Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Gwoli identyfikacji w wątku - to było do be_hemota.
Właśnie, dlaczego? A "Kolekcjoner kości" to całkiem niezły thriller.
No, jak uciekała przed mężem, to było całkiem nieźle opisane. Kicha to dopiero końcówka była. PS. Masz swoiste :-> podejście do znaków interpunkcyjnych, jak widzę.
Aż sprawdziłam :). Co prawda "Medicus z Saragossy" wpisuje się w konwencję tego cyklu, ale rzeczywiście nie jest o Cole'ach.
...najlepiej na gruzach cudownie ocalonej Ziemi...
To było okrutne :)). Smutny włada jeszcze groźniejsza bronią-jest biegły w piśmie ;).
Był rewelacyjny, bo on ma taki wygląd.. hmmm.. upośledzony ;). Pasował do tej roli, tak jak pisze syrenka :). A brzydki jest okrutnie.
Syrenko, nie masz porównania z dawną telewizyjną wersją o której wykonawców przypomniała Anna46. "Pana Tadeusza" trzeba umieć recytować. Widoki są raczej balastem. Pozdrawiam :-)
Zapomniałeś o nachalnej amerykańskiej propagandzie. Ofiarni strażacy, uczciwi, choć gnębieni policjanci, triumfująca sprawiedliwość i powiewający sztandar :).
Słuchałam nagrań, coś tam pamiętam; czy tam aby Hanuszkieicz nie występował? A do fotela to mnie trzeba było na początku wiązać - w podstawówce, to ja raczej wielbicielką Mickiewicza nie byłam!:-))) Porównywać obu wersji nie mam zamiaru (wiadomo, czemu!). Powtarzam uparcie: mnie się adaptacja Wajdy podobała i już! Pozdrawiam!:-)))
Obydwoje byli genialni, ale powiem Ci, że powaliła mnie rola tego sąsiada-geja (Simon?). Też był rewelacyjny:)
Przepis na dzisiejszy przeciętny amerykański film sensacyjny jest prosty jak konstrukcja gwoździa. Trzeba wziąć taką aktoreczkę, na widok której nawet stulatkowie nadają się do "tego co i owszem" z płcią piękną, dokłada się jej do towarzystwa aktorzynę wywołującego dziwne reakcje piękniejszej części społeczeństwa, intryga nie może sprawiać trudności osobom z IQ poniżej 20. Tło stanowią serie z pistoletów maszynowych, wybuchy bomb i inne...
Praca w służbach specjalnych niektórych może pociągać, innych odstraszać. Wiadomo — stres, narażanie życia i jeszcze obowiązek, który każe trzymać język za zębami. Nie jest łatwo. Ale dla niektórych to sposób na życie. Dzięki ciągłej dawce adrenaliny we krwi czują, że istnieją. Taką drogę wybrał również bohater książki Magdaleny Kozak. Służbie dla Ojczyzny gotowy był poświęcić wszystko. Dostał nowe życie, nową tożsamość, nową misję. Trafił do taj...
Ellis Jackson, angielski ochotnik biorący udział w wojnie wietnamskiej, dostaje się do niewoli. W obozie jenieckim spotyka asa amerykańskiego wywiadu, legendarnego bohatera z czasów II wojny światowej. Ich przyjaźń wieńczy brawurowa ucieczka. Jackson wraca do kraju, by w kilka lat później na wysepce u wybrzeży Anglii stanąć znowu oko w oko z uzbrojonymi partyzantami Vietcongu. [Wydawnictwo Amber, 1971]
Veverica ujęła to bardzo dobrze, jeszcze tylko dorzucę swoje trzy grosze. Może mało jeździsz pociągami, i wówczas musisz uwierzyć mi na słowo - nie da się przez trzy godziny wykręcać szyi patrząc w inną stronę. I to wcale nie znaczy, że uporczywie wlepia się wzrok we współpasażerów. To właśnie jedna z tych (twoim zdaniem nielicznych) sytuacji, kiedy nie ma możliwości odwrócenia wzroku. Jeśli więc ten pasażer nie miał ochoty na oglądanie cudzej...
nie,, kod..,, i,, anioly...,, nie sa schematyczne:)))))) w,, aniolach..,, skok do Tybru jest najlepszy:):):):) <zenua>
Nie znoszę DiCapria! Jedyna i najlepsza rola (wg mojego prywatnego i osobistego zdania): w "Co gryzie Gilberta Grape'a" - tam był rewelacyjny.
Dobra, Ty pewnie nawet kija nie masz;p
Piłaś kiedyś taką z dodatkiem chryzantemy?
