Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Bardzo lubię książki, gdzie autor zaskakuje czytelnika, gdzie opisywane są dziwne relacje międzyludzkie, gdzie nic nie jest jasne i trzeba cierpliwie czekać na uchylenie rąbka tajemnicy. Czytasz i wydaje Ci się, że wiesz "o co chodzi", a tak naprawdę autor bawi się czytelnikiem i jego emocjami. Lubię kiedy książka nade mną "panuje", kiedy trzeba trochę nad nią pomyśleć, więc jeśli nie straszne Tobie wyzwania czytelnicze (ale t...
Zajrzyj do mnie, na blogu gdzieś tam jest recenzja. Jedyne, co się autorowi udało, to tytuł.
Ta książka to nie tylko świadectwo wciąż słabo znanej historii sowieckiej okupacji Ziem Wschodnich i prześladowań członków organizacji niepodległościowych w PRL, to również przejmujące dzieje młodego człowieka, który wywieziony został w konwoju NKWD ze swych rodzinnych stron na Litwie, a potem, za wierność złożonej w szeregach AK przysiędze, dwukrotnie doświadcza upokarzającego śledztwa i dwukrotnie skazany zostaje na więzienie. Ale poza opisem d...
Wiedźmy, antropomorficzne personifikacje, (chyba) bogowie oraz koty. :-) Oktaryna, czyli kolor magii może być widziana dzięki specyficznemu ośmiokątowi występującemu w oczach. Rincewindowi przypomina ona „zielonkawożółty fiolet”.
Jaki jest Bajkał – zdawałoby się, że każdy wie: ponad 1,6 km głębokości, ponad 30 tys. km2 powierzchni, około 23 tys. km3 pojemności, krystalicznie czysta, zimna woda, bogata fauna i flora, mnóstwo wpadających doń rzek i tylko jedna wypływająca. Rosjanie zwą go „perłą Syberii”, naukowcy – „rosyjskim Galapagos”. Jak naprawdę jest tam, nad tym ogromnym jeziorem, jak to jest stać na jego brzegu, jacy ludzie tam żyją, jak płynie czas – to wiedzą ...
Zeh tylko 4? Uuu... Natomiast recenzje "Życia owadów" czytałam jakieś zniechęcające i nie sięgnęłam jeszcze po tę książkę.
Serial "Plebania" pojawił się na antenie Pierwszego Programu Telewizji Polskiej jesienią dwutysięcznego roku. Ta wielowątkowa opowieść o mieszkańcach prowincjonalnej parafii w krótkim czasie podbiła serca siedmiu milionów widzów. Mądry proboszcz Antoni, jego wierna gospodyni Józefina, piękny i zbuntowany wikariusz Adam, kochająca go Angelika, prześladowana przez okrutnego męża Krystyna, wyrafinowanie diaboliczny Janusz Tracz, głupi inaczej Romuś ...
Największą zaletą książki Wilsona jest to,że to wbrew pozorom jedyna książka o pozorach naukowości, jaka ma słowo "outsider" w tytule. Czytałem i cóż...Wybór Niżyńskiego czy odwoływanie się na siłę do Dostojewskiego są dość dyskusyjne. Należało przysiąść więcej nad, zdaje się ledwie wspomnianym, Nietzschem, powiedzieć coś o Baudelairze, Cortazarze, odkryć polskiego Norwida...może Stachurę. Znalazłoby się jeszcze więcej ciekawszych posta...
Tak chwalisz Kwartet.., że ja chyba też spróbuję. Już kiedyś miałam w rękach, jeszcze w liceum, ale chyba do mnie nie docierało.
to ja strzelam: ŚMIERĆ??
Pożyczysz.
Średnio czytam około 40-50 książek rocznie.
Przeczytałam Christie, nie przecztałam.
W większości klasyka literatury: Czarodziejska góra T. Mann (5) Kwietniowa czarownica M. Axelsson (5) Wilk stepowy H. Hesse (6) Grona gniewu J. Steinbeck (5) Balthazar L. Durrell (6) mocno niedoceniony w Polsce pisarz; za "Kwartet aleksandryjski" miał ponoć otrzymać Nobla. Mountolive L. Durrell (6) Pięć małych świnek A. Christie (4) przecztałam tak na próbę i nie wiem, czy zostanę miłośniczką kryminałów. W trakcie czytania - o...
