Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Rzutem na taśmę skończyłam jeszcze w maju Kocie mojo czyli Jak być opiekunem szczęśliwego kota - 4,5
Maj kapryśny, jak ten za oknem. Zaskakująco mało, jak na czas pandemii. Ale cóż - home office może zając więcej czasu, niż praca wcześniej, a do tego - odmrażamy się z negatywnymi skutkami dla lektur. 42. Romanse literatury, ocena: 4 Przeczytałam, chcę ocenić - i okazuje się, że już czytałam. Ciekawe. Nic nie pamiętam. Ale ocenę podwyższyłam na 4. Felietoniki (bo nie można tego esejami nazwać) o różnych parach literackich, niektóre zaskakując...
Wśród majowych lektur trochę słabszych, trochę lepszych: Czarna lista (3,5) [recenzja: Tu Nastii nie ma] Najbardziej niebezpieczne ze zwierząt: Natura ludzka i przyczyny wojen (5) [czytatka: Czytatka-remanentka V 20 ] Spisek na Cestusie (4) [recenzja: Moralna przypowieść w kosmicznej aranżacji] O zmierzchu (3,5) [recenzja: Za dużo braków w tym studium mroku...] Grząska ziemia (5) [recenzja: Gdy ziemia, zamiast przykryć, odkrywa] Nie wraca...
Szczęście śpi na lewym boku (4,0) Przeciętne opowiadania dla dzieci z popularnymi przesądami w motywie przewodnim. Obłomow (5,0) Przez lata odstręczała mnie opinia, że to powieść "o facecie, który cały czas leżał w łóżku". Niesłusznie. To o wiele więcej. Od metafory Rosji po szukanie sensu codziennej bieganiny. Nie jest łatwo żyć slow life. Jeńcy sowieccy na ziemiach polskich w czasie II wojny światowej (4,0) Zbiór art. dających razem ob...
Maj był dla mnie miesiącem porzucania książek z różnych powodów. Teraz jestem bliska porzucenia trzeciej, a raczej nie tyle porzucenia, co przeskoczenia kilku rozdziałów, które mnie nudzą, a są tylko dlatego, że autor jest historykiem. Ta wiadomość pozwala udzielić sobie odpowiedzi, gdy z zaskoczeniem po odpakowaniu paczki zobaczy się objętość książki i zastanowi się, co o komarach można napisać na ponad 500 stronach... No więc historyk odnoto...
The Courtasan’s Book of Secrets – Georgie Lee; ocena: 3 Harlequinowy romans historyczny. Ponieważ czytałam całkiem udaną powieść biograficzną o ksężniczce Małgorzacie Windsor, która wyszła spod pióra tej pisarki, postanowiłam spróbować któryś z jej romansów. No cóż, to raczej typowy Harlequin; dużo wzdychania, cierpienia z powodu miłosnych nieporozumień, a cały czas i tak wiadomo jak to się wszystko skończy. Dzieci z Bullerbyn); ocena: 6 Po...
Trzeba przyznać, że maj był całkiem udany:) * Kentuki - 4.5 * Pasażerka - 4.5 * Józik Srokacz - 5.0 * Lista nieobecności - 6.0 * Tajemniczy przeciwnik - 3.0 * Małe ogniska - 5.5 * We dworze Whiteoaków - 4.5 * Mała zagłada - 5.5 * Fortuna Fincha - 4.0 * Sprawa śmiercionośnej zabawki - 5.5 * Koniec z Eddym - 3.5
Literatura zagraniczna 1. Dusza granicy włoska (4,5) 2. Saturnin: Powieść humorystyczna czeska (4,5) Fantasy młodzieżowa 3. Tajemnica Diabelskiego Kręgu t.1 (5) powtórka 4. Tajemnica Nawiedzonego Lasu t.2 (5) 5. Tajemnica Godziny Trzynastej t.3 (5) SF 6. Aleja Potępienia (4) powtórka Eseje biograficzne 7. Życiorysta (4,5) Jedzenie/zdrowie 8. Food Pharmacy (4) 9. Dzika strona jedzenia: Utracone ogniwa zdrowego odżywiania (5,5) Litera...
A, co mi tam, skorzystam! Maj 2020 - trzeci miesiąc „Kwarant Anny”, już po trochę ruchomy: A u nas w domu (5, 31 maja 2020) Sięgnąłem po tę książkę z tęsknoty za przelotem przez Łódź na zlot w Łowiczu (Zlot ogólnopolski- Nieborów, 25-27.08.2017r.) i za „pierwszym razem” - półzlotem w Łodzi - Biblionetka na wyjeździe weekendowym Hodowla - 5, 25 maja 2020 - z polecenia Misiaka - no i „bo Katarzyna Ryrych” - przede mną jest „Hodowla”, Bohater...
Słup ognia - 5 Rewolucyjny geniusz roślin: Jak i dlaczego rośliny zmienią naszą przyszłość = 5 Crazy Nauka: Fakt, nie mit: Obalamy naukowe mity - 6 Dom na kurzych łapach - 5 Ręka: Ostatnie śledztwo Kurta Wallandera - 4 Historie podniebne - 4,5 Imię wiatru - 4,5 Jak czytać nowoczesne budynki: Przyspieszony kurs wiedzy o architekturze epoki nowoczesnej - 5 Trudne światło - 4 Podróż w krainę dzieciństwa: Spotkanie ze Śląskiem- 5,5 I tak wy...
Zapraszam :)
Margines i A u nas w domu
Mnie też się podobało :)
Główny bohater książki Hodowla dostaje tajemniczą książkę, Agnieszka „kupuje kolejny tom »Sagi o Lodu«” („Saga o Ludziach Lodu”). Potem czytał Korzenie nieba Pojawia się Tolkien J. R. R. (Tolkien John Ronald Reuel) - zwłaszcza Rudy Dżil i jego pies
Szkoda, że w tym przypadku jak najbardziej sprawdza się powiedzenie: wszystko co dobre, szybko się kończy. Tak oto wczoraj był ostatni odcinek serialu. Takie niby krótkie coś, a jednak w ten dziwny czas to było naprawdę coś!🙂 Tak… biłem brawo!👏🎭
Witam, czy czytał ktoś może "Klub Dumas" Artura Perez-Reverte? Jest to książka, którą muszę przeczytać na zajęcia i wykonać do niej kartę zadań, jestem na setnej stronie i kompletnie nie mogę się wciągnąć... Nie moja tematyka. Czy byłaby w stanie pomóc mi ktoś, komu ta książka się podobała i zna dobrze jej treść?
Polacy bardzo dużo czytają, ale ... prostej literatury erotycznej. Ewenement Blanki tego dowodzi. Zresztą jak spojrzeć na listy bestsellerów księgarni internertowyxh to w pierwszej 10, minimum 1-2 takie książki.
Internecie, Potrzebuje pomocy w namierzeniu tytułu ksiazki. Wierzę w ludzi którzy mają lepszą pamięć od mojej! Czytałam ją chyba 10 lat temu. Narracja była prowadzona w pierwszej osobie i namawiała do zaprzestania czytania tej książki pod groźba jakiś dramatow. Pamiętam że narrator był bohaterem tej opowiesci. Był chyba demonem który opowiadał o swoim życiu krótko przed tym kiedy Gutenberg wynalazł druk. Pamiętam że 10 lat temu książka mnie...
Witam, posiada ktoś książkę"Grzech pierworodny" P.D James w polskiej wersji? Potrzebuję opini :)
Miesiąc 68.: 78.1 Pantaleon i wizytantki 88. Wodnikowe Wzgórze
Może ktoś z Was się zna i może doradzić - która z biografii Emila Zoli jest lepsza, przystępniejsza, łatwiejsza w odbiorze: Emil Zola czy Emil Zola: Ogólne zasady i cechy jego twórczości Od kilku lat czytam sobie cykl o Rougon-Macquartach i jakąś podstawową wiedzę o Zoli mam, ale chciałabym zgłębić temat.
Grzesznik
Miałam w tym roku kupić tylko jedną książkę, ale że i tak już złamałam to postanowienie, to dopełniłam obrazu zniszczenia i dokupiłam jeszcze cztery (do tego w Czarnym była promocja, to jak to tak nie skorzystać, przecież to się tak nie da). No i akurat dzisiaj mi przyszły: Ojcobójca: Sprawa Filipa Halsmanna Będziesz siedzieć: O polskim systemie niesprawiedliwości My z Jedwabnego Tragedia na przełęczy Diatłowa: Historia bez końca
Wieża Ciśnień - moja twórczość.. https://rybnik-moje-miasto.blogspot.com/2019/11/wieze-cisnien-w-rybniku.html
Ania z Szumiących Topoli Powtórka dla poprawy nastroju :)
Na mojej liście lektur ponadprogramowych w gimnazjum (początek w 2001 r.), o czym już chyba kiedyś gdzieś wspominałam, figurowały "Alchemik" i "Piąta góra".
Ja na imprezie z Wojownikiem bawiłam się wybornie ;-)))
Doskonale to ujęłaś. Lubimy przecież przedmioty wartościowe i mało wartościowe, z nielubieniem rzecz się ma podobnie.
On, to był hrabia w czarnym fraku i aster nosił w butonierce, dla niego tylko ja tańczyłam, na palcach biegło moje serce Poznaliśmy się raz przed cyrkiem. Wysoki, blady jakby niemy. Uśmiechnął tylko się bez słowa i dał mi białe chryzantemy. Raz mnie otruli w pantomimie, konałam patrząc w jego lożę on był doprawdy taki śliczny jak tylko hrabia bywać może. Raz znów napadli mnie, księżniczkę okrutni zbóje w czarnych maskach Grał ...
Użytkownicy polecają:
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Dodany: 20.10.2023 22:05
Recenzja oficjalna PWN Recenzent: dot59 Trafiłam na tę powieść krótko po premierze „Zielonej granicy” i długo po tym, jak pewna część moich rodakó (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 20.02.2024 14:30
„Dziennik pocieszenia” zaczęłam czytać akurat, będąc dość mocno przybita niemożnością pocieszenia przyjaciółki, w której rodzinie wydarzyło się coś ba (...)
Dodany: 12.02.2024 15:54
Autor: koczowniczka
„Kornik” Layli Martinez okazał się, ku mojemu zdumieniu, rasową powieścią grozy. Jest tu niewyjaśniona zagadka, bo w okolicy doszło do kilku zaginięć (...)
Dodany: 12.02.2024 12:54
Autor: Bloom
Są dwie prawdy, mówi Mackiewicz we wstępie do "Kontry": obiektywna i propagandowa. Obie istnieją równolegle, płyną jakby dwiema nurtami w jednej rzece (...)
Dodany: 10.02.2024 19:14
Autor: Uleczkaa38
Typ recenzji: Oficjalna PWN Recenzent: Urszula Janiszyn Mądra opowieść o życiu to taka, która uczy nas czegoś, a jednocześnie zapewnia wielkie e (...)
Dodany: 30.01.2024 10:49
Autor: fugare
Jazz, stosując duże uproszczenie, zanim jeszcze przybrał formę bluesa, swingu czy ragtime’a i na długo przed pojawieniem się w Nowym Orleanie zespołów (...)