Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Ludzie, to co robimy? Przekładamy na listopad? Bo nikt się tu nie odzywa...
Tak właściwie to: Wielkie Wczoraj Dzień Ulissesa i inne szkice na tematy niemitologiczne
Nie szkodzi! Tak podejrzewałam, że zaszła pomyłka, a że może się to przytrafić, wiem aż za dobrze z własnego doświadczenia.
Ja też jestem świeżo po lekturze nowego Larssona, skończyłam czytać o 6 rano. Wciąga niesamowicie!!! Polecam!
to jedna z książek należących do serii In Death. Polecam pozostałe. Osobiście przeczytałam chyba wszystkie wydane w Polsce z tej serii i są to moje ulubione książki tej autorki.
Książki i ludzie: Rozmowy Barbary N. Łopieńskiej
Moją pierwszą książką Roberts też były "Łzy księżyca". Jednak nie od razu zostałam fanką Roberts. Później miałam przerwą. Następnie przeczytałam "Święte grzechy" i "Słodką zemstą" i wtedy poleciało. Za najlepszą uważam "Willa".
No, to mu się udało wyśmienicie. Zarówno pod względem ekonomicznym, jak i satyrycznym.
A ja nie miałem okazji oglądać Yes na żywo, i ogromnie się cieszę, że będę miał okazję, nawet jeśli będzie to bez tego najważniejszego. Ponadto dzięki temu będę mógł usłyszeć na żywo "Machine Messiah" i "Tempus Fugit". Całość ocenie dopiero jak zobaczę na żywo. Ale zdecydowanie to dobrze, że panowie jednak nie zdecydowali się odejść na emeryturę, i grają stare najlepsze piosenki. W czerwcu miałem przyjemność być na solowym koncercie Andersona, to...
Dzięki za info. :)
Blady wymoczek
Prędzej czy później zapewne odbędze się kolejne spotkanie. W dotychczasowych brało udział z tego co pamiętam 5 osób. Czy są jeszcze osoby z okolic?
Chciałabym spytać czy ktoś lubi? Osobiście czytałam tę jedną sagę i ciekawa jestem jak wypada na tle innych. Może ktoś jest lepiej zorientowany.
Przepraszam, miało być, że przy czytaniu Süskinda. A myślałem właśnie o Maraim. Ta pomyłka to chyba wynik zmęczenia. Cóż, praca i tak dalej. Często mi się to zdarza. Przepraszam. Ale Marai też zmusza do takich pytań. Chyba w między czasie też coś pisałem tutaj na temat "Pierwszej miłości" i pomyliły mi się komentarze. Jeszcze raz przepraszam i chylę czoło w pokorze.
Jakich wiele przy dobrej literaturze. Dobrze, że takie nasuwają się przy czytaniu Maraia.
"Don Juan raz jeszcze" Andrzeja Barta z dzisiejszą Polityką.
Miłość, ale też zraniona duma i ambicja oraz poczucie niesprawiedliwości siedzące w nim od najmłodszych lat. Jako znajda nie miał swojego miejsca w ówczesnym uporządkowanym społeczeństwie- jakby szklana ściana oddzielała go od ludzi wśród których został wychowany. Czarę goryczy przelało małżeństwo Cathy- nie był to związek tylko dla pieniędzy, po swojemu kochała Edgara, ale Heatcliff miał świadomość, że silniejszy niż miłość okazał się w Cathy st...
"Ruchome święto","Rajski ogród" (Ernest Hemingway).
Dzisiaj, o 20:05 w tvn7 będzie film na podstawie "Wszystko jest iluminacją" J.S.Foer
Bardzo lubię kompozycje Seweryna Krajewskiego, szczególnie gdy sam je śpiewa. Poniżej jedna z nich ze słowami Agnieszki Osieckiej. Nie jesteś sama Tej dziewczynie, która czyta list wyblakły, tej kobiecie, która milczy cały dzień, tej, co stawia w noc bezsenną złe pasjanse, i ozdabia nadziejami ciemną sień. Niech się niebo nie kojarzy tylko z deszczem, niech się rzeka nie kojarzy z rzeką łez, są na świecie dobre okn...
Ma swój klimat jak zresztą wszystkie jego książki (choć nie jest u mnie nr 1 tego autora).Odnośnie ekranizacji to kojarzę,iż ogladałem jakąś,gdzie rolę Ravica grał Antony Hopkins-nic więcej nie przypomina mi się jednak na temat filmu.
Ja pilnie poszukuję Stefan Baley Charakterologia i typologia dzieci i młodzieży. Czy ktoś ma?
Ja poszukuję Stefan Baley Charakterologia i typologia dzieci i młodzieży. Wymienię, kupię ...
Ciągle podchodzę do niej z sentymentem, chociaż zdecydowanie najbardziej ruszało mnie "20 tysiecy mil podmorskiej żeglugi".
Koniec załapałam, ale ja w temacie SF jestem bardzo cienka - prócz Lema, którego zresztą też już nie za dobrze pamiętam, czytałam tylko jakieś pojedyncze tytuły, głównie z tego kraju co tam nie ma flagi :), wydane nie później niż na początku lat 70. "Archeolog z planety" kojarzy mi się z czymś, ale na pewno nie z książką; może czytałam gdzieś w prasie streszczenie?
Z niestety okropną według mnie okładką .
Chyba "Ameryka" Kafki, ale czytałem to tak dawno, że nie ręczę.
No, czekam na następne wpisy, bo na razie tylko ogólnie opisano te różnice. A tak przy okazji - ponieważ BiblioNETka nadal dzieli dłuższe adresy, to polecam skorzystać z serwisu do skracania. Jest ich kilka znanych, ale ja zachęcam do http://ur1.ca ponieważ ich baza adresów i powiązanych z nimi skrótów jest dostępna publicznie i nawet jeśli serwis padnie, to skróty nie zaginą, gdyby ktoś ich kiedyś potem potrzebował (z tego samego powodu nie p...
Jedyne wyjście - Stanisław Ignacy Witkiewicz (Witkacy) (wydana po 35 latach od śmierci autora, przepisana z cudem ocalałego rękopisu) Dziady widowisko - Adam Mickiewicz - poeta zarzucił pisanie, ocalał tylko szkic... Chyba wszystko Kafki, szczególnie Zamek i Ameryka (Proces wydaje się być książką najpełniejszą)
Na początek niech w końcu wyjdzie eClito.;> W ogóle jakiś czytnik dostosowany do potrzeb polskiego rynku. Ja mam już dość oglądania cukierków przez szybę. ;( I pewnie skończy się tak, że z braku alternatyw, na urodziny poproszę o Kindle'a. (Sony nie sprzedaje czytników do kraju nad Wisłą, sieć tylko w USA, więc nie dość, że problemy z gwarancją to przesyłanie książek tylko przez kabelek) Jestem akurat wyjątkiem, bardziej mi zależy na szero...
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: Jerzy Lengauer
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)