Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Wszystkiego najlePSIEJszego:)!
Po spotkaniu wakacyjnym w Katowicach :)
No dobra. Ujmę pytanie inaczej, bo to nie o wyspę chodzi. Która z książek jest dla Was tą jedyną? Najważniejszą. Dla mnie - na dzień dzisiejszy - Pieśni Dukaja. Z czasem się to zmienia (pamiętam jak na topie był Winnetou). Ciekaw jestem co będzie mnie kręciło za lat 5...
I stało się! W ostatnim dniu lipca udało nam się zebrać w przepięknej piwnicy "Pieprzu i soli". Wydawać by się mogło, że w okresie wakacyjnym nie będzie nas zbyt wielu, ale to nieprawda! Gdyby nie piwnica, nie zmieścilibyśmy się! Pamiętam, że rozmawialiśmy o kotach. I o studiach dwustopniowych. I o kotach. I o kryminałach szwedzkich i nie tylko. I o kotach. I o wyjeździe do Wrocławia. I o kotach. I o przewadze czasów rycerskich nad szarą współ...
turkuć podjadek
Tak, bo spotkanie trwało bardzo długo i było bardzo liczne. Brakowało Cię.
Wszystkiego najlepszego, Dot! :)
Historyczna może jest...
Widzę, że jeszcze szaleją, bo nikt nic nie napisał. :-)
- Na ratunek (Sparks Nicholas) 5,0. Zrehabilitował mi się pan Sparks. Podobała mi się książka. - Anegdoty góralskie (Cyganik Henryk) 4,0. Oklepane te wice góralskie, ale można je sobie przypomnieć i się pośmiać trochę. - Czarodziejka (Warda Małgorzata) 2,5. Cóż, nie znoszę bluzgów. - Jesienna miłość (Sparks Nicholas) 4,5. Nawet dobrze się czytało. - Kuchnia Franceski (Pezzelli Peter) 4,0. Postawiłam czwórkę, ale szczerze mówiąc już nie...
Z cyklu "Szkoła przy Cmentarzu": Lekkie, łatwe i przyjemne opowieści z dreszczykiem dla młodzieży. Zemsta dinozaurów (4) Obóz Drakula (4) Mój mały Wilkołak (3) Rowerzysta bez głowy (4) Operacja "Upiór" (4,5) Śnieżny potwór (4) Nawiedzona łazienka (4) Oddaj mi moje ciało! (5) Przerażająca drużyna (4,5) Opowieści z ciemnego lasu (5) Autobus widmo (3,5) Jak polubić mumię (4) Zachłanne pnącze (4,5) A także: Upiór rodu Canterville'ów...
Witam! Pozdczas jazdy samochodem slyszalem w radio fragmenty opowiesci o samotnym kilkudziesiécioletnim zyciu, niestety nie znam tytulu ani autora (autorki?). Fragment czytany przez lektora mowil o braku koniecznosci planowania razem wyjsc do kina/teatru/znajomych, pojedynczej parze butów w przedpokoju, jednym nakryciu na stole itepe, itede. Zaintrygowala mnie ta ksiázka, bédé wdziéczny za odpowiedz. Pozdrawiam.
Wyjątkowo dużo ocen powyżej 4 - dobry miesiąc! Mapa miłości (4) Dynastia Miziołków (4) Inna Wenecja (5,5) Sfera Armilarna (4,5) Opowieść wdowy (6) [jest recenzja] Lewa strona (5) [autorka mało znana, a szkoda, bo poezja warta uwagi] Błąd Kartezjusza: Emocje, rozum i ludzki mózg (5) Jednym strzałem (4) Nieśmiertelne życie Henrietty Lacks (5) Żelary (5) [jest czytatka] Codzienność (3,5) [jest recenzja] Mysza górą czyli Mysza i Niedź...
Gratulacje, ale chyba przede wszystkim... składam wyrazy współczucia :| - oczywiście z powodu "Zmierzchu". Ja omijam toto szerokim łukiem.
Mój lipiec: 1.Krew elfów - 5,0 2.Czas pogardy - 5,0 3.Chrzest ognia - 5,0 4.Wieża Jaskółki - 5,0 5.Pani Jeziora - 5,0 6.Trucicielka - 5,0 7.Marzycielka z Ostendy - 5,0 8.Syrenka - 5,0 9.Piłat - 4,5 10.Tylko sam siebie możesz ofiarować... - 4,5 11.Świniobicie - 5,0
Chwile wolności: Dziennik 1915-1941 (6!) Sceny z życia wiejskiego (4,5) Strażnik sadu (4,5) Droga (4,5) Cień pisarza (4,5) Zuckerman wyzwolony (4)
Było ciężko, ale doczytałam Zmierzch . Moja ocena to 2.
