Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
1. Tomek Wilmowski (cykl "Przygody Tomka" Szklarski) 30 2. Wilhelm z Baskerville ("Imię róży" - Umberto Eco) 56 3. Daimon Frey ("Siewca Wiatru" - Maja Lidia Kossakowska)Save 54 4. Jacek Soplica - ksiądz Robak ("Pan Tadeusz" - Adam Mickiewicz) 26 5. Małgorzata ("Mistrz i Małgorzata" - Michaił Bułhakow) 10 6. Dorian Gray ("Portret Doriana Graya" - Oskar Wilde) 6 7. Barbara Niechcic ("Noce i dnie" - Maria Dąbrowska) 32 8. Lisbeth Salander (cy...
Jakże, przecież człowiek chciał coś, co nie jest kolejnym zachwytem. :-) Muszę jednak przyznać, że książka niespodziewanie zyskała w moich oczach. Dowiedziałem się się właśnie, że begiemot to po rosyjsku hipopotam. W takiej postaci był przedstawiany mityczny twór z Biblii, zwany Behemotem.
Książka o tacie i wszechświecie też mnie interesuje... choć ze względu na to, że to tata - trochę się zniechęciłam, jak ją wypatrzyłam jakiś czas temu w Merlinie. Ale Twoja recenzja rozwiała zniechęcenie. :-) Mama Mu - koniecznie! Będziesz się pokładała ze śmiechu. Jest wspaniała! (i Pan Wrona też!).
Oj.. pomyłka - prawie 6latek!
To mój prawie pięciolatek znajduje się w targecie. ;-) Dzięki za odpowiedź! Mama Mu (i Pan Wrona!) są kapitalni. Bardzo zabawni. Dodatkowo, ja uwielbiam zmieniać głosy czytając te bajki - Mama Mu jest spokojna i nieco flegmatyczna, a Pan Wrona to nerwus. Nie tylko treść jest śmieszna, obrazki cudownie dopełniają komicznego efektu.
Anglia, koniec XIX wieku. Wygląda na to, że młodej, urodziwej i zamożnej Alice Shepard niczego nie brakuje. A jednak czuje się bardzo samotna. Tęskni za nieżyjącą matką; nie potrafi nawiązać serdecznej więzi z pochłoniętym interesami ojcem, znanym finansistą. Nic dziwnego więc, że Alice cieszy zainteresowanie, jakim obdarza ją Nick, sympatyczny i przystojny asystent jej ojca. Przyjaźń szybko przeradza się we wzajemną fascynację i miłość. Młod...
Lirael kochana, to wspaniała recenzja i bardzo przemyślana, gdybym nie czytała tej książki wcześniej, to na pewno teraz bym po nią sięgnęła. W swoim czasie nie mogłam się od niej oderwać i czytałam ją nawet w brudnym i źle oświetlonym barze na stacji benzynowej na trasie W-wa Gdańsk. Pozdrawiam ciepło :-)
"Chmurdalia", nowa powieść Joanny Bator, to kontynuacja znakomitej "Piaskowej Góry", jednej z najciekawszych książek polskich ostatnich lat. Po nieudanej ucieczce z Wałbrzycha, zakończonej wypadkiem samochodowym, dziewiętnastoletnia Dominika Chmura budzi się w monachijskim szpitalu. Miesiące rehabilitacji przywracają jej zdrowie, ale nie spokój ducha. Zamiast wrócić do bloku na Piaskowej Górze, rusza w podróż, co kilka miesięcy zmieniając pr...
1. Tomek Wilmowski (cykl "Przygody Tomka" Szklarski) 30 2. Wilhelm z Baskerville ("Imię róży" - Umberto Eco) 56 3. Daimon Frey ("Siewca Wiatru" - Maja Lidia Kossakowska) 52 4. Jacek Soplica - ksiądz Robak ("Pan Tadeusz" - Adam Mickiewicz)OUT 26 5. Małgorzata ("Mistrz i Małgorzata" - Michaił Bułhakow) 10 6. Dorian Gray ("Portret Doriana Graya" - Oskar Wilde) 6 7. Barbara Niechcic ("Noce i dnie" - Maria Dąbrowska) 32 8. Lisbeth Saland...
No wiecie co, taka lista... Savenęłabym chętnie ze trzy postacie :/ No cóż, Liz będzie musiała poczekać na swoją kolej, status ulubionej książki mnie zobowiązuje 1. Tomek Wilmowski (cykl "Przygody Tomka" Szklarski) 30 2. Wilhelm z Baskerville ("Imię róży" - Umberto Eco) SAVE 56 3. Daimon Frey ("Siewca Wiatru" - Maja Lidia Kossakowska) 52 4. Jacek Soplica - ksiądz Robak ("Pan Tadeusz" - Adam Mickiewicz)28 5. Małgorzata ("Mistrz i Małgorzata...
