Teksty i komentarze

Teksty i komentarze z okresu:

Po roku na każdą nogę; a w trąbę też już dostałem

Autor: paren Dodany 19.09.2010 00:37

Wszystkiego dobrego! :-)

Zobacz całą dyskusję

Po roku na każdą nogę; a w trąbę też już dostałem

Autor: KrzysiekJoy Dodany 19.09.2010 00:36

Mamucie Drogi, cieszę się, że dane mi było poznać, tak miła osobę, jaką niewątpliwie jesteś. W ramach urodzinowego prezentu zobowiązuję się przeczytać do końca roku, jedno dzieło Twojego chyba ulubionego pisarza, mianowicie Wisła.. a przepraszam, oczywiście mam na myśli Faulknera.:) Pozdrawiam i jeszcze raz wszystkiego naj.

Zobacz całą dyskusję

Rumi, sufizm i miłość

Autor: Bozena Dodany 19.09.2010 00:30

Wartościowa i piękna czytatka, Carmaniolo, jak zwykle u Ciebie; ogromna kondensacja treści w mądrych wersach. Dziękuję. Zwrócę uwagę na „Wybór poezji” Rumiego...

Zobacz całą dyskusję

Po roku na każdą nogę; a w trąbę też już dostałem

Autor: ambarkanta Dodany 19.09.2010 00:29

Przechodziłem w pobliżu, pomyślałem wstąpię: Jesteś ewenementem w skali biblionetkowej i pozostajesz pod ochroną - zatem niech trąba Twa wiedzie Cię nieomylnie po tym składzie. :-)

Zobacz całą dyskusję

Japonia: senne marzenie czy koszmar?

Autor: Bozena Dodany 19.09.2010 00:20

„...tam gdzie nie ma śmierci, nie ma też życia.” W aspekcie całej Natury. Dlatego ostateczny przekaz „Doliny kwitów” - że życie wieczne byłoby najokrutniejszą karą - musi wybrzmiewać pokrzepiająco. Czyż zatem nie jest marnotrawstwem energii odwieczne poszukiwanie eliksiru długowieczności, eliksiru młodości, nienasycenie pragnień, nadmiar iluzji? Iluzje umiarkowane z pewnością rozwijają, ale nadmierne niewątpliwie szkodzą. Skoro tu jest...

Zobacz całą dyskusję

"Mistrzyni przypraw"-opowieść o ziarnie sezamu

Autor: Aithne Dodany 18.09.2010 22:58

Ech, "Siostrę mojego serca" mam w polecankach prawie od samego początku i nijak nie mogę jej dostać :(. Łudzę się, że wznowią wydanie i nagle się pojawi... Miałam tak już z paroma książkami, kiedy już zdążyłam pogodzić się z tym, że ich nie zdobędę :). Z "Mistrzynią przypraw" też obawiam się, że będę miała problem, bo to nawet po okładce widać, że wydanie jest nie najnowsze. Pozostaje mi chyba zadowolić się tymi fragmentami... :)

Zobacz całą dyskusję

Wierzyć, nie wierzyć - poczytać można

Autor: Sznajper Dodany 18.09.2010 22:33

Co najmniej do dwunastego roku życia była.

Zobacz całą dyskusję

Wierzyć, nie wierzyć - poczytać można

Autor: janmamut Dodany 18.09.2010 22:22

Więc według Twojej czy przypisywanej Kosidowskiemu analizy językowej św. Anna też miałaby być dziewicą? Aż się zresztą boję, co miałoby to znaczyć, bo może się okazać, że była pierwotna i dzika. ;-) 4. «nietknięty ręką ludzką, pierwotny, dziki»

Zobacz całą dyskusję

18.09.2010 - "Inna wersja życia" Hanny Kowalewskiej i nie tylko...

Autor: norge Dodany 18.09.2010 22:05

Choć jeszcze nieprzeczytane, podrzucam: Gregory Philippa Mam już w czytniku "Dziecko szczęścia" i "Błazen królowej". Niestety, muszą poczekać w kolejce, ale wyglądają obiecująco.

Zobacz całą dyskusję

Wierzyć, nie wierzyć - poczytać można

Autor: Sznajper Dodany 18.09.2010 22:02

Nie wiem, ale chyba coś ma, skoro poczęcie w legalnym żydowskim małżeństwie Joachima i Anny na drodze wyjątku zostało uznane za bezgrzeszne.

Zobacz całą dyskusję

Wierzyć, nie wierzyć - poczytać można

Autor: janmamut Dodany 18.09.2010 20:53

Ale co poczęcie w legalnym żydowskim małżeństwie miałoby mieć wspólnego z grzechem?

