Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Dobrze. :-)
To napisz potem, jak Ci się podobała. :)
Już mam książkę na biurku i też już będę wiedzieć, jak to z paskami było... :-)
Ja Cie tytułowałem po niemiecku. Z kropką. Dwie pozostałe osoby chciały Cię ukamieniować? Serio? Nie należysz do osób, które się poddają, prawda, doktorze Kafar? Ja jestem z Tobą, bo jesteś atakowany, a ja tego nie lubię;]
No musowo! :-)
Rozpoczęłam: "Upadek królów" - David Gemmell, Stella Gemmell
Hi, hi, dziś faktycznie nie ma to już znaczenia, chyba że jesteś historykiem, jak autor książeczki. Ale teraz dopiero widzę, jaką niesamowitą rewolucją były tzw. bananowe spódnice modne w połowie lat siedemdziesiątych, pamiętasz? Rzeczywiście wyrażały bunt. A wiesz, że w Średniowieczu Kościół katolicki zabraniał zakonnikom oraz ludziom świeckim ubierać się w pasiaste tkaniny? Specjalne bulle papieskie były wydawane w tej sprawie. Koniecznie pr...
Dokładnie tak! W książkach Ewy Nowak znajduje się takie ciepło, które też sie wyczuwa u Musierowicz. Ewa Nowak jest wspaniała! Ponieważ jest pedagogiem -terapeutą jej książki są nie tylko łatwe i przyjemne, ale dają też wiele do myślenia. Ona jak nikt zna się na nastolatkach! Brawo dla niej!
Krysiu, napisałam o niej tutaj: Och! Taka jestem sfrustrowana, ale i tak cię kocham! - zapraszam! :) Ogólnie - jednostajność i monotonia. Jeden i ten sam typ związku, identyczne marzenia wszystkich dwudziestu sześciu pań: mąż i dzieci niezbędne są do szczęścia. Nie ma tam ani jednej pary bezdzietnej i cieszącej się tym; ani jednej samotnej matki; ani jednej kobiety odmiennej orientacji seksualnej. Singielką jest się tylko pomiędzy jednym a dru...
A ja w czerwcu przeczytałam: 1. "Tarcza Gromu" - Tom II cyklu trojańskiego - David Gemmell 2. "Pamiętnik adiutanta marszałka Piłsudskiego" - Mieczysław Lepecki
No to pięknie! Dopóki nie przeczytam, nie przyjadę do Katowic w niczym, co ma jakieś paski!!
Ma znaczenie czy paski są poziome, czy pionowe. Ma też znaczenie, czy są na górnej, czy dolnej części gaderoby. Przynajmniej miało kiedyś. Ho, ho! Nie zastanawiamy się nad tym, ale teraz po przeczytaniu tej książeczki, nigdy już nie spojrzę na pasiastą tkaninę tak samo! Nie myślałam, że historia pasków i tkanin w paski może być aż tak fascynująca - a jest! W ogóle historia postrzegana przez pryzmat wielich bitew i liczby zabitych jest zupełnie...
Zgadzam się z Nową Niką. Słaba książka, bo realia historyczne i psychologia bohaterów zostały słabo oddane. Facet uciekł z obozu i tyle. Jak wyglądały Niemcy przed wojną? Jak Niemcy postrzegali sytuację w swoim kraju i jaki był ich stosunek do faszyzmu? Brakuje zaprezentowania różnorodnych postaw ludzkich na tle istniejącej wówczas sytuacji politycznej.
Szukam dla mojej Babci jej ukochanej książki z dzieciństwa - "IRUSIA" ks.STANISŁAWA PASŁAWSKIEGO. Chętnie odkupię/przyjmę/pożyczę/wymienię/przyjmę elektroniczną wersję lub kserówkę/dowiem się gdzie można ją dostać. kontakt: mail marian_ka(@)op.pl gg pięć zero pięć osiem pięć sześć jeden
# Szkarłatny płatek i biały (Faber Michel) 5 # 100 minut dla urody (Wędrowska Zofia) 4 # Pani McGinty nie żyje (Christie Agatha 3 # Epifanie (Ziedonis Imants) 4,5 # Summerhill (Neill Alexander Sutherland) 5 # Dziwny przypadek psa nocną porą (Haddon Mark) 5,5 # Historia o Dziadku do Orzechów i o Królu Myszy (Hoffmann Ernst 4 # Harpie (Chmielewska Joanna) 3,5 # Dewey: Wielki kot w małym mieście (Myron Vicki, Witter Brett) 5 # ...
