Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Przeszczęśliwym studentem wymarzonej Szkoły poetów będąc i – w związku z tym – przygotowując się do kolokwium, przeczytałem najróżniejsze opracowania mitologii greciej. W kolejności chronologicznej: „Mity starożytnej Grecji” Roberta Gravesa (lektura dla piątej szkoły klasy podstawowej, jak wynika z okładki), „Mitologia” Jana Parandowskiego, początek „Mitów Greków i Rzymian” Wandy Markowskiej, „Starożytność bajeczna” Tadeusza Zielińskiego. Ta ...
Your welcome! To Daga zaklepuję go dla Ciebie! A tak na marginesie koleżanko Valayu {cholera nie wiem czy dobrze odmieniłam?} to nie byłby problem - gorzej, że poczta chyba mi strajkuje bo książki które wysłałam z 1,5 tyg. temu nie doszły do ludzi!
OK.
Bardzo Ci dziękuję! Ale nie będę robić Tobie kłopotu z wysyłaniem filmu. Wiem, że mogę go wypożyczyć z tutejszej biblioteki, kwestia tylko pójścia i wypożyczenia. :) Śmiało wysyłaj do Verdiany! Jeszcze raz dzięki. :)
No właśnie miałam ten film, ale mi nie działał, więc wywaliłam. :(
LISTOPADOWE LEKTURY 2009 r. 1. Kazimierz Korkozowicz "Ostatni zwycięzca" t. 1 "Pierścień wezyra" (5) 2. Karol May "Old Surehand" t. 3 (audiobook) (6) 3. Ann-Christin Gjersøe "Saga Dziedzictwo" - t. 7 "Wiatry przeznaczenia" (4) 4. Waleria Szalay-Groele "Bohaterski Staszek" (4) 5. Ann-Christin Gjersøe "Saga Dziedzictwo" - t. 8 "Zagrożenie" (4) 6. Ann-Christin Gjersøe "Saga Dziedzictwo" - t. 9 "Taniec łowcy" (4) 7. Ann-Christin Gjersøe "Sag...
kryminał, sensacja, kryminał, sensacja.... i kilka skoków w bok :) Zamek z piasku, który runął 6 Wojna futbolowa 4 Zapominany Kraków: Spis rzeczy minionych 4,5 Alfabet krakowski Andrzeja Kozioła 4 Głos skrzypiec 4,5 Wycieczka do Tindari 4,5 Świadek mimo woli 4 W bagnie 5 Z zamkniętymi oczami 4,5 Nawrócony 3 Zabójcza podróż 4,5 Gorączka w Hawanie 5 Od pierwszego wejrzenia 3,5 Krew elfów 5
Kolejna Witnięta (/me zaznacza następną kreskę w prywatnym notatniczku)
Może z Chmielewskiej spróbuj "Klin", "Krokodyl z kraju Karoliny" albo "Harpie"? :))) A nuż rozczarowanie się cofnie.... ;)
13½ życia kapitana Niebieskiego Misia - 5,5 - Motto książki: "podziwiajcie, jaką autor ma pokręconą wyobraźnię". Meneliki, limeryki, epitafia, sponsoruje ruska mafia - 4,5 - nierówny zbiorek i chyba troszkę za wysoko oceniony, ale za autograf na pierwszej stronie mogę podwyższyć o pół oceny Myst: Księga Atrusa - 5 - nigdy nie myślałam, że można napisać dobrą książkę na podstawie gry komputerowej, nawet tak doskonałej fabularnie Na posłaniu z t...
Siedem pigułek Lucyfera: Autentyczne przygody diabła Marka, w latach 1945 i 1946, w niepodległej Polsce demokratycznej, odtworzone na podstawie: dokumentów, zeznań świadków, wycinków prasowych ... (4) Z opisu na okładce wnioskowałam, że to będzie rewelacja. Ale książka niemile mnie zaskoczyła. Czwórka w zasadzie tylko za pomysł, wykonanie dość marne. Ani śmieszne, ani wciągające, ani wybitne literacko. Pigmalion (4,5) Dawno chciałam to przec...
http://www.imdb.com/title/tt0338309/
Będę pamiętała. Jutro Ci napiszę w e - mailu nie tylko o filmie. Ale zaklepuję. Czekam na odzew koleżanki V!
Po pierwsz, strasznie mnie zaskoczył język, bo kupując tę książkę w charity shopie liczyłam na prosty język - no i się zdziwiłam, bo "Cover her face" napisane jest angielszczyzną bogatą i kwiecistą;-) Ale to tak na marginesie, po kilku stronach męczenia się przywykłam i zaczęłam rozumieć. Co napisać? Klasyczny kryminał osadzony w angielskiej rodzinie, zbrodnia, dość ograniczone grono podejrzanych i wszyscy mają motywy. Napisane bardzo sprawnie...