Hmmm. A jednak udało mi się przeczytać, oczywiście kosztem pisania pracy, więc znowu książka będzie mnie trzymać po nocy, tylko w innym znaczeniu. A więc: 17. Pierwsze prawo magii (5)
Wakacje (część I). Przeczytane: 1. Las Dusz D.Szymaszek (4.5) 2. Japońskie cięcie K.Kotowski (4.5) 3. Grobowy zmysł Ch.Harris (4) 4. Niewidzialny pierścień A.Bishop (4) 5. Karty na stół A.Christie (4) 6. Produkt uboczny T.Duszyński (4.5) 7. Foe J.M. Coetzee (3.5) 8. A.B.C. A.Christie (4.5)
Blondynka w Amazonii (4) Trzej muszkieterowie (5) Wyznania gejszy (4) Zaklinacz koni (4,5)
Ulica Rajskich Dziewic - 4 Duszpasterstwo koło Lodowca - 3 Nawiedzony dom (powtórka) - 5 Wielkie zasługi (powtórka) - 5 Skarby (powtórka) - 5 2/3 sukcesu (powtórka) - 5 Wszelki wypadek (powtórka) - 4,5 Fale tłumią wiatr - 4 Księga Sądu Ostatecznego - 5 Przejście - 5 Prywatne życie entu Szubad - 4 Ogród popiołu - 4 Pięciowidmowy hotel - 3 Wstrząsająca rodzinka - 3 Duch drapacza chmur - 3,5 Co kryje mrok - 3 Tytus Groan - 5 Płonący...
Chędożyć. ;)
I jeszcze rzutem na taśmę Podmorska wyspa 6 :-)
1. Jared ("Intruz" - Stephenie Meyer) 32 save 2. Filip Bridau ("Kawalerskie gospodarstwo" - Honoré de Balzac) 20 3. Assef ("Chłopiec z latawcem" - Khaled Hosseini) 18 4. Kelsier ("Z mgły zrodzony" - Brandon Sanderson) 40 5. Józef K. ("Proces" - Franz Kafka) 20 6. Kapitan Ahab ("Moby Dick czyli Biały Wieloryb" - Herman Melville) 46 7. Porfiry Pietrowicz ("Zbrodnia i kara" - Fiodor Dostojewski) 20 out 8. Manon Gaudet ("Własność" - Vale...
Moje przeczytanki: *Marzycielka z Ostendy (6; przeczytane 25.lip, lip, lipca 2011, g. 16:19) - "Marzycielka z Ostendy" (6!; przeczytane 21.lip, lip, lipca 2011, g. 11:27) - "Zbrodnia doskonała" (5.5; przeczytane 23.lip, lip, lipca 2011, g. 9:05) - "Ozdrowienie" (2.5-3; przeczytane 23.lip, lip, lipca 2011, g. 10:28) - "Kiepskie lektury" (5; przeczytane 25.lip, lip, lipca 2011, g. 10:20) - "Kobieta z bukietem" (6-6,5; przeczytane 25.lip, lip,...
Żałuję, że już nie zdążę wypożyczyć "Domu nad oceanem" i zabrać na wakacje (choć tylko nad morze, a nie nad ocean :-) Lubię taką obyczjówkę latem. Podobnie kryminały sygnowane nazwiskiem French - lekkie, ale wciagają. Bardzo lubię, Diano, Twoje lapidarne, celne komentarze przy ocenach Twoich książek - zawsze dzięki nim kilka z nich trafia do mojego zeszytu, w którym zapisuję, co jeszcze chcę przeczytać (w Schowku się to wszystko nie mieści :D Ser...
S.Bragi "Kobiety" (4) W.Wharton "Rubio" (3) A.Shreve "Druga miłość" (4) P.Labro "Ludzie" (4,5) J.Updike "Łzy mojego ojca i inne opowiadania" (5) P.Vincenzi "Wystarczy chwila" (3) P.Theroux "Wielki bazar kolejowy" (5,5) K.Summerscale "Podejrzenia pana Whichera" (4) M.Keyes "Arbuz" (3,5) J.Mitchard "Smaki miłości" (4) F.Mauriac "Genitrix" (4) E.Vilar "Matematyka Niny Gluckstein" (3,5) U.Ryum "Nocny ptak; O dniu wczorajszym" (4,5) B.Cha...
Moje książki przeczytane w lipcu: 1. Rozświetlone akwaria Moje odkrycie miesiąca. Jest recenzja: Świat Claire. Ocena 6. 2. Inna wersja życia Kowalewska kolejny raz mnie zachwyciła. To chyba najlepsza część jej cyklu o Zawrociu. Ocena 5,5. 3. Okrutny szlak Polecam miłośnikom dalekiej północy. Jest recenzja: Bohaterowie śnieżnych pustkowi. Ocena 5,5. 4. Samozwaniec: Tom I Samozwaniec: Tom II Miła niespodzianka. Jest recenzja: Orły, sok...
Zamek z piasku, który runął (5) Taki piękny dzień (5) Dziennik pisany później (3)
"Twarz muśnięta smutkiem" - Prassinos Gisèle "Barbara Radziwiłłówna z Jaworzna-Szczakowej" - Michał Witkowski (twarda oprawa) "Barbie" - Zbigniew T. Gieniewski "Doktor Glas" - Hjalmar Söderberg "Drabina Jakubowa" - Władysław Terlecki "G." - John Berger "Kapturek na Manhattanie" - Martin Gaite Carmen "Sandacz w bursztynie" - Piotr Cegiełka "Zęby" - Joanna Wilengowska "Kamienna drabina" - Czesław Karkowski oraz kilka książek młodzieżowy...
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)