan Rickman a z pisarzy to: J.K. Rowling Victore Hugo John Ronald Reuel Tolkien Clive Staples Lewis (wiem, że to czterech, ale naprawdę nie mogłam uprościć do 3 :( )
tylko to czekanie jest najgorsze... :/ ;/
Wow! Ten artykuł wprowadza wiele niepewności! Po pierwsze dlaczego Rowling ukryła ten fragment?! Jednakże nie sądzę, aby Dumbledore’a jakimś cudem w 7 tomie nagle się pojawił... (chociaż bardzo bym chciała!, żeby śmierć Dumbledora była tylko podstępem ). A jak wytłumaczyć jego ciało? Jak upadł teleportował się i wyczarował swoje martwe ciało? A może on też ma gdzieś na ziemi horkruksa? Ale wtedy musiałby kogoś zabić a to nie podobne do Dumb...
Zauważyliście, że podręcznik „Eliksiry dla zaawansowanych” Libacjusza Borage’a był z roku 1951 (bodajże) i Harry myślał, ze to mógł być jego ojca lub jego przyjaciół, ale podręcznik był starszy niż oni chodzili do szkoły. A teraz skoro Księciem Półkrwi jest Snape, a on przecież w tym samym czasie studiował z rodzicami Harrego! Czy Rowling się pomyliła? A może specjalnie tak napisała dla zmylenia, bo Snape mógł mieć ten podrę...
Ja nie mam nic przeciwko, cieszę się, że moja czytatka spowodowała taką dyskusję ;) Ale to zapewne ze względu dużej popularności Harrego ;)
SPOILERY DOTYCZĄCE 6. TOMU! Skoro uważasz, ze Snape jest dobry (co oczywiście, może okazać się w 7 tomie) to dlaczego zabił Dumbledore'a...? Jestem ciekawa jak Harry będzie próbował pokonać Voldemorta skoro w 6 tomie nie umie poradzić sobie ze zwykłymi śmierciożercami. No i musi znaleźć reszte dusz Voldemorta. Czy nie zakończy edukacji w Hogwarcie? Co do tych wątków miłosnych, to także uważam, ze lekko przesadzone. A w szczególności odno...
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)