Teksty i komentarze

Teksty i komentarze z okresu:

z okładki

Książka: W ślepym zaułku wolności: Dzieci ulicy (Frey Jana)
Autor: miaa13 Dodany 28.08.2008 15:58

Powiem jedno - ta książka była świetna :)

Zobacz całą dyskusję

Jak ja nie cierpię... kryminałów ;)

Książka: Cichym ścigałam go lotem (Słomczyński Maciej (pseud. Alex Joe lub Kwaśniewski Kazimierz))
Autor: jakozak Dodany 28.08.2008 15:57

Nie zawlecze go za obrazek :-)))- no to wyślę Ci, ale dopiero ok. 20 września.

Zobacz całą dyskusję

nota wydawcy

Książka: Podstawy wiedzy o filmie (Helman Alicja, Pitrus Andrzej)
Autor: poranna__rosa Dodany 28.08.2008 15:38

Pytanie o to, czym właściwie jest kino, na czym polega jego specyfika, nurtuje ludzi od chwili jego powstania. A ponieważ film i jego odbiorcy zmieniają się szybko i dynamicznie, próby opisywania fenomenu "siódmej sztuki" podejmowane są wciąż na nowo. Niniejsza książka stanowi nowoczesny kanon wiedzy o filmie. Dotyczy m.in. takich fundamentalnych zagadnień, jak obraz, dźwięk, ruch, czas i przestrzeń, muzyka i montaż, a ponadto omawia wiele kw...

Zobacz całą dyskusję

nota wydawcy

Książka: Noc jaguara (Gruber Michael)
Autor: poranna__rosa Dodany 28.08.2008 15:26

Blady strach pada na Miami, gdy wpływowi biznesmeni zaczynają umierać w przerażających okolicznościach. Jedyne, co policja znajduje w miejscu każdej zbrodni, to niezliczone odciski jak gdyby kocich łap. Wielkie koty z tropikalnej dżungli zaczynają też nękać w snach detektywa Jimmy’ego Paza, jego żonę i córeczkę. Sprawa, z którą przyjdzie mu się zmierzyć, zagraża zarówno bezpieczeństwu świata, jak i jego najbliższych… Gruber po mistrzowsku kreu...

Zobacz całą dyskusję

Jak ja nie cierpię... kryminałów ;)

Książka: Cichym ścigałam go lotem (Słomczyński Maciej (pseud. Alex Joe lub Kwaśniewski Kazimierz))
Autor: verdiana Dodany 28.08.2008 15:21

Dział nazywa się "Recenzje i opinie o książce", więc Twoje opinie są w dziale odpowiednim. :)

Zobacz całą dyskusję

Jak ja nie cierpię... kryminałów ;)

Książka: Cichym ścigałam go lotem (Słomczyński Maciej (pseud. Alex Joe lub Kwaśniewski Kazimierz))
Autor: WBrzoskwinia Dodany 28.08.2008 15:11

Na te uczone słowa (m.in. w "Estetyce" M. Gołaszewskiej jest podane dokładnie to samo, co piszesz) odpowiedź jest tylko jedna: jest. Że książki nie pokrywa kurz, czasem nawet mimo upływu wieków, zarówno wynika z tych obiektywnych wartości, jak i jest dowodem na ich istnienie. To nie działa w drugą stronę: jeśli książkę pokrywa kurz, to nie musi znaczyć, że jest bezwartościowa, bo może znaczyć tylko, że statystycznie zmieniły się indywid...

Zobacz całą dyskusję

Jak ja nie cierpię... kryminałów ;)

Książka: Cichym ścigałam go lotem (Słomczyński Maciej (pseud. Alex Joe lub Kwaśniewski Kazimierz))
Autor: bazyl3 Dodany 28.08.2008 15:03

"Czy to jest miłość, gdy kto twierdzi, że nie ma czasu na miłość?" Ja kocham _czytać_ książki. Lubię o nich pisać i rozmawiać. Nie bardzo wychodzi mi ich rozbiór na elementy pierwsze. Taka różnica. Nie jestem literaturoznawcą, krytykiem, ani człowiekiem związanym (w sposób inny niż poprzez czytanie) z literaturą jako taką. Jestem _czytelnikiem_ i jako zwykły _czytelnik_ wyrażam swoje sądy. Co do Twojego zarzutu, że nie są to recenzje, jest on k...

