Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Muzy Młodej Polski: Życie i świat Marii, Zofii i Elizy Pareńskich - 5 Dzieła zebrane Sally Mary - 4,5 Domofon - 4,5 Szkarłatna litera - 4,5 Sekretna kochanka Dickensa - 5 Simona: Opowieść o niezwyczajnym życiu Simony Kossak - 5 Chopin w Paryżu: Życie i epoka - 5
E tam, ja "Nad Niemnem" chyba od lata czytałam :P
"Palestyńskie wędrówki" jawią się w polskim reportażu literackim jako książka przełomowa. Po raz pierwszy po 1989 roku pojawia się poważna pozycja literacka i poważne wydawnictwo (Karakter) wytaczające silne i jednoznacznie negatywne argumenty przeciwko Izraelowi. Co ciekawe, środowisko wydawcy nijak niezwiązane jest ani z Leszkiem Bublem, ani z Unią Polityki Realnej spod znaku Stanisława Michalkiewicza, ani z innymi publicystami którzy z biało-c...
Książka przyszła dziś i w takim tempie czytania to długo nie posiedzi... pewnie po weekendzie będę mogła ją odesłać :)
Angielski pacjent mi przychodzi do głowy. Oceny tej książki są skrajne. Może dlatego min. warto ją przeczytać,to - moim zdaniem- skończenie piękna książka.
Komunikat z frontu walki ze starością: zmagania toczy 11 konkursowiczów, a niektórzy już całkiem, całkiem zaawansowani w odgadywaniu (panowie w przewadze!). Najbardziej rozpoznawalnym dusiołkiem jest 16, natomiast jeszcze nikt nie poradził sobie z 5, 10 i 19. 5 jest stosunkowo mało czytywana, do czego mogłam się i ja osobiście przyczynić :-), przynajmniej wśród Biblionetkowiczów. Adresu 10 trzeba szukać w czasach słusznie minionych. 19 m...
"Na wyspie" Tracey Garvis Graves - świetny romans :D
Czytałem "Na wyspie" i bardzo mi się spodobało i mnie jakoś romanse wkręciły :D
Polecam "Na wyspie" Tracey Garvis Graves. W szkole średniej to to nie jest ale jest o chłopaku w takim wieku, który rozbija się ze swoją nauczycielką angielskiego na bezludnej wyspie na Maledivach, a reszte dowiesz się czytając ( To jest romans ). Książka mnie bardzo wciągnęła, niestety krótka, 200 stron. Ja bym zaś poprosił o polecenie jakiegoś romansu w którym mężczyzna jest głównym bohaterem, najlepiej też w wieku szkoły średniej :D
Zagłosowałam.
Ludzie, ludziska? Ktoś jeszcze chciałby poczytać Noblistkę?? Zachęcam, ostatnia szansa :)
Ktoś jeszcze chętny?
Tego już masz :-).
Też zagłosowałam.
Już zagłosowałam! Popieram akcje i zachęcam do głosowania :-)
Mam prośbę do użytkowników biblionetki. Właśnie trwa głosowanie w ogólnoeuropejskim plebiscycie na drzewo roku 2016. Polskę reprezentuje dąb Bolko z Hniszowa nad Bugiem. Może ktoś chciałby wesprzeć tę akcje i oddać głos na pomnik polskiej przyrody? Zamieszczam link, pod którym można to zrobić. Można głosować raz z jednego adresu e-mail. Proszę o głosy i rozpowszechnienie informacji o plebiscycie wśród znajomych. http://www.treeoftheyear.org ...
Czuję się wyprowadzony z równowagi, nie wiem czy teraz w ogóle jestem w stanie dalej coś zgadywać ;p
To jest wątek „Przykurzątek”, kisążki z... dwóch lat nie pasują do niego.
A ja polecę Nocne cienie tunturi: Opowieści lapońskie, 16 ocen. Uważam ją za niezwykle klimatyczną (dla tych, co takie klimaty lubią), działającą na wyobraźnię, pochłaniającą bez reszty. W życiu bym pewnie na ten tytuł nie trafiła, gdybym z 15 lat temu, spędzając wakacje nad morzem, pewnego letniego popołudnia nie wlazła za młodszym bratem (celem przypilnowania go) na zapyziały, opuszczony strych. Stryszek był w zasadzie pusty, promienie słońca p...
A ja dostałam jakiś czas temu od koleżanki-fanki Lukrecji Pamiętniki Lukrecji Borgii Przeczytałam, oceniałam i.... się zdziwiłam, bo jestem pierwszą osobą, która przeczytała tę książkę :)
O, Kossak-Szczucka! :) W sumie "Gród nad jeziorem" to też literatura dziecięca, no może młodzieżowa. Całkiem przyjemna lektura, dobra przed wizytą w Biskupinie lub innym grodzie słowiańskim.
Dwie staroci zakurzone: Gród nad jeziorem Przed godziną "W" A z dzieckowatym wieczorami Lassie, wróć!
Odkryłam ostatnio w bibliotece dwie starocie, zakurzone, pożółkłe, zapomniane, a szkoda! Bo obie wg mnie bardzo dobre! Przed godziną "W" wydana w latach 60-tych, ma tylko 20 ocen włącznie z moją. Gród nad jeziorem z roku 1939! ma ocen zaledwie 15. Polecam obie!
Jeśli lubisz "Calvina i Hobbesa" to powinno przypaść Ci do gustu także to: Jeremi
zapowiedziany fragment z "finału", jak stoi w artykule: "Oświata bez religii wyhoduje tylko złodziei i bandytów. (...) Zginęliśmy bez ratunku. U nas są tylko wiry... I to nie wiry na toni wodnej, gdzie poniżej jest głębia spokojna, ale wiry z piasku. Teraz wicher dmie od Wschodu i jałowy piasek zasypuje naszą tradycję, naszą cywilizację, naszą kulturę - całą Polskę - i zmienia ją w pustynię..." Dziś można by dodać czy zamienić - wicher z Bl...
Ja, gdy w Polsce jestem, to czesto odwiedzam takie markety. Moze w koszach nie znajde tego, co tak naprawde bym chciala ale czasem wpadnie w rece cos ciekawego i to za „pare groszy”. Ostatnim razem wygrzebalam kilka ksiazek Jane Austen i „Ptaki ciernistych krzewow” Collen McCullough. Czy mi sie spodoba, to tego nie wiem ale szczesliwa bylam. :)
Wracając w niedzielę z urodzin teściowej, wdepnęliśmy na chwilę do marketu, a tam w koszu z tanią książką wypatrzyłam Lesio: Powieść, nie da się ukryć, humorystyczna za 9,90 - i nareszcie mam!
Marżinie, marżinie, w „diabelski kamień” się zamień! - kończę czytać Diabelski kamień - spisane przez Pagaczewskiego (tego od Baltazara Gąbki i Smoka Wawelskiego) legendy z ziem beskidzkich i Jury Krakowskiej.
Marżinie, marżinie, w „diabelski kamień” się zamień! - kończę czytać Diabelski kamień - spisane przez Pagaczewskiego (tego od Baltazara Gąbki i Smoka Wawelskiego) legendy z ziem beskidzkich i Jury Krakowskiej. Legendy te autor spisał w roku 1961, a przede mną przeczytały je tylko 4 osoby.
Korzystam z archive.org do celów naukowych, ale nie wiem, jak to tam wygląda z rozszerzeniami na czytniki.
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)