Oj ty to masz szczęście ! Mi się niestety udało dodać tylko jednego. Dzisiaj rano polowałam ale wtedy nikt jakoś nie kwapił się żeby odesłać Winnetou do HoS ;)
1. Tomek Wilmowski (cykl "Przygody Tomka" Szklarski) 30 2. Wilhelm z Baskerville ("Imię róży" - Umberto Eco) 54 3. Daimon Frey ("Siewca Wiatru" - Maja Lidia Kossakowska) OUT 52 4. Jacek Soplica - ksiądz Robak ("Pan Tadeusz" - Adam Mickiewicz)SAVE 28 5. Małgorzata ("Mistrz i Małgorzata" - Michaił Bułhakow) 10 6. Dorian Gray ("Portret Doriana Graya" - Oskar Wilde) 8 7. Barbara Niechcic ("Noce i dnie" - Maria Dąbrowska) 32 8. Lisbeth S...
Ciekawa propozycja. Nie czytałam żadnego tekstu Havla, wstyd przyznać. Ale jednak postrzegam go jako człowieka legendę. Kto wie, może sięgnę po rekomendowaną przez Ciebie książkę. Pozdrawiam.
Witaj, Wiosno. Zrobiło się naprawdę wiosennie. Tak jak pisałam wyżej, nie czytałam jeszcze "Piaskowego wilka", ale dla dzieci powyżej 6. roku życia powinna być idealna. Dla 3-latki jest jeszcze za "dorosła". Na "Mamę Mu" także poluję od jakiegoś czasu – czytałam pozytywne recenzje na blogach i zostałam zachęcona do lektury. :)
Miaugorzato, ależ ty masz kapitalnego nicka. :) Taki fonetyczno-kocio-Bułchakowski. Rzeczywiście Zakamarki mają ciekawą ofertę wydawniczą. Koncentrują się na skandynawskiej literaturze dziecięcej. Coś w tym jest, że Skandynawowie potrafią dotrzeć do wyobraźni i serc dzieci. "Piaskowego wilka" jeszcze nie czytałam, ale znam świetne recenzje tej publikacji i nawet mam egzemplarz książki, ale na razie moja Tatianka jest jeszcze na tę lekturę za mała...
Imię i nazwisko, wiek, zawód: nieznane… Znaki szczególne: brak. Człowiek bez właściwości? Nawet sąsiedzi nie wiedzą, kim jest ten człowiek o tak przeciętnej fizyczności. Ma oczy, uszy, nos, dwie ręce i nogi. Lecz to za mało, by przejść niezauważonym. Nie wiedzieć dlaczego ludzie biorą go cały czas za kogoś, kim nie jest: hydraulika, prezentera pogody, byłego więźnia… Kim tak naprawdę jest ten idealny sobowtór? Zabawna, groteskowa pow...
- Policzek - Laureat - Nad urwiskiem - Rien ne va plus - Humoreska [S. Orgelbrand i Synowie, 1906]
Wilczura czytałam niespełna sześciolatce. I nadaje się bardzo dobrze. Wielką zaletą jest moim zdaniem język. Niektóre bardzo twórcze sformułowania ogromnie córkę bawiły. :) A przy tym opowiadanka są niezwykle pouczające, bez cienia natrętnego moralizowania. I nie wiem kto bardziej może się tu wyedukować - czy dziecko czy rodzic. Bo Wilk pozwala inaczej spojrzeć na wiele spraw z codziennego życia i lepiej zrozumieć zachowanie dzieci. :) Moja dw...
- Sylwetka społeczeństwa po r. 1863 - Budownicy i żołnierze - Dziwne obawy - Z wielkiej księgi - Z psychologii konserwatyzmu - Aktualna sprawa - Znamienne sygnały - Enuncyacye naszego przyjaciela - Doktrynerom Zakończenie [Gebethner i Spółka, 1914]
- Dwa głosy - Przerwana chwila - Głupia baba - Pan Jabot - Wigilia - Pociąg [Gebethner i Wolff, 1903]
- A to się pali tylko serce moje - Przechodzień - Rehabilitacja - Dwa głosy - Przerwana chwila - Głupia baba - Pan Jabot - Wigilja - Pociąg [Księgarnia J. Czerneckiego, 1921]
Też mam na oku kilka książek z Zakamarków. Jak myślisz, dla dziecka w jakim wieku nadaje się Piaskowy Wilk? Wydaje mi się, że o Zakamarkach dużo dobrego pisała HaniaB. My (ja+dziecko+ojciec dziecka) jesteśmy zakochani w Mamie Mu (ja jestem fanką Pana Wrony).
