Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Czyli nie oddawać? To do empiku tylko pójdę. ;> Nie będę zahaczać o biblio, bo jeszcze coś wyniosę? ;>
"To króciutkie opowiadanie, niezwykle pogodne i zabawne zachwyci każdego miłośnika Hrabala,..." Dziwne, czy Ty nie dostrzegłeś dramatu jaki się tam rozgrywa? Może nie doczytałeś do końca? Ale przecież opisy cierpienia zwirząt są już w czwartym rozdziale. I co, to wszystko spływa po Tobie jak woda po kaczce?
Drugi tom znakomitej trylogii o ulicznym złodziejaszku, który stawia pierwsze kroki w zawodzie czarodzieja. Conn, niegdyś drobny kieszonkowiec, a obecnie uczeń poważanego czarodzieja Nevery’ego, uratował magię w Wellmet. W trakcie bohaterskiej akcji stracił swój magiczny kamień, locus magicalicus, który pozwalał mu na komunikację z magiczną energią. Teraz miastu grożą kolejne kłopoty, a Conn nijak nie może znaleźć następnego kamienia... Zdespe...
Pierwszy tom wciągającej, wypełnionej akcją trylogii dedykowanej młodszym miłośnikom fantasy. Conn powinien był zginąć, gdy podwędził z kieszeni potężnego czarodzieja Nevery’ego jego najcenniejszy artefakt – locus magicalicus, magiczny kamień służący do magazynowania mocy i zaklęć. Ale jakimś cudem Conn przeżył! Zaskoczony i zaintrygowany Nevery postanawia przyjrzeć się bliżej chłopcu. Conn zostanie jego uczniem pod jednym warunkiem – przed up...
Jak wygląda jak? Czy latająca ryba ma skrzydła? Po co zebrze paski? Z czego strzela strzel bombardier? Czy jaszczurka Jezusa Chrystusa jest święta? Oto "Zwierzaki cudaki" - fascynujący przegląd 40 najbardziej niesamowitych zwierząt świata! Bibi Dumon Tak opisała je z lekkością, werwą i poczuciem humoru, zamieniając solidną porcję przyrodniczej wiedzy w pasjonujący zbiór barwnych zwierzęcych portretów. Bibi Dumon Tak (ur. 1964) - holen...
- Tom Tit Tot - Troje Głupców - Nieposłuszna świnka - Trzy małe świnki - Trzy niedźwiadki - Leniwy Janek - O Jasiowym Placuszku - Kot i myszka - Pan nad panami - Właśnie ja - Sen kramarza - Siwek Złotogrzywek - Trzy życzenia - Król Kotów - Ociupinek - Kuba Hannaford - Pan Ocet - Niktuś Nicuś - Sitowianka - O Jasiu i łodydze fasoli - Pan Mniam Mniam - Whittington i jego kot - Ryba i pierścień - O Kasi, co orzechy łuskała - ...
Luty: Pekińska koma (3,5) "W czterdziestym nas Matko na Sibir zesłali...": Polska a Rosja 1939-1942 (4) Wroniec (3,5) Korowód cieni (5,5)
O, miło mi, że się podobało. :) Następny będzie Kamień Księżycowy? ;)
Dobry miesiąc. Nawet szóstka się pojawiła, o co ostatnio coraz trudniej. :) Zniknięcie młodego lorda (powtórka) - 5 Studium w szkarłacie (powtórka) - 5 Z woli boskiej i katowskiej: Nader pouczające i wielce zadziwiające dzieje Pibraków z Bellerocaille: Osiem pokoleń katów - 4,5 Pod osłoną nocy - 4 Blade Runner: Czy androidy marzą o elektrycznych owcach? - 5 Mechaniczna pomarańcza (wersja R) - 5 Przygoda fryzjera damskiego - 4,5 Niedziel...
