Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Jeśli idzie o Márai Sándor, to poleciłabym raczej Dziennik. Ale nie zmieścił się na liście. A co do Pożegnanie z Afryką - książka jest tylko dobra, to film jest genialny. W każdym razie byłby na mojej liście 7 filmów.
Ta hipoteza raczej też jest mylna. Polecałam dwóch skandynawskich autorów i żaden z nich nie był Axelsson.
Miałem również takie skojarzenie z Majgul Axelsson (były dokładnie 4 pozycje literatury skandynawskiej), a Axelsson jest bardzo często w wielu naszych dyskusjach polecana. Axelsson jak również Coelho są jeszcze przede mną, ale na pewno będę ją i jego czytał - bo lubię sam spróbować "smaku tych owoców", nawet gdy niektóre pochodzą z "drzewa owoców zakazanych".
Napisałaś - Obstawiałabym, że Coelho to tutaj nikt nie poleci ;) - i źle byś obstawiła, bo jednak ktoś polecił. Nie byłam to ja, ale nie dlatego, że uważam Coelho za tak złego pisarza jak chyba większość biblionetkowiczów, którzy wręcz się szczycą, że takiego "badziewia" to by nawet do rąk nie wzięli - ja wzięłam i część jego książek podoba mi się - ale nie na tyle, by znaleźć się siódemce polecanych Benzmanowi; tam dałam tylko te, które mnie za...
Zaległości, zaległości, zaległości - tyle m-cy nie publikowałem wspomnień, bo wciąż próbuję napisać parę recenzji. Więc spodziewajcie się KIEDYŚ tego typu opinii o tych spośród poniższych, które mają dopisaną jedynie ocenę: ================================================== SIERPIEŃ 2021 (ΣR=16512s; Σm=1725s;𝔼m=2064) 1.(39.) Zakochana sister pierwszy nowy komiks czytany w tym roku - podebrałem córce pożyczkę bbteczną. Kr...
U mnie godzinę samochodem - na Hucie są, a to po drugiej stronie remontu ze względu na nową linię tramwajową. Postanowiłam nie jeździć tam , aż zbudują linię. Może kupię na Allegro?
Fallaci gorąco polecam - u mnie ma średnią ocenę 5,6 z 6 przeczytanych książek!
Nobliści 1. Opowieść rozbitka (4) Nobel 1982 2. Ararat (5) Nobel 2020, cytat z książki 3. Przejrzysta pogoda: Wiersze wybrane (3,5) Nobel 1995, cytat z książki Nagroda Pulitzera 4. Kroniki portowe (5) Pulitzer 1994 Nike 5. Kajś: Opowieść o Górnym Śląsku (5,5) Nike 2021 Literatura zagraniczna 6. Asymetria (4) Kryminał 7. Sekta (4,5) t. 2 cyklu "Komisarz Rędzia" 8. Niespokojna krew (5,5) t. 5 cyklu "Cormoran Strike" 9. Ścisła tajemnic...
Nie powiem, że nie warto, chociaż "Pocztówka..." mi bardziej przypadła do gustu pod względem stylu narracji, no i, rzecz jasna, oprawy graficznej. Zależy, jak bardzo daleko masz do biblioteki. U mnie był kwadrans szybkim marszem :-).
Benzman zaproponował mały quiz - jeden autor/ka ma reprezentację aż 4 tytułów, kto zgadnie któż to taki? Dałaś odpowiedź, że może to być Ernest Hemingway. Nie sądzę, by był to on, choć oczywiście mogę się mylić. Hemingway staje się powoli pisarzem zapomnianym, a młode pokolenie prawie go nie kojarzy. Raczej stawiałabym na Majgull Axelsson lub Olgę Tokarczuk.
Na pytanie - kto to taki? Intuicja podpowiada mi, że to mógłby być: Hemingway Ernest
To i ja podzielę się swoją informacją, że jest jeszcze dwóch innych pisarzy płci męskiej z kręgu literatury włoskiej, a więc dodając tego, o którym wie jolekp, chyba mamy już komplet. Chyba..., bo może się tak zdarzyć, że oprócz tych, o których ja wiem, jest tylko jeden polecony przez dwie osoby, albo .... no, rachunek prawdopodobieństwa nie był nigdy moją pasją.