Zobacz całą dyskusję

zawartość zbioru

Książka: Powiastki polskie (Skarbek Fryderyk)
Autor: Ysobeth nha Ana Dodany 28.08.2008 14:56

- Wyprawa kujawska - Hulanka w sądzie - Łukasz Stempel - Dwie siostry - Przewoźnik - Jeniec wojenny - Jaszczułt - Mundur - Kruk [Księgarnia Jana Konstantego Żupańskiego, 1883]

Zobacz całą dyskusję

Jak ja nie cierpię... kryminałów ;)

Książka: Cichym ścigałam go lotem (Słomczyński Maciej (pseud. Alex Joe lub Kwaśniewski Kazimierz))
Autor: woy Dodany 28.08.2008 14:56

Oddolna Komisja Oceniająca. I skrót znamienny mi niechcący wyszedł :)

Zobacz całą dyskusję

Jak ja nie cierpię... kryminałów ;)

Książka: Cichym ścigałam go lotem (Słomczyński Maciej (pseud. Alex Joe lub Kwaśniewski Kazimierz))
Autor: Vemona Dodany 28.08.2008 14:54

Chyba próbowałam Ci powiedzieć, że ważne jest właśnie to, co się odebrało, że polecanki mają działać dla mnie, a nie dla pierwszego lepszego chętnego który tu wejdzie, i że tym samym ocena liczbowa również ma wyraz subiektywny. Nie wiem, co Twoim zdaniem oddolnie zawiera Quo vadis, ale nie pozwolę sobie zabronić stwierdzenia, że jak dla mnie jest to książka przesłodzona, jednostronna i niewiele dająca przyjemności z lektury (wyjąwszy wątek Petr...

Zobacz całą dyskusję

Jak ja nie cierpię... kryminałów ;)

Książka: Cichym ścigałam go lotem (Słomczyński Maciej (pseud. Alex Joe lub Kwaśniewski Kazimierz))
Autor: verdiana Dodany 28.08.2008 14:49

Nie. W bnetce o to nie chodzi. W bnetce chodzi o to, żeby każdy ocenił książkę zgodnie z własnymi preferencjami, żeby nie zafałszowywał ocen, stawiając takie, z jakimi się nie zgadza. Tak, żeby polecanki były TRAFNE, a nie sobie a muzom. To serwis społecznościowy, a nie Wzorzec Obiektywności z Sevre. Nie zafałszowuj, proszę, roli, funkcjonowania bnetki - ta jest obiektywnie jasna.

Zobacz całą dyskusję

Jak ja nie cierpię... kryminałów ;)

Książka: Cichym ścigałam go lotem (Słomczyński Maciej (pseud. Alex Joe lub Kwaśniewski Kazimierz))
Autor: Czajka Dodany 28.08.2008 14:47

Czyli rozumiem, że informowanie nas (w tym i mnie), że książka jest nudna, jeżeli mi wydawała się nudna, a oddolnie nudna nie jest, powinno być zabronione? Kto stwierdza oddolną nienudność książki?

Zobacz całą dyskusję

Ciąża łagodzi obyczaje?

Książka: Polka (Gretkowska Manuela)
Autor: Rewolwer_Ocelot Dodany 28.08.2008 14:45

Mnie także owa "szczęśliwa miłość do nienarodzonego jeszcze dziecka" umknęła gdzieś między kurczakiem w hipermarkecie a scenariuszem (jakiegoś?) "Miasteczka". Przyznam jednak, że książkę czytałam z ogólnym znudzeniem i mogłam nie zauważyć, że autorka spodziewała się dziecka ;)

Zobacz całą dyskusję

Jak ja nie cierpię... kryminałów ;)

Książka: Cichym ścigałam go lotem (Słomczyński Maciej (pseud. Alex Joe lub Kwaśniewski Kazimierz))
Autor: woy Dodany 28.08.2008 14:44

Rusycyzm z musztry wojskowej. Dziś już chyba nieaktualny.

