Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Czy ktoś jeszcze chciałby przeczytać tę książkę? Myślę, że warto.
Teraz to już na pewno przeczytam.
Pewnie, że zachęciłaś. Może będę umiała spojrzeć w oczy tym wszystkim, którzy dziwią się, że lubię spać i spanie jest dla mnie ważne. Prawie w poczuciu winy śpię. Bo przecież presja jest taka, że powinnam imprezować i szaleć zamiast spać. A jak tłumaczę, że bardzo często sen jest ciekawszy i milszy, niż głupawe spotkanie towarzyskie, to patrzą na mnie, jak na strasznego dziwaka. Koniecznie poczytam sobie o jednej z moich ulubionych rozrywek:)
Rzeczywiście oba polskie bardzo dobre. Nawet w moim marazmie i nastroju na "nie" nie mogłam im niczego zarzucić.
Słyszałam o nich, może zobaczę, dziękuję :)
Ostatnio natknąłem się na książki M.C. Beaton - całkiem udany kryminał w takim stylu.
35. Musimy porozmawiać o Kevinie (5,0) Trzymający w napięciu, wielowymiarowy głos o odpowiedzialności. Za siebie, za innych, za wychowanie dzieci. Parę słów napisałem w czytatce: Zostawcie Kevina w spokoju 36. Mój śmiertelny wróg: Opowiadania (5,0) Trzy opowiadania sprzed prawie stu lat. Trzy bohaterki. Portrety kobiet silnych, a zarazem wrażliwych i świadomych własnych niedoskonałości. Amerykańskie społeczeństwo przełomu XIX i XX wieku, któ...
Kobieta po wypadku przyjeżdża do miejscowości, w której mieszkali jej przyjaciele (nie żyją już), spotyka ich dorosłego syna, który zawsze ją kochał. On chce z nią być, ona się boi. Pojawia się mąż/ex-mąż dodatkowo wszystko komplikując. Na koniec ona wraca do ukochanego, by mu powiedzieć, że jest w ciąży. Czy ktoś z Was przypomina sobie tytuł? Z góry dziękuję za pomoc :)
Bardzo dziękuję Misiaku.
"Mądrość i cuda świata roślin" ma tylko cztery oceny, ale za to same szóstki. Nieźle! Zresztą, nazwisko autorki mówi samo za siebie.
Rzym - 6 Odruch serca - 4,5 (Moi nobliści) Wielki skok na pociąg (powtórka) - 5 Druga natura - 4,5 Król szczurów (powtórka) - 5 Tańczący z Wilkami (powtórka) - 5 Kod Leonarda da Vinci - 4 Wśród obcych - 5 Klient (powtórka) - 5 Bractwo (powtórka) - 4,5 Spokojny Amerykanin (powtórka) - 4,5 Helikopter w ogniu - 4,5 Ta historia - 4 Ramiona Nemezis - 4,5 Słowo i miecz - 5 Pokój (57%) - 5 Szczęśliwy pech - 4 Córka przeznaczenia - 4,5 ...
Również polecam "Liczenie baranów". Bardzo dobra i przyjemna lektura. Tu możesz poczytać o niektórych zagadnieniach poruszanych w książce: http://www.swiatopoglad.kaluski.biz/zdrowie.php?id=116
Kot, który patrzył na księżyc - „Majówka” - tu pojawiają się (i znikają:P) parówki, sałatka i klops z korniszonkiem. I krówki. Potem - szarlotka i dziwaczny obiad dla króla. „Horror świąteczny”, a w nim pierniczki (Uhm... to przypomina mi mój biblionetkowy „horror świąteczny” z pierniczkami, niby dla osłody), a potem... smak swój roztacza kompot.
Za pięć minut dorosłość czyli Opowieści z klasy Ic, a tu Agata czyta lektury, co wśród współczesnych młodych ludzi grozę budzi; Tomek recytuje dramat Romeo i Julia.
:-))) Słuszna decyzja!
Mnie zachęciłaś! Schoweczek, schoweczek...
