Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
"Wieszanie" mam w planach. Powiedzmy nawet, że najbliższych, chociaż w moim wypadku to kwestia tak zmienna, że chyba w ogóle nie należy ryzykować takiego sformułowania. Tym mniej rzecz jest pewna, że ja ostatnio znowu funkcjonuję w fazie rosyjskiej i chyba większą szansę na przeczytanie w najbliższym czasie ma np. biografia Cwietajewej. Ale nic to, zobaczymy. Swoją drogą, Verdiano, wysoko oceniłaś najnowszą powieść Huellego. Czy może...
Możesz napisać conieco o książce Vargi? ;) Chwilowo mnie na nią nie stać, a nie mogę doczekać się lektury...
Kusisz, kusisz. Ale już nie trzeba, już zostałam skuszona i przeczytam wszystkie opowiadania Iwaszkiewicza, jakie mi wpadną w ręce. :-) Z powieściami będzie chyba marniej - już zdecydowałam, że "Czerwonych tarczy" czytać nie będę, żeby się nie rozczarować ponownie (a powieści historyczne zawsze są rozczarowujące :-)). Zbliża się 1 kwietnia... Kowalewską pewnie zdobędę. A co ma Matylda wspólnego z Iwaszkiewiczem? Bo chyba nieprzypadkowo zestawi...
Mam wrażenie, że mnie też spodoba się wszystko oprócz Historii w tej książce, chociaż z innych powodów - historii nie lubię. W ogóle. Chyba że to taka historia jak u Bobkowskiego czy w "Wieszaniu" Rymkiewicza. Każda inna mnie rozczaruje, nawet jeśli autor będzie najsprawiedliwszy i najrzetelniejszy. Ale nic nie mówię, najpierw przeczytam. :-)
No no no Ziwaszkiewiczowałaś się nam widzę w tym miesiącu!:) Co Ci mogę polecić jako już zadeklarowany Ziwaszkiewiczowany? "Stracona noc", trzy opowiadania z tomiku "Ogrody", "Młyn nad Kamionną". "Kochankowie z Marony" i "Tatarak". I taki mały smaczek... w Masce Arlekina Kowalewskiej Matylda rozwiązuje zagadkę śmierci męża...:)
Aniu, a skąd miałaś tyle Czajki?! Zdradź źródełko. :-)
ta ksiażka mnie wciaga zresztą nie tylko ta. Cała Jeżycjada opowiada o problemach nastolatków. w niektórych bohaterkach moge się dnaleźć. Pani musierowicz pokazuje w dość komiczny sposób zachowania nastolatków. Pokazuje ich problemy: pierwszą miłość, problemy w domu i w szkole. Pani musierowicz dziekuję pani!!!!
W sumie nie wiem. Nie wiem, gdyż moja opinia na temat tej książki pozostaje w sprzeczności z recenzjami, jakie czytałam, a i w komentarzach do tego, co o niej napisałam, spotkałam się z zarzutami, że jestem niesprawiedliwa. Moim zdaniem Venclova świetnie pisze o Wilnie współczesnym, błyskotliwie opisuje jego zabytki, jest doskonałym przewodnikiem po wileńskich zaułkach, o których ciekawe snuje opowieści, ale kiedy zaczyna pisać o Historii, tej wi...
Tove Jansson Małe trolle i duża powódź (4) M. Czuma & L. Mazan Opowieści z krainy centusiów (5) I. Stachowicz Lecę w świat (5) M. Rodziewiczównwa Straszny dziadunio (4) B. O'Carroll Urwisy (5) B. O'Carroll Babunia (5) I. Stachowicz Płynę w świat (5) I. Stachowicz Córka czarownicy na huśtawce (5) I. Stachowicz Nigdy nie wyjdę za mąż (5) G. Pausewang Porwnie doni Agaty (5) J. Grogan Marley i ja (6 z wykrzyknikiem) J. Socała & I. Strumińs...
Właściwie odmieniłaś dobrze... tyle, że z tym 'kilkaset' nieco przesadziłaś :-) Rozumiem, że to przejęzyczenie. Co się zdarza (nawet często jeśli człowiek pisze w pośpiechu) :-) Pozdrawiam.
Od pałacu w Europie, przez college w Kalifornii, po obóz Czerwonego Krzyża w ogarniętej wojną Afryce – gdziekolwiek jest, księżniczka Christianna wie, że nigdy nie będzie mogła sama decydować o swoim życiu. Współczesna dziewczyna musi podporządkować się surowej tradycji. I zapomnieć o marzeniach, o szczęściu i o miłości... Danielle Steel snuje porywającą romantyczną historię wielkiego uczucia i wielkiego dramatu. [Amber, 2006]
Fajna czytatka; chociaż nie mam zwierząt :( uwielbiam programy pani Sumińskiej. Z jej książkami się jeszcze nie spotkałam, chociaż wytrwale szukam. Pozdrawiam wszystkich właścicieli psów i ich psie pociechy :)
No pewnie, że pamiątka! Nawet gdybyś chciała mi ją dać na wymianę, nie śmiałabym przyjąć. Ona jest Twoja i tylko Twoja, takie pamiątki są najcenniejsze. :-) Może Karolina będzie miała jakieś spotkanie autorskie w Warszawie, to też się wybiorę.