Zobacz całą dyskusję

Jak ja nie cierpię... kryminałów ;)

Książka: Cichym ścigałam go lotem (Słomczyński Maciej (pseud. Alex Joe lub Kwaśniewski Kazimierz))
Autor: WBrzoskwinia Dodany 28.08.2008 14:42

Nie. Chodzi o to, żeby informowanie nas (w tym i mnie) o tym, co się odebrało, było zgodne z tym, co oddolnie książka naprawdę zawiera. Nie o rugowanie subiektywizmu, tylko o dokładne wyważenie go względem obiektywizmu - wtedy ocena jest słuszna (no i zakałapućkałem się: jest słuszna, gdy ma postać omówienia, natomiast nie jest jako średnia wyrażona liczbowo, bo taka ma w naturze wyłącznie obiektywny wyraz). A po drugie: za pomocą takich konstru...

Zobacz całą dyskusję

Jak ja nie cierpię... kryminałów ;)

Książka: Cichym ścigałam go lotem (Słomczyński Maciej (pseud. Alex Joe lub Kwaśniewski Kazimierz))
Autor: Czajka Dodany 28.08.2008 14:41

Nikt tu nie wypowiada się o Twojej wyższości. Jeżeli natomiast nie zauważasz przykrej autorytatywności swoich wypowiedzi, ani nie rozumiesz przesłania tego serwisu, to trudno. Tak myślę, że napis "Serwis o książkach" rybik cukrowy skojarzyłby z restauracją. I też mu się by nic nie wydawało. ROTFL z angielskiego - turlać się ze śmiechu.

Zobacz całą dyskusję

Jak ja nie cierpię... kryminałów ;)

Książka: Cichym ścigałam go lotem (Słomczyński Maciej (pseud. Alex Joe lub Kwaśniewski Kazimierz))
Autor: Vemona Dodany 28.08.2008 14:23

I tu jest pies pogrzebany - ile osób, tyle zdań, a żadne nie jest obiektywne, bo wynika z upodobań autora.

Zobacz całą dyskusję

Jak ja nie cierpię... kryminałów ;)

Książka: Cichym ścigałam go lotem (Słomczyński Maciej (pseud. Alex Joe lub Kwaśniewski Kazimierz))
Autor: WBrzoskwinia Dodany 28.08.2008 14:15

Bomba! Z czego jest to "ruki pa szwam" (o ile jest skądś wzięte)? Nie znałem tego.

Zobacz całą dyskusję

Jak ja nie cierpię... kryminałów ;)

Książka: Cichym ścigałam go lotem (Słomczyński Maciej (pseud. Alex Joe lub Kwaśniewski Kazimierz))
Autor: WBrzoskwinia Dodany 28.08.2008 14:12

Odpowiedź wyjaśniającą załączyłem do "katedralnego" listu Bazyla3; toteż pomyliłem się w niej z odesłaniem do Verdiany: miało być do Ciebie tutaj, bo tu mowa o Prouście. Dodam tylko: że szło o nie o to, że nie połączone, tylko że nie tożsame; po drugie, nie wiem, co to jest ROTFL.

Zobacz całą dyskusję

Jak ja nie cierpię... kryminałów ;)

Książka: Cichym ścigałam go lotem (Słomczyński Maciej (pseud. Alex Joe lub Kwaśniewski Kazimierz))
Autor: verdiana Dodany 28.08.2008 14:08

A mnie się ta książka nie podobała, więc zgodnie z teorią WBrzoskwini uważam ocenę WB za zafałszowującą. Ocena WBrzoskwini sugeruje, że to świetna książka, a jest beznadziejna. Która ocena jest lepsza, obiektywniejsza, profesjonalniejsza? I dlaczego?

