Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Mój październik: ~ Homo Faber: Relacja [Akcja: Własna Biblioteczka] 4,5 ~ Listonosz [Akcja: Własna Biblioteczka] 4,0 ~ Uwikłanie 4,5 ~ Prześniona rewolucja: Ćwiczenie z logiki historycznej [Akcja: Własna Biblioteczka] 5,5 ~ Przyjaciółka z młodości [Akcja: Nobliści] 5,0 ~ Rzeczpospolita zwycięska: Alternatywna historia Polski 5,0
Mnie zasłodziły zanim odkryłam jakieś momenty rozczulające ;) Ale nie mówię nie już na zawsze. Mam na czytniku, może kiedyś, kto wie...? W każdym razie teraz poziom cukru był za wysoki ;)
Jeśli wszystkim bardziej pasuje spotkanie o 12 to ja mogę bardziej w niedzielę. Ewentualnie w sobotę, ale wtedy muszę plany wcześniejsze przesunąć.
Robi się zimno, ciemno za oknem, kiedy wracam do domu, idealna pora na morderstwa, porwania, kradzieże i inne kryminalne atrakcje. Brama do gwiazd (3,5) - Ale najpierw trochę SF. Ciekawy świat, ale nie wciągnął mnie. Za dużo tam dla mnie było psychologii, ukrytych podtekstów, napięć seksualnych. Nie przekonało mnie to. Złota Podkowa (4) i Dwaj detektywi (4,5) - dwa zeszyciki, dwóch detektywów, cztery opowiadanka i autor, który rzucił podwal...
A mnie "Małe kobietki", tak jak napisałam wyżej, nawet rozczuliły, chociaż czytałam po raz pierwszy. Rzeczywiście mogą zemdlić. Moja Babcia przeczytała w wieku pacholęcym, a teraz odłożyła, tak jak Ty.
To może w sobotę. ;)
W październiku czytałam, jakbym miała czytelniczą czkawkę - zrywami. Czterech książek nie dokończyłam, wcale nie dlatego, że niedobre czy trudne, tylko po prostu się rozproszyłam; dokończę w listopadzie. Ale i tak to był całkiem niezły miesiąc. Warszawskie kawiarnie literackie - spodziewałam się żywszej, bardziej barwnej opowieści pełnej anegdot i głosów z tamtego świata, a dostałam solidne opracowanie pełne nazwisk, które przeleciały mi przez...
Jestem w szoku, że w trakcie tak intensywnego i nerwowego miesiąca zdołałam przeczytać aż tyle książek! 1. Znasz-li ten kraj?... - 4,5 - pierwszy kontakt z tym autorem skłania mnie do kolejnych prób. Niestety, mimo przypisów poczułam się niedostatecznie wyedukowana, muszę to nadrobić. 2. Duma i uprzedzenie - 5 - powtórka. I nadal jest to niezmiennie rozkoszna lektura :) 3. Labirynt Śniących Książek - 5,5 - uwielbiam jego wyobraźnię! Zawsze m...
Jaki piękny miesiąc! :)
Ostatniego lata (ach, kiedy to było!) podczas pobytu Misiaka i Lutka na wielkopolskich ziemiach chciałam pokazać im Młyn nad Lutynią. I rzeczywiście, znaleźliśmy go (łatwo nie było) - niestety jest to dzisiaj "Teren prywatny. Wstęp wzbroniony". Troszkę już czytałam Iwaszkiewicza, bardzo mi się podoba. Chcę jeszcze.
Pisał też dobre powieści - Sława i chwała według mnie świetna. I podobały mi się bardzo Czerwone tarcze. A z opowiadań to ja jednak wolę Młyny. I Panny z Wilka.
Syn (4,5) Vietato fumare czyli Reszta z bloga i coś jeszcze (5,0) Widnokrąg (4,5) Czas tajemnic (4,0) Ciekawe czasy (5,0) Wreszcie udało mi się sięgnąć po kilka książek z własnej półki: Do przerwy 0:1 (5,0) Colas Breugnon (4,5) Smętarz dla zwierzaków [Cmętarz zwieżąt] (4,5) Powrót nauczyciela tańca (5,0) Akcja powtórkowa (i własnopółkowa jednocześnie): Mężczyzna w brązowym garniturze oraz Poirot prowadzi śledztwo (obie zmiana oceny...
Nawet nie musiałam odpowiadać.Tak jak napisał Sznajper, "Ryszarda II" miałam z Wolnych Lektur. :)
A ja opowiadania, zwłaszcza "Kochanków z Marony".
Październik udany jakościowo. :-) Teoria zła: O empatii i genezie okrucieństwa - 5 Poradnik ksenofoba: Polacy - 4,5 Rok w rozmowie: Pisarze krytycznym okiem - 5,5 W łóżku z...: Bezwstydnie szczere erotyczne opowiadania znanych pisarek - 4 O gender i innych potworach - 5
Wirus (4,5) Prosta metoda: Jak skutecznie rzucić palenie (5,5) Sam nie palę, ale zdobyłem ją by komuś innemu może pomóc. Przeczytałem z ciekawości, kreatywnie autor wyzbywa w palaczach palenia tytoniu.
Też mam w planach jego dziennik i I tom biografii. ;)
W tym miesiącu tylko 4 przeczytane: 45. Gotowi na wszystko - 4 46. Był rok 1911 - 4 47. Koczownicy - 5 48. Steele z Królewskiej Konnej - 4 I 3 zaczęte: Niewierni Jeden dzień Palindromadery
Kolebka - 4 Namiętność = (L'appasionata): Opowieść wenecka - 4 Rozważania o wojnie domowej (75%) - 4,5 Rain Man (powtórka) - 4 Gołębiarki - 5 Zabić drozda (powtórka) - 6 Strzępy honoru - 4,5 Polska Piastów (powtórka) - 5 Barrayar - 4,5 Uczeń wojownika (79%) - 5 Granice nieskończoności (74%) - 4,5 Polska Jagiellonów (81%) - 5 Towarzysze broni (79%) - 5 Motyl - (60%) - 5 Gra (75%) - 4,5 Dawca (powtórka) - 5 Cetaganda - 5 Lewa stron...
Że to bardzo dobre pytanie warte zastanowienia.
W sumie masz rację, teorii spiskowych bym nie strawiła. :)
I do jakich konkluzji doszłyście?
W październiku: 1. Anna i pocałunek w Paryżu - (5) 2. Uwięziona w bluszczu - powtórka 3. Grzeszne rozkosze - (5,5) 4. Uśmiechnięty nieboszczyk - (5,5) 5. Zaczekaj na mnie - (5,5) 6. Bądź ze mną - (5,5) 7. Buntowniczka - (4) 8. W końcu miłość - (4,5) 9. Zew księżyca - (6) 10. Brazylijskie noce - (4) 11. Trucicielka - (6) ! 12. Magia - (5,5) 13. Rzymski brylant - (3) 14. Róże od milionera - (4) 15. Kto się boi pana Wolfe'a? - powtórk...
Miałyśmy taką dyskusję na spotkaniu Bnetkowym z Anitrą. O ile tę pozycję poleciłabym każdemu, to czy jesteśmy zainteresowane kontynuacją.
Przeczytane w październiku: 1.Lot ćmy (4,5) 2.Szepty i kłamstwa (4,5) 3.Lekarze (3,5) 4.Pierwszy raz (5) 5.Patrz, jak Jane ucieka (4,5) 6.Księżyc zaszedł (4)
ad. 2 - właśnie dobrze, że nie ma! Ja traktowałam książkę bardziej jako studium psychologiczne, nie chciałabym żeby było to kolejne dzieło o teoriach mniej i bardziej spiskowych. Ale cieszę się, że Ci się podobała, bo to jedna z moich ulubionych lektur :)
Jak można tak głupio zepsuć, taki dobry kryminał? Ja w ogóle mam wrażenie, że zakończenie było inne, a dopiero potem Miłoszewski dopisał to obecne. Jakoś zupełnie nie pasuje - stylem, nastrojem, charakterem książki. I co więcej - ten pierwszy krótki rozdział został dopisany razem z zakończeniem, są to ciała obce.
Biesłan! ostatnio o tym myślałam i nie mogłam sobie przypomnieć nazwy miasta. Widzę, że Włodek Ci się podobała - mnie nie podbiła, chyba sięgnę do "źródła", czyli do samego Iwaszkiewicza, bo jakoś mnie ostatnio na niego tak naszło...
Dziękuję Ci, kochana. Ogromny ciężar zdjęłaś mi z serca ;)
Z chęcią sprzedam lub wymienię następujące książki: 1. Fascynacja 2. Idealnie dobrani 3. Laleczka 4. Morze utraconej miłości 5. Spętani przez bogów 6. W objęciach chłodu 7. Zaloty po teksasku 8. Szczęściarz Cena do ustalenia. Wymiana - jestem otwarta na propozycje :)
Użytkownicy polecają:
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Dodany: 20.10.2023 22:05
Recenzja oficjalna PWN Recenzent: dot59 Trafiłam na tę powieść krótko po premierze „Zielonej granicy” i długo po tym, jak pewna część moich rodakó (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 20.02.2024 14:30
„Dziennik pocieszenia” zaczęłam czytać akurat, będąc dość mocno przybita niemożnością pocieszenia przyjaciółki, w której rodzinie wydarzyło się coś ba (...)
Dodany: 12.02.2024 15:54
Autor: koczowniczka
„Kornik” Layli Martinez okazał się, ku mojemu zdumieniu, rasową powieścią grozy. Jest tu niewyjaśniona zagadka, bo w okolicy doszło do kilku zaginięć (...)
Dodany: 12.02.2024 12:54
Autor: Bloom
Są dwie prawdy, mówi Mackiewicz we wstępie do "Kontry": obiektywna i propagandowa. Obie istnieją równolegle, płyną jakby dwiema nurtami w jednej rzece (...)
Dodany: 10.02.2024 19:14
Autor: Uleczkaa38
Typ recenzji: Oficjalna PWN Recenzent: Urszula Janiszyn Mądra opowieść o życiu to taka, która uczy nas czegoś, a jednocześnie zapewnia wielkie e (...)
Dodany: 30.01.2024 10:49
Autor: Fugare
Jazz, stosując duże uproszczenie, zanim jeszcze przybrał formę bluesa, swingu czy ragtime’a i na długo przed pojawieniem się w Nowym Orleanie zespołów (...)