Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Ja także myślę, że to będzie KUHO
Spoko :)
Wydawca na okładce nazywa Darię Doncową "rosyjską Chmielewską". Mnie akurat jej humor odpowiada i faktycznie jest trochę podobna do Chmielewskiej.
Akcja książki pozwala zajrzeć poza zasłony czasu lat trzydziestych życia zakopiańskiej bohemy, zwanej przez wielu dekadencją, jak również kręgów intelektualnej prosperity przedwojennej Polski. Postacie autentycznie wówczas żyjących, a często nieznanych lub zapomnianych osób mieszają się z prominentami jak Słonimski, Gombrowicz, Boy-Żeleński, Tatarkiewicz, no i oczywiście Stanisław Ignacy Witkiewicz, który jest jednym z głównych bohaterów książki....
Wszystko w porządku. Układamy sobie życie - Hołownia, Prokop
Kanadyjski dominikanin napisał przejmującą duchową biografię holenderskiej Żydówki, która w wieku niespełna trzydziestu lat zginęła w Oświęcimiu 30 listopada 1943 roku, do końca swoich dni niosąc otuchę innym. Naprawdę warto sięgnąć po tę pozycję, aby poznać historię osoby, która mimo okrutnej rzeczywistości miała odwagę swoją postawą dać świadectwo dobroci i niegasnącej nadziei. Jej biografię czyta się jednym tchem, jest autentyczna i przekonują...
Tradycyjne listy są najlepsze, bo pozostawiają po sobie trwały ślad. Smsy czy maile to bnie to samo - to nie jest coś namacalnego, nie można ich dotknąć, poczuć zapachu. Zdecydowanie jestem za papierowymi listami!
Ten tom opowiadań można porównać do obiadu. Najpierw „przystawka” – trzy miniatury literackie – „Sen”, „Tam” i „Lubię zwierzęta” – trio absolutnie odmiennych pomysłów, podobnych do siebie swoją niesłychanością. Potem „zupa” – cztery krótkie, dość i nie dość fantastyczne opowiadania – „Świnia”, „Pies”, „Kot” i „Sfinks” – wszystkie z zaskakującymi pointami, a „Pies” i „Świnia” to niemal gotowe scenariusze filmowe z pogranicza kryminału. „D...
I nowa postać: 1. Prokurator Teodor Szacki (z powieści Zygmunta Miłoszewskiego) 34 2. Horacio Oliveira ("Gra w klasy" - Julio Cortazar) 50 3. Kacper Ryx (cykl "Kacper Ryx" - Mariusz Wollny) 30 4. Esteban Trueba ("Dom duchów" - Isabel Allende) 4 5. Marlena Fisher ("Nemesis" - Isaac Asimov) 48 6. Joachim Ziemssen ("Czarodziejska góra" - Tomasz Mann) 34 7. Doktor Gwidon Otrębus (z różnych powieści Edmunda Niziurskiego 30 8. Joe Alex (z pow...
HALL OF FAME 1. Gandalf ("Władca pierścieni" - J.R.R. Tolkien) 2. Śmierć (Cykl "Świat Dysku" - Terry Pratchett) 3. Ania Shirley ("Ania z zielonego wzgórza" - Lucy Maud Montgomery) 4. Rhett Butler ("Przeminęło z wiatrem" - Margaret Mitchell) 5. Elizabeth Bennet ("Duma i uprzedzenie" - Jane Austen) 6. Yennefer (Saga "Wiedźmin" - Andrzej Sapkowski) 7. Wilhelm z Baskerville ("Imię róży" - Umberto Eco) 8. Daimon Frey ("Siewca Wiatru" - Maja ...
1. Prokurator Teodor Szacki (z powieści Zygmunta Miłoszewskiego) 34 2. Horacio Oliveira ("Gra w klasy" - Julio Cortazar) 50 3. Mariam ("Tysiąc wspaniałych słońc" - Khaled Hosseini) 60 SAVED! 4. Esteban Trueba ("Dom duchów" - Isabel Allende) 4 OUT 5. Marlena Fisher ("Nemesis" - Isaac Asimov) 48 6. Joachim Ziemssen ("Czarodziejska góra" - Tomasz Mann) 34 7. Doktor Gwidon Otrębus (z różnych powieści Edmunda Niziurskiego 30 8. Joe Alex (z pow...
To przede wszystkim chęć znalezienia się w innym świecie. Nawet nie bohaterowie, ale właśnie wykreowana rzeczywistość najbardziej mnie przyciągają. I wcale nie musi być fantastyczna, choć taką nie gardzę; wystarczy inny kraj, inna kultura, kilka lat do tyłu, gdy jeszcze "było inaczej"
Szaraczka niestety nie będzie ale książkę oczywiście wezmę. A przy okazji nie wiem, co mnie zaćmiło z tym 30. Wada wzroku czy inna galopująca kryptoamnezja. Jakimś cudem byłam pewna, że mam wolne po nocy a wczoraj z przerażeniem wykryłam, że w sobotę mam 6-18. I że w tym miesiącu w ogóle nie miałam nocki w piątek. Niemniej jednak dziś, po kilku telefonach zamieniłam się tymi dniówkami i teraz mam w piątek 6-18 a sobotę wolną. :)
Właściwie jedyną autorką, jaką kojarzę w tym stylu była Chmielewska. Czy są jeszcze jakieś zabawne kryminały?
