Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Zapytam nieśmiało, czy coś przywieźć przy najbliższej okazji? Serce mogę od razu, na Kapuścińskiego może się Miciuś połakomić, więc nie obiecuję na 100%.
Podrzucę Ci listę przy okazji - na razie wystarczy antologia, a prócz niej mam zapas dzieł noblistów wystarczający na ponad pół roku; coś się pożyczyło biblionetkowo, coś niecoś jednak jest w bibliotece, więc na razie nie śpieszy mi się :-).
Przeczytane w marcu: 1.Cmentarze (4,5) 2.Żydówka Noemi(4) 3.Senność (4) 4.Boża podszewka: Część 2 (4) 5.Pod jednym dachem, pod jednym niebem (5,5) 6.Artystka wędrowna (5) 7.Zespoły napięć(3,5) 8.Łóżko (4) 9.Milionerzy (4) 10.Dziesiąty krąg (3,5) 11.Żona mormona: Druga z dziesięciu żon, matka trzynaściorga dzieci (3,5) 12.Trzepot skrzydeł (5) 13.Kryształowy Anioł(4,5)
OK! Pozdrawiam!
Wiecie jednak, że termin psychopata tak naprawdę nie funkcjonuje w naukach medycznych etc? Woydyłło pisała/mówiła o tym kiedy ta sprawa z historią małej Magdy się toczyła? Ja jednak nie o tym. Dawno temu widziałam ten film:http://www.filmweb.pl/film/Cz%C5%82owiek%2C+kt%C3%B3ry+pojma%C5%82+Eichmanna-1996-4839 jest też drugi{ten akurat mam}http://www.imdb.com/title/tt0901481/ a dodatkowo mam książkę Zvi Aharoniego, Wilhelm...
marzec 6.Ludność cywilna w Powstaniu Warszawskim 7.Nadludzkiej poddani próbie: Ludność cywilna Warszawy w powstaniu 1944 r. - Joanna K.M. Hanson 8.Dni Powstania - Stanisław Kopf 9.Reportaże z Powstania Warszawskiego - Sylwester Braun 10.Rapsodia Żoliborska - Stanisław Podlewski 11.Polityczne przyczyny Powstania Warszawskiego - Aleksander Skarżyński Czekałem już dłuższy czas na te tytuły. W końcu trafiły się w atrakcyjnej cenie. Dobre u...
marzec 4.Gertruda - Hermann Hesse 5.Wielkie zauroczenie, czyli o miłości i grawitacji - Steph Davis 6.Astralnia: Opowiadania kosmiczne - Zuzana Mnichova 7.Jak zostałem pisarzem: Próba autobiografii intelektualnej - Andrzej Stasiuk 8.Istota praktyki Zen: Doceń swoje życie - Taizan Maezumi
Jest Pani właścicielką trzech psów - proszę coś o nich opowiedzieć:)
Merci Merci! :)
Znowu mi spuchłaś schowek! Tym sercem i Kapuścińskim. Wrzucam też Broniewskiego, ale na niego się już i tak zasadzałam wcześniej, chcę mieć na własność!
Moim zdaniem "Dom Augusty" jeszcze lepszy. Na mnie zrobił większe wrażenie niż "Kwietniowa...".
A jakich jeszcze nie masz? Bo może ja mam któreś z tych książek?
Och, z przyjemnością! Dziękuję!
Ślepowidzenie oraz w krótkich przerwach pomiędzy książką a sprzątaniem: Wyznania prowincjusza Obie świetne choć jakże różne.
Akcji nie było, ale widzisz, dobrze się składa, że się tyle czasu nie ogarnęłam wysyłkowo, to dołożę Rybki do Ręki i wyślę (mam już naszykowane koperty i adresy), cieniutka jest i na dwa wieczory. Sympatyczna. A na Kossak nabrałam chęci na spotkaniach, bo długo była omawiana. Słuchałam jej, nagrana hurtem i stąd komplet. :)
Dziękuję :) Mam Dom Augusty i aż się boję zacząć czytać... po tym, co przeżyłam dzięki Kwietniowej... Pozdrawiam :)
;) O mojej emocjonalności nawet nie wspomnę, bo stara już jestem i... :D Pozdrawiam :)
Mogę Ci podesłać tę antologię. Niedługo kończę.
Dodam jeszcze, że spośród 67 noblistów, których twórczości dotąd nie zakosztowałam, 29 nie jest reprezentowanych w lokalnej bibliotece ani jednym tytułem. Jeśli chodzi o poetów, gdyby choć była antologia Poeci nobliści! - ale i tego brak.
A to moje marcowe plony: Tajny dziennik (4) [wartościowy ze względów poznawczych, za to styl i interpunkcja miejscami doprowadzające do szału] Ludzie na walizkach: Nowe historie (5) [poruszające wywiady z ludźmi przeżywającymi życiowe dramaty, a przy okazji rzadki pokaz dziennikarskiego taktu; autor nie jest nachalny, nie stawia rozmówców pod ścianą – daje się wyczuć, że to oni sami decydują o tym, co i jak powiedzą] Taniec ze smokami: Część...
Marzec u mnie wyglądał tak: 1)Ślady hamowania 4,0 Czytajmy debiuty :) 2) Geniusz i obsesja: Wewnętrzny świat Marii Curie 5,0 Noblistka w powieści (ale nie jako autorka lecz bohaterka) Popularnonaukowe: 3) Umysł ponad nastrojem: Podręcznik terapeuty 5,5 4) Księga Ego: Wolność od iluzji 4,5 5) Leczenie uzależnionego umysłu 4,0 ...
:-)!
Ja też bardzo chętnie przeczytam :) mogę zostać dopisana do listy?
Proszę cię, wszystkie szaty cierpień itd. w ogóle do mnie nie przemawiały. To jej oszołomstwo zdecydowałam się uznać za przesadną ekscytację tematem i zaakceptować. Ale te jej wszystkie wywody, jak to się wychowała wdychając zapach burzy i biegając boso po polach trąci pretensjonalnością. Było to urocze za czasów Tetmajera, ale teraz dajmy już spokój, każdy ma rodzinę na wsi.
Wspieram Cię Czajko:) Nie najgorzej zniosłam w dziecięctwie Sierotkę Marysię, a rozlubowałam się w wersji mówionej (i chyba śpiewanej) z dużej, czarnej, winylowej płyty:)
Wydanie jest z lat '70, raczej wątpię czy będą wznowienia. Przypisów mnogość, każdy prawie list opisany, data/ prywatny dowcip wyjaśniony.
Rzeczywiście fajny czytelniczo ten Twój marzec:) Masz na liście i moje cztery hity: Mgły Avalonu (jestem ich bezkrytyczną wielbicielką), Kwietniową czarownicę (cierpię i czytam kolejny raz), Ślepego zabójcę(jedna z moich nielicznych ulubionych książek) i Utraconą (lubię i doceniam). A to i owo z Twojej listy wrzuciłam sobie do schowka:)
No i oczywiście "Szczęście małych rybek" zapamiętane. Jakoś umknęła mi ta książka, jakaś akcja zachwalania już była? Czyżby Twoja własna?
Ta Korespondencja Staffa i Tuwima, to jakaś nowość, czy na Allegro szukać? I jakie tam przypisy???:)
A cóż tak Panią na Kossak-Szczucką wzięło? Jakaś szersza akcja czytania tejże chyba się zaczyna.
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)