Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Mój sierpień: Triumf chirurgów: Według zapisków mojego dziadka, chirurga H. St. Hartmanna (5)– nie tak pasjonujące jak pierwsza część, ale równie wciągające Wyspa klucz (6)– to niesamowite, że to pierwsza polskojęzyczna książka o Ellis Island,I to od razu jaka! Toulouse-Lautrec: Biografia (5,5)– to klasyka gatunku Jerzy Giedroyc: Do Polski ze snu (4,5)– podpisuję się pod opinią MonikiW
Odkąd można samodzielnie edytować bazę danych biblionetki i poprawiać przynajmniej niektóre typy błędów, ten wpis z FAQ jest nieaktualny, zarówno forma pytania, jaki i odpowiedź: Zauważyłem(am) błąd w bazie danych - jak mam go zgłosić? Jeśli błąd dotyczy konkretnej książki, recenzji, albo autora, po prostu wejdź na jego/jej stronę i wybierz opcję "Zgłoś błąd" (opcję widać tylko kiedy jesteś zalogowany(a)). W innym przypadku prosimy pisać na ...
Mój sierpień: 1. Ogród wiecznej wiosny (5) 2. Córka opiekuna wspomnień (5) 3. Pustynna Włócznia: Księga I (6) 4. Zapisane na ciele (4,5) 5. Wielki bazar kolejowy: Pociągiem przez Azję (5) 6. Siostra mojego serca (6) - po angielsku, zawładnęła moim sercem! 7. Hamida z zaułka Midakk (5) 8. Rzeka tajemnic (5) Zaczęta i porzucona książka miesiąca, to: "The agony of Macedonia" Bozin Pavlovski.
Tylko trzy pozycje, ale wszystkie co najmniej bardzo dobre: Legendy nowoczesności (6!) Wojna i pokój (5,5) Warunek (5)
"Wniebowstąpienie" Konwicki (4) "Zamieć" Stephenson (4) "Siostry Malinowskiego" Kubica (4.5) "Dar Anioła" Rutkowski (6) "Nowele dwukrotne" Rudowski (5.5) "Powrót do domu" Schlink (4.5) "Żywe trupy 1. Dni utracone" (4) (komiks) "Oda do typografii" Neruda (6) "44. Antologia komiksu" (5.5) "Guardians of Being" Tolle (6) "Szyfr Lebensteina" Piekarska (red.) (6) "Wygnanie" Kamieńska (5) W czytaniu "Ziemia kłamstw" Ragde.
Czy jest jakiś szczególny powód dla którego książki fantastyczne (zwłaszcza fantasy) mają tak kiczowate okładki? I to nie tylko czytadła dla nastolatków, ale też ambitniejsza literatura. Czy to jest jakaś nowa gałąź sztuki, której nie rozumiem?
Ja zaczęłam ogądać właśnie ten serial z Ruth Wilson i jakoś nie mogłam się zdobyć na przebrnięcie przez niego. Generalnie nie oglądam wielu adaptacji sióstr Bronte czy Jane Austen bo po prostu nie chcę sobie psuć wrażenia książek:)Chociaż muszę przyznać, odbiegając trochę od tematu, że serial "Duma i Uprzedzenie" z Colinem Firthem był naprawdę dobry (czego nie można powiedzieć o filmie z Keirą Knightley:/ - totalna porażka!). Co do Jane to moż...
Czy to jest fantastyka, czy książki historyczne?
Ja też lubiłam tę serię, ale nie przeczytałam całej. W moim rodzinnym domu zostały kilka początkowych tomów. Nie pamiętam tytułów w tej chwili... Tak dawno już to było. Ale książki leżą napewno schowane na strychu. A pozostałych nie mogłyśmy z mamą namierzyć :/
Lepiej mało niż wcale:) Zimowy monarcha - 5 Sekretne życie pszczół - 4 Tajemnica Medyceuszy - 2 Kotolotki - 5 Kotolotki z wizytą u mamy - 5 Dwie ostatnie pozycje przeczytałam dzięki Marylkowi, w toruńskiej twierdzy!
I jak te Sekrety..., Dot? Własnie sobie kupiłam i ustawiłam na końcu kolejki książek do przeczytania. Może dobrze by było, gdyby Sekrety... wepchnęły się bezczelnie gdzieś wcześniej??
Tyle już napisano - cóż tu jeszcze dodać, żeby nie było to truizmem? No więc niech będą banały: zlot udał się na szóstkę, towarzystwo świetne, atmosfera doskonała, organizacja perfekcyjna. Mam nadzieję, że wszyscy spotkamy się za rok i że będzie przynajmniej tak samo fajnie jak w Toruniu, pozdrawiam serdecznie, e. P.S. W kwestii zdjęć proszę o odrobinę cierpliwości - dziś, jutro i pojutrze ma strasznie dużo pracy. Jak tylko się obrobię, wysta...
O, widzę, że nową Axelsson już przetłumaczono na polski! Niesmowicie szybko. W Norwegii jeszcze się nie pokazała. Czym predzej pędzę poczytać recenzję :-)
Mój sierpień: Hyperion (Simmons Dan){Ocena: 4,5} Harry Potter i Kamień Filozoficzny (Murray Joanne (pseud. Rowling J. K. lub Skamander Newt lub Whisp Kennilworthy)){Ocena: 4,5} Harry Potter i Komnata Tajemnic (Murray Joanne (pseud. Rowling J. K. lub Skamander Newt lub Whisp Kennilworthy)){Ocena: 4} Harry Potter i więzień Azkabanu (Murray Joanne (pseud. Rowling J. K. lub Skamander Newt lub Whisp Kennilworthy)){Ocena: 5} Harry Potter i Czara...