- Drobne szaleństwa dnia codziennego (5,5) - Tam, gdzie nie sięga już cień (5,5) - Karol Godula: Zostać milionerem (4,5) - Słodka leniwa Georgia (4) - Swoją drogą: Opowieść o trzech podróżach po inne życie (5) - Niepoprawnie subiektywny dziennik podróży (4) - Sprawa osobista (5) - Spójrz na mnie (5) - Statek śmierci (5) - Zatrute ciasteczko (5) - Zniknięcie Sary (4,5) - Kobiety są cudowne, faceci są do kitu (4)
Fragmenty: Wiersze, zapiski intymne, listy - jak w tytule - zbiór różnych osobistych refleksji, myśli, wierszy, analiz samej siebie, które M.M. spisywała przez większość swojego życia. Po raz kolejny - tym razem swoimi własnymi słowami- potwierdza, jak bardzo wrażliwym i i bogatym wewnętrznie była człowiekiem. Ocena 5. Haśka: Poświatowska we wspomnieniach i listach - Niestety - mimo nadania nowego tytułu,nowej szaty graficznej (książka je...
Jest rewelacyjna! Sen jest niedoceniany, niewiele wiemy o jego roli w naszym życiu, uważamy, że to "mała śmierć" i usiłujemy wyeliminować. Błąd! Cytat: ... termin -hedomasochizm - oznaczający przekonanie, że kosztem snu potrafimy zrobić wszystko, osiągnąć jeszcze większe sukcesy w pracy, życiu rodzinnym i czasie wolnym. Otóż nie. Poza tym książka bardzo ciekawie opowiada o roli mózgu w spaniu. Czy wiesz, że do końca nie wiadomo, po co w...
16. Prehistoryczni szamani: Trans i magia w zdobionych grotach oraz Po Prehistorycznych szamanach - polemiki i odpowiedzi Najbardziej mnie ucieszyła druga część książki. Bo czytanie o takiej hipotezie jest ciekawe, ale później możliwość poznania historii tej hipotezy i argumentów krytyki i tych przemawiających za teorią jest najlepsze (4,5) 15. Żabusia W ramach uzupełniania zaległości. Moje drugie spotkanie z autorką, podobają mi się jej obs...
Jakie fajne kryminały tutaj masz! Temu Czubajowi to się chyba przyjrzę, parę lat temu czytałam i jakoś większego szału nie było, ale za to Etnograf... to cudeńko.
U mnie w maju niestety bardzo kiepsko... Zaledwie dwie pozycje, chociaż powinnam w zasadzie powiedzieć "dwie i pół" - ale to i tak nie zmienia faktu, że jest kiepsko. Przeczytane: Moja droga do Santiago: Opowieść pielgrzyma agnostyka - Wyzwanie czytelnicze 2015 (wersja mocno skrócona): miejsce, które chciałam odwiedzić. Ocena: 3,5; książka ciekawa i wartościowa, ale jej tłumaczenie i redakcja to tragedia... Recenzja: W drogę! Słonie mają...
Książka o spaniu wygląda ciekawie. I ta ocena. Lubię spać. Może powinnam poczytać o tym, co lubię?
Tristan 1946 (4) Lewa strona życia (4,5) Liczenie baranów: O naturze i przyjemnościach snu (5,5) Ślubna suknia (5) Kolekcjoner skór (5) 5 sekund do Io (4) Drugie dziecko (4) Czarny Anioł: Opowieść o Ewie Demarczyk (5) Niepoprawnie subiektywny dziennik podróży (5) Więcej tutaj: 2015 - przeczytane
Pierwsza, pierwsza:) Co prawda niemoc czytelniczą mam straszną, ale za to wstaję rano i zachwycam się wiosną. Jak dobrze wstać skoro świt... W związku z niemocą - na nic nie miałam ochoty, cokolwiek poważniejszego wręcz odrzucało. Efektem jest miesiąc kryminałów. Nietypowo jak na mnie, ale widać mój mózg ma jakąś depresję wiosenna. 1. Piąty Beatles, ocena: 5 To mój pierwszy kryminał z profilerem Heinzem. Zdecydowanie sięgnę po poprzednie. ...
Zapraszam!
Do nie tak dawna też nie znałam "whodunnit", ale przynajmniej z nim wiadomo, czego się szuka :D
Pierwszy raz spotykam się z określeniem "whodunnit", ale po co jest Internet. Mogą Ci się spodobać książki o detektywie Jurym Grimes Martha. Niestety, w Polsce wyszło tylko sześć. Polecam też James P. D. (James Phyllis Dorothy), np. Całun dla pielęgniarki.
Skoro znalazł się kolejny chętny, ustawię "Motyla" wśród czytelniczych priorytetów. Być może już jutro zacznę czytać:)
36. misiak297 czyta sobie spokojnie 37. R@dzio
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)