Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Lata Bliscy - obie 6, czytatka:Kwestia słów Annie Ernaux Rok magicznego myślenia 4,5 Północ w Pekinie 5 Recenzja: Dziewczyna ze starej fotografii Lord John i sprawa osobista 2 Na plaży Chesil 5 Lapidarium VI 5
Czy Diany wcześniej też nie lubiłaś? Kolejna osoba, która słabo ocenia nową Kwiatkowską... no i teraz czytać czy nie czytać. Ale nie mam innego kryminału retro whodunit do przeczytania...
Kolejny całkiem udany miesiąc, dobrze mi idzie to całe czytanie: Psie serce zabierałam się jak pies do jeża, a w sumie była to najbardziej udana beletrystyka w tym miesiącu. Początek ciężki, bo nie lubię czytać o eksperymentach na zwierzętach (pamiętam, że dlatego zniechęciło mnie Stulecie chirurgów: Według zapisków mojego dziadka, chirurga H. St. Hartmanna), taki mój urok czytelniczy, ale od połowy zmienia się zupełnie wymiar, styl i narracja t...
Pusta noc - 4 Pańszczyzna: Prawdziwa historia polskiego niewolnictwa - 4,5 Goliat - 5 Distortion - 5 Piast - 4,5 Do gwiazd - 4,5 Wśród gwiazd (78%) - 4,5 Cytoniczka - 4 Apostata - 5 Świat Czarownic - 4 Agonia dźwięków - 4,5 Czas pokaże - 5 Za grzechy ojca - 5 Sekret najpilniej strzeżony - 5 Ostrożnie z marzeniami - 5 Potężniejszy od miecza - 5 W godzinie próby - 5
Pamiątka z Celulozy (3) Powieść traktująca o początkach rozwoju ruchu komunistycznego w Polsce międzywojennej. I jako obraz historyczny tego okresu podobała mi się. Bo nie wiele znam publikacji, które opisywałyby biedę tamtego okresu i dyktatorski, totalitarny ustrój prawa (dla niektórych warstw społeczeństwa, oczywiście). Szczególnie przypadła mi do gustu antropomorfizacja maszyny drukarskiej, nazwanej Julianem, na której były drukowane nielega...
Kwiecień 2023 (niestety 24.02.2022 „światem zaczęła rządzić…” wojna): Ćwir! - 3,5; 26 kwietnia 2023 pomagała mi Hala Stulecia we mgle - książka autora „Kiedy tata zamienił się w krzak”, w planach już dawno, ale dopiero po tamtej wziąłem się za nią. (Uwaga: po kliknięciu pokażą się szczegóły fabuły lub zakończenia utworu)...
KWIECIEŃ 2023 (ΣR=8957;Σm=2272s;𝔼m=2239) Pod znakiem KWP[9][2023-05-21] 1.(19.) Jacked: Chuligańska historia Grand Theft Auto recenzja: GTA – najlepsza z kontrowersyjnych 4.0 (294s) 2.(20.) Podstawy matematyki Zachęcony recką katedra.nast.pl/art.php5?id=7564 5 i pół roku temu zakupiłem tę książkę – dziś żałuję trochę, że wpierw jej nie przejrzałem. Lepszym dla niej tytułem byłoby dosłowniejsze tłumaczenie np. na "Fundamenty matematyki"...
Mit habsburski w literaturze austriackiej moderny, Opowieści kresowe 1939-1941: Wybory 22 X 1939
Ja też ją polecam :)
Mimo wpadek bardzo dobry miesiąc. Labatut rewelacja! Maszyna genów: Wyścig do rozszyfrowania tajemnic rybosomu (4,5) Prostolinijnie o naukowej rywalizacji i współpracy. Wysiłku, przypadku i seriach porażek. Naukowej życzliwości, ale też małostkowości. Ambicjach i kulcie nagród. Cukier: Epopeja (4,0) Interesujący temat, liryczna forma, oryginalny język (brawa dla tłumaczki). Jednak autorka nie udźwignęła ciężaru ambitnych założeń. Tekst ...
Dzięki. Tę już mam zaschowkowaną, a nawet chyba zamówioną w bibliotece. I Dot i Misiak polecali.
Panny z "Wesela": Siostry Mikołajczykówny i ich świat - nie chciałam jej wrzucać, bo ja mam zwyczaj przebiegać wzrokiem po kolorowych linkach w podsumowaniach, jak szukam szczególnie ciekawych opinii, a jeszcze chwila mi zejdzie, zanim ją podsumuję :)
Wyjątkowo marny miesiąc - gdyby nie Strugaccy i Ania w nowym tłumaczeniu (wiem, wiem - zgodnie z nowym tłumaczeniem powinno być: Anna): to byłaby tragedia wręcz. 32. Dziedzictwo, ocena: 3 Lubię kryminały historyczne, do tej pory Kwiatkowską oceniałam na 4 i uznawałam za trzymającą poziom. Niestety - coś chyba się zmieniło w pisaniu Kwiatkowskiej (albo mnie się zmieniły upodobania). Intryga sama w sobie jest niezła - ale wykonanie jest złe. Po...
Trochę poza podsumowaniem - ale co to za książka: "wielką biografią bohaterów Wesela od Dot"????
W tym miesiącu trochę mniej, ale od połowy walczę z wielką biografią bohaterów Wesela od Dot. Chwilę mi jeszcze na niej zejdzie, nawet do połowy nie doszłam Potęga nieskończoności: Jak rachunek różniczkowy i całkowy odkrywa tajemnice Wszechświata (4.5) - Książka, która ma sprawić, że rachunek różniczkowy stanie się zrozumiały dla humanisty. Czy spełnia zadanie to nie wiem, ja po politechnice :) . Ale dość dobrze tłumaczy, po co właściwie ten r...
Literatura zagraniczna - szwedzka 1. Andromeda (6) cytat z książki, cytat z książki Literatura faktu 2. Nie zdążę (4,5) Popularnonaukowa 3. Introwertyzm to zaleta czyli Jak prosperować w ekstrawertycznym świecie (4) fragmenty książki Introwertycy a ekstrawertycy Autobiografia 4. Spotkania z wybitnymi ludźmi (4) Fantasy historyczna 5. Srebrna wilczyca (5,5) Kryminał 6. Lato utraconych (5) 7. Jesień zapomnianych (5) 8. Ostatnia noc jej...
Zgadzam się co do "Pulverkopf" - miałam duże nadzieje związane z tą książką. Ale "wygibasy i udziwnienia" umęczyły mnie tak, że nie zdzierżyłam
Zapraszam. :)
Przypominam, że konkurs trwa tylko do końca tygodnia. Tak że jeśli ktoś chce jeszcze wziąć udział, to ma ostatnią szansę.
Dziękuję! Ale to za jakiś czas... Teraz Dobry adres: Dramaty i Dziennik olsztyński 1989-1993.
W takim razie czekam z niecierpliwością na wrażenia!
Nie miałem w ręku wydania Soni Dragi. Na pewno nie będę. "Stoner" to dla mnie nowość, niespodzianka, odkrycie.
Popiersie cesarza; Naczelnik stacji Fallmerayer; Lewiatan
Tak. Dobra jesteś. Ja się męczę z tą Twoją 11. :-/
"Falbanki"?
Wszystko dobrze poza numerem 1. Jednak nie skorzystałaś z podpowiedzi.
Chyba coś mam. Najwięcej problemów miałam z dwójką i już się miałam oburzyć, że źle podpowiadasz, bo przecież nie ma książek, które wspólnie kochamy (gdyż to nie moja wina, że kochasz same nudy:P), ale te przyciasne lakierki mi podpowiedziały, że to musi być Poirot, a okoliczności przyrody wskazują na "Zbrodnię na festynie". 5 to będzie Profesorowa Szczupaczyńska. Jedyna, którą ty znasz, a ja nie to "Seans w Domu Egipskim", więc stawiam, ż...
Pomyłka! 4 - dobrze. Ostatnia podpowiedź jest do piątki!
1 - dobrze, dusiołek piąty mógłby tu co nieco pomóc. 2 - wszyscy kochamy 3 - dobrze 4 - no, zawsze możesz poznać - wiesz, gdzie szukać (są tacy, co uwielbiają). Pozycja dość egzotyczna w tytule, choć w treści wcale.
Szanowny Panie Lutku, toć jam niewinna jako ta poranna rosa na wiosennych liściach! Cóż poradzę, że mi ludzie takie trudne fragmenty powysyłali, moje przecież wszystkie proste, jak zawsze. Pan mnie każe niesłusznie, ot co. No to tak. 3 to jest na pewno Tokarczuk i "Prowadź swój pług przez kości umarłych". 4 to "Wigilia Wszystkich Świętych" Christie. 1 też brzmi jakoś znajomo - czy to jakaś Siesicka? Ale pozostałych to chyba nie znam. Czy może ...
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)