A ten Sorman to co to? W bnetce figuruje jako historia, z tytułu wynika filozofia. :)
Dzięki, przypomnisz mi kiedyś, dobra? Bo na razie nie mam ochoty na globalizację. :-) Bauman nie tyle słaby, co niewnoszący nic nowego. Bo napisany całkiem przyzwoicie, nadal mam ochotę na rozmowy z nim. :-)
Bo strasznie słaby. Nasłuchałam się, że wspaniały, świetnie napisany, zrozumiały i dowcipny. Żadne z tych określeń nie pasuje. Nudny, przegadany, napisany kompletnie niezrozumiale (wolałam już Nowikowa, który nie starał się być zrozumianym, a jednak pisał ciekawie, albo Gribbina), naszpikowany cyferkami, które ani mnie nie interesują, ani nic nie mówią, ani ich nie zapamiętam, zupełnie niezabawny. Przemęczyłam się. Sapolsky po nim był jak haust ś...
Właściwie nie wiem czemu, bo nie była tak zła, żebym mogła powiedzieć "tego się nie da czytać", zresztą wtedy wystawiłabym taką ocenę - ale do mnie kompletnie nie przemawiała. Nie podobał mi się styl opowieści, język - no cóż, powiedziałabym, że najwyżej poprawny, ale to dałoby się przeskoczyć, gdyby treść, nie wiem, przemyślenia, cokolwiek do mnie trafiło. A tu nic, czytanie tej książki było dla mnie trochę jak jedzenie jakiejś potrawy bez smaku...
To ja się w kolejce ustawiam za Valayą, tak nie za szybko. ;)
Przeczytałam w tym miesiącu książki i bardzo dobre, i bardzo złe, i średnie. Tabu - 3 - słabiutka książka! Adrianna Mesurat - 6 - ta książka jest w Biblionetce w ogóle nie znana, jak na razie tylko ja ją oceniłam. Szkoda. Green pięknie pisał. List do mojej matki - 3 Krew królów: Dramatyczne dzieje hemofilii w europejskich rodach książęcych - 4 Życie po skoku - 5 Everyman - 4 Kontrakt panny Brandt - 1 - idiotyczna książka. Nie polecam...
5, zdecydowanie 5 :)
Daga jak chcesz coś dobrego o globalizacji to przeczytaj to: Włodzimierz Anioł "Paradoksy globalizacji", Edmund - wnuk Lipiński " Świat międzyepoki: globalizacja, demokracja, państwo narodowe" Jak byś chciała mogę Ci pożyczyć te knigi - są moje.Prawda, że ta Baumanowa słaba?
Napisz coś, proszę, o "Liście do nie narodzonego dziecka".
A ja się czułam oszukana i ...wykorzystana. Jak powieść szpiegowska to powieść szpiegowska a nie melodramat :( To ja poświęciłam czas Follettowi, a on mi na koniec zagrał na emocjach? Bom wrażliwa istotka i nic na to poradzić nie mogłam ;) Kiedy już się decyduję na schabowego z kapuchą to nie wyobrażam sobie, żeby mi ktoś nagle zabrał talerz i wcisnął "słodką chwilę" instant ;)
"Sekretne życie pszczół" ląduje w schowku, a pod Twoją opinią o "Lektorze" podpisuję się obiema rękami. To naprawdę Literatura przez wielkie "L".
Powoli nadrabiam zaległości, ale mimo wszystko trochę mało się uzbierało. 1. Złodziejka książek - troszkę czegoś innego się spodziewałam. Ale całośc wypada naprawdę satysfakcjonująco. 2. Krętka Blada - Chmielewska ostatnio trochę mnie zawodzi. Chyba nie te książki wybieram. 3. To, co ukryte - kolejna książka z tej serii i na pewno sięgnę po następne. 4. Córka heretyczki - z trudnością doczytałam do końca. 5. Świat bez końca - ten s...
Programu nie widziałam ale to Ta Pani!
Reszka powędrował do mojego schowka. ;)
Zło zostało zekranizowane - mam ten film na DVD jak chcesz mogę Ci pożyczyć!?
O. Listopad! =D Mój listopad 2009: *Homo bimbrownikus – 3; *Pod słońcem Toskanii: U siebie we Włoszech – 3,5; *Onitsza – 4; *Porzucone ofiary – 4; *Gdy zabili naszego ojca – 5,5; *Dziewice, do boju! – 4,5; *Zatoka Trujących Jabłuszek – 5; *Urania – 1; *Najczarniejszy strach – 3; *Lekcje francuskiego: Przygody z nożem, widelcem i korkociągiem – 4; *Ferdydurke – 4,5; *Pejzaż sentymentalny – 4,5; *Powracający głód – 4; *Wpadka: Wyzn...
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)