Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Co się rzadko zdarza, zgodność opinii z moją jest 100%. Przemęczyłam książkę, ale moim zdaniem nie było warto :( A szkoda, bo faktycznie temat bardzo ciekawy.
Z okazji gromadzenia książkowych prezentów dla ukochanej rodzinki, nie mogłam się oprzeć: Wiedźma z Wilżyńskiej Doliny Zagubieni w Tokio "Wolni Ciut Ludzie" w przekładzie pana Piotra W. Cholewy
Generalnie na plus, bo książek jest znacznie, znacznie więcej. Nie robi się kolejka, która przesuwa się od pudła do pudła, tylko każdy może iść w swój zakątek jednego z czterech pomieszczeń. Jednak zaznaczam - na tę imprezę jest sens iść albo wyłącznie pierwszego dnia, jeśli całość zaczyna się w weekend, albo w ciągu pierwszych trzech-czterech dni, jeśli zaczyna się w dzień powszedni. W tym roku raczej już bym nie polecał wyprawy, bo wątpię, by b...
Przepraszam, pokiełbasiło mi się. Czytam thriller/sensacja/kryminał a widzę fantastykę. :-) Pytanie o Krajewskiego aktualne, Anno.
Przypominam wszystkim zainteresowanym, że grudzień to już jutro:) Ja już zaczęłam "Ogniem i mieczem" audiobookowo. Papierowo chyba jednak wyłamię się z prewersalek na sam początek, bo czasu zrobiło mi się ostatnio mniej i nie zdążyłam przeczytać przyniesionego już z biblioteki "Białego Jaguara" Fiedlera. Jako że to polska książka, a dodatku krótka, postanowiłam już jej nie odkładać na później. A potem przyjdzie czas na "Słówka" Boya.
"[...] jeśli przyjmiemy, że byt jednostka ma zapewniony..." - oczywiście pisząc te słowa, zapewne nie myślałeś o Kraszewskim?
Myślałam, że raczej nic, bo kieruję się raczej recenzjami czy polecankami, ale jak się przyjrzeć, to: Dzień tryfidów - po konkursie z truciznami. Świetna książka. I z tego samego konkursu prawie Kongres futurologiczny - prawie, bo zaczęłam tuż przed rozpoczęciem konkursu i jak przeczytałam fragmenty na forum, to ten zgadłam z prędkością światła. Z konkursu kwiatowego -Sklepy cynamonowe . A z konkursu szkolnego musiałam, po prostu musiałam sobie...
Co z tą fantastyką, Ziemiańską, Wieniawą i Fiszerem? Jak to się ma do Krajewskiego, którego nie lubię i do na przykład Willis?
Dodałam sobie Kukułkę do schowka. :-)
No tak, to już pora! - Dyliżansem przez prerię: Opowiadania z Dzikiego Zachodu 4,5 - Wichry wojny (Wouk Herman) 5,0 - Kocie worki (Chmielewska Joanna 4,5 - Trzynaście kotów (antologia) 3,0 - Dla zakochanych (Musierowicz Małgorzata) 3,0 - Jednym zaklęciem (Watt-Evans Lawrence) 3,0 - Motyl na szpilce (Wawryniuk Beata) 3,5 - Bogowie, honor, Ankh-Morpork (Pratchett Terry) 4,5 - Wojna domowa (Michałowska Mira) 5 ...
Patrzam ja, a Ańciutka jakości pomarkotniawszy, tak już nie chce się jej rozstawać ze mną. Nu, to jeszcze posiedzielim trochi, pogadawszy przystojnie ob różnych rzeczach. I okuratnie w ta pora, obaczcie, jaki haniebny konfuz dla mnie zdarzywszy się. Myśla ja, żeb cości wesołego na pożegnania powiedzieć, a to bardzo już żałosna mina u Ańciutki zrobiwszy się. I okuratnie przypomniawszy się dla mnie jedna wo taka zagadka: - Powiedź, panna Ancia, co...
Mój listopad: Krew nie woda ( czekam na ciąg dalszy i 5) Śmierć w Breslau (powtórka z Mocka i zostaje 5) Koniec świata w Breslau (jak wyżej i 5) Widma w mieście Breslau (tak samo) Festung Breslau (tak samo) Dżuma w Breslau (koniec ciurka z Mockiem i 5 - zostały mi Erynie) Judaszowe dziecko (3,5) Klub Mefista (4) Magnetyzer (powtórka z Lewandowskiego - kolejny ciurek i zostaje 5) Bogini z labradoru (jak wyżej i podnoszę na 5 za Ziemiań...
