Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Lubi się? Musi się? Ja bez czytania nie wyobrażam sobie życia. Pewnie mogłabym, gdybym musiała, ale czy to nadal byłoby życie? Oczywiście znam swoje obowiązki, praca, obiad, sprzątanie i cała reszta, ale zaraz potem chwila wytchnienia (przy dobrej, nawet tzw "ciężkiej", ale właśnie dobrej książce)
Czerwiec tak obfity w lektury, jak nie bywało już dawno: Szelmostwa niegrzecznej dziewczynki (4) Droga (4) Pamiętniki Adama i Ewy (5) Listy z Ziemi [Książka i Wiedza] (5) Świnki na patyku: Najlepsze opowiadania podróżnicze Lonely Planet (3) Ślepy zegarmistrz (5) Dziennik 1954 (5,5)
Trudno uwierzyć. :(
No, ba! Ale jak ktoś nie lubi czytać, a widzi, że Ty to robisz, to Ci współczuje, bo każdy sądzi wedle siebie. :-) Nie to jest najgorsze, że nie żartuję, ani że reakcja opisana jest autentyczna. Najgorsze jest to, KTO mi to powiedział. [Pani_Wu, natychmiast proszę przestać to czytać!] Koleżanka polonistka, nauczycielka. :(
Może i świeżynka, ale i tak będę ją polecać choćby jako przykurzątko - bo warto :D A pieska Szczekusia nadal mam głęboko schowanego w sekretnym miejscu pokoju, chociaż już dawno gdzieś zniknęła jedna z łapek, a łepek trzyma się reszty chyba tylko siłą woli. A swoją drogą Uwaga: po kliknięciu pokażą się szczegóły fabuły lub zakończenia utworu
Było w czytatce, ale jakby co to wklejam jeszcze raz: 1. Zdążyć przed zmrokiem Cóż, uwielbiam tę parę irlandzkich detektywów. Już szukam następnych książek. Ocena 6. 2. Matka Przejmująca opowieść o chińskiej kobiecie samotnie wychowującej trójkę dzieci. Ocena 6. 3. Historia Szkocji W tym gatunku rewelacja! Przejrzysta, ciekawa, dużo zdjęć. Po jej przeczytaniu ma się natychmiast ochotę polecieć do Szkocji :) Ocena 6. 4. Staroświecka...
Bo zawsze miałam problemy z labiryncikami i wężykami. Nie wiedziałam, czy w lewo to robaczek, czy wężyk i czy wężyk mocno wygięty to już labiryncik, czy jeszcze nie-. No i pałę miałam z tych takich onych. :-)))))))))))))))))))))))
Moje czerwcowe lektury: Pamiętniki Adama i Ewy 6,0 "Czas na klasykę" Dziewczyna, która pływała z delfinami 6,0 Jest recenzja Murowana kandydatka na książkę roku 2011 ( w moim prywatnym rankingu) Diuna 5,5 tu popełniłam okolicznościową czytatkę Klasyka fantastyki - trzeba ją znać:) Polowanie na Perpetuę 5,0 Kanonier Wojciech 5,0 to z kolei "przykurzątko" ocenione przez 3 osoby na 4,67 Oszukać Hitlera: Największy podstęp w dziejach wywia...
"Sześćdziesiąt opowiadań" Buzzati (4) "Krętka blada" Chmielewska (4) "Byliśmy u Kornela" (4) "Końcówki. Henryk Bereza mówi" "3 razy R" Cygler (3) "Ksiądz Rafał" Grabski (4.5) "Narracje. 6 opowiadań o Gdańsku" (4) "Nie myśl, że książki znikną" Eco & Carriere (4.5) "Abraham nic tu nie zawinił" Kishon (4) "A fe, Dawidzie!" Kishon (3.5) "Złote żniwa" Gross (3) "Lód i woda, woda i lód" Axelsson (4) "Masala" Cegielski (4) "Vita nuova" Hrab...
Żartujesz?! Ja nie rozumiem, skąd ludziom w ogóle przychodzi do głowy, że "musisz" czytać. Nie musi się czytać - LUBI się czytać.
way ahead of you. Teraz jestem na etapie mruczenia pod nosem epitetów na Wasz temat, dodając kolejne pozycje do schowka.
Czajko, a czy Miasteczko... i Młyn... to masz papierowe czy też inne? Jak inne, to bym była bardzo zainteresowana :)
Przeczytane w czerwcu: Nostalgia anioła (5) Dzienniki (5,5) Ogromne okno (4) Gromowładny (4) Posłaniec (4) Zalotnica niebieska (4) Kobieta z bagażem (4) Wojna i pokój (5) Cylinder van Troffa (4) Wyspa Ściętych Hiacyntów (1,5) Najpiękniejsze wiersze i piosenki (6) Diuna: Kapitularz (6) Stieg Larsson: Mężczyzna, który odszedł za wcześnie (3) Dworzec Perdido (4,5)
Prawda, że ten Aksamitny Królik czyli Jak zabawki stają się prawdziwe to w sumie jakby rewelacyjna książka:)? Dodatkowo niewątpliwie na plus dla książki działa to, że patrzę na nią, co prawda, trochę przez pryzmat swojej Babci Zajęczycy i misia Bartka, ale... któż by tak nie patrzył:)? Kto z nas nie miał swoich ulubionych przytulanek, maskotek, ktore spędzały z nami każdą chwilę:]? Że taka nieznana to książka? ... bo to świeżynka jest;]! Ale...
