Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Przymus napewno źle wpływa, a co do faktu, że np. Chłopi dostali nagrodę Nobla - cenię to sobie, ale i tak nie lubię tej książki i wystawiłam jej niską ocenę. To już nie kwestia lekturowości, bo Nad Niemnem ma u mnie 6, ale po prostu nie podobała mi się. Zgadzam się, że Reymont "wielkim autorem był", ale nie wpływa to na fakt, że nie lubię go czytać. Mam wrażenie, że ranking odzwierciedla upodobania literackie, a nie stosunek do autoró...
Co konkretnie muszę zrobić, żeby zobaczyć błąd?
W czytatkach tak, ale w tematach nadal nie. :-(
Bardzo ciekawa informacja i chyba warto zwrocic uwage na te ksiazki. Czytalam tylko trzy z nich. Sadzac po ocenach w Biblionetce, najwieksza popularnoscia cieszy sie "Biale na czarnym", choc nie ma najwyzszych ocen (w porownaniu z reszta).
Wydaje mi się, że błąd poprawiłem. Bardzo proszę o informacje czy już jest dobrze, a jeśli nie, to w jakiej sytuacji występuje błąd.
Zyskamy więcej, niż stracimy... Marcia do momentu, kiedy poznała Quentina, nie zdawała sobie sprawy, że uczucia mogą być takie męczące. Strach, namiętność, szczęście, wściekłość, zazdrość. Doświadczyła tego wszystkiego w ciągu kilku dni i potrzebowała wytchnienia. Quentin był artystą malarzem - człowiekiem spontanicznym, a ona - lekarzem naukowcem, kobietą chłodną i opanowaną. I nagle - co on z nią zrobił? Była kłębkiem nerwów i sprzecznych em...
Z tego co wiem, Jane Austen nie dokończyła dwóch powieści: "Sandition" i "Watsonowie". Czytałam tą drugą, liczy ok. 40 stron, ale zapowiadała się bardzo interesująco. Szkoda:/
Liane samotnie wychowuje ukochanego syna, Patryka. Ich spokojne życie zostaje nieoczekiwanie zakłócone przez dziadka chłopca, który grozi porwaniem wnuka. Jednocześnie w otoczeniu Liane pojawia się dwóch tajemniczych mężczyzn, którzy ją śledzą. Co naprawdę zamierza uczynić jej ojciec? Czy obydwaj mężczyźni są na jego usługach? Czy obu w równej mierze powina się obawiać? A jeśli nie, jaskie są ich intencje? [Harlequin Enterprises, Warszawa ...
Dlatego napisałam, że teoretycznie :) Uwielbiam te książki i nie przyjęłabym do wiadomości, gdyby ktokolwiek mi próbował powiedzieć, że są już nie dla mnie.
Wrzesien byl dla mnie swietnym miesiacem jesli chodzi o ilosc przeczytanych ksiazek. Przyczynil sie do tego 12 dniowy urlop w Polsce. Oto moje lektury: 1. Jasnie Panicz - J. Siedlecka 6. 2. Pan od poezji - J. Siedlecka 4. Moze i nalezaloby sie 3, ale nie poradze, ze do Siedleckiej mam sentyment. 3. Lapidarium - R. Kapuscinski 6. 4. Miasteczko Peyton Place - G. Metalious 5. Bardzo sympatyczna powiesc, troche podobna w klimacie do "Zabic d...
No popatrz, to całkiem jak u mnie. :-) Ja we wrześniu miałam mało czasu, przy czym twarde postanowienie by czytać mniej, a wyszło mi dużo, nie wiadomo jakim cudem. A do kina tyle się nabiegałam, na rowerze tyle zjeździłam, z ludźmi tyle nagadałam... Nie wiadomo jak to działa.
Widzę, że "Czarna polewka" ostro krytykowana w innych miejscach, w biblionetce spotyka się z życzliwym przyjęciem.
Chyba wrzucę sobie do schowka dwie z Twoich książek. "Maję" oraz "Pracować i (nie)przeżyć". Coś czuję, że trafią w moje oczekiwania.
Chcesz dowiedzieć się o niemowlęciu tego, czego nie znajdziesz w żadnym poradniku? Zobaczyć, jak śmieszni (i denerwujący) są świeżo upieczeni rodzice? Rozstrzygnąć, kto naprawdę w domu rządzi? Przeczytaj ten dziennik niemowlęcia: dobra lekcja i świetna zabawa! Simon Brett to znany brytyjski autor powieści sensacyjnych, tłumaczonych także na język polski. Książka "Jak być nieznośnym bachorem" cieszy się w Anglii dużą popularnością, doczekała si...