Wiecie, może dobrze, że nikt nie polecił mi tej książki Ewangelia według Jezusa Chrystusa, bo wnosząc po waszych opiniach raczej po nią nie sięgnę. Co do Coelho to jednak się pojawił, tyle, że zaklasyfikowałem go do włoskiej (no cóż taki objaw nie wiedzy z mojej strony). Nie czytałem żadnej jego książki, ale jak do tej pory omijałem go szerokim łukiem, nie wiem skąd mi się to wzięło. Kontynuując statystykę: jest Was już szanownych "dręczycieli"...
Wrzesień i październik razem. Podróż w nieznane - 3.5 Materiał na chłopaka - 3.5 Wielki Ogarniacz Życia czyli Jak być szczęśliwym nie robiąc niczego - 4.5 W jednej osobie - 2.0 Informacja zwrotna - 5.0 Pollyanna - 5.0 Fałszerze - powtórka, 5.0 -> 4.5 Testament - 4.0 Droga przez kłamstwa - 4.5 Dżozef - 4.5 Rzeźniczka z Małej Birmy - 4.5 Śmierć i trochę miłości - 5.0 Trociny - 4.5 Shirley - 4.0 Pszczoły i grom w oddali - 4.5 ...
Moja lista to były raczej typy, jakie bym obstawił w zakładzie bukmacherskim, gdyby można obstawić "co polecą czytelnicy biblioNetki benzman -owi". Jeśli chodzi o Ewangelia według Jezusa Chrystusa mam akurat zupełnie odmienną opinię od Twojej. Zresztą książka doczekała się szczęśliwie jednej z najpiękniejszych recenzji w biblioNetce - Krótka rozprawa między trzema osobami: Bogiem Ojcem i Panem, Synem Bożym i Szatanem autorstwa idiom1983, ...
Wydawało mi się, że prawie nie czytałam w październiku, a tutaj jednak uzbierało się całkiem sporo. I poza ostatnią - pozycją: same dobre. Piękna jesień z piękną książką po prostu. 60. Dzienniki 1954-1957, ocena: 5 Dziennik spisywany w tamte dni. Dni, które napełniły ludzi nadzieją. Lipski był zaangażowany, zwłaszcza w wybory w 1957, chyba jedyne w miarę wolne w PRL. Pokazuje przyczyny porażki wyborów, walkę o władzę w PZPR (trochę, bo sam j...
W Dwójce słuchałam audycji o "Pocztówce z Mokum", zaraz chciałam biec do księgarni i zacząć czytać. Ale widzę, że przyprawiłaś ją deserem "Odkrycie Amsterdamu". Starowinka z PRL. Można ją znaleźć w bibliotekach, ale daleko ode mnie. Warto?
Czy na pewno Coelho można określić mianem "kontrowersyjnego"? Kontrowersyjne są na pewno sądy utrzymujące, że jego literatura jest głęboka i przenikliwa oraz odkrywcza ;) Natomiast sklasyfikowałbym ją raczej jako przeciwieństwo kontrowersji - jest nafaszerowana banałami w stylu "dla każdego coś miłego", właśnie aby każdemu (programowo) się spodobała, na wzór pop-psychologicznego efektu Barnuma. Ewangelia według Jezusa Chrystusa też jest imho ...
Zastanawiałem się nad Kobieta z wydm ale uznałem, że popularność Murakamiego (jak również Coelho) jest tak duża wśród czytelników biblioNetki, że ktoś ich zarekomenduje. Ja Ferrante akurat bardzo lubię ...... ale mam osobiste skojarzenia ... może to przeważa :)
-- październik -- Niewinny (3) Sekta (5) Głębia (5,5) Pięć: Nieopowiedziane historie kobiet zamordowanych przez Kubę Rozpruwacza (5)
Odkupienie - 4,5 Waverley czyli Sześćdziesiąt lat temu - 5,0 Angielski zabójca - 4,5 Opowieść o miłości i mroku - 5,5 Wielki gracz - 4,0
Obstawiałabym, że Coelho to tutaj nikt nie poleci ;) Z Portugalczyków mogłabym obstawiać Pessoa Fernando, ale skoro dotąd się nie pojawił, to już chyba go nie będzie. Z Japończyków osobiście wybrałabym Abe Kōbō (właśc. Kimifusa Abe) gdybym miała polecać, Murakami to dla mnie taka pop literatura, tyle że bardzo na fali. A Ferrante... cóż, przeczytałam tylko jedną jej książkę, która skutecznie mnie zniechęciła do tej autorki. Nie wiem, sk...