Kurdystan zostaje na marzec, bo Etiopia leży bliżej łóżka.;P Będę forsować nową teorię budowy wszechświata tj. łóżkocentryczną ;P Skoro pan Kaku (Hiperprzestrzeń: Wszechświaty równoległe, pętle czasowe i dziesiąty wymiar) twierdzi, że istnieją dziesiąte wymiary, i to w dodatku zwinięte.... xD
Tutaj mamy do czynienia z sytuacją specyficzną - Lennie zginąłby zapewne zabity przez Curleya, a George nie zabił go "tak po prostu": "(...)— Myślałem, że jesteś na mnie wściekły, George. — Nie, Lennie. Nie jestem wściekły. Nigdy nie byłem na ciebie wściekły i chcę, żebyś o tym wiedział. Głosy rozbrzmiewały coraz bliżej. George podniósł pistolet i nasłuchiwał przez chwilę. — Zróbmy to już teraz — powiedział błagalnie Lennie. — Kupmy nasze gos...
Pierwszej połowy nie warto. Drugą dopiero zaczynam i wydaje się dużo lepsza, ale nawet gdyby była bardzo dobra, to kupować nie warto, lepiej z biblioteki.
W lutym miałam większe szczęście do książek niż w styczniu. A oto moje lektury: • Szkieletowa załoga (4) • Ziemia kłamstw (5) • Testament (4) • Prawnik (4,5) • Mieszczanin szlachcicem: Komedia w pięciu aktach z baletem (5) • Chory z urojenia (4) • Pięć małych świnek (5)
Bardzo dziękuję za konkurs, o którym pisałem prywatnie, a teraz powtórzę na forum, że wstępnie wyglądał jak bajka eskimoska czy lapońska ,,O dziewczynce, która pokonała mamuta''. No bo prócz całkiem oczywistej klasyki znalazły się pozycje bardzo wyrafinowane. Widzę, że konkurs przyciągnął nowych uczestników płci obojga. Zawsze miło widzieć kolejne potencjalne ofiary uzależnień. :-)
Zgadzam się z treścią powyższego tekstu i komentarzy, z jednym tylko wyjątkiem - "Pieśń nad pieśniami" nie jest tu dobrym przykładem ilustrującym relacje damsko-męskie, gdyż wg ogólnie przyjętej interpretacji pod postacią Oblubieńca ukazany jest Bóg, a jako Oblubienica - naród żydowski.
I pomyśleć, że o 1. moja pierwsza myśl była dobra, tylko, że ją potem odrzuciłam... Dziękuję za konkursik :)
Przykro mi, chinkoczikuczikulinko, że poczułaś się urażona moim uogólnieniem dotyczącym preferencji literackich w zależności od płci. Jako wielkiej indywidualności przypominam Ci, że jednak żyjemy w społeczeństwie, gdzie bez posługiwania się pewnymi schematami niechybnie byśmy zginęli.
A ten Dziennik Malinowskiego warto? Oglądałam go ostatnio w księgarni, mieści mi się w akcji pre-wersalskiej. Po mocno beletrsytycznym lutym mam dość beletrystyki. Choć czytam teraz Listy Flauberta i ogromnie chcę sobie przypomnieć Panią Bovary... więc nie jestem konsekwentna:)
Książki głównie pre-wersalskie: 1. Cierpienia wynalazcy, ocena: 5. 2. Biała Róża, ocena: 5. 3. Eugenia Grandet, ocena: 5,5. 4. Czerwona Oberża i inne opowiadania, ocena: 5,5. 5. Historia wielkości i upadku Cezara Birotteau, ocena: 5. 6. Wendeta: Podwójna rodzina; Zgoda w małżeństwie; Pani Firmiani; Studium kobiety; Fałszywa kochanka; Córka Ewy; Zlecenie; Granatka, ocena: 4. 7. Hadżi-Murat - zbiór opowiadań pod tym zbiorczym tytułem, ...
Pamiętniki Jana Władysława Poczobuta-Odlanickiego, towarzysza chorągwi husarskiej, stolnika oszmiańskiego obejmujący lata 1655-1684. Pamiętnik odnosi się głównie do spraw litewskich - służby wojskowej, kampanii wojennych - życia politycznego, a także do życia prywatnego, spraw domowych. Obszerne indeksy, tablice genealogiczne, słowniczek wyrazów staropolskich. Opracowany przez Andrzeja Rachubę.