:-)
Aaaaa, dzięki!! Gapa ze mnie :-(
Zobacz w poczekalni na drugiej stronie.
Może jeszcze "ukryta" w poczekalni.
Poszukuję dobrego komiksu dla brata. Brat jest grafikiem, lubi czytać fantastykę. Z komiksów bardzo mu się podoba antologia o Powstaniu Warszawskim. Czegoś podobnego szukam. To ma być prezent, więc chodzi mi raczej o jakiejś antologie, większe zbiory, a nie pojedyncze zeszyty. Chciałam znaleźć "Niebieskie pigułki" i "Historię choroby", ale to pierwsze jest koszmarnie drogie (choć pewnie też zakupię), a drugiego nie mogę dostać. Janusza & G...
A gdzie ta recenzja nowej Axelsson, bo nie mogę znaleźć?
Mój sierpień też całkiem udany: Zośka i Parasol (powt.) Kaprysy starszego pana (4) Piekło Gutenberga (4) Astronauci [e-book] (powt.; zmiana oceny z 5 na 4) Opowieści niesamowite [Muza] [e-book] (3,5) Nie budźcie zmęczonego weterynarza (5) Bractwo Róży (4,5) Bractwo Kamienia (5) Bractwo Nocy i Mgły (3,5) Gra o Ferrin (3) Lód i woda, woda i lód (6)[jest recenzja, wprawdzie już "używana", ale jest] Rowerem i pieszo przez Czarny Ląd: List...
Przeczytane w sierpniu: 1. "Wichrowe Wzgórza" Emily Bronte 2. "I wciąż ją kocham" Nicholas Sparks 3. "Żegnaj Afryko: Dalsze losy Białej Masajki" Corinne Hoffmann 4. "Bracia Lwie Serce" Astrid Lindgren 5. "Morderstwo w Mezopotamii" Agatha Christie 6. "Zwodniczy punkt" Dan Brown 7. "A nie mówiłam!" Katarzyna Grochola 8. "Moja afrykańska miłość: Biała Masajka wraca do Barsaloi" 9. "Stado" William Wharton 10. "Przegryźć dżdżownicę" Kata...
Musze powiedziec, ze obejrzalam Mie w In Treatment (to taki serial psychologiczny, naprawde niezwykly i ciekawy, kazdy odcinek to jedna sesja psychoterapeutyczna) i jej postac byla zdecydowanie najciekawsza. Wiec moze i jest w tym jakis potencjal. Generalnie przyznac nalezy ze scenariusz Alicji tez nie nalezal do najlepszych, schemat schematem poganial a biedna Alicja/Mia wiele do zagrania nie miala. A ktory serial ogladalas? Bo mnie sie Ruth ...
Przeczytane w sierpniu: Pan Lodowego Ogrodu: Tom 1 (5,5) Pan Lodowego Ogrodu: Tom 2 (5,5) Pan Lodowego Ogrodu: Tom 3 (5,5 - ja chcę jeszcze!!!!) Po kompromitacji (cieniutkie 2) Niech wieje dobry wiatr (5) Bajerom wbrew (kiepściutkie 2) Czarna kawa (4) Epidemia zamkniętych serc (za dużo zbiegów okoliczności 3,5) Zabójca czarownic [Runa] (potwornie pesymistyczne 3) Gosposia prawie do wszystkiego (a co tam, dam 5, bo miło się czytało) M...
Znowu przypadkiem poczyniłam kolejny krok w ramach "akcji klasyka" - naszło mnie na "Buddenbrooków", i to nie dlatego, że w kinach ukazała się ekranizacja (bo o jej istnieniu dowiedziałam się dwa dni przed końcem czytania), tylko po prostu tak jakoś, z potrzeby serca. Póki jeszcze nie podsumowałam wrażeń czytelniczych z sierpnia, myślę nad podwyższeniem oceny. Rewelacyjna powieść! Doskonałe portrety psychologiczne paru postaci, świetne dialogi, w...
Ale fajnie! :-) Dzięki Natii.
Wiem, że to niemal grzech, ale czasem zdarza się po prostu nie skończyć książki... i to nie tylko z powodu jej tragicznego poziomu! :) Ja takich książek mam kilka. "Kod da Vinci" Browna - tragedia, po prostu. Język pana Browna mnie poraził i nie byłam w stanie przeczytać więcej niż 100 stron. "Slam" Nicka Hornby'ego - Tę akurat czytałam po angielsku. Po polsku to chyba "Wpadka". Nie skończyłam jej bo zaczęła mnie irytować jej forma, czyli ...
Mam nadzieję, że Aguti ucałowała Cię ode mnie i Jacusia. Gratuluję córeńki i kolegi małżonka. :-)
Off topic: Muszę Ci pogratulować Aguti. To świetny człowiek! :)
Ja nie oglądałam ŻADNEJ adaptacji Jane Eyre!:) A to dlatego, że za bardzo lubię tę książkę :) Ostatnio zabrałam się za serial, który podobno jest ok ale zaniemogłam ... aktorka grająca tam Jane po prostu mnie odpycha:) Tego filmu pewnie też nie obejrzę, bo zupełnie nie podoba mi się obsada! W 100% zgadzam się że Mia w "Alicji..." była kiepska i nie wyobrażam sobie jej jako charyzmatycznej i "zywej" Jane! Mr Rochester też mnie nie zachwyca. Szkoda...
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)