Zobacz całą dyskusję

Jak ja nie cierpię... kryminałów ;)

Książka: Cichym ścigałam go lotem (Słomczyński Maciej (pseud. Alex Joe lub Kwaśniewski Kazimierz))
Autor: Vemona Dodany 28.08.2008 14:06

Jola, jak chcesz go skracać??? Od góry czy od dołu?? :-)))

Zobacz całą dyskusję

Jak ja nie cierpię... kryminałów ;)

Książka: Cichym ścigałam go lotem (Słomczyński Maciej (pseud. Alex Joe lub Kwaśniewski Kazimierz))
Autor: Vemona Dodany 28.08.2008 14:01

Napisałeś bardzo dużo mądrych słów, ja tego nie zrobię. Nie zamierzam tu prowadzić wykładów, odniosę się tylko bardzo krótko do Twojej wypowiedzi. Napisałeś "Postawienie jedynki książce dobrej, bo mi się nie podobała, postawienie piątki książce takiej sobie, bo mi się podobała, jest fałszowaniem informacji o książce." - to nieprawda. Ja nie oceniam obiektywnie, a subiektywnie, oceniam tak, jak mi się podoba, albo nie podoba. System oce...

Zobacz całą dyskusję

Jak ja nie cierpię... kryminałów ;)

Książka: Cichym ścigałam go lotem (Słomczyński Maciej (pseud. Alex Joe lub Kwaśniewski Kazimierz))
Autor: woy Dodany 28.08.2008 13:58

Na tę masę uczonych słów odpowiem tylko jednym: nie ma czegoś takiego, jak obiektywna wartość książki. Albo raczej jest, wyraża się w cenie, jaka za nią ktoś da na Allegro. Lub na makulaturze. Cała reszta, to jest subiektywizm. I tym właśnie mierzy wartość książki: sumą subiektywnych ocen. Obiektywnie to można w ksiązce np. przecinki albo fakty historyczne policzyć. Dlatego pisarz istnieje tylko tyle, ile życia mu jego czytelnicy dadzą. Nic dłuże...

Zobacz całą dyskusję

z okładki

Książka: Śnieg (Pamuk Orhan)
Autor: margot. Dodany 28.08.2008 13:47

Długo oczekiwany przekład powieści Orhana Pamuka - jednego z najwybitniejszych pisarzy europejskich. Orhan Pamuk (ur. w 1952 roku) - pochodzi z Turcji. Laureat prestiżowych, światowych nagród literackich. Wymieniany w gronie najpoważniejszych kandydatów do literackiej Nagrody Nobla. Jego książki przetłumaczono na ponad trzydzieści języków. "Śnieg" to wiernie oddająca realia współczesnego świata opowieść o zderzeniu Europy i islamskiej Tur...

Zobacz całą dyskusję

Jak ja nie cierpię... kryminałów ;)

Książka: Cichym ścigałam go lotem (Słomczyński Maciej (pseud. Alex Joe lub Kwaśniewski Kazimierz))
Autor: WBrzoskwinia Dodany 28.08.2008 13:44

Tak! Świetne! Bardzo dobrze pokazuje, że skoro piekarnia, to właśnie chodzi o to, że nie do sprzedawania telewizorów - chociaż nie pokazuje, że równie ważne jest to, czy to, co sprzedaje, jest dobre (niżej szersza odpowiedź do wszystkich).

Zobacz całą dyskusję

Jak ja nie cierpię... kryminałów ;)

Książka: Cichym ścigałam go lotem (Słomczyński Maciej (pseud. Alex Joe lub Kwaśniewski Kazimierz))
Autor: verdiana Dodany 28.08.2008 13:44

Gdyby dla wszystkich było oczywiste to, co jest oczywiste, to i Ty nie dopatrywałabyś się w "serwisie o książkach" tego, czego tam nie ma. A na pewno nie ma tam zakazu wyrażania własnego zdania.

Zobacz całą dyskusję
Legenda
  • - książka oceniona przez Ciebie - najedź na ikonę przy książce aby zobaczyć ocenę
  • - do książki dodano opisy lub recenzje
  • - książka dostępna w naszej księgarni
  • - książka dostępna u innych użytkowników (wymiana, kupno)
  • - książka znajduje się w Twoim schowku
Patronaty Biblionetki
Biblionetka potrzebuje opiekunów
Recenzje

Użytkownicy polecają:

Redakcja poleca: