Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
W październiku przeczytałem: Dzikie palmy - 4 Gra z duchami - 5 Góry Świętokrzyskie - 4 Bill, bohater galaktyki - 5 Kobieta w podróży - 5 Rok wilkołaka - 3 Zagubiony w Chinach: Prawdziwa historia człowieka, który próbował zrozumieć Państwo Środka czyli Jak zjeść żywego kalmara - 5 Podróż "Wędrowca do Świtu" - 4 Siódmy stopień - 4 Róże cmentarne - 5 Co słychać za tymi drzwiami - 5 Ptaki na niebie - 4 Człowiek jest tylko bażantem n...
Ostatnia kolejka (5) - nagrodzona Bookerem, ciekawa narracja, ale przede wszystkim niesamowity realizm postaci. Z tego świata (4,5) - po 3 pozycjach Swifta znam już wszystkie jego obsesje, ale co ciekawe za każdym razem inaczej je ujmuje, ma coś nowego do dodania.warto. Tylko dla twoich oczu (3,5) - pomijając szowinistyczne wstawki nawet dobrze się czyta, ale właściwie nic szczególnego. Ja, Klaudiusz (5,5) - wspaniała! Szczelina (5) - intrygu...
Pojęcie o warunkach życia "warstw niższych" pewnie miała co najwyżej takie, jakiego mogła nabrać na podstawie lektury wierszy Konopnickiej ("Jaś nie doczekał", "A czemuż wy, chłodne rosy" itd.) - o ile je w ogóle czytywała, bo jakoś nie bardzo mi się kojarzy, aby wspominała o tym w którejś ze swoich autobiograficznych książek - bo przecież rodzice ówczesnych "dzieci salonu" bardzo dbali, żeby im się nie trafiło bliższe spotkanie ze służbą czy, ni...
Niedawno wydana w Polsce powieść Ruperta Isaacsona jest zdecydowanie niebanalna. To historia autobiograficzna napisana przez twórcę wielu przewodników turystycznych. Jego ułożone życie prowadzone u boku buddystki Kristin zostało przewrócone do góry nogami, gdy urodził się Rowan. Jak się okazało, cierpi on na zespół upośledzenia rozwoju zwany zespołem Kannera. Para młodych rodziców cudem radziła sobie ze sprawiającym nie lada problemy dzieckiem. T...
Ja polubiłam tę Serię od pierwszej książki i wciągnęła mnie mnie aż tak,że skończyłam już ósmą z cyklu (oczywiście na komputerze) i czekam aż pojawi się dziewiąta w języku polskim...
A oto moje październikowe "trofea": Nalle wesoły niedźwiadek (4) Historyjki o niedźwiadkach (4) Przekraczając granice (4) Szepty (5) Wołanie w górach (5) [ jest recenzja] Umrzeć próbując (4) Władca równin (4,5) John Lennon: Niedokończona ballada (3) Przygody księdza Browna (4) Moja winnica: Saga rodzinna w trzech częściach (4) Cień Hipokratesa: Tajemnice domu medycyny (4) Róża Sewastopola (3) Sam o sobie (4,5) Lewa ręka ciemności (...
Wydawało mi się, że przeczytałam już wszystkie dostępne w lokalnej bibliotece powieści z wątkiem medycznym, ale gdzie tam! Grzebiąc na półkach z literaturą francuską w poszukiwaniu jakiejś atrakcyjnej „prewersalki”, ni stąd, ni zowąd natrafiłam na całkiem nową pozycję, ozdobioną na okładce wizerunkiem kobiety w białym fartuchu, z przewieszonymi przez kark słuchawkami i wyrazem smutnej zadumy na twarzy. „Opowieść z życia lekarki”[1]? W to mi graj!...
W Paryżu, modnym wśród londyńskich elit, Charles Fawley, hrabia Walton, nie szuka rozrywek. Chce jedynie odpocząć i zdystansować się od niedawnego rodzinnego skandalu. Nieoczekiwanie daje się zauroczyć pięknej Francuzce, Félice Bergeron, i wkrótce się jej oświadcza. Pewnego dnia zaskoczony i wściekły dowiaduje się, że jego narzeczona uciekła z dawnym ukochanym. Urażony do żywego hrabia wyrzuca sobie, że pozwolił się zwodzić, gdy niespodziewan...