John Lennon: Niedokończona ballada
Anais2 dodała notę tak, jak jest na stronie polskiego wydawcy; na podstawie angielskich opisów można sądzić, że chodzi w ogóle o dwie zupełnie inne powieści :-(. Jeśli ktoś czytał i ma tę książkę - bardzo proszę, żeby sprawdził, który opis pasuje do którego tytułu, jakie są tytuły oryginalne, kto jest autorem której powieści - i podał tę informacje redakcji, korzystając z funkcji "zgłoś błąd".
A można by sprawić by ta ikonka pojawiała się nieco szybciej? Pół doby prawie, albo i więcej, bo nie wiadomo kiedy się ukazała, to wg mnie trochę za dużo. :)
Ja miałem podobny problem z "Pamiętnikiem Dawida Rubinowicza". Bo poruszał przecież ważne kwestie, był tak samo autentyczny jak dziennik Anny Frank... tylko chłopczyk... no, mówiąc bardzo oględnie tekst sam w sobie nie nosił znamion nawet czegoś przeciętnego. Co innego Anna Frank - ona miała naprawdę zacięcie pisarskie! Tak mi się wydaje.
opisy są odwrotnie:) "Uparty arystokrata" jest o Annelise i Stevie: http://www.fantasticfiction.co.uk/o/anne-oliver/pregnant-by-playboy-tycoon.htm
Ikonka jak widać już jest czyli była to kwestia cache :).
Nasza baza jest zupełnie oddzielona od bazy księgarni. System po prostu automatycznie wyszukuje odpowiedniki książek z BiblioNETki w bazie Kolportera. Nie ma tu więc żadnego budowania bazy pod księgarnię.
Mój czerwiec...skromny ale ciekawy... 1. Za garść czerwońców (5) 2. Metamorfozy (4.5) 3. Dziedziczka cieni (5) 4. Czarownik Iwanow (5) 5. Niegrzeszny mag (4.5)
Jacob - Natrętny? Niedojrzały? Egoistyczny? Hmm... prawdziwy mężczyzna znaczy. Oni muszą tacy by inaczej nie było by tak fajnie:)
Wyślijmy Lema w kosmos!
Zagłosowałem już dawno :)
Przeczytane w czerwcu: Nauczycieli torturuje się w sali 104 (3) W cieniu zakwitających dziewcząt (6) Cudzoziemka (4) Bóg imperator Diuny (6) Brudnopis (4,5) Wilk stepowy (4,5) Niewidoczni Akademicy (4,5) Smażone zielone pomidory (5,5) Dryfujące kontynenty (2,5) Nie ma z czego się śmiać (6) Dwanaście prac Herkulesa (5) Boże Narodzenie w Lost River (5) Niezwykła podróż Pomponiusza Flatusa (4) Gambit turecki (4) Forrest Gump (4,5) ...
Czerwcowe lektury: Erynie - 3 Księżna Daisy: Pani na Książu i Pszczynie - 5 Niebo to miejsce na ziemi - 4 Dziennik - nie umiem tego ocenić; gdyby nie kontekst wystarczyłoby 3,5, ale akurat ta książka bez kontekstu to jakby ci innego Rany wylotowe - fajny komiks, lektura na jeden wieczór, ale ciekawy wieczor - 4,5
Mój czerwiec był baaardzo cienki.. Tak ciężkiej sesji jeszcze nigdy nie miałam ( to była moja 8 sesja w życiu:). Udało mi się w ostatnich dniach przeczytać "Post mortem" Mularczyka. Przeczytałam ją podróżując po Krakowie tramwajami, a że trasę z uczelni do akademika mam długą, więc czytanie było ogromną przyjemnością! Książkę polecam! U mnie ma 6! Piękna opowieść o miłości i tęsknocie, pokazująca jak matki, żony, siostry, córki czekały na tych, k...
Też wrzuciłam do schowka:)
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)