Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
No, ładnie! Nie zarażam, nie! To nieprawda!
Najpierw go udostępnij, bo na razie jest ukryty.
Powiedzmy, że półświadomy - zorientowałam się czytając wypowiedź, by sprawdzić błędy. I zostawiłam, bo pasuje do adresata ;)
Zapraszam do mojego schowka
Jak to nie ma? W jednym z tych tematów Mia Wallace wspomina o książce "Średniowieczna gra symboli" Pastoureau i rozdziale poświęconym kolorom. :)
Myślę, że w wakacje spokojnie wystarczy - do tego czasu przerobię przynajmniej część zalegającej sterty :).
Był to dobry miesiąc, sporo bardzo dobrych i świetnych książek, oby tak dalej! 1. Dobra nowina (5,5 - ależ mnie bawiła, wzruszała i rozczualała ta książka! Ja wiem, że to taka trochę piękna baśń o ideałach, ale nie przeszkadzało mi to w ogóle by rozkoszować się każdym słowej tej książki! :) I już cieszę się na myśl, że ponoć wydawnictwo planuje dalszą część przygód tego nietypowego księdza.) 2. Złodziejka książek (6 - cóż za niesamowita książ...
Kocham Paula McCartneya (4) Detektywi (2) Znak czterech (4) Sekret hiszpańskiej pensjonarki (5) Oliwkowy labirynt (5) Przygoda fryzjera damskiego (5) Kocia kołyska (4) My (1) Miłosne ucieczki (5,5) Wojna w rodzinie (3) Późny Gomułka, wczesny Gierek (4,5) Rok 1984 (powtórka - 6) Perwersja (5,5) Nieściśle tajne (4) Ostrzeżenie (4,5) Płotki giną pierwsze (4,5) Szarańcza (powtórka - 6) Gambit turecki (3) Zaginiona (3) Skrzypce z Au...
Jeżeli nie jesteś pewna czy chce aby jej twórczość ujrzała światło dzienne to lepiej, nie rób niczego za jej plecami. Jeśli ona tego chce to życzę powodzenia. Możesz przysyłać do różnych wydawnictw, najlepsze według was jej wiersze i pytać czy jest szansa na wydanie. Myślę, że komuś się one spodobają i w konsekwencji zostaną wydane.
Symbolika barwy czarnej wykorzystywana była w charakterystykach stanów duchowych Maryi, najczęściej w nawiązaniu do wersetu "Pieśni nad Pieśniami" (1, 5): "nigra sum, sed formosa" ("czarna jestem, lecz piękna"). Do motywu tego sięga m.in. Guillermus de Deguilevilla (XIV w.) w mariologicznej parafrazie "Pieśni nad Pieśniami", w której słowa Oblubienicy ("nigra sum") wypowiada Maryja, "poczerniała" w bólu dzielonym wraz z umęczonym za grzechy świat...
Oczywiście, że przybywać! :-)
Czy to świadomy rym?:)
1. Anna Larsen ("Witaj smutku" - Françoise Sagan) 42 2. Tarwid senior ("O melba!" - Grażyna Bąkiewicz) 12 3. Marta ("Jezioro Osobliwości" - Krystyna Siesicka) 30 4. Jan Smuga (cykl "Przygody Tomka" - Alfred Szklarski) 50 5. Gerald Tarrant ("Trylogia zimnego ognia" - C. S. Friedman) 30 6. Christa ("Antychrysta" - Amélie Nothomb) 20 7. Alicja Hansen (cykl "Przygody Joanny" - Joanna Chmielewska) 38 8. Reinmar von Bielau (cykl "Trylogia ...
Marginesie, skoro tak lubisz spotkania, to może zajrzysz na jakieś do Poznania? ;)
Tak dzisiaj o tym myślałam i doszłam do wniosku, że raczej nie. Mimo wszystko wersja "książkowa" jest pełniejsza. Zdaje się, że niewiele fragmentów Wilde usunął, a teksty oryginałów dostępne są w Internecie, więc w celach badawczych można po nie sięgnąć. Zwykły śmiertelnik musi się nauczyć zatem angielskiego jeśli chce je porównać lub czekać na jakieś prace porównawcze. A może już są jakieś prace porównawcze? Spotkaliście się w ogóle w jakiś op...
