Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Wywiady są ciekawe przez to, że można by taki temat spłycić, kładąc nacisk na ich seksualność i opisując je tylko poprzez pryzmat "nietypowych" zachowań seksualnych. Tu mamy do czynienia z "dobrą chemią" między rozmówczyniami. Ujmuje właśnie taka normalność, nie ma epatowania seksem i odmieniania wszelkich zachowań seksualnych przez przypadki. To są ciekawe osoby przede wszystkim, które starają się zrozumieć siebie i innych o ...
Bardzo fajny czytelniczo miesiąc, znowu przez audiobooki. Ta forma zaczyna już u mnie przeważać nad normalną postacią książki i e-bookami. Majgull Axelsson, Ta, którą nigdy nie byłam (5) Tracy Chevalier, Dziewczyna z perłą (5) Howard Fast, Spartakus (3) Stanisław Lem, Lube czasy (4) Lian Hearn, Sieć Niebios (5) Jerome K. Jerome, Trzej panowie na rowerach (3) Majgull Axelsson, Dom Augusty (5) Borys Akunin, Azazel (4) Beata Pawlikowska, ...
Od czasu do czasu pokazuje się na Allegro. Sam niedawno kupiłem nową za 12 zł.
A, no to owszem, lepiej brzmi, ale jakoś chyba wolę, formę wywiadu. W każdym razie, jest to rzecz do rzucenia się na nią. :-)
Ja czytałam malutko: W stronę Swanna - Od lutego do kwietnia - skończone wreszcie i ocenione na 6. Dym - Mała powtórka - 5. Latarnik - Kolejna powtórka, tym razem nie spodobało mi się - 4.
Kolor magii (3), Blask fantastyczny (3), Pomniejsze bóstwa (6) - powtórka z Pratchetta. Nie licząc psa Willis Connie (4) - długo się rozkręca, na szczęście lepsza od Trzech panów w łódce, nie licząc psa. Opowieści z Wilżyńskiej Doliny (3) - tak, jak podejrzewałem, Brzezińska to nie moja bajka. Antropolog na Marsie Sacksa (6) - długo polowałem na jego książki. Teraz w kolejce czekają "Przebudzenia", "Mężczyzna" i "Muzyk...
Obawiam się, że film do książki ma się nijak... Film w porównaniu z książką jest bardzo słaby. Obawiałam się, że w filmie reżyser nie pokaże w ogóle tego, co w książce najciekawsze, najpiękniejsze i najbardziej poruszające - języka tej książki, zamieszczonych listów, wierszy, wspomnień. I tak się stało. Film jest bardzo powierzchowny i - gdybym nie znała książki - nie rozumiałabym fabuły, nie wiedziałabym, co z czego wynika. Jest nieciągła i bard...
1. Dysk olimpijski, Jan Parandowski, 5 2. Korespondencja, Jarosław Iwaszkiewicz & Teresa Jeleńska & Konstanty A. Jeleński, 5 3. Anders spieszony, Ewa Berberyusz, 5 4. Ciemność w południe, Artur Koestler, 6 5. Wielka czystka, Aleksander Wiessberg - Cybulski, 6 6. Piotrek zgubił dziadka oko, a Jasiek chce dożyć spokojnej starości, Lucyna Legut, 5 Czytam "Lenina" Ossendowskiego, ale na pewno ne skończę. I na razie jestem rozczarow...
Też poluję na "Przebudzenia", chociaż czytałam kiedyś pożyczone... No to życzę nam obu owocnych poszukiwań. :-)
Oj, puchniesz mi schowek! :)
Te opowieści to nie wymysły. Po prostu autorka - nie wiem czemu - niektóre rozmowy z kobietami zamieściła jako wywiady, a niektóre po prostu spisała jako opowieść bez pytań i odpowiedzi. Te wywiady są bardziej nośne. Wzbudziły we mnie więcej emocji.
Verdiano, jak się ma "Aimee i Jaguar" film do książki? Film widziałam, podobał się, książki nie czytałam... I czekam z niecierpliwością na notatkę o książce Szejnert:)
Powstała właśnie strona internetowa pisarza: http://www.krzysztofrudowski.com/
Cukiereczków, szczerze powiedziawszy, nawet nie zmęczyłam do końca. Jakoś kompletnie do mnie nie trafiły. A Sacksa lubię już od dawna, za to co pisze i jak pisze... Muzykofilię pewnie w końcu kupię, mam ją gdzieś na allegro w obserwowanych;-) Nie czytałam też jeszcze "Zobaczyć głos" i "Przebudzeń", ale pewnie kiedyś wreszcie upoluję - bo chcę mieć:)
Kolejna pozycja do spuchnięcia schowka. :-) Jeszcze co prawda żadnej nie czytałam, ale uważam, że wywiady są ciekawsze, niż wymysły i wyobrażenia.
Opowieść o cudownościach dzieciństwa, o najważniejszych meczach świata granych pod trzepakiem, o pierwszych ciasnych lakierkach, wymyślonych przyjaciołach znalezionych w słoiku z musztardą, o podjazdowej wojnie z sąsiadami, którym sika się do kwiatów, o mordowaniu pilniczkiem znienawidzonych lalek, o niepodległościowych bitwach w piaskownicy i uprzykrzonych towarzyszkach nauczycielkach z falującym biustem. Piękny dwugłos braci, którzy z humorem i...