Poprawka: 1. Tomek Wilmowski (cykl "Przygody Tomka" Szklarski) 30 2. Wilhelm z Baskerville ("Imię róży" - Umberto Eco) SAVE 54 3. Daimon Frey ("Siewca Wiatru" - Maja Lidia Kossakowska) 54 4. Jacek Soplica - ksiądz Robak ("Pan Tadeusz" - Adam Mickiewicz) 26 5. Małgorzata ("Mistrz i Małgorzata" - Michaił Bułhakow) OUT10 6. Dorian Gray ("Portret Doriana Graya" - Oskar Wilde) 8 7. Barbara Niechcic ("Noce i dnie" - Maria Dąbrowska) 32 8. Li...
No i wtedy się zaczyna...Mi książka podobaĸą się. Za to bardzo nie podoba mi się postać mordercy. Autorka przedstawia go jako człowieka skrzywdzonego,szukającego miłości. Tymczasem co on robi? Robi dokładnie to samo, albo nawet coś wiele gorszego- krzywdzi. "Zbieracz truskawek" to nie tylko triller.
1. Tomek Wilmowski (cykl "Przygody Tomka" Szklarski) 30 2. Wilhelm z Baskerville ("Imię róży" - Umberto Eco) SAVE 54 3. Daimon Frey ("Siewca Wiatru" - Maja Lidia Kossakowska) 54 4. Jacek Soplica - ksiądz Robak ("Pan Tadeusz" - Adam Mickiewicz) 28 5. Małgorzata ("Mistrz i Małgorzata" - Michaił Bułhakow) OUT 6 6. Dorian Gray ("Portret Doriana Graya" - Oskar Wilde) 10 7. Barbara Niechcic ("Noce i dnie" - Maria Dąbrowska) 32 8. Lisbeth Salande...
1. Tomek Wilmowski (cykl "Przygody Tomka" Szklarski) 30 2. Wilhelm z Baskerville ("Imię róży" - Umberto Eco) 52 3. Daimon Frey ("Siewca Wiatru" - Maja Lidia Kossakowska) 54 4. Jacek Soplica - ksiądz Robak ("Pan Tadeusz" - Adam Mickiewicz) 26 5. Małgorzata ("Mistrz i Małgorzata" - Michaił Bułhakow) SAVE 12 6. Dorian Gray ("Portret Doriana Graya" - Oskar Wilde) OUT 8 7. Barbara Niechcic ("Noce i dnie" - Maria Dąbrowska) 32 8. Lisbeth Salande...
Dzięki cudnej weekendowej promocji w EMPIKU udało mi się kupić całą trylogię za 85 zł. Do dzisiaj ze sobą walczyłam, bo bałam się, że jak wsiąknę, to przepadnę, ale już stało się... Po przeczytaniu Waszych recenzji - pal sześć końcówkę pracy, zakupy i obowiązki domowe - ja też chcę JUŻ ;-)
Ech, z torbami pójdę przez te książki dla moich stworków. ;) Ktoś gdzieś tu w bnetce bardzo chwalił wszystko co wydaje wydawnictwo "Zakamarki". Na razie też potwierdzam tę opinię. Zwłaszcza Piaskowy Wilk mnie ostatnio zachwycił.
1. Tomek Wilmowski (cykl "Przygody Tomka" Szklarski) 30 2. Wilhelm z Baskerville ("Imię róży" - Umberto Eco) 52 3. Daimon Frey ("Siewca Wiatru" - Maja Lidia Kossakowska) 54 4. Jacek Soplica - ksiądz Robak ("Pan Tadeusz" - Adam Mickiewicz) OUT 26 5. Małgorzata ("Mistrz i Małgorzata" - Michaił Bułhakow) SAVE 10 6. Dorian Gray ("Portret Doriana Graya" - Oskar Wilde) 10 7. Barbara Niechcic ("Noce i dnie" - Maria Dąbrowska) 32 8. Lisbeth Saland...
„Na Dworcowej” to opowieść o miłości. Miłości potrafiącej zmienić człowieka, miłości pokonującej wiele przeszkód. To także historia przyjaźni bezwarunkowej, jakiej można by życzyć każdemu, jaką „spotyka się w biedzie”. Główna bohaterka jest postacią, w której czytelniczki mogą odnaleźć cząstkę siebie. To pełna humoru i ciepła opowieść dla kobiet, które nie potrafią uwierzyć we własne możliwości i dla tych, którzy nie zdają sobie sprawy, że uc...
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)