W tej książce opowiadam o sobie. O moim doświadczeniu matki, o moim dziecku. Dziecku uzdolnionym inaczej, dziecku szczególnej troski. Wiem, że wiele matek, wielu rodziców dzieci szczególnej troski, każdy według swojego doświadczenia, może się utożsamić ze mną, w tych samych przeżyciach, pośród cierpienia i radości. Mam nadzieję, że podobnie jak ja, każdy z tych rodziców zdoła, wcześniej czy później, osiągnąć pogodę ducha, konieczną do widzenia św...
Może "Mistrz z Petersburga" Coetzeego? Powieść z Dostojewskim w roli głównej, dobrze się czyta. Mistrz z Petersburga
A, owszem, Tokarczuk też lubię, chociaż na tę jej ostatnią powieść jakoś nie mam apetytu - za to "Bieguni" trafili w sam środek mojegu gustu.
Luc Gambrelli, szalenie przystojny producent filmowy, często bywa bohaterem kolorowych czasopism. On i jego romanse. Darcy Wilde dowiedziała się, że niedawno złamał serce także jej współlokatorce. Wkrótce Darcy poznaje go na przyjęciu i postanawia dać mu nauczkę – zwłaszcza że Luc jest bardzo zainteresowany kontynuowaniem znajomości. Niestety, Darcy sama wpada w pułapkę, którą próbowała zastawić na Luca... [Harlequin, 2010]
Grecki milioner, Angolos Constantine, żeni się z młodą Angielką. Wkrótce Georgie spodziewa się dziecka. Sądzi, że Angolos będzie uszczęśliwiony. On jednak brutalnie wyrzuca ją z domu, podejrzewając o zdradę. Uważa bowiem, że jest bezpłodny. Dopiero po trzech latach postanawia zobaczyć syna Georgie i uświadamia sobie, że jednak mógł się mylić. Stara się ze wszystkich sił odzyskać zaufanie żony... [Wydawnictwo Harlequin, Warszawa 2010]
Dwaj bracia: jeden to najlepszy agent FBI, drugi - geniusz zbrodni. Przed laty rozdzieliła ich niepohamowana nienawiść. Teraz przyszła pora na morderstwo doskonałe i wyjątkowe wyzwanie: powstrzymaj mnie, jeśli zdołasz. Nieznany sprawca w okrutny sposób morduje przyjaciół agenta specjalnego FBI Pendergasta. Podejrzanym jest jego brat Diogenes. Przez wiele lat pracował nad planem zbrodni doskonałej. Prowadzący śledztwo porucznik Vincent D'Agosta...
Razi - ciągle razi ;) Bardzo prosimy o poprawienie na bardziej ogólny ten tytuł...
Bogaty przedsiębiorca, Sergio Torrente, ma nietypowe hobby. W pobliżu swego gabinetu umieścił szachownicę, na której sam rozgrywa szachowe pojedynki. Ku jego zdumieniu od pewnego czasu ktoś przesuwa pionki w sposób świadczący o mistrzostwie i talencie strategicznym. Sergio koniecznie pragnie wytropić śmiałka, który notorycznie psuje mu zabawę, stosując pomysłowe fortele. Podejrzewa jednego z dyrektorów swej firmy. Tymczasem okazuje się, że to śli...
Sprawdziłam, że jest teraz u Syrenki, więc pewnie tylko o nim opowiadałyśmy i coś mi się pokiełbasiło ;)
Lauren dowiaduje się, że zostanie matką. Wiadomość ta wzbudza w niej radość, ale także lęk: wie, że jej mąż pod żadnym pozorem nie zgodzi się na dziecko. Lauren opuszcza swój luksusowy apartament na Manhattanie i wsiada do samochodu, by podczas przejażdżki zastanowić się nad swym losem. Złe samopoczucie zmusza ją do zatrzymania się w szczerym polu. Pomocy udziela jej spotkany przypadkowo mężczyzna. Jak się okazuje, ma on nieopodal dom do wynajęci...
1. Anna Larsen ("Witaj smutku" - Françoise Sagan) 26 2. Gilbert Blythe ("Ania z Zielonego Wzgórza" Lucy Maud Montgomery) 30 3. Aleksandra Samojłowna Zeitlin-Palicyn ("Saszeńka" - Simon Sebag-Montefiore) 30 4. Korneliusz Udałow (z wielu opowiadań Kiryła Bułyczowa) 2 OUT 5. Zorba ("Grek Zorba" - Nikos Kazantzakis) 30 6. Prosiaczek ("Władca much" - William Golding) 42 SAVE 7. Annie Wilkes ("Misery" - S. King) 28 8. Dolores Claiborne (...