Ano trzeba, ale moim zdaniem jest to o wiele wygodniejsze od przełączania pomiędzy oknami, czy korzystania z edytora tekstu. No, ale skoro i tak prowadzisz sobie spis w Wordzie, czy innym edytorze, to co innego. :)
"Sebastian czyli Przygody błazna" Caveney P. (5) "Staszek w lesie" Konopnicka M. (5) "Bajki dla Czarnej Owcy" Sangare O. (4) "Zaklinacz koni" Evans N. (5) "Bożyszcze tłumów" Scholes K. (3,5) No i jakoś nie idzie mi akcja klasyka... za dużo mam naskładanych do czytania książek współczesnych i za mało czasu na czytanie...
Sama nie piszę nic, ale znam od niedawna dziewczynę, która pisze do szuflady wiersze i opowiadania. Zostałam obdarowana kilkoma z nich i jestem zachwycona! Nie powiedziała mi tego wprost, ale wiem, że ma marzenie, by to kiedyś zostało wydane. Czy ja mogę jej w tym jakoś pomóc?
Mnie także nie zachwyciła - ot, zwyczajna powieść dla młodzieży. Poruszała ważne problemy, wywoływała niekiedy emocje, ale czasem wręcz mnie irytowała. Styl jakby dopasowany do mało inteligentnego odbiorcy.. Odnosiłam także wrażenie, że i realia są jakoś w niej przestarzałe. Cóż, chyba po prostu 8 lat od ukazania pierwszego wydania pokryły powieść lekkim kurzem, wyczuwalnym dla współczesnego nastolatka. Oceniam na 4,5 za poruszone problemy, zaneg...
Mogę przekazać Marylkowi w wakacje, chyba że będziesz chciała wcześniej. Tylko koniecznie mi przypomnij! ;)
No właśnie się zastanawiałam jak z tymi książkami, bo to tak głupio bez książek. Czyli sprawdzić czego poszukają inni uczestnicy spotkania i im podkusić? ;-) W porządku. ;] A i dziękuję :)
Mój styczeń nieco niepełny: Ameryka zbuntowana 5 Teoria trutnia i inne 4,5 Bez oddechu 3,5 Hans Frank: Biografia generalnego gubernatora 2,5 Jak zmieniałam zdanie: Eseje okolicznościowe 6 ...ponieważ czytam i czytać jeszcze będę w lutym "Doktrynę szoku" Naomi Klein i to ona zdominowała mój styczeń. Poza tym mam zaczęte kilka innych książek, które wpiszę w lutowym podsumowaniu razem z "Doktryną..".
Idą nowe czasy, kiedyś się mówiło, że schowek się zapycha, niedługo zapychać się będą czytniki:)
Lepiej mało niż wcale:) Wybawiciel - 5; niezła intryga i bardzo ciekawy obraz organizacji, jaką jest Armia Zbawienia. Bardzo mnie to zaciekawiło. Prime time - 4; Czytadła: Gawędy o lekturach - 5; recenzja Kalendarzyka myśliwskiego - istne cudo:)
Dla mnie "Nędznicy" zawsze będą powieścią szczególną. To była pierwsza tak obszerna i tak "poważna" powieść jaką przeczytałem (a miałem wtedy lat ledwo naście) i pamiętam, że z zaskoczeniem dla samego siebie byłem nią zachwycony, czytałem z wypiekami na twarzy.
Nędznicy mi się bardzo podobają, ale byłam niedawno na musicalu i dobiło mnie to, że streścili w ciągu 3 minut 100 stron książki, nie tracąc prawie nic z treści :)
A ja sama siebie zapytałam: A dlaczego droga Diano miałabyś nie przeczytać tej książki "Smok w herbie" skoro Krzysiek dał szóstkę? I przeczytam, już ją mam :-) Znowu mi schowek i czytnik zapycha przez te styczniowe polecanki.
Mam akurat IE. Moźna mieć kilka kart w jednym oknie, ale nie są widoczne naraz - tak czy inaczej trzeba przełączać z jednej na drugą.
Dzięki, Joy, wiedziałem, że się odezwiesz:) Mnie się też tak wydawało. Ciekawe czy kiedyś ta "gazetowa" wersja będzie dostępna.
Nie sadzę misiaku, żeby pierwsze polskie wydanie "Portretu Doriana Graya" mające miejsce w 1906 roku, było oparte na wydaniu z miesięcznika "Lippincott's Monthly Magazine". Wydawnictwa Ward, Lock and Co pewnie miało jakieś prawa do książki, i sadzę że polskie wydanie oparto na tekście poprawionym przez Wilde'a.
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)