W tej książce zawarta jest krótka historia rozwoju, kultury i obyczaju Poznania w XIX wieku. Poznajemy jego ciężką drogę od miasta-twierdzy do jednego ze średniej wielkości miast Rzeszy. Odwiedzamy przedstawicieli wszystkich stanów i ich miejsca pracy oraz domy. Zapoznajemy się z ówczesną modą, jadłospisem i medycyną. W gronie rodzinnym idziemy na ślub, pogrzeb i do różnych szkół. Razem z poznaniakami spędzamy święta i czas wolny. Przez całą ksią...
mnie również przypadły do gustu "Strzały w Stonygates", to było pierwsze, co przeczytałam. Jeżeli chodzi o kryminał, to A. jest niedościgniona, a jednak nie podoba mi się sposób, w jaki opisuje bohaterów. Brak szczegółowych danych, wyglądu, przez co często mi sie mylą i nie mogę ich sobie wyobrazić.Nie wiem, może mam coś z głową;p Bardziej podobają mi się książki z Poirot i Marple, bo te poboczne nie mają wydźwięku:D "Noc w bibl...
"Niemcy" są świetnym dramatem; mnie czytało się lekko, bez trudu, mimo poruszanej w utworze problematyki.
Nawet geniusze powinni pamiętać o tym, że istnieje coś takiego, jak : "Regulamin Komentarzy (Forum, Książki i Czytatnik): Podstawowa zasada Forum BiblioNETki służy do wymiany poglądów i opinii na tematy dotyczące książek i czytelnictwa. Pamiętaj! Dyskutujemy o książkach i ich autorach, a nie o osobach, które czytają i recenzują książki.(...)". I jak mi się zdaje, również w czytatniku należałoby obchodzić się bez: "O...
:)
To będę mogła Ci oddać na początku listopada, bo wtedy też przyjadę. :-)
Moje plony poniżej: Robert U. Akeret, Daniel M. Klein O mężczyźnie, który kochał niedźwiedzicę polarną i inne opowieści psychoterapeutyczne (5; dałabym sobie głowę uciąć, że dodawałam recenzję, ba, że nawet wprowadzałam do niej poprawki, ale nie ma jej ani na stronie książki, ani w poczekalni...) Stefan Chwin Kartki z dziennika (5) Andrzej Dziurawiec Późny Gomułka, wczesny Gierek (4) Erin Hilderbrand Piasek w butach (4; jest recenzja) S...
Moje zakupy w tym miesiącu to : Tyrmand -"Siedem dalekich rejsów", G.Greene -"Ministerstwo strachu", T. Mann - "Czarodziejska góra ", Skvorecky - "Przypadki inżyniera ludzkich dusz", Saramago Jose i "Miasto ślepców", A. Beevor - "Walka o Hiszpanię", M.Vargas Llosa - "Pochwała macochy ", i gdzieś zagubione prze ze mnie St.Grzesiuka - "Boso ale w ostrogach ", do którego...
Przecież widział.
Ależ oczywiście, może jeszcze Ci coś wtedy dorzucę, do 5kg i tak nie dobiję;-) Na przykład Córkę łupieżcy, która już wtedy będzie u mnie, i Grę anioła, która leży od Wigilii i nie mam ochoty się za nią zabierać, bo Cień wiatru mi się nie podobał:/
A to nawet lepiej, bardziej zachęca mnie to, co opisałaś, niż historia życia aktora. Stuhrowie do schowka!
Przeczytane w marcu: ~ Preethi Nair, "Kolory miłości" (4-) Tytuł oryginału to „Beyond Indigo”. Wersja polska tytułu skojarzyła mi się z operą mydlaną i niestety, intuicja mnie nie zawiodła. Odnosiłam wrażenie, że autorka za wszelką cenę stara się uatrakcyjnić i unowocześnić swój sposób pisania (wątki a la "Bridget Jones"). Nie zmienia to faktu, że ciepła, bezpretensjonalna proza Nair działa na mnie jak herbata ...
W czerwcu mi pożyczysz, dobra? Będę miała miejsce w walizce, jak zostawię 5 kg krzyniowi. :-) A obiecałam sobie, że już nic pożyczać nie będę!! Swoje czytać mam!
To są wspomnienia,sięgające II pol XIX w., historia rodziny Stuhrów, mieszczańskiej inteligencji, wywodzącej się z Austrii. Anegdoty rodzinne przeplatają się z wydarzeniami historycznymi, czyta się płynnie i bardzo przyjemnie. Nie jest to na pewno autobiografia wybitnego aktora ani jego jego najbliższych, historię ostatnich 30 lat prezentuje dosc powierzchownie. Niemniej polecam. Co do "Gubernatora" to znakomita recenzja Villeny była d...
Z wypraw krzyżowych jest tam tyle, że wiadomo że ojciec się na jedną taką wyprawił i dlatego go nie ma;-) Czas, w którym mają miejsce wydarzenia, jest historyczny, ale nigdy nie nazwałabym tej powieści historyczną. To przede wszystkim studium samotności i dorastania - cóż z tego, że na średniowiecznym zamku? A wszystko w mroźnej scenerii - i zewnętrznej, i bardziej duchowej. Mało tu postaci, mało dialogów, mało wyrażania uczuć i mało słów - za t...
Atramentowe serce
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)