Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Ja bym dołożył 'Sonatę kreuzerowską' Tołstoja, rzecz świetnie rozpisana od strony psychologicznej. I 'Teresę Desqueyroux' Mauriaca.
Opinie na temat "Komu się podobają trupy w książkach?" możecie pisać tutaj. Nawet jeśli zabójstwa nie są czymś, o czy chcielibyście czytać... Każdy ma prawo do własnego zdania. Miłej zabawy życzę.
Zadowolona, to mało! Dumna z siebie! :-))) Dziękuję! Buźka!
przede wszystkim PLACEBO...och Brian.......często Pulp, Pixies, The Cure, The Clash, Beastie Boys, Hatifnats - Michał ma powalający głos, Klaxons i oczywiscie David Bowie. jest tego znacznie więcej:)
studnia
Może "Biała linia" Kate Walker?
To wspaniale! :-) "Klawikord.." cieniuchny i lekuchny, dorzucę jeszcze - bagatela! "Tysiąc drzewek pomarańczowych", żeby go jesienny wiatr nie porwał ;))) Trzymać możesz, ile chcesz :-)
Witaj w BiblioNETce! Witaj! :-) A jak znajdujesz Pratchetta?
Przypominasz mi moją mamę, Anno! Ona jest taka sama, z tym zwlekaniem ile się da. A jak już wreszcie to coś załatwi, to taka zadowolona! Co do czytatki, bardzo mi się podobała :) A co do okularów, to do czytania muszę je zdejmować, ale ciągle o tym zapominam... Miłej lektury "małych liter"!
zaintrygowałam sie Stephenson Neal "Ustrój świata: Tom I" obiektywnie oceniając dobra lektura czy ocena wypływa z głebi duszy twojej? :)
no i muszę dorzucic do klisty:) 7. "Koralina" (4) sama nie wiem.. . ale jestem pewna jednego - dziecku dam do przeczytania, szczególnie jak będę kiepską mamą, niech się potomek przekona, ze może byc gorzej:) 8. "Kapelusz pełen nieba" Pratchetta (5) znowu pełen uśmiech w tramwaju :)*** Co do "Skrytbójcy.." to nie odnajdziesz w niej atmosfery Falstafa... tuat tez mamy do czynienia z opowieścią sterego pryka, który...
Ja również uważam, że omawianie książek we fragmentach jest bezsensowne. Skończyłam klasę mat-inf (dosyć niedawno) i właściwie tylko niektóre książki omawialiśmy fragmentami i jakoś nikt się specjalnie nie skarżył. A to dla pani nauczycielki - Jeśli zaś chodzi o Anię i Pana Kleksa, to myślę, że obecnie w szkołach zbyt zaniża się poziom. Jeżeli nauczyciele uważają, że dzieci w 4 klasie podstawówki nie są w stanie przeczytać (zdaje się) 150 stron...
Po mojej niezbyt pochlebnej ocenie Krętki Bladej dostałam cynk od takiej samej wariatki jak ja na punkcie Chmielewskiej, że w połowie listopada ukaże się nowa powieść pani Joanny "Rzeż bezkręgowców". I już sobie myślę, co to będzie? Może cud?
James Clavell "Król szczurów" - 6 Anne Rice "Wywiad z wampirem" - 5 Haruki Murakami "Po zmierzchu" - 6 Lucy Maud Montgomery "Ania z Avonlea" - 4 Stanisław Grzesiuk "Pięć lat kacetu" - 5 Zoë Heller "Notatki o skandalu" - 4 Lucy Maud Montgomery "Ania na uniwersytecie" - 5 Viginia Woolf "Pani Dalloway" - 4 --- Jutro do listy będę mogła też dopisać: "Studium...
Witam wszystkich, pierwszy raz tutaj. Właśnie skończyłem: "Gildia Magów" i rozglądam się za czymś następnym. Muszę przyznać pozytywnie się rozczarowałem. Może to nie jest nic "wielkiego" ale bardzo fajnie się czyta. Polecam fanom fantasy.
Dzięki za te linki i wyjaśnienia, w wolnej chwili na pewno tam zajrzę. Pozdrawiam też.
Nie pozostaje mi nic innego, jak tylko statecznem krokiem udać się do biblioteki po Prousta... omatko! :-)))
A co było dla nich gorsze?