Mój listopad wygląda następująco: 1. Uroczysko - 3,0 2. Na domiar złego - 3,0 3. Kapelusze doñi Nicanory - 2,0 4. Podróż Enrique - 4,5 5. Kukułka - 5,0 6. Ostatni raz - 4,5 7. Królowa Słodyczy - 4,5 8. Japońska parasolka - 4,0 9. Doktor Karolina - 2,0 10. Dziewczyna z pomarańczami - 5,0 W trakcie W cieniu arki
Przypomina mi się w tej chwili tylko Ostatnie kuszenie Chrystusa - czytałam to już dośc dawno temu, pamiętam że się podobało, robiło na mnie wrażenie itp., po czym dobrze za połową utknęłam i nie mogłam dokończyć... Kiedyś to nadrobię. No i dwa razy zaczynałam Światłość w sierpniu, by dwa razy przestać i stwierdzić "to jeszcze nie teraz". Ciekawe czy to "teraz" kiedyś nadejdzie...
Mnie to też denerwuje. Co innego, gdy wyraz nie istniał i powstał, jako nazwa nowego zjawiska, czy przedmiotu. Jednak shopy, a tym bardziej ni przypiął, ni przyłatał markety, czy landy,a nawet to straszne wow są porażające głupotą i tępym snobizmem.
Mój skromny i bardzo nierówny listopad: -> Wiedźma z Wilżyńskiej Doliny (5) -> Czarna Kompania (3) -> Prowadź swój pług przez kości umarłych (6) -> Freelander (3) -> Cień Poego
O, cieszę się :)
Zapraszam:)
Tegoroczną Nagrodę Wielkiego Kalibru otrzymała Joanna Jodełka za powieść "Polichromia". Wyniki zostały ogłoszone podczas Międzynarodowego Festiwalu Kryminału Wrocław 2010. Honorową Nagrodę Wielkiego Kalibru za całokształt twórczości odebrał norweski autor kryminałów Jo Nesbø .
Od kilkunastu dni czekałem na twoją kolejną recenzję powieści Kraszewskiego. Tak jak myślałem, czytałeś dość grube objętościowo dzieło, dlatego tyle czasu minęło od ostatniego twojego opisu.
Może faktycznie dziura w systemie to za dużo powiedziane :) Dzięki za reakcję ;)
McAgnes, ja jeszcze niedawno też byłam przekonana, że nie lubię horrorów. Ale do wampirów poczytałam ich trochę i okazuje się, że jednak lubię:) Ja tylko nie lubię takich filmowych, gdzie się tną piłami i takie różne. Z książkami jest inaczej. Choćby "Fevre Dream" Martina - formalnie to horror, a taki jest piękny! I podobał Ci się. Mogę polecić na przykład "Jestem legendą", tam akurat nie o straszności chodzi. A poza tym nie wszystko w konkursie ...
Ojej, to ja zaraz tak urosnę z tej dumy, że przestanę być krasnalem - tak mnie postawić obok Beksińkiego!:) Już samo przywrócenie komuś wiary w wampiry to dla mnie ogromna radość, a tu jeszcze taki zaszczyt! Dziękuję Ci, Joy:)
Pamiętam, że tak pisałaś, ale siedziałam cicho - miałam nadzieję, że jednak znajdziesz Regisa:)
Germinal. Spodobał mi się fragment konkursowy i zainteresowałem się samą książką.
Czasem nawet kontrkonkursy bywają pożyteczne. ;) McAgnes w kontrkonkursie przy okazji konkursu złodziejskiego poleciła mi Kłamstwa Locke'a Lamory. Niedawno przeczytałam. Bardzo przyjemna rozrywka. Nawet wrzuciłam teraz do schowka następną część.
Namiętna miłość w świecie duchów i pułapek iluzji w paranormalnym romansie gwiazdy literatury kobiecej. To miało być doskonałe posunięcie zawodowe. Licencjonowaną paraarcheolog o nadprzyrodzonych zdolnościach i łowcę duchów miał połączyć tylko biznes - tak lukratywny, jaki można zrobić tu na wykopaliskach w ruinach pozostawionych przez zagadkową cywilizację. Ich plany krzyżuje jednak niepokojąca zmysłowa energia, która pojawia się między nimi,...
Trzeci tom bestsellerowej serii o zakazanym uczuciu, które każe wybierać pomiędzy śmiercią a nieśmiertelnością. Zakochana w łowcy wampirów nieśmiertelna dziewczyna, która poświęci wszystko dla tej miłości. Wieczną Noc strawiły płomienie, lecz jej nieśmiertelni uczniowie ocaleli. Bianca i Lucas znaleźli schronienie... wśród fanatycznych zabójców wampirów spod znaku Czarnego Krzyża. Bianca musi ukrywać, kim jest, inaczej grozi jej śmierć. L...
Przymierzam się do tej książki! Tzn. na razie jest w schowku, ale przyjdzie czas na polowanie :)
Davies! Ech, no naprawdę nie podjęłabym się szukać w tych rejonach. :) Dzięki za konkurs, bardzo dobry. A do schowka nic nie wrzucę, bo horrorów nie lubię :P
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)