Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Świetne sf. Ale nie kojarzy mi się ani z Gibsonem, ani z Chandlerem, ani z cyberpunkiem - może dlatego, że tego nie znoszę, a "Modyfikowany węgiel" mnie porwał, więc to byłoby wewnętrznie sprzeczne. :-) To rzeczywiście powieść na długi wieczór, i może kawałek nocy, bo oderwać się nie sposób, a przy tym rodzi tyle pytań, że rozmyślać można przez następne wieczory. Można spróbować sobie wyobrazić, jak w takiej rzeczywistości wyglądają relacje mi...
Księgarnia - magiczne miejsce, w którym potrafię przesiedzieć ponad 4 godziny. Uwielbiam klimat tego miejsca, uwielbiam zapach książek. U mnie w Rybniku jest taka jedna 'mała' księgarnia. Wspaniali właściciele i ich kot. Przywiązałem się do księgarni. Niestety nie znalazłem jeszcze we Wrocławiu takiej księgarni:(
Ja uwarzam rze Dumledor zmatwy wschtanie a jak nie to napeewno Dr.szkoły zostanie Koorneliusz Knot szaf MInisterstwa magii na 98%jestem pewny zre tak sie stanie.I musile rze Ron przejdzie na strone Vol... SAMI-WIECIE-KOGO.
Kojarzę ją głównie z książkami z dzieciństwa- Verne, Dumas, na których uczyłam się... czytać (w przenośni, kochani, w przenośni;)), i które po trosze ukształtowały moje obecne preferencje czytelnicze (literatura fantasy i historia- wcale nie wykluczają się wzajamnie). Moje drugie skojarzenie to nuuudne lektury szkolne w stylu "Ojca Goriot". One nic we mnie nie ukształtowały. Moje trzecie skojarzenie to znakomite dzieło Victora Hugo &quo...
Znalazłem w bibliotece książkę, która miała okładkę Purpurowego pirata, a w środku była T. Rafy rekina
Zgadzam się z poprzednikiem! Książkę czyta się wyłącznie dla siebie! A z Cienia wiatru można dużo odczytać... Dlaczego w Polsce jest tak,że jak się coś podoba większości to zaraz jest krytykowane?! to samo jest z muzyką.
Bruczkowski Marcin "Bezsenność w Tokio" Carroll Lewis "Alicja w Krainie Czarów" Dick Philip Kindred "Pełzacze" Dukaj Jacek "Katedra" Lovecraft Howard Phillips "Dagon" Piekara Jacek "Łowcy dusz" Pratchett Terry "Trollowy most" Ruiz Zafón Carlos "Cień wiatru"
Świetnie napisana recenzja - oddaje w pełni sedno tej powieści. Tę książkę czytałam wiele lat temu,ale do dzisiaj pamiętam, że była właśnie bardzo prawdziwa.
Ma styl, który bardzo mi się podoba. Literacko mi leży, powiedzmy. Lubię jej metafory, to jak buduje nastój, jak łączy ze sobą wyrazy. Nie jest pretensjonalna. Nie pisze o życiu w dyktaturze przez pryzmat cierpienia narodu, podpalania się nawzajem, jej bohaterom nie wystaje z ust na wpół zeżarta flaga. Pisze specyficznie, ale w taki sposób, że kiedy już zapominam tytułu książki, wciąż pamiętam całe zdania. Takie obcinanie paznokci, jazda tramw...
Tak naprawdę niedawno ją odkryłam czytając Panią Bovary i powiem szczerze,że się nie zawiodłam.Chętnie sięgnę po następne...
To, że Tobie się podobała ona na 4 nie znaczy, że innym nie mogła się podobać na 5 albo 6. Ja zakupiłem "Cień wiatru" w piątek tydzień temu. Przeczytałem ową książkę w 4 dni. Podobała mi się niesamowicie. Szum dookoła książki, jak szum. Widać ludziom się podoba. A czy jest komercyjna czy nie? Osobiście mnie to nie obchodzi. Czytam książkę dla siebie. Wiem czy mi się podoba, czy nie i wiem co z tej książki wynoszę. I tak. Nie uważam,...
A miała wyjść? Zakończenie części trzeciej wskazywało, że dalszego ciągu nie będzie (i dzięki Bogu).
Co tu rozumieć? Nie ma chyba człowieka, który nie rozumie malarstwa. Moim zdaniem każdy powinien mieć swoją interpretację. Oczywiście, ważne jest to co chciał nam przekazać autor, ale rozwijamy się tworząc własną interpretację, która dla mnie jest bardzo ważna. Wydaje mi się, że ludzie, którzy nie lubią malarstwa nie lubią go, bo nie chcą. Tyle...
To teraz ja:) 1. "Batalion czołgów" (4) 2. "Mgły Avalonu" (6)- R E W E L A C J A 3. "Dzieje Tristana i Izoldy" (4) 4. "Żelazny krzyż" (5) 5. "Rio Anaconda" (6)- R E W E L A C J A Pozdr!
"Inny świat" "Dziady cz.3" "Opowieść Wigilijna" "Akademia Pana Kleksa" Obawiam się, że tylko tyle pamiętam lektur które mi się podobały...
uważam, że jeszcze nie przeczytałam takich książek, które wywołały tak wielki wpływ na moje zycie. mogę jedynie napisać, żę są ksiazki, na których się wychowałam i mam do nich wielki sentyment, jest wiele książek, które wzbudziły we mnie gorące emocje, jednak kilka dni później już o nich nie pamiętałam. całe życie przede mną.
