Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
KSIĄŻKI PRZECZYTANE W LIPCU 2011 R.: 1. Raymond Chandler "Topielica" (5) 2. Karol May "Syn marnotrawny" t. 3 "Syn marnotrawny" (6) (po bułgarsku) 3. Erle Stanley Gardner "Tonąca kaczka" (po bułgarsku) (5) 4. Mark Twain "Nieszczęsny narzeczony Aurelii" i inne opowiadania (6) 5. Cyril Northcote Parkinson "Prawo Parkinsona" (5)
Mój lipiec: 1.Niemiecki bękart - 4 2.Pożegnanie z Afryką - 5,5 3.Jak zmieniałam zdanie: Eseje okolicznościowe - 4,5 4.Obraz pośmiertny - 5 5.Zamek z piasku, który runął - 5,5 6.Pocałunki [Ad Oculos] - 5,5
oraz : Koniec jest moim początkiem 5.5
Przeczytane w lipcu: Rehab 5 Grobowce Atuanu 5 Najdalszy brzeg 4.5 Tehanu 5 Łups! 4.5
Mój lipiec 2011: *Bóg zapłać - 5,5 *Nieznajomy w lustrze - 5 *Kamienie na szaniec - 5 *Chata wuja Toma - 6 *Kolor magii - 3,5 *Mio, mój Mio - 4 *Noc i ciemność - 4,5 *Ranek, południe, noc - 4 *Pamiętnik Dawida Rubinowicza - 4 *Przepaść - 4,5 *Opowieść wigilijna - 4 (Akcja Klasyka; typowa wakacyjna lektura ;) *Opowiedz mi swoje sny - 4 *Niebo się wali! - 4 *Detektyw Blomkvist - 5 *Trzy wiedźmy - 4 *Pamiętna noc - 5 *Hotel Świętego...
1. Listy (6) Piękne listy, piękny język, wiele opinii o sztuce, wspomnienia z Egiptu, wrażliwość, nieśmiałość. 2. Moralia (5) Bałam się, że nudny będzie, nie był. Rozkoszne gawędy na różne tematy, a najpiękniejsze, kiedy Plutarch się zapalał na jakiś temat - wręcz mistyczny był. "Któż by wolał pójść do łoża z najpiękniejszą kobietą niż zaczytywać się tym, co Ksenofont napisał o Pantei, albo Arystobulos o Timoklei, czy też Theopomp o Thebe...
Przeczytane: Kamienie na szaniec - 5 Wojna i pamięć - 5 Córka Czarownic - 5 W trakcie: Ani słowa prawdy: Opowieści o Arivaldzie z Wybrzeża Klara i półmrok Dziewczęta z Nowolipek Tajna wojna Hitlera Florencja, córka Diabła :)
W tym miesiącu Nowe Horyzonty, więc lipiec był raczej filmowy Plewy na wietrze (4) Fajna fabuła, ale jakoś coś mi się nie podobało. Troszkę nudnawe momentami. Mężczyzna w brązowym garniturze (4,5) Tym razem bardziej sensacja niż kryminał. Przyjemny przerywnik. Mężczyzna, który pomylił swoją żonę z kapeluszem (5) To, co może się stać z mózgiem, jest jednocześnie straszne i fascynujące Blondynka w Amazonii (4) Pani Beato, pisze Pani cie...
Właśnie:)! Na spotkaniu:)! Że też nie pomyślałem o tym! W takim razie i Lutka i chyba ciebie czeka podwójne oblewanie:) Bo to przecież zaraz spotkanie ogólnopolskie;] A Lutka to już w ogóle;]
Lubieżny!
O "Requiem" Mozarta i "Requiem dla snu" Mansella można poczytać tutaj: http://www.youtube.com/watch?v=Y8g1xfTS-Nc
Obecnie mam wakacje, czyli masę wolnego czasu do wygospodarowania. Nie jestem osobą, która błąka się bez celu po mieście, chodzi do klubów i upija się alkoholem. Do tego mam dość szybkie tempo czytania (w podstawówce czytałam na czas).
Możliwe, że moja ocena "Księgi cmentarnej" jest zaniżona, ale złożyło się na nią kilka czynników. Po pierwsze bardzo długo leżała u mnie na półce, co sprzyja przerostowi oczekiwań. ;) Po drugie, narobiłam sobie na nią smaku czytając tomi "M jak Magia", w którym był jej fragment. Ten smak też dość długo ewoluował. Książka wypadła dużo poniżej moich oczekiwań i nie porwała mnie po prostu. Mam wrażenie, że mogła być o wiele lepsza... :) Pozdrawiam!
Proszę bardzo. Cieszę się, że przypadł Ci do gustu.
