Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Czy Ferency w wersji audio czyta na pewno całość "Szkiców piórkiem", a nie jakiś wybór?
Czego "Pamiętnikom Hadriana" zabrakło, by zasłużyć na 5,0?
Mój kwiecień był udany, zarówno ilościowo, jak i jakościowo. Czarne (4,5) Coś jakby połączenie nastroju z filmu "Wyspa tajemnic" (z DiCaprio, na podstawie Wyspa skazańców) ze scenerią z "Nad Niemnem". Do tego ładny język, czegóż chcieć więcej? Bracia Sisters (4,0) Miał być śmieszny pastisz westernu, wyszedł humanistyczny moralitet. Niezłe. Tam, gdzie żyją dzikie stwory (5,0) Klasyczna książka obrazkowa dla dzieci. Świetna. "Niech się ...
Mój "czeski" miesiąc: Przypadki inżyniera ludzkich dusz: Entertainment ze starymi tematami życia, kobiet, losu, marzeń, klasy robotniczej, tajniaków, miłości i śmierci - 6+ Fabryka absolutu -4,5 Obsługiwałem angielskiego króla -5 Pociągi pod specjalnym nadzorem -5 Wesela w domu -4,5
Niestety brak jej czaru trzech pierwszych powieści Waters. Ot dobrze napisany kryminał.
W tym miesiącu przeczytałam tylko cztery. 13. Morderstwo na polu golfowym - 5 14. Samotny dom - 5 15. Spotkanie w Bagdadzie - 4 16. Jak górnik Bulandra diabła oszukał: Baśnie śląskie - 5 Zaczęte: Intymna historia ludzkości Nieśmiertelni Wnuczka do orzechów
No widzisz, ja też żałuję, że tak późno poznałam "Galaktycznego druciarza". "Człowiek z Wysokiego Zamku" chyba nie był najlepszym pomysłem na pierwsze spotkanie z Dickiem. Co masz na myśli, pisząc o strasznym stylu Kinga? <Tu, odnosząc się jeszcze do Twojego komentarza na temat stylu Dicka - tak, chodziło mi o "kliniczność" jego języka.>
Gniazdo gryfa (4) - Ufff... Koniec trylogii gryfa. Świetny świat, bardzo fajne postacie poboczne, ale główny wątek miłosny - toż to toksyczny związek. Non stop przez wszystkie części się nie mogli dogadać, bo mieli potworne problemy, które rozwiązałoby 5 minut rozmowy. Humor i mądrość Świata Dysku (5) - Bryk z Pratchetta. Tylko 5 bo mam potworny dylemat. Cytaty są genialne, ale bez mięsa w postaci fabuły to jakoś nie smakuje tak jak powinno. ...
Ja, Klaudiusz (powtórka) - 5 Klaudiusz i Messalina (powtórka) - 5 Ogród Ramy - 4 Pałac Północy - 4 Tajemnica Ramy - 5 Bez mojej zgody - 4,5 Penelopiada - 4,5 Pamiętniki Hadriana - 4,5 Dr Futurity - 3,5 Prawda półostateczna - 5 Delikatne uderzenie pioruna - 4,5 Aksamitny dotyk nocy - 5 Gniewny pomruk burzy - 5 I niechaj cisza wznieci wojnę - 4,5 Szansa na życie - 3,5 Na wschód od Edenu (powtórka) - 6 (Moi nobliści) Nexus - 4,5 Cru...
Ja poproszę.
8. Koło kwintowe 9. Klasyczne miary i świat współczesny
Miało być ciut więcej, inaczej, ale cóż. Kret sam na scenie (4; 26. kwietnia) Króciutka książeczka dla młodszych o tremie, która czasem zżera niektórych z nas, daje nam ostro w kość, paraliżuje doszczętnie... Ale są na nią sposoby:) Kiki detektyw (3,5; 26. kwietnia) Zazulka (4,5; przeczytana 22. kwietnia) - Czytajmy książki mniej popularne i mało oceniane, więc marżin zwija się w kulkę i czyta „Zazulkę” Bohaterowie literaccy czytający książk...
Witam! Czy znacie może tytuły pamiętników związanych z okresem końca XIX i początku XX wieku? Chodzi mi głównie o pamiętniki polskie i najchętniej spisywane przez kobiety, ale nie tylko. Decydującym czynnikiem jest raczej okres przełomu stuleci. Dość dawno temu czytałam takie pamiętniki, ale nawet nie pamiętam ich tytułu... Nawet określenie "pamiętnik" jest w tym wypadku chyba zbyt ambitne, bo był to raczej spis plotek "z towarzystwa". Z wdzięczn...
- Babunia (O'Carroll Brendan) niezainteresowana - Urwisy (O'Carroll Brendan) niezainteresowana - Mamuśka (O'Carroll Brendan) 3,0 - Kołysanka polskich dziewcząt (Dominczyk Dagmara niezainteresowana - Czas ognia, czas krwi (Rusnak Marcin) 4,5 - To, co zostało (Picoult Jodi) 4,5 - Najpiękniejsze lata (Hen Józef) 4,5 - Nowolipie (Hen Józef) 4,0 W trakcie: Toulouse Lautrec: Biografia Frey Julia.
- Zakazane wrota (5) - wnikliwie pokazane Chiny z lat 80tych (choć na pewno wiele rzeczy jest nadal aż nadto aktualnych), ostrożnie eksperymentujące z kapitalizmem oraz przywracaniem tradycji i nieudolnie rekonstruujące dla turystów zniszczone podczas rewolucji "kulturalnej" zabytki. - Opowiedzcie, jak tam żyjecie (5) - zabawne i ciekawe, choć może nieco chaotyczne, wspomnienia z wypraw archeologicznych, w których Christie towarzyszyła mężowi. ...
Owocny miesiąc. Zarówno jakość jak i ilość bardzo przyzwoite. 16. Agatha Raisin i przeklęta wieś Agatka nadal w formie, chociaż może irytować pewna powtarzalność. Ale miło się spotkać z mieszkańcami Carsley i zachęca do przeczytania kolejnej części (4,5) (audiobook) Szkice piórkiem Zdecydowanie warta przeczytania, albo przesłuchania, bo Adam Ferency jest zawsze miłym dodatkiem, bardzo dobrze czyta. Ale po pewnym czasie lektura mnie zmęczyła...
Ok, Kakyuu wypisała się z listy. Czy jest jeszcze ktoś chętny na lekturę Neila Gaimana, czy książka ma wrócić do właściciela? :)
Zapraszam!
Książka u mnie :) Dobrze, że jestem ostatnia na liście - książka "grubasek"
Książka już u mnie :)
A więc akcja (a przynajmniej jej pierwsza edycja) ukończona! Troszkę kolejność się zaburzyła z powodu 2 tygodni poza domem, ale dni się zgadzają :) Akcję będę musiał powtórzyć, szczególnie że półka w domu spuchła mocno, mocno, a tu się zbliżają Targi Książki... postanawiam jednak sobie niezależnie od "KWP" czytać CO NAJMNIEJ JEDNĄ książkę z własnej półki miesięcznie!
W tym miesiącu znów tylko jedna książka: 26. Nieznośna lekkość bytu Ale w najbliższym postaram się przyspieszyć, bo czekają na półce wypożyczone Podróże z Herodotem , Dracula [pełna wersja] i Grek Zorba , a poza tym chcę się szybko uporać z najlżejszymi, więc liczę, że tempo "zaliczania" kolejnych numerów wzrośnie :)
Dziewczynka, która za bardzo lubiła zapałki Kain Sto lat samotności
W tym zbiorze Ostatnie życzenie jest opowiadanie "Wiedźmin" gdzie romans między bratem a siostrą odgrywa dużą rolę.
Dawno napisane ale podbijam temat ponieważ również to mnie interesuje. Może ktoś odpowie?
Moja przeglądarka to lisek, ale mogę też wejść przez Chrome, komputer całkowicie mój, więc nie jest możliwe, żeby ktoś z niego już polecał, zresztą weszłam przez chrome i jest o.k.
o patrz, myślałem, że był na ten temat konkurs i tam znajdziesz fragmenty, a tu nie - może zbierasz materiał konkursowy więc? ;) Ja mogę polecić Łaskawe i Gra Geralda oraz aluzje w Kompleks Portnoya .
Kolejne polecanki :) społecznie: Ezoteryka na sprzedaż - "książka ta ukazuje, jak i dlaczego zjawiska ezoteryczne przeżywają swój kolejny renesans, stając w radykalnej opozycji wobec europejskiego racjonalizmu" - z noty Wizerunek publiczny w internecie: Kim jesteś w sieci? - BNetkowicze czasem wiele odsłaniają w komentarzach itp. - oto esej m.in. o tym :) Teoria socjalizmu i kapitalizmu cięższy kaliber - zwięzła, logiczna i druzgocąca kryty...
Hotel New Hampshire - relacje brat-siostra
Możliwy odbiór osobisty w Bydgoszczy/Białymstoku. Sprzedam książki, jest ich sporo, podzieliłam na 3 kategorie: starsze książki, niezniszczone, bardzo fajnie wydane - elegancko wyglądają na półce, książki dla dzieci, baśnie i książki inne - przyrodnicze, geograficzne, historyczne. Cena oczywiście do negocjacji. Cena wysyłki w zależności od ilości książek. Wymiana również możliwa, nawet chętnie :) I poza tym perełka: "Baśnie Barda Beedle'a" Rowl...
Użytkownicy polecają:
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Dodany: 20.10.2023 22:05
Recenzja oficjalna PWN Recenzent: dot59 Trafiłam na tę powieść krótko po premierze „Zielonej granicy” i długo po tym, jak pewna część moich rodakó (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 20.02.2024 14:30
„Dziennik pocieszenia” zaczęłam czytać akurat, będąc dość mocno przybita niemożnością pocieszenia przyjaciółki, w której rodzinie wydarzyło się coś ba (...)
Dodany: 12.02.2024 15:54
Autor: koczowniczka
„Kornik” Layli Martinez okazał się, ku mojemu zdumieniu, rasową powieścią grozy. Jest tu niewyjaśniona zagadka, bo w okolicy doszło do kilku zaginięć (...)
Dodany: 12.02.2024 12:54
Autor: Bloom
Są dwie prawdy, mówi Mackiewicz we wstępie do "Kontry": obiektywna i propagandowa. Obie istnieją równolegle, płyną jakby dwiema nurtami w jednej rzece (...)
Dodany: 10.02.2024 19:14
Autor: Uleczkaa38
Typ recenzji: Oficjalna PWN Recenzent: Urszula Janiszyn Mądra opowieść o życiu to taka, która uczy nas czegoś, a jednocześnie zapewnia wielkie e (...)
Dodany: 30.01.2024 10:49
Autor: Fugare
Jazz, stosując duże uproszczenie, zanim jeszcze przybrał formę bluesa, swingu czy ragtime’a i na długo przed pojawieniem się w Nowym Orleanie zespołów (...)