Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Podobała się. Raz byłam mocno zła na bohatera. Lekka przyjemna książka.
Uwielbiam książki Kapuścińskiego więc z prawdziwą przyjemnością sięgnąłem po cykl reportaży "Dziękujemy za palenie". Kapuściński pisał o Afryce lat 60 i 70 kiedy rodziły się niepodległe państwa afrykańskie. Tutaj mamy obraz współczesny więc można sobie trochę porównać i poobserwować jak im poszło. Dla mnie bardzo uderzające jest podejście autorów do tematu pomocy humanitarnej. Kapuściński załamywał ręce i w wywiadach (z lat 90) opowiadał, że naj...
Dom Lalki - Ibsen Henryk [6] Sprawa Dantona - Stanisława Przybyszewska [6] Wobec Zła - Maria Janion [6] Maria Antonina - Stefan Zweig [6] Struna Światła - Zbigniew Herbert [6] Martwa natura z wędzidłem - Zbigniew Herbert [5] Gringo wśród dzikich plemion - Wojciech Cejrowski [5.5] Stangret Jaśnie Pani - Stanisława Fleszarowa - Muskat [6] Róża dla Emilii - William Faulkner [6] Najstarszy zawód świata. Historia prostytucji - Marek...
Mijający rok upłynął pod znakiem powtórek, a tych nie uwzględniam w corocznych bilansach (podobnie jak książek związanych ze studiami). Nowych rzeczy przeczytałam niewiele (ok.20) i żadnej z nich nie dałam 6 ani 5,5. Chciałabym jednak przyznać kilka wyróżnień, dla tych o których wciąż myślę i które nadal dobrze pamiętam: 1.Bociany zawsze wracają do gniazd 2.Ostatni wróg 3.Dziewczyny wojenne 4.Musimy porozmawiać o Kevinie
Tak, wiedziałam o tym, ale pomyślałam, że zrobię "powiązane" - nigdy nie wiadomo, co się komu może przydać:)
Ja również dostałam Atlas chmur w przepięknej okładce z Uczty Wyobraźni. :)
To jednak trochę inny temat :)
[kaszle] *Wy też*? :D
http://xiegarnia.pl/aktualnosci/najwazniejsze-przyjecia-w-literaturze/ Przy okazji chciałam prosić o poprawienie postów wcześniejszych, bo są w nich artykuły niedostępne.
Jestem przyzwyczajona u Pratchetta do dynamiki, zmian scen, niekontrolowanych wybuchów śmiechu. A to było prze-ga-da-ne.
A szukałaś w katalogu komputerowym BN według haseł przedmiotowych? Podejrzewam, że tam będzie wiele tytułów.
Ach, też specjalnie po filmie poleciałam kupić ;)
Oj to mnie zmartwiłaś tym Pratchettem, nie sądziłam, że on może napisać jakiś bubel.
"Ferdydurkę" kocham bardzo, ale "Nana" to była męczarnia- nigdy nie skończyłam.
Ja też nie przebrnęłąm przez Nanę.
- Kto chce niech wierzy – Olgierd Budrewicz - Niewidoczni akademicy – Terry Pratchett - Proces – Franz Kafka - Jeździec miedziany – Paullina Simons Budrewicz pisywał kiedyś z takim nerwem, z ikrą. A ta książka to taki zlepek nudnawych wspomnień. Niewidoczni akademicy to nuda, przegadanie. Marniutko. Wiadomo przecież, na jakie wyżyny potrafi się wspiąć mój ulubiony autor. Spodziewałam się naprawdę czegoś znakomitego po Kafce. A to poplątan...