1. Jared ("Intruz" - Stephenie Meyer) 30 2. Filip Bridau ("Kawalerskie gospodarstwo" - Honoré de Balzac) 20 3. Assef ("Chłopiec z latawcem" - Khaled Hosseini) 18 4. Kelsier ("Z mgły zrodzony" - Brandon Sanderson) 40 5. Józef K. ("Proces" - Franz Kafka) KILL 20 6. Kapitan Ahab ("Moby Dick czyli Biały Wieloryb" - Herman Melville) 46 7. Porfiry Pietrowicz ("Zbrodnia i kara" - Fiodor Dostojewski) 22 8. Manon Gaudet ("Własność" - Valerie Martin...
Pięknie wszystkim dziękuję za życzonka. Podziękowania z poślizgiem czasowym, bo wcześniej były problemy z łączem. Do zobaczenia!
- Sabriel - young adult fantasy oczywiście. Zniżka formy ;P
- Adept magii & Mistrz magii - 4.0 & 4.0 - niby zgodnie z oczekiwaniami, niby szybko się czyta, a jednak nie porywa. Bohaterowie sztampowi, temat sztampowy, fabuła sztampowa. Co samo w sobie nie jest złe, w końcu tego właśnie można się było spodziewać bo takiej książce. Niestety, poszatkowanie treści na oderwane od siebie, następujące w kilkuletnich odstępach zdarzenia sprawia, że z bohaterami trudno się zżyć, a losami świata przejmować. Do końca...
Mój lipiec - raczej skromny: Dolina Światła (Minkowski Aleksander (pseud. Hunter Alex lub Dor Marcin)) 4,0 (lato z polską książką) Po drugiej stronie mnie (Sheldon Sidney (właśc. Schechtel Sidney)) 4,0 Spalona żywcem (Souad) 4,0
W sensie, że aż tyle w miesiącu... :)
Jak Wy to robicie, że dajecie radę pochłonąć książkę w dwa dni?! Zazdroszczę niezmiernie :)
1. Jared ("Intruz" - Stephenie Meyer) 30 2. Filip Bridau ("Kawalerskie gospodarstwo" - Honoré de Balzac) 20 3. Assef ("Chłopiec z latawcem" - Khaled Hosseini) 18 4. Kelsier ("Z mgły zrodzony" - Brandon Sanderson) 40 5. Józef K. ("Proces" - Franz Kafka) 22 6. Kapitan Ahab ("Moby Dick czyli Biały Wieloryb" - Herman Melville) 46 7. Porfiry Pietrowicz ("Zbrodnia i kara" - Fiodor Dostojewski) 22 8. Manon Gaudet ("Własność" - Valerie Mart...
Poza tym to nie jest książka o dzieciństwie, tylko o dzieciach, i żadnych podstaw psychologicznych tam nie ma, prawie zupełnie nic w ten deseń. Szkoda, zmarnowany temat.
Gdzieś doczytałam, że polska premiera książki ma być dokładnie 15 listopada. Jakoś mi się ta data wydaje mało prawdopodobna ale na katedra.nast.pl mają ją w zapowiedziach na listopad...
Pieśń kata (4) Spalony tost... czyli Życiowa filozofia Teri (4) Przed świtem (3,5) Żmija (2,5) Blondynka na Kubie: Na tropach prawdy Ernesta Che Guevary (4,5) Rubinowe czółenka (4)
Nie powiem nic nowego, na takie pytania mam zawsze taką samą odpowiedź - bo mnie znudziła. :) A ja w książce zniosę wszystko, tylko nie nudę.
Niespecjalnie, jak dla mnie. To jest pisane podobnie jak "Paula" - opowieść o sprawach codziennych kierowana do nieżyjącej córki, chociaż ta nie jest tam aż tak odczuwalnie obecna, mniej wzmianek, chyba czas zrobił swoje. Ale podczas gdy "Paula" jest skoncentrowana na tytułowej bohaterce, bardzo ekspresyjna, mocna, z wyraźnym motywem przewodnim, wokół którego się koncentruje i tak przyciągająca, że nie można się oderwać, "Suma naszych dni" wydaje...
1. Kosogłos 2. Zatrzymaj echo 3. Crescendo 4. Przebudzenie 5. Embrion 6. Walka 7. P.S. Kocham Cię 8. Szał 9. Mrok (5) 10. Powrót o zmierzchu (4,5) 11. Uwięzieni (3,5) 12. Dusze cieni (3) 13. Morderczy dotyk (5) 14. Melancholia sukuba (4,5) 15. Centrum (2,5) 16. Pożyczona miłość (4,5) 17. Złodziej dłoni (5) Obecnie czytam jeszcze Z nikim.
I jak ta nowsza Allende?
Nie będę oryginalna, ale najbardziej lubię Gabrysię oraz Idę i Milę :)
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)