Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
W Łodzi przetoczyła sie już dyskusja na temat tej książki (oczywiście w pewnych kręgach, bo to raczej niszowa sprawa), jako że nas łodzian najbardziej to dotyczy. Ja - w pierwszej lekturze - dałam sie podejść, choć pochlebiam sobie, że czułam niepokój. Otóż dostalismy książkę, która nie wiadomo, czym jest. W dodatku pięknie wydana. Stylizowana na stary pamiętnik. Niby dziennik Etki Daum, sekretarki Rumkowskiego, autorką jest jednak Elżbieta Chere...
Też chcę, żebyśmy się spotkały wszystkie razem :-))) Tylko pojawia się trudność - zochuna wraca do kraju 15.08, ale nie wiemy, kiedy wyjeżdża. Ja wylatuję 10.07 rano, wracam w nocy 25/26.07... :-((
O jakim oszustwie piszesz? Nic o tym nie wiem, a mnie zaciekawiłaś.
Czy Koci detektyw to coś fajnego?
Owszem, owszem, miała panna Frank entuzjazm pisarski. To zreszta jest ciekawa pozycja z punktu widzenia kogoś zainteresowanego motywem dorastania, dojrzewania, inicjacji. Tylko jakoś tak dziwnie..Zresztą po oszustwie, jakim okazała się dla mnie książka "Byłam sekretarką Rumkowskiego", dziennik Anny Frank moze tylko plusować
A z Płatkiem wytrwałaś z uznaniem do końca, jak widzę:) Choć to w miarę gładkie zakończenie wcale nie jest, moim zdaniem, optymistyczne, nieprawdaż?
A ja chyba mam słabość do literatury XXlecia:D "Zazdrość i medycynę" czytałem z zainteresowaniem - podobała mi się pełna tajemniczości atmosfera i cała ta intryga rozpisana na cztery postaci:) A jak "Na plebanii w Haworth"? Przekonałaś się?:)
Ojojoj, a ten Kot miał taki ładny tytuł:( Co właściwie skłoniło Cię do tej 3ki? Ja czytałem jeszcze w tym miesiącu opowiadania Gavaldy "Chciałbym, żeby ktoś gdzieś na mnie czekał" i się rozczarowałem:(
Muratow już spakowany do torby podróżnej:) Ledwo się zmieścił. W ogóle jakoś ta torba spęczniała:)
1. Wiktoria - Madame La Directrice ("Madame" - Antoni Libera) 38 2. Geralt z Rivii ("Saga o Wiedźminie" - Andrzej Sapkowski) 44 3. Jack Reacher (z wielu powieści Lee Childa) 20 4. Don Kichot ("Don Kichote" - Miguel de Cervantes) 12 5. Ronald Weasley (cykl "Harry Potter" J.K. Rowling)12 kill 6. Joanna (z książek Joanny Chmielewskiej) 52 7. Rodion Romanowicz Raskolnikow ("Zbrodnia i kara" - Fiodor Dostojewski)18 save 8. Marcel (cykl "W poszu...
O rety, znowu kliknęłam dwa razy?? Przepraszam za zdublowanie wypowiedzi. Może uda sie ja usunąć?
Nie będę bronić Erynii! Wspomnienie nie najgorszych wrażeń z lektury serii Breslau (przeczytałam 2 części) uratowało ocenę dostateczną dla tej pozycji. Niestety, moim zdaniem, nuda, ja w każdym razie nie wciągnęłam się w perypetie komisarza Popielskiego, którego kreacja wydała mi się niestrawna. Nawet podobieństwo jego przypadłości chorobowych z przypadłościami chorobowymi Prousta nie uratowało sytuacji. Lwów..., owszem, obraz Lwowa interesujący....
Uff, to dobrze. Bo ja przechwyciłam "Zbrodnie..." od Misiaka już dość dawno temu i uwierało mnie, że nie miałam jak oddać. :)
U mnie "dobry+ / db+".
Bardzo, bardzo, bardzo dobry pomysł. Szczególnie ułatwiający życie, gdy ma się dużo książek w schowku (i nie chodzi mi o same "w bibliotecze", ale też "do przeczytania" i "poszukiwane"). Zdecydowanie ułatwiłoby mi to życie, gdyby były one w jakiś sposób wyróżnione - czy to kolorem, czy kursywą, czy ikonką.
Witam. Jak w temacie, mam kilkadziesiąt książek do sprzedania. Książki w dobrym/bardzo dobrym stanie, niektóre w obwolutach. W razie chęci zdjęcia jakiegoś konkretnego tytułu proszę pisać. Jeśli jest ktoś zainteresowany proszę pisać jak najszybciej, bo jak nie będzie odzewu to będę powoli oddawał w prezencie bibliotece miejskiej. 1. Wozy bojowe LWP , Janusz Magnuski 2. armia "modlin" 1939, Tadeusz Jurga, Władysław Karbowski 3. Powiśle Czerni...