Dodałam do schowka, bo mnie zaintrygowała. :-)
"Wspomnienia z domu umarłych" Fiodora Dostojewskiego "Inny świat" Gustawa Herlinga-Grudzińskiego
A czemu zniechęcona? Mam unikać "Wilna"? Piwkowskiej w Merlinie nie ma, ale za to jest już w moim schowku.
"Jedwab" Alessandro Baricco (4) "Sputnik Sweetheart" Haruki Murakami (4) "Obce miasto. Wrocław 1945 i później" Georg Tumm "Nagrobek z lastryko" Krzysztof Varga (6) "Tajemnica Christine Falls" Benjamin Black (5) "Chłopiec w pasiastej piżamie" John Boyne (5)
Książka przedstawia postać Johna Lennona, jego relacje z resztą zespołu i słynną Yoko. Czyta się lekko. Osobiście nie lubię tego wykonawcy, ale książkę przeczytałam z przyjemnością.
Bardzo, bardzo. Podeślesz, jak będziesz mi odsyłać. Nie pali się. :-)))
Weź mnie przestań natentychmiast (verdianizm) denerwować! Zdasz i nie ma gadania!
Proszę mi wybaczyć, drodzy wielbiciele "Dziadunia", ale ja tę książkę oceniłam nisko. Naiwna, wydumana fabuła, pomysł wręcz infantylny. Nic nie mam przeciwko tzw. lekkim książkom - sama lubię po takowe sięgnąć, ale "Dziadunio" jest tak niewiarygodny jak meksykańskie telenowele.
Biblioteki w moim mieście są dwie. Obie bardzo skromnie wyposażone. Nie ma nowości. jeśli już coś nowego jest to zazwyczaj jakieś mało ambitne powieści dla nastolatek :/. Bardzo cierpię, bo nie mogę sobie wypożyczyć żadnego porządnego horroru ani thrilleru. Książek Stephena Kinga jest malutko niestety :/. Żałuję, że nie ma żadnych konkursów, spotkań z autorami itp. Ostatnio utworzyli coś na kształt "Klubu miłośników książki". Chciałam...
Ciężko mi porównać "Cztery zmierzchy" do powieści historycznych tego autora. Jest to zupełnie wyjątkowa pozycja w jego dorobku - co nie znaczy, że lepsza. To po prostu zupełnie inna książka. Oparta na przemyśleniach i przeżyciach pisarza, pełna nie przygód, ale... rozmów ze zwierzętami i refleksji. Nie czyta się jej z wypiekami na twarzy, tak jak "Egipcjanina", ale można zbliżyć się do Waltariego, zrozumieć niektóre motywy z j...
Dla mnie teraz ta ksiazka to wielka pamiatka, bo i "dla Moni", i "z zyczeniami...", i podpis - bedziesz miala "czysty" egzemplarz, to moze kiedys Karolina Ci cos napisze. :-)
Oj... No właśnie w tym kłopot, że wolałabym wcześniej. Tak koło 13.00 - 14.00 może, jakby się dało? Bo później nie bardzo... A jeśli chodzi o miejsce to Czytelnia - jak najbardziej :)))
Ze dwa miesiące temu. ;-) Piwkowska to lektura bardzo przyjemna, a przy tym wyjątkowo, można powiedzieć, ekonomiczna. ;-> Niby ma toto te 200 stron, ale taką czcionką, że całość zmieściłaby się na stu. Co o tyle jest irytujące, że czyta się miło i chciałoby się mieć tej Achmatowej trochę więcej. A eseje Venclovy (o literaturze) również bardzo dobre, chociaż po "Opisać Wilno" jestem trochę do jego twórczości zniechęcona. :-(
Też lubię BN-ki. W tej dwutomowej czytałam "Upiory". W centrum będę dopiero w poniedziałek. Mam nadzieję Krawczykowski na mnie poczeka ;-)
Isidora Sekulić - Kronika małomiasteczkowego cmentarza (4+) Borisav Stanković - Żona nieboszczyka (4+) Miloš Crnjanski - Zapiski o Czarnojeviciu i inne utwory (4 -ale może zmienię - na wyżej albo niżej, muszę pomyśleć) Rastko Petrović - Opowieść z podróży (4-) Seneka - Fedra (4) J. B. Racine - Fedra (5) Sarah Kane - Miłość Fedry (4) Marcel Martin - Chaplin (4/5)
Dziękuję za linka - zmieniłaś wystrój bloga czy mi się wydaje? Przeczytałabym Piwkowską - lubię takie osobiste wędrówki. Eseje Venclovy właściwie też miały osobiste motywy. Nie wiedziałam, że Karpińskiego wznowili! Już kupuję - Merlin ma dziś urodzinową promocję. "Wściekłość i wrzask" na razie do schowka, pewnie się w końcu doczeka... :-)
Ja mam wersję dziką, bo tłumaczenie poczynione dla teatru Montownia - z tejże racji, że zajmowaliśmy się tym na zajęciach. Ale są dwa inne: bardzo stare tłumaczenie Kasprowicza (nie polecamy, chociaż zachowuje ono, przynajmniej teoretycznie ;-), poetyckie walory dramatu Ibsena) i bardziej dostępny przekład bodajże Krawczykowskiego (nasza ulubiona seria, czyli BN II 152, jeżeli już pozostać przy szczegółach, Ossolineum 1967). BN-ka bywa w naszej u...
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)