Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Ja aktualnie czytam Atramentowa krew Tak sobie, ale chcę zobaczyć, co autorka tym razem wymyśliła. A w kolejce czeka Gnój, pewnie niedługo zacznę. PS: W Krainie Kota - bardzo, bardzo ciekawa :-)
"Zabójcze powietrze" A.Taylor (2) "Gdzie leży granica?" D.Lodge (5) "Psie serce" M.Bułhakow (5) "Kwitnące floksy" H.Muszyńska-Hoffmannowa (5+) "Czupiradełko" H.Muszyńska-Hoffmannowa (4) "Życie na trzy psy" A.Thomas" (5+) "Podróż Bena" D.Lessing (3) "Wieszać każdy może" A.Pilipiuk (4) "Muzyka i cisza" R.Tremain (5+) w trakcie "Kl...
Czytam Klub Dumas, ale kiepsko mi idzie... A przed nią zaczęłam dwie - "Najstarszą prawnuczkę" Chmielewskiej i "Pod osłoną nocy" Waters - i obie odrzuciłam precz po przeczytaniu kilkunastu stron :( Coś ze mną chyba nie tak.. ;)
Przeczytane w grudniu: "Dzikus, czyli wyjęty spod prawa" Wanda Żółkiewska (5) "Kura salonowa" Alina Białowąs (5) "Proces" Franz Kafka (3) Książka szampańska? Hmmm... Chyba pasuje mi tutaj tylko moja niezastąpiona Chmielewska, czyli w tym roku "Całe zdanie nieboszczyka" i "Wszystko czerwone" :D Eee tam, zaraz wszyscy świętować poszli :P Ja tam siedzę i się nudzę :>
"Dwanaście opowiadań tułaczych" chciałem przeczytać już od dawna, oprócz perspektywy ujrzenia różnych wizerunków Europy zachęciła mnie również piękna okładka o soczystym zielonym kolorze i z umieszczonym na niej pomarańczowym stworkiem (wyd. Muza, 2007). Oprócz pięknego zewnętrza książka posiada także wspaniałą i, co najbardziej rzuciło mi się w oczy, kolorową treść; o czym postaram się Was przekonać. "Dwanaście opowiadań tułaczych" to, jak j...
Przeczytałam, gdzieś w połowie zdecydowałam, że mi się nie podoba, bo to jest Tomaszewska jak w "Wielkoludzie z jaskini piratów", a nie jak w "Podróży do Krainy Om". Zanim jednak skończyłam - wciągnęłam się i nie powiem, żebym zaraz to uznała za doskonałą literaturę, ale... coś w tym jest ;-) Na recenzję tego "cosia" jest za mało, została mi garść cytatów, które co prawda nie reprezentują książki jako całości, jednak zatrzymały mnie na chwilę, ro...
To była i moja lektura... niestety. Dałam 3 z racji szacunku do tzw. "arcydzieł literatury światowej", ale czytanie "Moby Dicka" zaliczam do męczarni. Podzielam zdanie, że najciekawsze były opisy życia na statku, za to np. podział na rodzaje wielorybów skwasił mi minę.
"Usiłowałem parę razy tknąć którąś z książek Koontza, ale jakoś nie przypadły mi do gustu. Jeżeli mam być szczery, to uważam jego książki za potwornie schematyczne, przewidywalne i nudnawe wypociny człowieka, który usiłuje równać się z kingiem. " Zgadzam się z tobą całkowicie, chociaż nie wiem czy istotnie Koontz chciał rywalizować z Kingiem. King ma bardzo dobry warsztat i nawet jeśli pomysł jest głupi, to i tak w książka może uchod...
O bogowie! Wpadłam na pożegnanie, i dzięki Verdiano! Podałam na stronie o sobie specjalnie dla Ciebie mojego maila. Wysyłaj, wysyłaj niespodziankę! Oby o KR.:)))))
Usiłowałem parę razy tknąć którąś z książek Koontza, ale jakoś nie przypadły mi do gustu. Jeżeli mam być szczery, to uważam jego książki za potwornie schematyczne, przewidywalne i nudnawe wypociny człowieka, który usiłuje równać się z kingiem. To pewnie rzecz gustu, bo jestem wielkim fanem prozy Kinga, którego uważam za jednego z najwybitniejszych współczesnych pisarzy. Podoba mi się u niego wplatanie wątków obyczajowo-psychologicznych w atmosfer...
Janosch Cholonek czyli dobry Pan Bóg z gliny (5) K.S. Meralda Sąsiadka kapitana Kotowicza (obiektywnie: taka sobie; bardzo subiektywnie, za "Kurczątko" i "safes": 4) K. Neville Ósemka (bardzo dobre czytadełko, bardzo! 5) R. Tremain Muzyka i cisza (tu nawet cisza gra, polecam wszystkim 5) M. Michałowska Wojna domowa (5) M. Michalowska Wojna domowa trwa (5) H. Muszyńska-Hoffmannowa Kwitnące floksy (cukiereczek, owocek w cu...
Carpe Jugulum T. Pratchett (6) Chwast I. Banach (6) Oczy pantery A. Bierce (6) Milion małych kawałków J. Frey (6) Dom Augusty M. Axelsson (6) Billy Milligan D. Keyes (6) Stąd do Tartaru R. Montero (6) Znikająca Europa (6) Ciekawe czasy T. Pratchett (5) Nowe przygody Mikołajka: Tom 2 R. Goscinny & J.J. Sempe (5) Na brzegu D.R. Gallego (5) Mord na Placu Tiananmen W. Giełżyński (5) Dziewczynka, która za bardzo lubiła zapałki G. Soucy (5)...