Dziękuję Organizatorce za prześliczny, zwierzęcy konkurs, a uczestnikom gratuluję i dziękuję za wspólną zabawę, tudzież mataczenia. Konkurs ten podoba mi się szczególnie, nie tylko ze względu na tematykę, ale również ze względu na to, że po raz pierwszy udało mi się zebrać komplet punktów. Z czego się bardzo cieszę. :)))
"Raz maleńki Karaluszek, Jadąc z Muszką do Koluszek, Tak na uszko Rzekł do Muszki: »Patrzaj, Muszko, Już Ko- luszki«." Zbiór przezabawnych wierszy dla dzieci pióra mistrza dowcipnych rymów Antoniego Marianowicza. "Raz czterej mędrcy..." to wesoła mieszanka absurdalnego poczucia humoru, wpadających w ucho rymów, pełnej wdzięku zabawy słowem i świetnych ilustracji wielkiego Janusza Stannego. Antoni Marianowicz (1924-2003) - prozaik,...
Ojej... a ja najpierw czekałam i czekałam na odpowiedź, potem nie miałam czasu odpisac, a potem zapomniałam :( i mi się konkurs skończył, a taki był fajny, i tyle rozpoznawałam od razu i tyle mi dzwoniło w którymś kościele :( ojej... tak mi smutno
No i widzisz? Szantaż się opłaca. ;P A "Kurdystan"? Bo go widzę na kupce do oddania?
Druga część fantastycznej trylogii kryminalnej o kulisach zabójstwa szwedzkiego premiera. "W innym czasie w innym życiu" to zakrojona na szeroką skalę powieść, która zaczyna się od opisu faktycznego zdarzenia - okupacji przez terrorystów zachodnioniemieckiej ambasady w Sztokholmie w 1975 r. Historia przeskakuje szybko do 1989 r. i nierozwiązanego zasztyletowania urzędnika cywilnego, a następnie do 1999 r., kiedy to szwedzki wywiad sprawdza now...
Zaszantażowana zeznaję,że przeczytałam co następuje: Historia wieczności (Borges Jorge Luis) 4,5 Listonosz Nerudy czyli Żarliwa cierpliwość (Skármeta Esteban Antonio) 4,5 Myśli (Seneka (Seneca Młodszy Lucius Annaeus)) 5,5 Oryginał Laury (Nabokov Vladimir (pseud. Sirin W.)) 4,5 Pamięć Szekspira (Borges Jorge Luis) 4,5 Podbój Ameryki: Problem innego (Todorov Tzvetan) 5,0 Poezje wybrane (Neruda Pablo (właśc. Reyes Besoalto N...
Poruszając opowieść o losach wojennego wygnańca - polskiego Żyda. Jak tysiące Polaków, Anatol Gotfryd doświadcza losu wygnańca: w 1939 roku pozornie bezpieczną wiejską sielankę galicyjskiego świata przerywa wkroczenie Armii Czerwonej, a dwa lata później - niemiecka okupacja. Po wojnie Anatol Gotfryd próbuje stanąć na nogi w socjalistycznej Polsce. Jednak już wkrótce odczuwa rosnący nacisk komunistycznej władzy i ponownie ucieka, tym razem do...
To samo pomyślałam po lekturze Cejrowskiego, ale i tak dobrze się bawiłam przy czytaniu. Tylko ten rozdział o świadkach Jehowy bym wycięła.
Mój luty 2011: *Katedra w Barcelonie - 5 *Wspaniały pan Lis - 4 *Krzyżowiec - 4 *Czarownice z Eastwick - 3,5 *Inés, pani mej duszy - 5 *Most do Terabithii - 5,5 *Ulisses z Bagdadu - 4 *Daleko od Mombasy - 3,5 *Taksim - 3,5 *1Q84: Tom 1 - 5,5 *Wicehrabia de Bragelonne - 4 (Akcja Klasyka) *Biel nocy - 3,5 *Podróżnik WC - 5,5 *Malarz cieni - 3
Srebrne świnki Powieść kryminalno-przygodowa w stylu retro. Bohater, były legionista Dydiusz Falko to prototyp detektywa sprzed 2000 lat. Tło stanowi starożytny Rzym za rządów cesarza Wespazjana. Niestety, fakty historyczne w „Srebrnych świnkach” potraktowne sa dość pobieżnie. Taka wersja ”light” nie za bardzo mi odpowiada, więc niestety, przygody i romanse sympatycznego Falko nie wzbudziły mojego zainteresowania. Ocena 2. Porucznik diabła Węg...
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)