Na stronie wydawnictwa http://www.akapit-press.com.pl/ kosztuje 26 zl. :-)
Książki mają to do siebie, że nie każdemu podoba się to, co zawierają i w jaki sposób to robią. Szkoda, że nie pamiętasz lub nie potrafisz określić, co Cię do tej książki zniechęciło, bo czasem bywa i tak, że sięgamy z niechęcią po dana literaturę, a kończymy ją z żalem i gasnącymi wypiekami na twarzy;)
Też sie dołączę: Jeździec miedziany Tatiana i Aleksander- obydwie na polecenie BiblioNETkowiczek Sabat czarownic- Krystyny Siesickiej 7 babek 1 dziadek- Marii Pruszkowskiej (Udało mi sie wypozyczyć!!!) Zdrada- Jorge Molist- strata czasu, niestety A jeszcze sie przyznam, że ostatnio czuję się coraz bardziej osaczona: książek, które powinnam przeczytać i chcę przeczytać przybywa, leżą w każdym zakamarku mieszkania i machają okładkami, a ja ...
Racja. :-)
"Zaciekle antyrodzinną"? A wolałbyś żeby wszystkie rodziny w literaturze przypominały Borejków? Kuczok przedstawia po prostu pewien typ, którego pewnie w Polsce nie brak.
:) Dorian ciągle i nieustannie ma u mnie 6. Dażę go ogromnym sentymentem, a autora wielkim szacunkiem i uwielbieniem. "Portret..." jest pierwszą książką, którą miałam ochotę po raz kolejny przeczytać i która skłoniła mnie do zainteresowania się życiem i twórczością Wilde'a. Po cichutku przyznam Ci się, że również według mnie druga część książki "to nie to", ale jakby się ktoś o to pytał to zaprzeczę, że kiedykolwiek coś taki...
Andrea Camilleri "Głos skrzypiec" Birgit Vanderbeke "Małże na kolacje" Patrick White "Voss" Salman Rushdie "Dzieci północy" Oj chciałoby się więcej!
Ja też bym sobie nie odpuściła na Twoim miejscu :-) Mam typowe objawy uzależnienia, jeśli chodzi o "Jeżycjadę" ;-)))
Przeczytane we wrześniu: "Inne głosy, inne ściany" T. Capote "Zabiłam ptaka w locie" A. Osiecka "Norwegian Wood" H. Murakami "Kiedyś przyjedziesz" J. Zającówna "Los powtórzony" J.L. Wiśniewski "Pamiętniki Adama i Ewy" M. Twain "Czarna polewka" M. Musierowicz
Tym razem trochę mniej niż zawsze:( 1.Nigdziebądź(Neil gaiman)5 2.Fuga z tematem miłosnym(Wanda Karczewska)4 3.Dziewczyna z wybrzeża(Pramoedya ananta toer)5 4.Bez śladu(Lynn Erickson)4 5.Kocia kołyska(Kurt Vonnegut)5- 6.Artemis Fowl(Eoin Colfer)4+
Toż to jak farsowa sytuacja niewiernego męża. Otóż on, mieniący się obrońcą ładu moralnego, został przyłapany "in flagranti" i głośno krzyczy, twierdząc że: 1. Zdrady nie było, a on na tą panią po prostu się przewrócił. 2. Nic tej wstrętnej, obleśnej babie nie obiecywał. 3. To ona go sprowokowała. Co miał robić? Jest kulturalnym i dobrze wychowanym facetem. 4. To normalne w małżeństwie zjawisko. Wszyscy to robią, a ci, co ich nie ...
1. Umarli są wśród nas 2. Pamiętasz, Wanda? 3. Trudna wiosna 4. Brat czeka na końcu drogi 5. Stacja [Wydawnictwo Da Capo, 1998]
Siedmiu pisarzy zostało nominowanych do pierwszej edycji Nagrody Europy Środkowej Angelus. Wybrane zostały książki: Mieczysława Abramowicza Każdy przyniósł, co miał najlepszego , Jurija Andruchowycza Dwanaście kręgów , Attili Bartisa Spokój , Rubena Gallego Białe na czarnym , Eustachego Rylskiego Warunek , Luana Starovy Czasy kóz , Uwe Timma Na przykładzie mojego brata . Wytypowali je jurorzy spośród 39 tytułów prozatorskich...
Niewątpliwie ciekawa pozycja dla każdego fana Pink Floyd i/lub Rogera Watersa, jako że teksty zawsze były bardzo istotną częścią ich twórczości. Jednak na tej książce można się zawieść, jeśli czytelnik oczekuje oddania w polskim przekładzie nastroju i poetyki oryginału. Tłumacz wyraźnie postawił sobie za punkt honoru za wszelką cenę trzymać się rymu i rytmu, co może być dobrym pomysłem w przypadku najwcześniejszych tekstów, jednak, moim zdanie...
Misiaku, wiesz właściwie to ja się nie odżegnuję od żadnej literatury, no może z wyjątkiem horrów, wszystko jest dla ludzi. Jeśli komuś daje radość i odprężenie, czemu nie? Sama czytałam Grocholę bez obrzydzenia czy też przygody Georgii Nicholson. (Tak na marginesie, to fajne koty tam się przewijają :)) Najlepiej będzie jak napiszesz recenzję.
Chyba wynikła z tego małego zamieszania fajna lekcja na temat Internetu: "nie wszystko prawda co się świeci". Tzn. zarówno pisząc jak i czytając warto pamiętać, że nie widząc czyjegoś wzroku i nie słysząc tonu głosu, czasem łatwiej uwierzyć, że to co się jedynie czyta, jest autentyczne.
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)