Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Właśnie zacznę ją czytać. I już się cieszę. Temat wielce dla mnie interesujący.
Janusz Atlas, Sławomir Zieliński, Zygmunt Broniarek, Kazimierz Pytko, Jacek Szmidt, Ewa Gronowska, Małgorzata Terlecka-Reksnis, Teresa Krzemień, Grzegorz Woźniak... Pożyczę Ci przecież. :-)
No więc tak - w tym miesiącu po raz pierwszy od dawna nie muszę się wstydzić ilości przeczytanych książek :D. Ocenowo baaardzo monotonny, ale mnie to jakoś nie przeszkadzało. Sporo książek dobrych, jedna genialna. Rio Anaconda: Gringo i ostatni szaman plemienia Carapana (Cejrowski Wojciech) Ocena: 5 Gringo wśród dzikich plemion (Cejrowski Wojciech) Ocena: 5 - Cejrowski potrafi opowiadać naprawdę ciekawie. Obie książki bardzo przyjemne, aczkol...
Ale miałas piękny miesiąc! Do tego praktycznie wszystko z moich polecanek. Zazdroszczę...
Tak, chyba bedzie złoty medal! Ale jeszcze poczekajmy.
Ogromna szkoda, że autorka obdarzona takim potencjałem przestała pisać, jakoś tak po cichu i niezauważalnie. Zdaje się, że zajęła się dziennikarstwem prasowym, ale nie jakiegoś większego kalibru. Za mną chodzą jeszcze jakieś pojedyncze jej opowiadania, publikowane swego czasu w "Na przełaj", w których jeszcze bardziej czytelnie opowiadała o swojej (i mojej zarazem) szkole. Ale niestety całe moje zapasy archiwalnych numerów tego czasopis...
Nie dam sobie obrzydzić - dziś mam zamiar zacząć czytać "Obietnicę", czekam tylko na to, by domownicy poszli spać i mi nie przeszkadzali. Chciałam Cię jeszcze o coś zapytać - co to znaczy, że Gary odsłania tyle, ile chce - czyżby nie był do końca szczery pisząc książkę o sobie i swojej matce? Coś upiekszył, coś zataił?
"Wybór Zofii" też mi się bardzo podobał. Czytałam dawno temu. I zapoluj Jolu na film na podstawie tej powieści. Jest rewelacyjny, z Maryl Streep w roli głównej!
Drugie, poprawione i rozszerzone wydanie książki podejmującej polemiczny dialog z mitologią polskiego romantyzmu: jego romantycznym, ofiarniczym stylem i tragiczno-ironicznym zafascynowaniem śmiercią. Bohaterami "Płaczu generała" są wielcy artyści i żołnierze, m.in. Andrzej Wajda, Miron Białoszewski oraz Józef Czapski. [Sic!, 2007]
Czyli się zgadza. Książka jest w stanie wzbudzić zupełnie różne odczucia. Mnie się w ogóle nie podobała i raczej do niej nie wrócę.
Konrad i Paul pojawili się po raz pierwszy w 1990 roku w czasopiśmie "Magnus", są razem już od ponad 15 lat, a kroniki ich gejowskiego dnia codziennego zapełniły już niejedną książkę. Oto zbiór najwcześniejszych odcinków. Komiks "Konrad i Paul" jest pierwszym na polskim rynku wydawniczym komiksem gejowskim, czy jak nazywa go Autor "pedalskim". Komiks tego rodzaju w Polsce nigdy nie był brany pod uwagę przez wydawnictwa - co dziwi biorąc pod uw...
Jak widać mój powód nie jest orginalny.....nuda, nuda ijeszcze raz nuda.Cieszę się,że nie jestem sama.
Książka dla dorosłych wielbicieli Batmana i literatury science fiction. Mroczny Rycerz, czyli Batman, naprawdę nazywa się Bruce Wayne. Jako multimilioner i potentat w branży elektronicznej ma nieograniczony dostęp do najnowszych osiągnięć technologii, które wykorzystuje do walki ze złem – na terenie rodzinnego Gotham City i nie tylko. Prezentowana książka przedstawia wydarzenia bezpośrednio poprzedzające akcję najbardziej oczekiwanego film...
Mój grudzień czytelniczo wyglądał tak: K.Dickens Samotnia (6) M.Axelsson Kwietniowa czarownica (6) K.Dickens Opowieści wigilijne (5) R.Penn Warren Gubernator (6) w trakcie (i bardzo prawdopodobna 6) S.King Ręka mistrza
Czytałam tę książkę już jakiś czas temu, ale pamiętam, że bardzo mi się podobała. A co konkretnie? Opis codzienności w magiczny sposób,pisanie o rzeczach zwykłych w sposób niezwykły. Podziwiałm bohaterkę za odwagę i za ciągłe doskonalenie siebie, za poszukiwanie siebie.Na pewno do niej wrócę.