Uwielbiam kupować książki!!! Tylko, mają one to do siebie, że są... drogie, niestety:(. Takie, powiedzmy, 25 złotych za niewielką książeczkę, to dla przeciętnego obywatela (w dodatku studenta, mieszkającego dalego od domu) wcale nie tak mało (pięć obiadów!!!). Rzadko mogę sobie pozwolić na taki luksus. Dlatego ja osobiście częściej niż do księgarni chodzę do antykwariatów. Oprócz niższych cen (o które jeszcze dodatkowo można się potargować) można...
Cóż, książka rzeczywiście dobra, ale do zachwytów mi daleko.
W liceum (podstawówka była już dość dawnio więc kiepsko pamiętam) to generalnie to cały XX wiek (literatura;)), za dużo tytułów do wymieniania. A spośród nich to chyba: "Inny świat" i "1984".
Też interesuję się historią, co prawda już od pewnego czasu, ale ciągle uważam, że za mało czytam i za mało wiem:) Z wymienionych przez Ciebie pozycji przeczytałam "Polske Piastów" i poczet M. Trąby i L. Bielskiego. Reszty nie kojarzę. Chciaż osobiście wolę czytać powieści historyczne, a nie słowniki i poczty. Mam do nich wstręt właśnie po konkursach historycznych;) Lubię za to Daviesa, Łysiaka, ostatnio czytałam też śwetną książkę C...
Natasza Goerke jest autorką krótkich opowiadań, w których tak naprawdę istotny jest język narracji, a nie linearna akcja opowieści. Pełen symbolicznych znaczeń, groteskowy i frapujący, czaruje czytelnika i wymusza na nim silne skupienie nad treścią każdego napisanego zdania. Tytułowa liczba to wiek mężczyzny, wokół którego ogniskują się absurdalne z pozoru i dziejące się na granicy snu i jawy wydarzenia. Bohater jest samotnym neurotykiem, któr...
Jak można nie rozumieć malarstwa? Przecież to jeden z najważniejszych elementów kultury światowej. Myślę, że temat jest wymyślony sztucznie, jeszcze z tymi humanistami-intelektualistami. Niech się przerzucą na fotografię. Ale cóż to też jest sztuka i ma swoich wielkich przedstawicieli.
Introwertyczna, bo tak głęboko sięgająca do wnętrza psychiki... Dokonuje tego w subtelny, wyważony sposób.
Oburzył mnie najbardziej przymiotnik "komercyjny". Później słowa same tworzyły się na ekranie. Nie chcę nikogo urazić, bo sama w sumie też czytuję klasykę (choć rzadko). No cóż... pozostaje mi pójść do Canossy i przeprosić tych, którym usiłowałam narzucić moje zdanie. Lecz z jednym się nie zgodzę- czasami młodsi mają o wiele lepsze spojrzenie na niektóre książki, bo nie sugerują się opinią zdobytą podczas życiowych doświadczeń. I jeszcz...
Ja myślę, że gorsze było jednak to, że szpiegowała. Dzięki temu Rosjanie mieli dostęp do różnorodnych danych, w rezultacie czego m.in. szybciej skonstruowali własna bombę atomową, co wpłynęło na równy układ sił w czasie zimnej wojny. A przez to, że Bentley się przyznała, okazało się, że tzw. "red scare" nie jest tylko przesadzonym wymysłem Edgara Hoover'a. Wywiad dostał większe środki na działanie, przez co projekty takie jak "Veno...
Chciałem tylko zauważyć, że tytuły "Co diablica zarwie..." i "Jeszcze z onegdajszego ostatek" to nie są tytuły opowiadań, ale tytuły dwóch części na które składa się opowiadanie "Fraszka diabeł" Ossolińskiego zamieszczone wyżej. Po drugie tytuły "Małe przygody" i "Przygody mniejsze" to także nie są odrębne opowiadania, ale części na jakie składa się "Paliwoda" Sztyrmera zamieszczone wyż...
"If you are a dreamer,come in. If you are a dreamer, a wisher, a liar, a hoper, a prayer, a magic-bean-buyer. If you're a pretender, come sit by my fire, for we have some flax-golden tales to spin. Come in! Come in!" Shel Silverstein W moim nieporadnym tłumaczeniu: "Jeśli jesteś marzycielem, wejdź. Jeśli jesteś marzycielem, idealistą, kłamczuchem, utopistą, fantastą, n...
Lusinka, tylko rok przy Twoim nicku usprawiedliwia rzeczy, które piszesz. Przeczytałam Twój post, zapowietrzyłam się z oburzenia (jak każdy nadęty konserwatysta, kiedy przeczyta coś tak świeżego i futurystycznego jak Twój post) i zamiast dodaj komentarz, chciałam w pierwszej chwili nacisnąc; pokaż rodzica :P
Ja bardzo lubię.:-) O Tannenbaum, na przykład: O Tannenbaum, O Tannenbaum, Wie treu sind deine Blätter. Du grünst nicht nur zur Sommerzeit, Nein auch im Winter wenn es schneit. O Tannenbaum, O Tannenbaum, Wie grün sind deine Blätter! O Tannenbaum, O Tannenbaum, Du kannst mir sehr gefallen! Wie oft hat schon zur Winterszeit Ein Baum von dir mich hoch erfreut! O Tannenbaum, O Tannenbaum, Du kannst mir sehr gefallen! O Tannenba...
"Generał cesarza" to niezwykle wciągająca i poruszająca powieść historyczna wysokiego lotu, która kolejny raz dowodzi, że talent pisarski Jamesa Webba dorównuje jego talentom wojskowym. Kapitan Jay Marsh był lojalny do końca. Świadek krwawej masakry dokonanej przez wycofujące się wojska japońskie w ostatnich dniach drugiej wojny światowej, porzuca piękną filipińską narzeczoną, by wypełnić swój obowiązek. Nie przewidział, jak straszliwą cenę ...
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)