Zobacz całą dyskusję

Wierzyć, nie wierzyć - poczytać można

Autor: Sznajper Dodany 18.09.2010 19:34

"fragmenty, które chyba jasno wykazują, że jest powiedziane, że odwołuje się do katolickiego dogmatu" Oczywiście, tylko po pierwsze doktryna to przecież nie to samo co dogmat, nawet w języku potocznym. Po drugie z urwanych cytatów trudno mi wywnioskować o jaką dokładnie doktrynę chodzi, czy o doktrynę w znaczeniu całościowego nauczania Kościoła, czy jakiejś jego części. Po trzecie wreszcie, doktryna wymieniona z nazwy w trzecim cytacie, czyli ...

Zobacz całą dyskusję

Kontaktowa

Autor: Vemona Dodany 18.09.2010 19:19

Nie ma sprawy, popiszemy sobie na maila i dogadamy się. :-)

Zobacz całą dyskusję

Wierzyć, nie wierzyć - poczytać można

Autor: misiabela Dodany 18.09.2010 19:02

Nie, nie, dzięki Czajko. Nie jestem poszukiwaczem prawdy absolutnej i o Kosidowskiego też kruszyć kopii nie będę :-) Czytałam to bardzo dawno temu i wtedy mi się podobało. Teraz znowu mam ochotę do tej książki wrócić, między innymi dzięki tej dyskusji. Czytam, żeby sobie wyrobić swoją opinię, żeby znaleźć swoją prawdę, a takie nieścisłości nie są dla mnie aż tak ważne (już widzę zgrozę na Waszych obliczach) :-) Jestem po niedawnej lekturze książ...

Zobacz całą dyskusję

Wierzyć, nie wierzyć - poczytać można

Autor: Czajka Dodany 18.09.2010 18:49

"zdarzało mi się spotkać określenie niepokalanego poczęcia w odniesieniu do poczęcia Jezusa" O tym już wcześniej Aleutka pisała, że powinien w takim razie zaznaczyć, że to sformułowanie ma szersze znaczenie. "A o to chodziło Kosidowskiemu" - z zacytowanych przeze mnie różnych jego fragmentów, wyraźnie chodziło mu o dogmat, który jest inny. "A tak w ogóle, to to określenie ma deprecjonować książkę?" - jedno określenie pewnie nie (chociaż jest d...

Zobacz całą dyskusję

Wierzyć, nie wierzyć - poczytać można

Autor: Czajka Dodany 18.09.2010 18:20

Tak, drogi Sznajperku, ma oznaczać. Przykazałeś mi niedawno zważanie, o czym mówi Kosidowski: "Zważ, że (...)wcale nie jest powiedziane, że odwołuje się w tym momencie do katolickiego dogmatu", na to ja półzacytowałam Ci fragmenty, które chyba jasno wykazują, że jest powiedziane, że odwołuje się do katolickiego dogmatu, który się różni, jak to już było stwierdzone od jego nazwań. I tylko tyle chciałam wykazać, stąd takie cięcia. Akurat w tej kwes...

Zobacz całą dyskusję

Proza Iberoamerykańska - prośba/zapytanie/polecanka (Azuela wnuk w tle)

Autor: adas Dodany 18.09.2010 16:54

Carpentier mnie jakoś nie przekonał. Dość powiedzieć, że najwyżej cenię "Harfę i cień" czyli książkę późno napisaną (pod koniec lat 70.?) i z gatunku mniej ważnych w jego twórczości. Zgrabnie napisana wariacja w oparciu życiorys Kolumba. "Podróż do źródeł czasu" funkcjonuje w mej pamięci raczej jako klasyk, prekursor całej fali młodszych i jednak trochę bardziej utalentowanych kolegów po fachu. Choć wszystko: rewolucje, intelektualizmy, indianizm...

Zobacz całą dyskusję

Proza Iberoamerykańska - prośba/zapytanie/polecanka (Azuela wnuk w tle)

Autor: mchpro Dodany 18.09.2010 16:34

Jeśli dobrze pamiętam - czytałem dość dawno - to z czystym sumieniem można polecić Alejo Carpentiera (Carpentier Alejo), zwłaszcza "Eksplozję w katedrze".

Zobacz całą dyskusję

Proza Iberoamerykańska - prośba/zapytanie/polecanka (Azuela wnuk w tle)

Autor: adas Dodany 18.09.2010 16:04

Bianciotti to jednak nie do końca moja literatura. Te jego teksty wydają mi się niepotrzebnie przekombinowane. Przy pierwszych dwóch, trzech myślałem, że to może tylko taki początek, ale w zasadzie wszystkie są identycznie napisane. Zaczynają się swoistego wstępu, ni to literackiego, ni filozoficznego, dopiero po kilku akapitach człowiek mniej więcej łapie o co chodzi. Nie do końca to moja literatura, choć nie sposób Argentyńczykowi odmówić konse...