Fakt, wspomniana książka jest bardzo dobra. Przede wszystkim nie są to miałkie i nic nie wnoszące opowieści i zgadzam się z Dagmarą, że właśnie wywiady są w tym dziele najbardziej wartościowe. Warto przeczytać także książkę Katarzyny Surmiak Domańskiej: "Beznadziejna ucieczka przed Basią: reportaże seksualne".
A.Frankowska Zatańcz z moją dziewczyną (4) M.Pruszkowska 7 babek 1 dziadek (5) J.Chmielewska Dzieciństwo (5) M.Viewegh Cudowne lata pod psem (5) J.Thorwald Krew królów: Dramatyczne dzieje hemofilii w europejskich rodach książęcych (4) J.Kopelman & M.Roth Misja szczeniak: Pozdrowienia z Bagdadu (5) K.Hannah Pomiędzy siostrami (3) Ch.Dickens Magazyn osobliwości (5) zaraz zacznę M.Szabo Piłat
- Pojęcie wartości perfekcyjnej - O różnicy między "pięknem" a "dobrem" - Piękno moralne - Etyczny charakter sztuki - Estetyka jako dyscyplina wartościująca - Zabarwienie uczuciowe jako zjawisko estetyczne - Ekspresja pozaestetyczna i estetyczna - Osobowość twórcza artysty - W sprawie estetyzmu w literaturze - Nauka o literaturze czy krytyka literacka? - W sprawie podstaw krytyki literackiej - Etyka wyrzeczenia. Czym jest i jak bywa uz...
Książka ta przedstawia rozwój dyscypliny filozoficznej powstałej z refleksji nad procesem historycznym, zwanej filozofią dziejów, filozofią historii bądź historiozofią. Przedstawia ewolucję takich problemów, jak sensowność historii, jej formy, kryteria postępu, miejsce jednostki w historii i in. Omawia dyskusje wokół zasady postępu, prawidłowości historycznych, roli cierpienia w historii itp. Autor ogranicza się do syntetycznych opisów typowyc...
Mam ją od dawna w schowku, ale jeszcze nie zaczęłam poszukiwań, muszę zatem zabrać się za to koniecznie. :-)
Niestety, muszę się zgodzić. Na dobrą sprawe, podobała mi się tylko 1 część, kolejne robiły się coraz nudniejsze. W pewnym momencie miałam wrażenie, ze autorce skończyły się ciekawe pomysły.
26 współczesnych opowiadań amerykańskich (5) Samotnik E. Ionesco (2) Płomień i krzyż: Tom 1 J. Piekara (5) Opowiadania J. Cortazar (6)
Ta książka pozwala przełamać tytułowe tabu, w Polsce wciąż niewiele się mówi o takich sprawach, niby jesteśmy świadomi problemu, ale wciąż ten temat wywołuje w nas jakiś dziwny wstyd. Marta Fox pokazała, że trzeba przerwać milczenie, w przeciwnym wypadku nie będzie można pomóc ludziom, których sytuacja jest podobna jak u bochaterów tej książki, a problem będzie rósł.
Dla mnie miesiąc czytelniczo słabszy przez konkurs. Albo konkurs, albo czytanie, muszę wybierać, za bardzo się w te konkursy wciągam, niestety. :-p Krótka historia pewnego żartu (6) Jest recenzja. Moja pełnia czyli Wiersze lubiane (5) Kulmowa Joanna Kupiłam ten tomik przypadkiem, za 4,99 w supermarkecie. Wiersze urocze i mądre. Śliczne. Nie rozumiem, dlaczego Kulmowa jest tak mało znana w Biblionetce. :( Tutaj (6) – Szymborska w świet...
Pewnie, że mogłoby! :-) Takie przypomnienie wszystkim, że jest szansa, którą warto wykorzystać, żeby potem nie żałować zaniechania.
Czekolada: Poradnik smakosza (Perrier-Robert Annie) [Ocena: 4 ] Dziękuję, Jeeves! (Wodehouse Pelham Grenville) * [Ocena: 4 ] Góra śpiących węży (Kowalewska Hanna) * [Ocena: 2 ] Helenka z Krakowa (Brabant Hyacinthe) * [Ocena: 4 ] Jestem nudziarą (Szwaja Monika) * [Ocena: 5 ] - świetnie się czytało Julita i huśtawki (Kowalewska Hanna) * [Ocena: 1 ] - jad mnie wykończył Komin Pokutników (Długosz Jan (1929-1962)) * [Ocena: 4 ] Mogło być gorzej...
Bardzo mi się podobało. Szczególnie części w formie wywiadu (opowieści już mniej). Poruszająca książka. Ktoś w Kolejce (bo stamtąd miałam książkę) napisał, że powinien ją przeczytać każdy, niezależnie od orientacji i przekonań, i ten ktoś miał rację. :-)
A wiesz, tak sobie pomyślałam właśnie, że to mogłoby być motto bnetkowych okienek. :-)
O, jak wysoko oceniasz Laszuk, mam na nią chrapkę, ale nie wiedziałam, czy warto się do niej tak pchać - teraz już wiem. :-)
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)