Żar (5,5) Lata patykiem pisane: Wspomnienia alkoholików (4,5) Ogród bestii (5) Zamordowana sjesta (2,5) Bezsenność w Tokio (5) Ogród kości (3) To ja byłem Vermeerem: Narodziny i upadek największego fałszerza XX wieku (5) Córka carycy (3)
HALL OF FAME 1. Gandalf ("Władca pierścieni" - J.R.R. Tolkien) 2. Śmierć (Cykl "Świat Dysku" - Terry Pratchett) 3. Ania Shirley ("Ania z zielonego wzgórza" - Lucy Maud Montgomery) 4. Rhett Butler ("Przeminęło z wiatrem" - Margaret Mitchell) 5. Elizabeth Bennet ("Duma i uprzedzenie" - Jane Austen) 6. Yennefer (Saga "Wiedźmin" - Andrzej Sapkowski) 7. Wilhelm z Baskerville ("Imię róży" - Umberto Eco) 8. Daimon Frey ("Siewca Wiatru"...
Kolejny miesiąc za nami! Czytelniczo: Kapitan Blood: Powieść o korsarzach siedemnastego wieku 5- Potop powtórka, zostaje 5 Zwierzenia Britt-Mari 4 Mikołajek i inne chłopaki 4,5 Indiański Napoleon Gór Skalistych 5 Kolejna książka Fiedlera godna przeczytania.Szczególnie dla wszystkich miłośników historii Indian Ameryki Północnej.Polecam! Pamiętniki Adama i Ewy 4
Czytałam kiedyś pozytywną recenzję na tamat "Kuchni Franceski". Twoja recenzja ją potwierdza. Pamiętam też uroczą okładkę. Można prosić o kilka słów , dlaczego ci się spodobała? :)
Żar 5,5 Absolutnie znakomita, językowo wspaniała, sama historia jakich w życiu pełno - ot dwóch przyjaciół przez kobietę, zrywa na lata swoją wielką więź - ale sposób w jaki to opisał Marai jest cudowny. Marai to zdecydowanie moje odkrycie, kolejną do czytania będzie chyba "Sindbad wraca do domu" Ostatni rejs "Fevre Dream" 5 Okazuje się, że w zalewie "wampiromanii" można trafić na małe perełki. Fabuła niezwykle ciekawa, takiego przedstawie...
Jak przeczytasz "Letni deszcz" to daj znać. Pierwsza część - Kielich jest rewelacyjna. I wiem, że Sztylet też taki będzie. Już nie mogę się doczekać, aż będę mogła zacząć! :)
Z całego serca polecam - ja przeczytałam nieomal jednym ciągiem, ból brzucha ze śmiechu gwarantowany;-D
A może spójrz na te dzieła pod kątem konsekwencji życiowych wyborów bohaterek? W końcu i Twoje książkowe propozycje i te które podpowiada Marylek o tych konsekwencjach opowiadają, a i to co się dzieje z Marią Magdaleną to też wynika z jakiegoś jej wcześniejszego wyboru... Nie wiem czy Ci to coś pomoże co napisałam, ale na tych nowych maturach zupełnie się nie znam;-(
Przeczytane w październiku: Którędy droga? (4) Wieczna księżniczka (4) Wybrzeże Szkieletów (4) Kot, który jadał wełnę (4,5) Wojna państwa Rose (4,5) O kotach (4) Odyseja (4,5) Poezje (5) W krainie białych niedźwiedzi (4,5) Zniewolony umysł (4,5) Świat Czarownic (4) Człowiek śmiechu (5) Straszny dziadunio (4)
Doriana Graya mam w planach przez znajomego (ILEŻ TO jego "polecanek" mam w schowku i poza nim:P?), Braci Karamazow...planuję WRESZCIE zmierzyć się z nimi w ramach Czas na Klasykę, ale właśnie zapisałem sobie też tego Narzeczonego:)
No i ZNOWU recezja Dot, ale na szczęście Dot-yczy książki, którą czytałem i to już dawno temu i wspominam ją bardzo miło jak zresztą prawie wszystkie znane mi książki Murakamiego:) Może jednak skusisz się i ...przerobisz ten tekst na czytatkę:) wstawiając do niego link? Warto pomyśleć nad tym;] (Wiesz co? W pewnym sensie ta książka przypomina mi tekst opowiadania i film "Tajemnica Brokeback Mountain". To przez tę kartkę i jej wszechobecnoś...
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)