Autostopem przez Galaktykę 4,5 uwielbiam film, więc książka niestety nie miała dla mnie już tej świeżości, niemniej jednak wciąż sympatyczna. Restauracja na końcu wszechświata 4,5 Szczurzyca 4 niestety poległam, rzadko mi się to zdarza zwłaszcza, że poruszone wątki i historie bardzo mnie zaciekawiły, ale forma na dłuższą metę okazała się zabójcza. Czarodzicielstwo 5,5 piąty Pratchett; najbardziej mi się do tej pory podobał; zakochany bagaż!któ...
1. Wiktoria - Madame La Directrice ("Madame" - Antoni Libera)OUT 38 2. Geralt z Rivii ("Saga o Wiedźminie" - Andrzej Sapkowski) 44 3. Jack Reacher (z wielu powieści Lee Childa) 20 4. Don Kichot ("Don Kichote" - Miguel de Cervantes) 12 5. Ronald Weasley (cykl "Harry Potter" J.K. Rowling)SAVE 14 6. Joanna (z książek Joanny Chmielewskiej) 52 7. Rodion Romanowicz Raskolnikow ("Zbrodnia i kara" - Fiodor Dostojewski)16 8. Marcel (cykl "...
U mnie wpisywali "dobry plus".;)
"Ponad dobra" dla 4.5? Tak chyba na studiach wpisują, ale mogę się mylić, bo nie mam przy sobie indeksu.
Okudżawa, Cohen czy Wysocki mają swoją ugruntowaną renomę. Muzycznie najbardziej cenię Cohena ale tekstowo zdecydowanie Okudżawę. Sprowokowałaś mnie i słucham sobie "Piosenki amerykańskiego żołnierza" w wykonaniu Bohdana Łazuki.:)
"- Dyskretna informacja dla użytkowników stosujących AdBlocka z prośbą o dodanie wyjątku dla BiblioNETki :)" Ależ uogólnienie :P Ja, na ten przykład, używam Privoxy i Opery :P
pierwszego tomu " Opowiadania 1918 - 1953" Jarosława Iwaszkiewicza ,wydanie drugie z 1956 roku, nawet w stanie nieco podniszczonym.
Liczba wyświetleń jest w prawym dolnym rogu, obok liczby komentarzy.:)
Ale Edward chciał całkowicie odciąć ja od świata wampirów, w ogóle od świata dziwnych stworzeń i potworów. Nie wyszło mu to, bo pojawiły się wilkołaki :). Dlatego plan z wykorzystaniem Carlisle'a lub Alice przeczyło z jego planem zabezpieczenia Belli. Edward faktycznie jest zimny. Ale symbolicznie i dosłownie jest zimny tylko na zewnątrz. Jako wampir, czyli prawdziwy potwór, powinien być zimny, kojarzyć się ze śmiercią, okrucieństwem, powinno od...
Poprawka, z uwzględnieniem głosów moich i Sherlocka: 1. Wiktoria - Madame La Directrice ("Madame" - Antoni Libera) 40 2. Geralt z Rivii ("Saga o Wiedźminie" - Andrzej Sapkowski) SAVE 44 3. Jack Reacher (z wielu powieści Lee Childa) 20 4. Don Kichot ("Don Kichote" - Miguel de Cervantes) OUT 12 5. Ronald Weasley (cykl "Harry Potter" J.K. Rowling) 12 6. Joanna (z książek Joanny Chmielewskiej) 52 7. Rodion Romanowicz Raskolnikow ("Zbrodnia...
Spodobała mi się biblioteczka zaprezentowana tutaj: http://czterykaty.pl/czterykaty/1,57597,7801438,Salon_z_biblioteka.html Takie przesuwane regały to naprawdę dobry pomysł :)
1. Wiktoria - Madame La Directrice ("Madame" - Antoni Libera) 38 2. Geralt z Rivii ("Saga o Wiedźminie" - Andrzej Sapkowski) SAVE 44 3. Jack Reacher (z wielu powieści Lee Childa) 20 4. Don Kichot ("Don Kichote" - Miguel de Cervantes) OUT 12 5. Ronald Weasley (cykl "Harry Potter" J.K. Rowling)14 6. Joanna (z książek Joanny Chmielewskiej) 52 7. Rodion Romanowicz Raskolnikow ("Zbrodnia i kara" - Fiodor Dostojewski)16 8. Marcel (cykl "W poszuk...
"Zamek nadziei"... jeden z tych tomików, które mam na przyłóżkowej półce, żeby sobie móc po nie sięgnąć w każdej chwili... piękny, prawda? Szczególnie sobie cenię jego dwujęzyczność, bo odsłuchując teksty ze zdezelowanych kaset nie zawsze byłam w stanie je zrozumieć. Jedno, czego mi w nim brakuje, to alternatywne wersje przekładów niektórych utworów - na przykład "Piosenki amerykańskiego żołnierza" ("Dostanę mundur, broń, do szafki kluczyk..."). ...
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)