Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Zmartwiłaś mnie tą Axelsson. Kiszę ją z wielkimi oczekiwaniami na półce od... nie pamiętam kiedy. A typy co do najlepszej jej książki mam te same.
Czy wiesz, dlaczego wpada się do kogoś jak po ogień? I dlaczego kot śpi, a myszy harcują? I kim był Zabłocki, który źle wyszedł na mydle? I kto ma węża w kieszeni?... Nie? To koniecznie przeczytaj tę książkę! Renata Piątkowska o przysłowiach opowiada zajmująco, dowcipnie i z werwą. Skąd się biorą? Co tak naprawdę znaczą? Dlaczego czasami wydają się takie dziwne? Do czego mogą się przydać? Każda zabawna historyjka nawiązuje do wybranego powie...
Siostra Brieg McKenna, urodzona w Irlandii, w wieku piętnastu lat wstąpiła do wspólnoty zakonnej św. Klary w swym rodzinnym mieście Country Armagh. W pierwszych latach życia w zgromadzeniu zapadła na ciężkie reumatoidalne zapalenie stawów, z którego w sposób cudowny została uzdrowiona. Był to początek jej szczególnego powołania, jakie dał jej Pan: sama uzdrowiona mocą Ducha Świętego miała iść do ludzi z posługą uzdrawiania ich duszy i ciała. S...
Król Efraim I Pończocha zaprasza swoją córkę w odwiedziny na wyspę Kurrekurredutt, na której szczęśliwie panuje. Pippi nie zamierza jechać sama! W podróż zabiera Tommy'ego i Annikę, no i oczywiście konia i Pana Nilssona. Wyspa okazuje się świetnym miejscem do zabawy, ale nie brak też na niej niebezpieczeństw. Jednak Pippi poradzi sobie ze wszystkim - niestraszne są jej ani rekiny, ani bandyci, którzy chcą zabrać miejscowym dzieciom kulki do g...
- Piramidy (Pratchett Terry) - 4,5 - Imperium kości słoniowej (Novik Naomi) - 6 (mój ulubiony smok i mój ulubiony cykl, ponadto autorka wróciła do formy po trzecim tomie ku mojej wielkiej radości) - Zwycięstwo orłów (Novik Naomi) - 6 (szkoda, że chwilowo nie ma następnych tomów) - Płeć mózgu: O prawdziwej różnicy między mężczyzną a kobietą (Moir Anne, Jessel David) - 4 (coś na apetyty popularnonaukowe, choć nie ze wszystkimi informacjami i wni...
Biedny Emil! Że też zawsze, kiedy chce zrobić dobry uczynek, wychodzi mu z tego psota. Bo cóż jest winien temu, że tatuś wdepnął w zastawioną przez niego pułapkę na myszy? Albo że ciasto na kluski zaczyna fruwać, gdy tylko w pobliżu znajdzie się tatuś? Jest sobotni wieczór - Emil siedzi w stolarni i struga setnego drewnianego ludzika. Nie tak wyobrażał sobie ten jubileusz! Na domiar złego Alfred, zamiast świętować z Emilem, czuli się z Liną. ...
Abyście wierzyli to książka o szczególnej więzi, jaka łączy siostrę Briege z Jezusem. Na kartach tej książki znajdziemy głębokie świadectwo złożone przez osobę, którą posługuje się Pan, by służyć dziś swemu ludowi. Historie opowiadane przez siostrę Briege zawierają w sobie głęboką naukę, która dotyka też prawd wiary Kościoła, prawd stawianych współcześnie przez wielu pod znakiem zapytania. Modlę się, aby ta książka stała się źródłem natchnieni...
Rabarbar staje się piratem coraz bardziej udomowionym - szybko wraca z morskich wypraw do swej żony Barbary i synka Krztynka, zajmuje się domem, chodzi na bale, a jego rodzina powiększa się o córeczkę oraz parę papużek. Jego burzliwe przygody mogą jednak niezmiennie rozśmieszyć czytelnika do łez. [Wydawnictwo bis, 2009]
To piekielne kino na 4+ :-)
Zostały jeszcze książki nr 3, 5 i 6. :)
Pozycja nr 4, "Kiedy kropla drąży skałę...", jest już niedostępna.
Natii, nie bądź naiwna :) Jasne, część osób postępuje tak, jak Ty mówisz, ale gwarantuję Ci, że mnóstwo innych odstawia szpan albo chce się przypodobać "autorytetom".
W październiku: Pantaleon i wizytantki Niech się rozpęta burza Dom luster A diabeł wciąż się śmieje Piramidy Jest nas dwoje Czytam: Działa Nawarony
Książka o niezwykłych przygodach zupełnie zwyczajnych na pozór dzieci składa się z czterech opowiadań, z których każde jest niezwykłą przygodą, zaczynającą się od codziennych i zupełnie zwyczajnych czynności. Każde opowiadanie uczy dzieci pewnej ogólnej prawdy o życiu - wymarzony prezent na każdą okazję! [Wydawnictwo Siedmioróg, 2008]
"Siostry Bronte" są dostępne w bibliotece na Ligonia. Jest strona - www.mbp.katowice.pl - gdzie w zbiorach wybierasz katalog, wchodzisz i szukasz potrzebnej Ci książki. Podają w której filii są, oczywiście nie wszystko znajdziesz, bo wprowadzanie do katalogu nadal trwa, ale może się przyda?