W "Gilbercie" był absolutnie najlepszy!!! Ja z Mamą byłam przekonana, że to gra autentycznie chory chłopak! Przekonał mnie bez reszty! Winslet lubię za "Rozważną i romantyczną" - to była rola dla niej!!!
Wydaje mi się, że Medicus z Saragossy nie jest częścią cyklu "Medicus" czyli opowieści o rodzie Cole'ów.
Witajcie w Nowym Jorku, na Manhattanie, w jego najeleganckiej części - Upper East Side, gdzie moi przyjaciele i ja mieszkamy w bajecznych apartamentach i chodzimy do ekskluzywnych szkół i gdzie koniec roku to doskonały pretekst do imprezy - o ile w ogóle potrzeba pretekstu. Szkołę średnią mamy już prawie z głowy. Ale nim to nastąpi, jest jeszcze sporo spraw, które nas interesują; B widziała S i N całujących się pod prysznicem. Niesamowite. I ...
A mi się całkiem podobał "Pan Tadeusz" - dość dobrze zrobiony, aktorsko....hmmm...nie były to najgorsze role, ale tam niestety co drugi aktor wpadał w tak potworną "swoją" manierę... (Olbrychski, Linda, Seweryn - panie wypadły zdecydowanie lepiej). I piękne widoki.
Mimo, że mam awersję do Mickiewicza i "Pana Tadeusza" zabiorę głos w tej sprawie. Zdania nie zmienię. Film był gniotem pierwszej klasy. Z tego dzieła nie będzie filmu. Mam porównanie, pamiętam wersję telewizyją. Sama przyznajesz, że była doskonała. Takich aktorów już nie ma i nigdy nie będzie. Mnie nie trzeba było wiązać siłą do fotela. Porównanie Szapołowskiej i Jedlewskiej daje wynik 10:0 dla Jedlewskiej. Disiejsi mistrzowie robili co...
Witam, również jestem mocno zainteresowany wyzej wymieniona książką, jeżeli ktoś mógłby odsprzedać, bądź wie gdzie można ją dostać to proszę o maila dariuszp@poczta.onet.pl
Książka Katarzyny Kaczor jest pierwszym opracowaniem poświęconym twórczości najpopularniejszego polskiego autora literatury fantasy, Andrzeja Sapkowskiego. Autorka, kreśląc portrety Geralta, czarodziejek, kapłanek, wampira Regisa i innych niesamowitych postaci z prozy Sapkowskiego, przedstawia źródła i ewolucję wizerunków bohaterów fantasy. Prezentując opowiadania i sagę o wiedźminie na tle współczesnych opowieści o superbohaterach, czarownicach ...
Tak, to "Gothica" była:) Najlepsze, że moja siostra, stara gropa (jakby powiedziałą Chmielewska) strasznie się przejęła i bała się z tego filmu po ciemku do domu wracać:) A ja miałam dziki ubaw:)
Samolot z Nowego Yorku do Tel Awiwu. Claudia leci tam spotkać się z Dawidem, mężczyzną, którego kocha. Razziel udaje się na spotkanie z Paritusem, tajemniczym mędrcem, który dopomógł mu w czasie, gdy był w więzieniu, pozbawiony własnej pamięci. Chory Joaw wraca do Izraela, dożyć swych dni u boku żony. George Kirsten ma nadzieję uwolnić się od tajemnicy zbyt ciężkiej dla niego, a Bruce Schwarz pragnie wierzyć, że wreszcie wymknie się swemu przezna...
Na "Socjopatię" składają się 4 minipowieści Piotra Szulkina napisane w latach 70. i 80. XX wieku. Są to: "Golem", "Wojna światów - następne stulecie", "O-bi, o-ba. Koniec cywilizacji" oraz "Ga, ga. Chwała bohaterom". Wszystkie one zostały sfilmowane, warto jednak zaznaczyć, że powstały wcześniej jako powieści, gdyż reżyser nie miał pewności, czy uda się zrealizować filmy o takiej wymowie. Rozgrywające się w przyszłości nowele, przedstawiają apoka...
"Stary człowiek stoi na rufie statku. Przyciska do piersi lekką walizkę i niemowlę, jeszcze lżejsze niż walizka. Ten stary człowiek to Pan Linh. Tylko on wie, że się tak nazywa, gdyż wszyscy z jego otoczenia, którzy to wiedzieli, nie żyją". Tak rozpoczyna się podróż Pana Linha, który przybywa do jednego z krajów Zachodu jako uchodźca (zapewne z Wietnamu), mając za cały dobytek wyblakłą fotografię, woreczek z ziemią oraz osieroconą wnuczkę. Sa...
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)