Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Mój maj całkiem satysfakcjonujący: 1) Stawiam na Tolka Banana (własna półka, powtórka, 5,0) Serial na motywach tej książki znam dobrze, a samą powieść czytałam ostatnio jakoś tak chyba z 25 lat temu. :) Powtórka z dużą przyjemnością. 2) Ostatnie rozdanie (4,5) 3) Polowanie na Perpetuę (4,0) Absurdalna, lekka, zabawna historyjka (wypatrzona gdzieś na forum BiblioNetki). 4) Sprawa osobista (4,0) Tradycyjnie Reacher niezwyciężony. :) 5) Miasto ...
I znowu mi przez ten wątek schowek spuchł. I to od razu o 3 pozycje, bo wpadła cała Goodall, jakiej tam jeszcze nie było.
Malewska troszkę przynudziła, co?
No bajeczny. A Goodall to wspaniała rzecz. Od razu poszłam i pożyczyłam więcej Durrella, może nie to samo, ale przynajmniej blisko.
Tak! Wakacje! Cały schoweczek!
Jest u mnie:)Przepraszam i postaram się szybko przeczytać
1. Zabójstwo Rogera Ackroyda (6) Zaskakujący kryminał ze świetnie nakreślonymi postaciami. 2. Księżniczka w rozpaczy (3) 3. Księżniczka Mia (3) 4. Pożegnanie księżniczki (3+) Powrót do serii, którą czytałam jako nastolatka. Krótkie powieści o przewidywalnej akcji, za to niepozbawione humoru. Mimo wszystko prezentują wyższy poziom od ich polskich odpowiedników. 5. Karty na stół (5) Sprawnie napisana, "klasyczna" powieść kryminalna. 6. Mord...
- Lawendowy pył (Marcinkowska Danuta, Marcinkowska-Schmidt Ewa, Schmidt Klaudyna) 4,0 - Chłopcy z morskiej szkoły (Perepeczko Andrzej) 4,0 - Atlantyda - fantazja czy rzeczywistość? (Marks Andrzej) 5,0 - Napowietrzna wioska (Verne Jules (Verne Juliusz)) 4,0 - Kapitanówna (Krippendorf Zofia, Pruszkowska Maria) 4,0 - Rozmowa w "Katedrze" (Vargas Llosa Mario) niezainteresowana - Toulouse-Lautrec: Biografia (Frey Julia) 4,0
10.To! 11.Wicehrabia przepołowiony
Mój maj był taki sobie. Wszystko, co przeczytałem miało być "łał", a się okazało, że nie - zaledwie dobre, bądź słabe. To niezbyt dobry miesiąc czytelniczy. 1. Zabić drozda - jedna z tych książek, co niby powinno się znać. Dla mnie niekonsekwentna i niespójna. Tak jakby autorka nie do końca wiedziała, o czym chce pisać. I na dodatek nieprzekonująca. Rozumiem, że książka, chyba jako jedna z pierwszych, dotykała ważnego tematu (rasizm), ale to d...
Tęsknię za Wami okrutnie.
Maj to czas ostatnich, bardzo intensywnych prac nad "Smokopolitanem", milion korekt, premiera, imprezy, no wiecie:) No i praca, studia etc. Na czytanie nie miałam ani siły, ani czasu, choć i tak jest lepiej, niż się pierwotnie zapowiadało. No ale do rzeczy: 142. Motyl (5) Dawno tak nie ryczałam. Piękna, mądra i tragiczna książka, chociaż właściwie żadne arcydzieło. Najważniejsze, że porusza. 143. Alaska (4,5) Zdecydowanie jestem istot...
Dumasowi też się należy bonus za Umbertowość. Ale w ogóle co za miesiąc! Bajeczny. Cieszę się, że Goodall też Cię ujęła. :)
Czyli rozumiem, że ten schoweczek ma się spełnić, tak? Żeby nie było potem, ze to tylko nieśmiałe napomknięcie z nadmienieniem. :D
Mam Zapolską w planach na czerwiec, wyjeżdżam i właśnie Kaśkę Kariatydę wgrałam na czytnik. Mam nadzieję, że Zapolska nie zestarzała się.
Ja się właśnie zastanawiam, jakie zrobiłyby na mnie wrażenie te książki, które czytałam na początku. Ale chyba na razie nie chcę tego sprawdzić. Raz, że chyba jednak nie chcę "niszczyć mitu" :D A dwa - niezbyt mam teraz czas na takie sentymentalne sprawdzanie, za dużo mam do czytania "na już". Swoją drogą, też się nad tym zastanawiam. Nie wiem, które w kolejce były "Zapasy...", ale już jedna z nowszych powieści tego autora nie zrobiła prawie ...
Zacząłem dzisiaj i jestem zachwycony. Tematycznie książka mnie przeraża, czuję swoistą klaustrofobię, lęk - takie same, jakie stają się udziałem Alice. A zachwyca mnie styl, absolutnie doskonały. Narracja jest naprawdę prosta i klarowna, żadnych udziwnień, ale zarazem nie można jej zarzucić "czytankowości". To prawdziwa przyjemność czytać tak dobrą prozę!
Wiesz, Enga, ja też mam wrażenie, że wyrastam z autora, który kiedyś mnie tak zachwycał. I zresztą przypuszczam, że "Opowieści o Niewidzialnym", opowiadania z "Odette..." i "Małe zbrodnie małżeńskie" zachwyciłyby mnie ponownie. Mam tylko dziwne wrażenie, że w pisarstwie Schmitta coraz częściej chodzi o ilość, a niekoniecznie o jakość.
- Josif Brodski - Zbiór esejów "Поклониться тени": W półtora pokoju (6) - rozdzierające wspomnienie o rodzicach autora i życiu w "półtora pokoju" w Petersburgu. "Меньше единицы" (Mniej niż ktoś) (6) - próba syntetycznej analizy życia autora. "Трофейное" (Łupy wojenne) (6) - o wpływie na życie całego pokolenia "łupów wojennych" w rodzaju amerykańskich puszek po konserwach, radio, lornetek, latarek, a przede wszystkim - amerykańskich filmów w...
No to mus zapamiętać na przyszłość.
Dokładnie tak samo myślę o książkach Wegnera, nic dodać, nic ująć. Dzięki, bo jak dotąd widzę same niezasłużone pochwały. ;)
"Mistrz z Petersburga" Coetzee (3.5) "W serce kraju" Coetzee (4.5) "Wiek żelaza" Coetzee (ponownie z 6 na 5) "(Bez)sens słabości Kristeva & Vanier (4) "Wzory i ornamenty" Waqar (4.5) "Inwazja bazgrołów" Rosanes (5) "Ciemna materia" Zeh (3) "Projekty i bazgroły" Lenk (3) "Szkoła złudzeń" Zaczkowski (3) "Noc bez nocy i kilka dni bez dnia" Leiris (4) "Rytm twórczego życia" (3.5) "Eseje pierwsze" Wodziński (4) "Drugi oddech" Pozzo (4) "O...
Zaczynam się wbijać w pożyczone komiksy - na razie powoli, ale mam piękny stosik. Książki: Słodki srebrny blues (5) - powieść detektywistyczna w świecie fantasy. Bardzo dobry początek cyklu, mimo dość chaotycznego sposobu opowiadania (znalazłam kilka luk pokroju "rozmawiam z dwoma facetami i nagle jest ich trzech") i trochę zbyt dużej ilości machania szabelką na koniec. Mam smaka na kolejne części. Tajemnica gwiazdkowego puddingu (4) - Nie...
Maj ilościowo skromny bardzo, ale na jakość lektur prawie nie narzekam :) Running: Autobiografia mistrza snookera [5] Chuć czyli Normalne rozmowy o perwersyjnym seksie [5] Anioł w kapeluszu - powtórka, nadal [4,5] Tajemniczy pamiętnik [3,5] Celebryci z tamtych lat: Prywatne życie wielkich gwiazd PRL-u [5] Więcej o przeczytanych książkach tutaj: Wyzwanie czytelnicze na rok 2015
Szkoda, rzuciła mi się w oczy natychmiast, jak tu weszłam i też bym chciała, schowek pęknie :)
Niestety, miałam pożyczoną. I już oddałam, wypisawszy sobie uprzednio kilka cytatów.
Oto mój książkowy maj: Pisane życia (3,5) [recenzja wysłana do WP, powinna była się ukazać dobre 3 tygodnie temu] Potargana w miłości: O Agnieszce Osieckiej (5) [recenzja: W pogoni za króliczkiem ] Taki piękny dzień (5,5) [recenzja: Ktoś jest na krawędzi, ktoś zapomniał o sobie ] Człowiek z aspiracjami (5)[ recenzja: http://ksiazki.wp.pl/rid,6538,tytul,Jak-Karol-zdobywal-Berlin,recenzja.html ] Wojna powietrzna i literatura (4) [czy...
Wędrujące barany... Piszę się na takowe.
A czy ona Twoja jest? ;) I czy można się uśmiechnąć o pożyczkę?
Maj miałam w dużej części wolny, więc liczbowo wychodzi dużo więcej, niż normalnie. Szczególnie biorąc pod uwagę średnią objętość książki - wyszło mi 450 stron na książkę. 1. Drażliwe tematy: Krótkie formy i punkty zapalne - 4,5 - trudno mi ocenić tak różnorodny zbiór. Niektóre opowiadania świetne, w 2-3 stronach zawierał się sam "miąższ". Niektóre przedziwne. Niektóre dobre i tyle. 2. 2049 - 3,5 - mam problem z tą książką. Widzę ciekawy pom...
Użytkownicy polecają:
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Dodany: 20.10.2023 22:05
Recenzja oficjalna PWN Recenzent: dot59 Trafiłam na tę powieść krótko po premierze „Zielonej granicy” i długo po tym, jak pewna część moich rodakó (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 20.02.2024 14:30
„Dziennik pocieszenia” zaczęłam czytać akurat, będąc dość mocno przybita niemożnością pocieszenia przyjaciółki, w której rodzinie wydarzyło się coś ba (...)
Dodany: 12.02.2024 15:54
Autor: koczowniczka
„Kornik” Layli Martinez okazał się, ku mojemu zdumieniu, rasową powieścią grozy. Jest tu niewyjaśniona zagadka, bo w okolicy doszło do kilku zaginięć (...)
Dodany: 12.02.2024 12:54
Autor: Bloom
Są dwie prawdy, mówi Mackiewicz we wstępie do "Kontry": obiektywna i propagandowa. Obie istnieją równolegle, płyną jakby dwiema nurtami w jednej rzece (...)
Dodany: 10.02.2024 19:14
Autor: Uleczkaa38
Typ recenzji: Oficjalna PWN Recenzent: Urszula Janiszyn Mądra opowieść o życiu to taka, która uczy nas czegoś, a jednocześnie zapewnia wielkie e (...)
Dodany: 30.01.2024 10:49
Autor: Fugare
Jazz, stosując duże uproszczenie, zanim jeszcze przybrał formę bluesa, swingu czy ragtime’a i na długo przed pojawieniem się w Nowym Orleanie zespołów (...)