Oj, całkowicie się zgadzam, "nowa Chmielewska" to pomyłka... Tak myślę, że lepiej by zrobiła gdyby jakiś czas temu z godnością się wycofała, a czytelnicy mogliby cieszyć się jej świetnymi książkami czytanymi tysięczny raz, zamiast sięgać z niedowierzaniem po kolejne czytadła, z których każde następne jest gorsze od poprzedniego. Wypaliła się pani Chmielewska, niestety.
Może to będzie pomocne:) 12.06.2011 "Dom w Kornwalii" i nie tylko...
Tak to jest z amatorami. Jak możesz nie wiedzieć, że to labiryntoworobaczkowy.
A co? Nie mam racji? ;D
To już kolejna osoba o tym wspomina Gale Patrick w zachwytach, chyba nawet w tym temacie! Ja jakoś nie nadążam za wami wszystkimi. Muszę zbadać tę sprawę!
> Może ten fakt nie jest jakiś najważniejszy, ale mnie zawsze miło, kiedy okazuje się, że autor nie jest palantem. :D To Ci wyszło kapitalnie. Kandydatura na motto roku, serio :D
A Ty, Czajko droga, ukrywasz informacje o sobie? Na spotkaniu z niewinnie spuszczonym wzrokiem i rumieńcem zawstydzenia twierdzisz, że nic nowego nie przeczytałaś od majowego zjazdu, a tu takie skarby!
1. Profesor Tymoteusz Misiak ("Sposób na Alcybiadesa" - Edmund Niziurski) 42 2. Samuel Pickwick esq. ("Klub Pickwicka" - Charles Dickens) 54 3. Alicja K. ("Alicji K. życiowy poradnik, bezradnik" - Caroline Knapp) 8 4. Kelsier ("Z mgły zrodzony" - Brandon Sanderson) 40 5. Ewa Jedwabińska ("Opium w rosole" - Małgorzata Musierowicz) 18 6. Kapitan Ahab ("Moby Dick czyli Biały Wieloryb" - Herman Melville) 42 out 7. Stanisław Wokulski ("Lalk...
Jedna pozycja! (napowietrza się z oburzenia) Poza tym autor jest bardzo sympatyczny, parę razy byłam na jego spotkaniu jako członek Towarzystwa Japońskiego. Może ten fakt nie jest jakiś najważniejszy, ale mnie zawsze miło, kiedy okazuje się, że autor nie jest palantem. I też nie mówi ex catedra o całej kulturze japońskiej. On jest z wykształcenia anglistą i zawsze podkreśla, że to tylko jego spostrzeżenia i przygody. Ale co przesiedział to jeg...
Po jakiemu? Po takiemu ten, no, robaczkowolabiryntowatemu? :-)
Jak to nikt? Ja tam wychwyciłam, mimo, że odbyło się to błyskawicznie między stacjami Fabryczna - Skierniewice. :)
No i pięknie. Schowek mi puchnie przez Ciebie ;-)
Syrenko, ile smakowitych książeczek:):):) Mój czerwiec wygląda następująco: 1 Kochanice króla - 5 bardzo dziękuję Akrim, jest czytatka 2 Błękitny chłopiec - 4 3 Traktat moralny - 3 4 Traktat poetycki - 4 5 Dziewięć wcieleń kota Deweya - 4 6 Dom w Kornwalii - 5 - świetna powieść, jest czytatka 7 Nieobecni - 3+ 8 Księga ziół - 4 9 Zwierz w łóżku - 4+ 10 Niebo i ziemia - 5 11 Człowiek, który pokochał Yngvego - 5 12 Opowieści Druida ...
:-))))))))))))))))))))))
U mnie tak: Jutro możesz zniknąć (4) Burza z krańców ziemi (4) Balsam dla duszy: Historie miłosne: Opowieści o pierwszych randkach, bratnich duszach i miłości, która trwa wiecznie (3) Balsam dla duszy miłośnika kotów: Opowieści o kocim przywiązaniu, tajemniczości i wdzięku (4,5) [ jest czytatka] Straż! Straż! (5) Bibliotekarki (2) [ jest recenzja] W alkowach królewskich żon i faworyt (4) Moja żona wiedźma (3,5) Z budy: Czy spuścić uczn...
To może też wrócę do Słowackiego. Zaskakujące, jak książki mogą się podobać, kiedy nie jest się zobligowanym do ich czytania.
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)