** chyba, że Singer Isaac Bashevis zaliczono do literatury angielskiej
Na marginesie Twojej statystyki polecanych tytułów, zrobiłem kilka prywatnych spostrzeżeń (dotyczą oczywiscie obecnej chwili, bo być moze następne osoby zarekomendują kolejne książki). 1. Nikt nie polecał Murakami Haruki - literatura japońska np. Kronika ptaka nakręcacza 2. Są 4 pozycje wspaniałej literatury czeskiej, a równie ciekawej literatury węgierskiej nikt nie polecił - myślę chociażby o Márai Sándor np. Żar 3. Brak słynnej Pożegnanie...
Lampedusa – Steven Price; ocena: 4,5 Zbeletryzowana biografia Giuseppe Tomasi di Lampedusa, a właściwie dwóch ostatnich lat życia pisarza i retrospektywne powroty do wydarzeń z przeszłości. Powieść melancholijna, naznaczona piętnem przemijania. Smutne było życie księcia di Lampedusa, a najsmutniejsze było to, że jego powieść, opus magnum jego życia, została dwukrotnie odrzucona przez wydawców, a wydana rok po jego śmierci zrobiła zawrotną karier...
Na początki aż trzy książki Miłoszewskiego: - Ziarno prawdy - Gniew - Jak zawsze, przy czym oceny coraz niższe, a potem jeszcze: - Suknia: Opowieść o królewskim ślubie - zwróciłam uwagę dzięki recenzji misiaka, ale czytany we wrześniu Francuski romans: Miłość w czasach Wielkiej Wojny lepszy, mniej czytadłowaty. - Uczciwa oszustka W czytatniku więcej
Październik 2021 - już dwadzieścia! miesięcy (ponad 1,5 roku!) rządzą „Kwarant Anna” i „pan Demia”: Miłosz Czesław „Campo di Fiori”. Nuka: Owczarek węgierski na polskich nizinach - psy - 4,5; 23 października 2021 John Lennon - 4,5; 23 października 2021 „Mali Wielcy”. Agatha Christie - 4, 23 października 2021 Astrid Lindgren - 4,5; 23 października 2021 Steve Jobs - 4,5; 11 października 2021 Tata Tosi jest feministą - 5, 8 października 2...
100 pytań do profesora: Opowieści naukowe o świecie: Tom 2 --> 5 Na zawsze w lodzie: Śladami tragicznej wyprawy Johna Franklina --> 6 Szarlatani: Najgorsze pomysły w dziejach medycyny --> 4 Umierający detektyw --> 5,5 Rozmowy o odpowiedzialności: W czasach zarazy --> 5 Ostrze Darwina --> 3 Raport o końcu świata --> 4,5 Rozmowy o odpowiedzialności: Początek --> 5 Ostatni dyżur --> 3 Pionek --> 5 Wojna o meta...
PAŹDZIERNIK: Niestandardowi - 5 Wystarczy - 4 Smuga cienia - 4 Gambit królowej - 4 Bitwa nad Bzurą - 3 (Żółty Tygrys) Na tropach ludobójców - 4 (Żółty Tygrys) Izbica, Izbica - 5 Sławne koty i ich ludzie - 4,5 Mleko matki - 5
Kto brał udział w konkursie sprzed roku, wiedział już jaki jest temat kolejnego konkursu. Że pojawią się "Ci wspaniali mężczyźni na swych rowerach" (Ktoś to jeszcze pamięta? ;) ) Podobno "Literatura jest głucha na problematykę państwową i nie daje obrazu naszej radosnej rzeczywistości.(...) Zawsze w takich sytuacjach winni są Żydzi, cykliści, ale najczęściej literatura." (Konia z rzędem dla tych, co wiedzą skąd to.) Sprawdźmy więc, co o cyk...
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)