Dobre miałam! Już dobre. Wiesz, czemu tylko czwórka? Bo mi się końcówka nie podoba - z założenia lubię wiedźmy i wszelkie czarownice i te zwłoki na końcu są niepotrzebne; jedne, te męskie, bo babie się należało. :-)
A ja czytałam w drugiej - trzeciej klasie książki Verne'a i pierwsze kryminały, oczywiście z własnej nieprzymuszonej woli.:) Problem w tym, że żeby omawianie lektury miało sens, musi być ona książką dla każdego, a nie dla wybrańców (wiem, wiem, każdy ma inny gust, trudno dopasować kanon do zainteresowań każdego itp., ale chociaż w założeniu). "Ani" większość uczniów w młodszych klasach po prostu nie przeczyta, z różnych względów (objęto...
Całą Popławską mam w bibliotece - oprócz Cienia i Klawikordu. Właśnie nie tak dawno temu czytałam sobie ten cykl Szpada na wachlarzu i znów mi się przypomiał Klawikord i Cień dłuższego ramienia. Lubię Popławską. :-)
Tak, tak tak! Już mam dobre czytanie! :-))) Dzięki, dzięki!
Ho ho ho, albo i wcześniej… - Popatrz, jaki ci śliczny kubeczek kupiłam! – stawiam przed moim kochaniem nowy nabytek z parująca, wonną zawartością. - Już mi nie będziesz zabierał mojego, o! Mąż odwraca kubek napisem do siebie i zastyga nieruchomo. - Za mało mleka? Dolej sobie po prostu. - Nie, nie… kawa doskonała… tylko widzisz, nie wiem, czy pamiętasz, że ja mam na imię Jacek nie Jarek… Łapię za kubek, omal nie wylewając mu wrzątku na s...
Aniu, poszperałam w starociach myśląc, że i "Cień..." powinien być, ale nie ma - jest jeszcze "Jak na starym gobelinie". Miałam stare cudne wydanie "Klawikordu..", ale wiele lat temu zniknęło w odmętach pożyczonych książek :( Kupiłam potem nowsze (1994), ale z nostalgią wspominam tamtą starowinkę...:)
Tytuł recenzji, to moje pierwsze wrażenie po przeczytaniu tej książki - nie ma w niej akcji. Są za to piękne, wysmakowane opisy. Książka traktuje o grupie ludzi zwanych kainitami (znanych także pod nazwą ofici i kilkoma innymi), o mieście zwanym Małym Miastem Bogów oraz o jego okolicy (np. miasteczku Gęsie Gniazdo). Gorąco polecam tym, którzy lubią powoli smakować przepiękne opisy i tym, którzy lubią ciekawe spostrzeżenia dotyczące starożyt...
Wydawnictwo Czarne w swej serii „Linie krajowe” objawiło czytelnikom nową, ciekawą i frapującą linię życia i postępowania, wartości i przemyśleń, jaką prezentuje krakowski polonista Piotr Śliwiński. I jak najbardziej polska to linia, lokalna bardzo, bo przede wszystkim przecinająca Kraków wspomnień, miejsc i zdarzeń, które już dawno miały miejsce, a które w niezwykły sposób ożywają we wspomnieniach prowadzącego nas przez miasto i przez skomplikow...
Na jesienne wieczory polecam "Requiem dla mojego przyjaciela" Zbigniewa Preisnera. A w szczególności utwóry "Kai Kairos" oraz "Lacrimosa - Day Of Tears"...
Ooo, ślicznie dziękuję zwłaszcza za informację o "Koncercie"!
Ja ostatnio powróciłam do korzeni czarnej muzyki a to za sprawą filmu "Stomp the Yard" (fakt, jest tam i Ying Yang Twins, Pitbull...ale również perełki jak Mos Def, Public Enemy i The Roots). I oglądany na świeżo film "Things we lost in the fire" z Halle Berry i Benicio del Toro (bardzooooo polecam, rewelacyjny) i ku mojemu zaskoczeniu - Frank Zappa - kilka naprawdę dobrych kawałków, plus ogólnie muzyka pod dramat - dająca do...
"Klawikord i róża"... już słać? :-)
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)