Książkę tę należałby polecić jako kurację psychiczną każdej mężatce planującej skok w bok. Nasuwa mi się taka analogia do przeżyć kobiet ,które decydują się na zabicie nienarodzonego dziecka. Tu i tu w psychice kobiety pozostają niezabliźnione rany chyba ,że jest cybermaszyną wówczas taka "osobniczka" przechodzi nad tym do porządku dziennego. Najgorsze w tym jest to ,że bohaterka krzywdzi swoich najbliższych. Wspaniała historia, czytając miałem ...
"Żar" zdystansował wszystkie inne pozycje, ładnie. :-) Burnetko, Burnetko! Poprawiam.
Też się nie mogę doczekać :-) Mnie cieszy, że obfity. Lubię opasłe tomy i obfite konkursy :) I jeszcze żeby były długie dusiołki, też lubię ;)
Jolu, czy to Irena Dziedzic odpowiada na pytania (jak wynika z tytułu)? A jeśli tak, to kto je zadaje? A jeśli to ona zadaje pytania, to komu? Bardzo mnie interesują wywiady. :-)
Przeczytane w grudniu: Sprężyna (mimo wszystko 5) Numerator (eee... 3) Rzecz o zbłąkanej duszy: Tom 2 (kurcze żesz no, wzięłam II tom i musiałam "się domyślać"; po domyśleniu 4) Najgorszy (5) Królikarnia (dwa opowiadania na 5, reszta różnie, w sumie 4) W poszukiwaniu zapachu snów (przyjemne 4) Dziecko dla odważnych (5) Hermańce (3) W czytaniu: Wyższa magia
Nasze zestawienie najlepszych książek 2008 r. w tej chwili wygląda tak: Giorgio Agamben: Co zostaje z Auschwitz x 2 Witold Bereś & Krzysztof Burnetko Kapuściński: Nie ogarniam świata x 2 Wojciech Cejrowski Gringo wśród dzikich plemion x 2 Rio Anaconda x 1 John Maxwell Coetzee: Elizabeth Costello x 2 Mitch Cullin: Kraina traw x 2 Jacek Dehnel Lala x 2 Balzakiana x 1 Slavenka Drakulić: Oni nie skrzywdziliby nawet muchy: Z...
:))) Diane Arbus: Biografia i Middlesex, czyli ksiażki, za którymi rozglądałam się po bibliotekach, ale na próżno.
ojeeeeej....a na podglądzie tak ładnie wyglądało:( przepraszam, pierwszy raz dodawałam linki! teraz już wiem jak to trzeba dodawać....
W pewnym stopniu może uśmierzać..., ale to jest płytkie leczenie. Problem sam się nie rozwiaże, a komputer może tylko delikatnie zabalsamować ranę, lepsza jest praca i nowi ludzie - to potrafi człowieka oderwać od problemu, oj tak! Tylko co z tego? Wracasz i co widzisz? Nadal ten sam problem. PS. Niestety dla niektórych święta są tylko udręką, bo wtedy problem rośnie i staje się potworem.:(
<a href="Cień wiatru">"Cień Wiatru</a> Carlos Ruiz Zafon (6) <a href="Imię róży">"Imię Róży"</a> Umberto Eco (4) <a href="Kordian">"Kordian"</a> Juliusz Słowacki(5) <a href="Pamiętnik">"Pamiętnik"</a> Nicolas Sparks (3) <a href="Baśnie: Tom 1">Baśnie Christiana Andersena (tomI)</a> - ...
Wiedźmy na tournée, jak wrócą - pożyczę. Może w międzyczasie chcesz co innego? Mam Panowie i damy, ale wiedźmy warto zacząć chronologicznie, czyli: Trzy wiedźmy, Wyprawa czarownic i dopiero potem Panowie i damy. Tak radzę, chyba że chcesz bardzo. :-)
Zainteresowała mnie "Historia zadziwiającej miłości", napiszesz parę słów...?
Witam, Hania i Jarosław Iwaszkiewiczowie: Esej o małżeństwie Piotr Mitzner (4) – zbyt powierzchowna, zainteresowanych odsyłam raczej do książki „One” R. Romaniuka Rio Anaconda: Gringo i ostatni szaman plemienia Carapana Wojciech Cejrowski (4) – tak jak powiedziała jedna z recenzentek, to tylko blady cień „Gringo…”, ale dobrze się czytało Lato Muminków Tove Jansson (zmiana z 5 na 6) Waldorff: Ostatn...
Czyli po 15, we wtorek lub środę, bo z kolei piątek to dla mnie Dzień Napełniania Karmnika, czyli tygodniowe zakupy, których nie znoszę jak zarazy. Allende nie musisz przywozić, chyba, że przeczytałaś :) I niech Cię ona nie uwiera, bo na razie nie jest mi potrzebna, więc spokojnie, Marylku. Czekaj, aż przyjdzie jej czas. Ja będę miała jeszcze Twojego Faulknera, ale po pierwszych przymiarkach nie wiem, czy coś konstruktywnego z tego wyniknie... t...
Chwała skutkom ubocznym! Uuuk! Cieszę się bardzo ogromnie. :-)))
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)