"Przecież to jego fantazja wytwarza wszystkie obrazy i nie ma niczego tak bardzo związanego z nim jak świat, który zaczyna wymykać mu się spod kontroli ( i o to właśnie chodzi)." Możesz to zdanie napisać jeszcze raz, tylko jaśniej? Bo go nie rozumiem. Skoro świat wymyka mu się spod kontroli, to jak jest z nim związany? I o co właśnie chodzi? O to, że to fantazja wytwarza, czy że nie ma niczego tak związanego z nim, czy że wymyka mu s...
Piękna i nieprawdopodobna historia, a jednak wydarzyła się w rzeczywistości.Ciekawe jest to, że po tak wielkim szoku i cierpieniu jakiego doznali, ludzie ci stracili siłę do życia, zamiast ją zyskać.
Dzieło powstało pod wpływem przebiegu sejmu 1597 roku. Autor piętnował w nim warcholstwo szlachty, osłabienie władzy królewskiej i innowierców. Dzieło oznacza się sugestywną retoryką, kunsztem słowa i wielką żarliwością patriotyczną, a zawarte w nim wizje upadku Polski stały się podstawą wizerunku Skargi-natchnionego proroka. Publikację opatrzono przypisami oraz obszernym wstępem, zawierającym charakterystykę epoki, biografię Autora oraz opra...
"Dama kameliowa" Dumasa
Fabula rasa - Stachura, co to będzie :)
Czarna wiewiórka (Osiecka Agnieszka) 5 Mój pamiętnik potoczny (Lipińska Olga) 5 Myszy i ludzie (Steinbeck John) 6 Na początku był negatyw (Osiecka Agnieszka) 5 W przededniu (Turgieniew Iwan) 4
Marylek ma rację - temat z forum o realizmie magicznym to istna kopalnia informacji. Z nowości mogę tylko zasugerować zapoznanie się z nowością wydawniczą : Realizm magiczny : teoria i realizacje artystyczne / pod red. Johanna Biedermanna, Grzegorza Gazdy, Ireny Hübner. WYD: Łódź : Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2007. OBJ: 358 s. ; 24 cm. DOD: Indeks. UW1: Materiały międzynarodowej konferencji, która odbyła się w Łodzi w dn. 6-8 grudn...
258. Zbrojni, Terry Pratchett 259. Śmierć pięknych saren, Ota Pavel 260. Jak spotkałem się z rybami, Ota Pavel 261. Bieguni, Olga Tokarczuk 262. Włoska wyprawa Jamiego, Jamie Olivier 263. Nowe psoty Emila ze Smalandii, Astrid Lindgren 264. Julita i huśtawki, Hanna Kowalewska 265. Jak czytać malarstwo: Rozwiązywanie zagadek, rozumienie i smakowanie dzieła dawnych mistrzów, Patrick de Rynck 266. Lotta z ulicy Awanturników, Astrid Lindgren ...
Jaki trafny ten Kapuściński... Zastanawiałam się, skąd ten pęd do różnych Big Brotherów, programów, które żerują na ludzkiej niedoskonałości i na tym, że ludzie tą niedoskonałość, miast ukrywać, wywlekają na światło dzienne, ku uciesze innych. I dlaczego ci inni to oglądają? Dlaczego taka jest oglądalność tego chłamu? Dlaczego ludzie w talk show z gatunku programu "Rozmów w toku" Ewy Drzyzgi publicznie opowiadają o nędznych stronach swo...
Jeśli tak, to muszę się zastanowić ;)
"ABC chorego na cukrzycę" to podręczny przewodnik dla diabetyków i ich najbliższych, poruszający takie zagadnienia, jak odżywianie, praca zawodowa, ciąża, problemy seksualne, zażywanie leków itp. Zamieszczone informacje o cukrzycy oraz o metodach walki z tą chorobą są zgodne z obecnym stanem wiedzy medycznej zarówno w Polsce, jak i na całym świecie. [Prószyński i S-ka, 2002]
Prawdopodobnie sama miłość - jej źródła i siła - pozostaną na zawsze owiane tajemnicą. Jednakże nie jest wielką niewiadomą, dlaczego układ między partnerami ma się dobrze lub źle. Dziewięć zasadniczych sekretów, o których mówi ta książka, to narzędzia, dzięki którym związki nabiorą wigoru, nie zwekslują na boczny tor, lecz będą posuwać się do przodu we właściwym kierunku. Dzięki ich poznaniu i zastosowaniu partnerzy osiągną to, czego wszyscy ...
Tak wiem nie popisałem się, chodziło oczywiście o Johnnego Deppa.
Porządna dość nota, tylko nie do pojęcia dla mnie, dlaczego redaktor piszący ją uwzględnił z opowieści zbójeckich "Zimne serce", ale zignorował "Gospodę w Spessart", o gospodzie zbójców. W 1958 r. nawet powstał na jej podstawie film muzyczny, z duchami...
Dziekuję :)
i jak wrazenia po przeczytaniu jej ksiazek?
Jak szampańska z całego roku to będzie to Gringo wśród dzikich plemion Cejrowskiego. :-) Udanej zabawy wszystkim życzę! :-)
O szampańską proszę z całego roku, co się będziemy ograniczac do grudnia:)
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)