Zobacz całą dyskusję

Wierzyć, nie wierzyć - poczytać można

Autor: misiabela Dodany 18.09.2010 11:52

No właśnie, też nie rozumiem. Poza tym, zdarzało mi się spotkać określenie niepokalanego poczęcia w odniesieniu do poczęcia Jezusa, bo wedle katolików, takim ono było. Wszak Maria pozostała niepokalana przez brak kontaktu z mężczyzną. A o to chodziło Kosidowskiemu. A tak w ogóle, to to określenie ma deprecjonować książkę???

Zobacz całą dyskusję

Wierzyć, nie wierzyć - poczytać można

Autor: Sznajper Dodany 18.09.2010 11:24

Pierwszy cytat jest co prawda urwany, ale dzięki zestawieniu ze zwiastowaniem wyraźnie widać, że Kosidowski konsekwentnie nazywa "niepokalanym poczęciem" poczęcie Jezusa. Czy to że wszystkie półcytaty zawierają słowo "doktryna" ma coś oznaczać?

Zobacz całą dyskusję

Kontaktowa

Autor: margines Dodany 18.09.2010 08:11

Niżej napisałem ci już info o...moim niedoczytaniu ;] I wszystko jasne:) Jak możesz i oczywiście jak chcesz to możemy pisać mail i byłbym wdzięczny za odpowiedź właśnie na to, co napisałem tam:) Wiesz, o co chodzi:)

Zobacz całą dyskusję

Wierzyć, nie wierzyć - poczytać można

Autor: Czajka Dodany 18.09.2010 01:14

"Powołując się na wersety zawierające opowieść o zwiastowaniu i niepokalanym poczęciu, katolicy opierają ponadto swoją doktrynę(...)" i dalej "Natomiast chrześcijanie, broniąc swojej doktryny(...)" i dalej "Naginanie tekstów Nowego Testamentu do apriorystycznie głoszonej doktryny o permanentnym dziewictwie Marii ułatwił katolikom ten fakt(...)" Wszystkie cytaty z "Opowieści ewangelistów". Co do dużej litery - nie wypowiadam się na temat przyczyn...

Zobacz całą dyskusję

Wierzyć, nie wierzyć - poczytać można

Autor: Sznajper Dodany 17.09.2010 23:07

Zważ, że w cytacie Kosidowski nie używa wielkiej litery pisząc "niepokalane", czyli wcale nie jest powiedziane, że odwołuje się w tym momencie do katolickiego dogmatu o Niepokalanym Poczęciu Maryi. Według słownika języka polskiego PWN: niepokalany 1. «pozbawiony plam, skaz, niczym niezakłócony» 2. «będący bez grzechu, winy» Poza tym: "ewangeliści uważali", co jest zgodne z prawdą, bo nigdzie w Biblii nie ma słowa o niepokalanym poczęciu Mar...

Zobacz całą dyskusję

"Władca Pierścieni"- moje wrażenia.

Autor: Tsukischiro Dodany 17.09.2010 21:26

Zupełnie inaczej niż w filmie prawda? W ekranizacji wydawał się dosyć znaczącym wątkiem i w książce spodziewałam się, że będzie podobnie. A za faktem, że został wymyślony przez Tolkiena w ostatniej chwili, może przemawiać też to, że historia ich miłości znajduję się na końcu książki w dodatkach, ale może to błędna poszlaka:)

Zobacz całą dyskusję

Mój "Czas na Klasykę"

Autor: Czajka Dodany 17.09.2010 21:24

Masz ci los, jeszcze piszą, że i to piękne: http://www.rytm-wydawnictwo.pl/​index.php?s=karta&id=454

Zobacz całą dyskusję

Mój "Czas na Klasykę"

Autor: Czajka Dodany 17.09.2010 21:23

"Dzieje Izraela" w dwóch tomach i "Wojna żydowska" w jednym tomie. http://www.rytm-wydawnictwo.pl/i​ndex.php?s=karta&id=214 http://www.rytm​-wydawnictwo.pl/index.php?s=karta&id=215​ No tak, nie jest to dzieło intelektualne, ani naukowe (mimo zamiarów), ale przegląd wiadomości ze wszystkich dziedzin, przy czym fakty sąsiadują z fikcjami. Dobrze się czyta. :)

Zobacz całą dyskusję

"Mistrzyni przypraw"-opowieść o ziarnie sezamu

Autor: Tsukischiro Dodany 17.09.2010 21:05

Dla mnie to jest pierwsza książka tej autorki, ale nie ostatnia;) Chciałabym znaleźć "Siostrę mojego serca". "Mistrzynię przypraw" mam niestety z biblioteki, ale wcale nie mam ochoty jej oddawać.

Zobacz całą dyskusję

Mój "Czas na Klasykę"

Autor: Monika.W Dodany 17.09.2010 20:52

A to wznowienie Flawiusza przez Rytm to ma chyba tylko 2 tomy na razie? Pliniusz to rozrywka?? - ucieszyłaś mnie bardzo.

Zobacz całą dyskusję
Patronaty Biblionetki
Biblionetka potrzebuje opiekunów
Recenzje

Użytkownicy polecają:

Redakcja poleca: