Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
A co to te Szczurki? ;>
Już nie pamiętam (a było to kilka minut temu), jakim cudem trafiłem na Pamiętnik Joanny, która jest z roku 1986, a ocen ma całe 5.
Sekret
Dzięki, uprzedzając kolejne propozycje idące tym tropem, czytałem już Maskarada ;-)
Podróże małe i duże [3,5] Placebo: Dlaczego działa coś, co nie działa? [4] - trochę za "sztywna" jak na książkę popularnonaukową, ale na pewno bardzo rzetelna. Dolińska opiera się wyłącznie na sprawdzonych wynikach eksperymentów naukowych i nie zajmuje się hipotezami dotyczącymi zjawiska placebo, które nie zostały jeszcze wystarczająco zbadane. Książka sporo traci na tym, że niewiele można się z niej dowiedzieć na temat neurofizjologicznych proc...
Zgadzam się, ta saga może Ci się spodobać :)
Ok. Kolejna osoba, czyli Arribeth, dość długo się nie logowała, a dziś odebrałam od niej wiadomość, że mało ma czasu na czytanie i jeśli książka wciąż jeszcze nie powędrowała dalej, to i tak musi zrezygnować. "Ludzie z papieru" nie mają szczęścia... Piszę do Małgorzaty.
No właśnie mój listonosz najpierw kilka razy informował, a teraz coraz częściej wyraźnie daje znać, że do mnie często coś przychodzi, a on ma 200 takich przesyłek do doręczenia. Po czym pada wyraźne: "proszę podpisać ten papier, będę pani wrzucał do skrzynki". Ale ja jakoś nie... No nie wiem. Mam wrażenie, że jak ktoś płaci, żeby mi doręczyć POLECONY, to po to, żeby mieć pewność, że przesyłka dotrze do moich rąk i na karcie odbioru będzie widniał...
Wprowadziłam. :) Widok ptaszorów w karmniku (mam taki stojący, wysoki na ponad metr, "na kurzej stopce") rewelacyjnie uspokaja i odpręża. :) Akurat biurko mam przy oknie wychodzącym na balkon, a że ostatnio pracuję w domu, to co jakiś czas sobie zerkam. I śniadanie zawsze jem, oglądając scenki restauracyjne. ;) Polecam każdemu, kto ma choćby odpowiedni kawałek parapetu za oknem.
Saga o ludziach lodu: Saga o Ludziach Lodu
Niemcy na peryferiach Europy: Wędrówki przez Litwę, Spisz i wzdłuż Morza Czarnego (4) Mieszkańcy Roany odchodzą pogodnie: Wyprawy do Asyryjczyków, Cymbrów i Karaimów (5) Żółw przypomniany: Przewodnik po Świecie Dysku uaktualniony aż do "Niucha" (6)
Proszę bardzo. Dopisane! U kogo aktualnie znajdują się "Cuda"?
"Niemiecki bękart" Lackberg (4.5) (ekranizacja lepsza!) [Akcja Książka z dreszczykiem] "Powstanie człowieka" Sat-Okh (4) "Ścianka działowa" Sowa (4) [Akcja Polska Książka] "Pjongjang" Delisle (5) "Zdradzona czarodziejka" Thorgal 1 (3.5) "Wyspa wśród lodów" Thorgal 2 (4) "Nad jeziorem bez dna" Thorgal 3 (4) "Czarna galera" Thorgal 4 (4) "Ponad krainą cieni" Thorgal 5 (4) "Upadek Brek Zaritha" Thorgal 6 (4) "Gwiezdne dziecko" Thorgal 7 (3...
9.Ofiara losu 10.Niemiecki bękart i dodatkowo 11.Syrenka 12.Latarnik
Myślę, że w klimat "średniowiecza i magii" może się wpasować cykl Uczeń skrytobójcy. Zawiłej polityki też tam raczej nie było. Mógłby ci się też spodobać cykl o Kvothe Imię wiatru, albo humorystyczne Kroniki Drugiego Kręgu Naznaczeni błękitem: Część 1.
Bez kategorii: Bukareszt: Kurz i krew Wytrąceni z milczenia Spojrzenie wstecz: Rozmowy Niedobre dziecię
Zapraszam już teraz, żeby mi potem nie umknęło :)
Dziękuję Wam, przyznam, że nie spodziewałam się takiego odzewu. Wasza pomoc jest dla mnie o tyle ważna, że prawie nie znam takiej literatury autorów amerykańskich, już prędzej brytyjskich. Powoli zacznę przeglądać to, co polecacie, ale wolałabym raczej pojedyncze książki, niż serie. Książka stanowi zamkniętą całość i znacznie łatwiej ją ogarnąć i interpretować.
yo yo yo, szukam książ ki/ek o tematyce romansu, z jakas akcja, mocami nadprzyrodzonymi, fantasy, magia etc. I interesuje mnie motyw w ktorym para w poczatkach jest wrogo nastawiona xD; albo fantasy najlepiej w klimatach sredniowiecza, tez cos z magii, z akcja skupiona glownie na protagoniscie, bez zawilych polityk i innych rozdwojeń akcji. Albo zeby dwa wyzej wymienione rodzaje sie przeplataly :) z jednego wzoru przeczytylem "Upadajace Krolestwa...
In Death | Oblicza śmierci Sensacyjno-romansowe wątki w każdej książce z Cyklu, bohaterką jest trzydziestoletnia kobieta z dziesięcioletnim stażem w policji nowojorskiej, pracuje w wydziale zabójstw. Jej przeszłość poznajemy razem z kolejnymi częściami. Pracuje do zatracenia, praca dla niej jest misją, w pewnym sensie wybrała ten zawód z powodu przeżyć z dzieciństwa i okresu dorastania. Niestety wydarzenia z jej przeszłości poznajemy w ponad t...
Policjantka i inne tej autorki
Skończyłam Szemrane towarzystwo niegdysiejszej Warszawy i... nie wiem, co dalej czytać!
Dopisałabym cykl Dextera, bo tam Deb pasuje idealnie do Twoich kryteriów, ale Deb filmowa, nie wiem, czy książkowa też, bo nie czytałam, a podobno książki się nieco różnią od filmu. Ale są świetne. Może ktoś, kto czytał, oceni? :)
Może to się nada Smoky Barrett Policjantka próbuje zmierzyć się z traumą, jaką pozostawiło po sobie zamordowanie jej rodziny, przede wszystkim przez oddanie się pracy.
Może się nada Amelia Sachs z cyklu Lincoln Rhyme? Osobiste motywy wyboru zawodu są, jest swego rodzaju rywalizacja z pamięcią ojca-policjanta, dodatkowo związek z poważnie niepełnosprawnym kolegą po fachu.
U mnie w tym roku jak dokończę to co mam zaczęte - 36. Nieźle, jak na rok, w którym musiałam podchodzić do matury. ;D
Pospieszyłam się, wybacz, to nie jest literatura amerykańska.
Malin Fors Kallentofta mogłaby się nadać...
Książki Alex Kavy z cyklu o Maggie O'Dell: Maggie O'Dell
Interesuje mnie postać kobiety detektywa/policjantki, pochłoniętej przez pracę, może być nawet przesadnie, niemal do zatracenia. Dla której praca jest misją, albo która wybrała ten zawód z powodu jakichś osobistych przeżyć. Bardzo ważna dla mnie jest dobrze pokazana psychika bohaterki, wydarzenia, które ją ukształtowały i jak one wpływają na jej życie/zachowanie/podejmowane decyzje. Brak polskiego przekładu nie jest problemem. Dotąd najlepsz...
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)