"Lalkisia i jej rodzeństwo" to pełna ciepła opowieść o dzieciach, które zaopiekowały się trójką osieroconych wróblich piskląt. Mali opiekunowie karmią bezbronne ptaszki, dbają o ich bezpieczeństwo i uczą stawiać pierwsze samodzielne kroki. Ich dobroć i troska zostają szybko wynagrodzone, a między bohaterami rodzi się niezwykła przyjaźń. Dziecięce umiłowanie przyrody pomogło nie tylko pisklętom - za jego sprawą również dzieci nauczyły się cz...
Najnowsza książka Krzysztofa Daukszewicza, znanego satyryka, poety, kompozytora i piosenkarza, jest satyrycznym zapisem ciekawych dni w historii polskiej sceny politycznej, zamkniętych okresem od 6 czerwca 2004 do 23 października 2007 roku. Utwory satyryczne przeplatają się tu ze „złotymi myślami” polityków, zwłaszcza tych, którzy tytułową „IV Rzepę” promowali i współtworzyli. Do wydania Pamiętnika nakłonił autora przyjaciel, który powiedział...
A na studiach w ogóle nie chciało mi się czytać :)
Nie potrafię umieścić na pierwszym miejscu jednej książki. Na pewno coś z Dickensa, może Wojnę i pokój, Młode lwy, Biesy albo coś Wańkowicza. W czasach licealnych na pewno w czołówce umieściłbym Buszującego w zbożu i Ferdydurke. W dzieciństwie uwielbiałem Bahdaja, Ożogowską i serię o Panu Samochodziku. A pierwszą książką, którą przeczytałem były Dzieci z Bullerbyn. I tak do jakiejś drugiej (może trzeciej) klasy szkoły podstawowej była to moja ulu...
Dziwne, pamiętam, że odpowiedziałam Ci na Twój komentarz... No nic, w takim razie raz jeszcze. Saga na pewno jest też w Zamku, a że trzeba czekać - takie uroki bibliotek. ;-)
Oj, musisz mi uwierzyć na Misiakowe słowo, że w tym wypadku się przekłada:) - uwierzyć, bo tych autorek/ów nie czytałaś:) Czasem jeśli książka jest kiepska i świetny fundament nie pomoże:)
No proszę Cię... A niby po co mamy tutaj coś udawać? Ten portal służy między innymi do polecania książek na podstawie Twoich ocen - więc jeśli ocenię wysoko coś, co mi się nie podobało, ale "tak wypada" czy "bo inni oceniają to wysoko", to i polecanki będę miała nietrafione.
Z całym szacunkiem, ale co to ma za znaczenie? Żeby zmienić temat albo znaleźć jakiś inny punkt zahaczenia, by się pokłócić? Zdaje się, że prywatny ranking książek jest ogólnie dostępny, więc jeśli chcesz, możesz sprawdzić moje ulubione tytuły.
Różne są możliwości. Może ja mam zbyt niskie IQ, może zrąbane poczucie humoru. Nie wiem, nigdy nie sprawdzałem swojego ilorazu inteligencji.
Październik miałem wyjątkowo udany ilościowo, choć różny jakościowo:) 1 Jodi Picoult "Jak z obrazka" - 3, jest recenzja 2 Mark Twain "Tajemniczy przybysz" - 4+ 3 Phillipe Segur "Pisarz w 10 lekcjach" - 3 4 Eric Emmanuel Schmitt "Małe zbrodnie małżeńskie" - 6 - jest recenzja 5 Klara S. Meralda "Starsza pani w Holandii" - 4 6 Kurt Vonegurt "Rzeźnia nr 5" - 4 7 Marcin Szczygielski "Berek" - 5 - jest recenzja 8 Henryk Sienkiewicz "Stary słu...
Bo to niezależne byty są!
Nie czytałam. Ale wiem, że wzorowanie się na kimś nie przekłada się na jakość książek. Także tych, na których się autor wzoruje. Dla mnie więc to żaden argument. ;) Z kolei nawiązania do innej literatury bywają wręcz ożywcze!
To smutne, co mówisz. Szkoda, no!
O! Dziś to sobie właśnie kupiłam! Znaczy, "Awantury na tle powszechnego ciążenia" mam na myśli. :)
Ach! Wątek Fleur i Jona miałam na myśli pisząc, że Galsworthy jest moralizatorem. :) Soames jest bardziej ludzki w "Nowoczesnej komedii". Jest to, sądzę, psychologicznie prawdopodobne, że człowiek na stare lata może się tak rozwinąć. Ale niekoniecznie. Ja postać Soamesa kupuję. Irenę wolałam w "Sadze...", ją i Jolyona. W "Komedii" praktycznie jej nie ma. Slumsy zamiast foggartyzmu. Foggartyzm był nudny i nie do strawienia, książka dostała...
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)