Przymierzam się do napisania pracy semestralnej i potrzebuje książek do tematu: Wizerunki pośmiertne, znaczenie religijne. Coś o portretach, maskach, sarkofagach antropoidalnych, wszystko co przedstawiało zmarłą osobę. Zakres mam niby od starożytności do średniowiecza, ale mogę robić odniesienia także do późniejszych okresów. Jak na razie mam bardzo ogólne informacje i po prostu potrzebuje czegoś obszerniejszego. Z góry dziękuję za odpowiedzi :)
U nas były 3 książki: Pan Lodowego Ogrodu Tom 4 dla mnie, Batalion czołgów dla męża i Felix, Net i Nika oraz Świat Zero: Tom 2: Alternauci dla Aguti. Wszyscy bardzo zadowoleni. :)
Ja dostałam "Atlas Chmur" czyli to co chciałam, bo po obejrzeniu filmu czułam niedosyt, choć był rewelacyjny :)
262
Też się pochwalę :D W tym roku pod choinką znalazłam 3 w 1 Igrzyska śmierci W pierścieniu ognia Kosogłos łączne wydanie całego cyklu
zapraszam :-) http://allegro.pl/listing/user.php?us_id=27216953
Rozczarowuję się zwykle wtedy, gdy słyszałam zachwyty na temat książki i spodziewam się uczty literackiej, że ho-ho! Znacznie zdrowiej jest nie spodziewać się niczego. Tajemniczy płomień królowej Loany: Powieść ilustrowana (3) - Pięknie napisana i ślicznie zilustrowana książka o niczym, udająca powieść. Katalog włoskich gazet, czasopism, komiksów, przebojów, plakatów, opakowań papierosów, puszek po artykułach spożywczych, okładek książek etc, ...
Opisane wydarzenia są poprostu na "chłopski rozum" niewiarygodne, co może niektórych zniechęcać. Ale czyta się świetnie! Naprawdę polecam. Po przeczytaniu chwyciłam stary, bo pięćdziesięcioletni atlas geograficzny i znalazłam zaznaczoną tam trasę wyprawy Shackletona.
Szóstki: Niuch Ostatni bohater 5,5: Rumo i cuda w ciemnościach Kot alchemika: Baśń kulinarna z Camonii Gofida Letterkerla, opowiedziana na nowo przez Hildegunsta Rzeźbiarza Mitów Dworce Chaosu Rok bez zaskoczeń - Pratchett i Moers to były właściwie pewniaki. Natomiast Dworce były tak świetnym zakończeniem sagi, że musiały dostać oczko więcej od pozostałych tomów. Żałuję, że powstała dalsza część Amberu, do tego nieskończona, bardzo psu...
Paragraf 22 - KOMPLETNIE mi ta książka nie podeszła - nie lubię tego typu humoru, mało co mnie w niej śmieszyło, a w końcu chodzi w niej o to, by przerazić przez śmiech
A nie jet to to: http://lubimyczytac.pl/ksiazka/62379/tydzien-z-godzina-zero ? A przy okazji: czy ta tattwa to z sanskrytu?
Niestety nie..."Dziewczynę i chłopaka" pamiętam bardzo dobrze :) Przypomniałam sobie jeszcze, że w książce, o którą mi chodzi jedno z bliźniąt śpiewało szantę "Morskie opowieści" ("Pływał raz marynarz, który żywił się wyłącznie pieprzem, sypał pieprz do konfitury i do zupy mlecznej" - konkretnie ten fragment)
Bardzo dziękuję Biblionetkołajowi z Lublina za książkę "Zraniony Pasterz" oraz piękne życzenia świąteczne. Od kilku miesięcy myślałam o przeczytaniu tej książki, a teraz będę miała taką możliwość. Pozdrawiam i życzę wszelkiej pomyślności osobie, która przysłała książkę oraz wszystkim biblionetkowiczom :)
O tak! Jestem przygotowana! Nie kopię z obłędem w oczch po wątkach, tylko mam gotową listę. Kandydatki na książkę roku 2012: ------------------------------------------ Przygoda z owcą (Murakami Haruki) 6,0 Jan Krzysztof (Rolland Romain) 6,0 Autobiografia na czterech łapach (Sumińska Dorota) 5,5 Betonowy ogród (Mc Evan Ian) 5,5 Ślónska godka... (Furgalińska Joanna) 6,0 Utracona (Fossum Karin) 5,5 Hrabia Monte ...
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)