No to ja dorzucę kilka, aczkolwiek żadne z tych słów nie jest mojego autorstwa: -ciupąg (pociąg) -sraparolka (parasolka) -kątownia (w sensie "skąd wiesz?", "z kątowni")
Dziękuje. Zmieniając pytanie: Proszę o biografie matek osób, które wpisały się w szeroko rozumianą Kulturę
Ocena jest pochodną oczekiwań. Po odsądzonej tu od czci i wiary "Żmii" wszyscy spodziewali się Bóg wie czego, po "Sezonie" już tylko odpowiedzi na pytanie, jak bardzo nowy wiedźmin będzie odstawać poziomem od starego. O ile w "Żmii" brakuje fabuły, o tyle w "Sezonie burz" dostajemy ją w postaci fragmentarycznych, rozdzielnych wątków. I teraz pytanie, co kogo bardziej zaboli; mnie osobiście bolało po równo, więc obu książkom dałam czwórkę (swoją...
Ale niespodzianka! Do mnie zawitał Mikołaj aż z Anglii! Wielkie dzieki za "Niebezpieczną zabawę" Hilary Norman i piękną karteczkę z życzeniami!
Siedem wzruszających historii, w których dziecięce smutki i smuteczki gasną wobec radości Świąt Bożego Narodzenia. O swojej radości stara się też opowiedzieć mała iskierka, tańcząca pewnej wigilijnej nocy wraz z płomykami w kominku... [Wydawnictwo WAM, 2008]
Najchętniej na wymianę, ale kupno też rozważę:) Poszukuję tych: Kruchy dom duszy: Wielka odyseja chirurgii mózgu Ciemno, prawie noc Niestety nikt nie ma ich w schowku, może jakaś dobra dusza zapomniała je tam wsadzić?
To wyjątkowe opowieści, których bohaterowie (zarówno dzieci, jak i dorośli) przeżywają dziwne przygody - a wszystkie one związane są z magicznym czasem Świąt Bożego Narodzenia. Cóż się tam nie dzieje: zwierzęta rozmawiają ludzkim głosem, Mikołaj przychodzi po prezenty, opłatek jest zaczarowany, drzewa śpiewają - czy to możliwe? Przeczytajcie, a wszystkiego dowiecie się z tej pięknej książeczki. [Wydawnictwo WAM, 2004]
W wigilijny wieczór mogą zdarzyć się cuda, a spadająca gwiazda spełnia najskrytsze marzenia - nawet te o odnalezieniu miłości, rodziny i prawdziwego przyjaciela. Wzruszające, nastrojowe i pełne ciepła opowiadanie o chłopcu Szymku z Domu Dziecka, który znalazł się przypadkowo w wigilijny wieczór w ogrodzie Piotrusia, spragnionego przyjaźni i oczekującego, że spadająca gwiazda spełni jego życzenie. "Spadająca gwiazda" to ciekawa, mądra, wzrus...
W Betlejem nigdy dotąd nie było takich tłumów! Lea, córka właściciela gospody, pada ze zmęczenia. Wtem rozbłyska gwiazda i zaczynają dziać się cuda. Wzruszająca, pięknie ilustrowana historia małej dziewczynki, córeczki właściciela gospody w Betlejem, do której zawitała Maryja z Józefem - tuż przed narodzinami Jezusa. [Wydawnictwo WAM, 2007]
Może Staroświecka historia. Pisarka przedstawia korzenie swojej rodziny, bardzo dużo jest właśnie o matce. Czy to znana osoba? No niestety, u nas pewnie przeciętnemu Kowalskiemu nieznana w ogóle. Ale książkę polecam, nawet jak do Twojego klucza pasuje tylko trochę. :)
Może być Wyprawa w dwudziestolecie - antologia dokumentów i publicystyki z dwudziestolecia międzywojennego z krótkim i w miarę neutralnym komentarzem Miłosza. Mnie się również podobały Piękne lata trzydzieste, chociaż nie jest to ujęcie całościowe, tylko eseje historyczne na wybrane tematy.
O wyprawie, której gwiazda wyznaczyła drogę. Król Melchior dobrze znał matematykę i astronomię. Kiedy wraz z przyjaciółmi - Kacprem i Baltazarem porównali własne obserwacje nieba z tym, co głosili prorocy, upewnili się, że nowa gwiazda zaprowadzi ich do miejsca narodzin Króla królów. Kierując się w jej stronę wyruszyli w daleką i pełną przygód podróż, by odnaleźć miejsce narodzin Dzieciątka i oddać Mu należny pokłon. [Wydawnictwo WAM, 2013]
Przyznam, że też zauważyłem to błędne założenie, ale o ile pamiętam - recenzja ma już prawie 4 lata - starałem się tylko streścić poglądy autora, a nie z nimi dyskutować, bo i tak dużo tego było. Sprawa jasna - i to cały ten "gender", którym się teraz dzieci straszy...
Dziękuje i proszę o więcej
Od jakiej książki popularnonaukowej (napisanej przystępnym językiem) zacząć czytać o Dwudziestoleciu międzywojennym?
Sir John Templeton, słynny inwestor z Wall Street i filantrop. Poświęcił życie na promowanie otwartości umysłu. Ufundował najwyższą na świecie nagrodę przyznawaną za wybitne osiągnięcia w badaniach duchowości człowieka. W 2008 roku po raz pierwszy nagrodą został uhonorowany Polak, ks. prof. Michał Heller, który całą nagrodę przeznaczył na Centrum Kopernika. Ludzki umysł działa w zdumiewający sposób. Za pomocą swoich myśli człowiek może kształt...
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)