Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Wielki człowiek z prowincji w Paryżu - 5,0 McDusia - 5,0 Cierpienia wynalazcy - 5,0 Szklany dom - 6,0 Wschód, Zachód - 4,5 Blaski i nędze życia kurtyzany - 5,0 Dom pod Kotem z Rakietką; Bal w Sceaux; Listy dwóch młodych mężatek; Sakiewka - 4,5 Gobseck; Kobieta trzydziestoletnia; Ojciec Goriot - 5,0
Proszę bardzo, Pullman jest twój. Napisz mi adres w PW:)
Oczywiście, poproszę adres na PW:)
Do akcji nie mogę, niestety, dołączyć, bo kryminały czytam w systemie całorocznym :-), ale chętnie podzielę się zdaniem, które przypomniało mi się przez skojarzenie z określeniem "szary okres pluchy, szarości i chłodu", a mogłoby być mottem tej akcji. Wypowiedział je, a jakże, Sherlock Holmes, mój Ukochany Bohater :-): "Mamy szkarłatną od krwi nić zbrodni, biegnącą przez bezbarwny kłębek życia, a naszym zadaniem jest ją odnaleźć, oddzielić od ...
3,5 dla pana bukowskiego. Strasznie mało...
Przeczytane w październiku: 1.Brzeg (5) 2.Niepokonani niepokorni (5,5) 3.Więzień nieba (3) 4.Skrzydlata trumna (3) 5.Powrót nauczyciela tańca (4,5) 6.Czarny warkocz (5) 7.Niespokojny człowiek (4) 8.Lekarstwo na miłość: Scenariusz filmu; Klin (4)
Moje październikowe lektury obejmują trzy rewelacyjne książki, których czytanie było ogromną przyjemnością, ucztą i wszystkim co najlepsze: 1. Dom na Rozdrożu (Bieńkowska Ewa)- 6 - wspaniałe wspomnienia, niespieszne, z dużą dawką refleksji. Gorąco polecam jako jeszcze kolejny obraz życia w Polsce powojennej, pokazujący, że nie wszystko jest takie bardzo proste. 2. Włoskie szpilki (Tulli Magdalena (pseud. Nocny Marek))- 6 - absoluta rewelacj...
"Szanowna komisja w składzie" (zastrzelcie mnie, bo cytat znany, autor nie) ustaliła, że przekładamy ostatnie spotkanie.
Na pewno zdobędę "Magellana", tyle tylko, że nie spodziewam się zbyt wiele po pierwocinach. Ostatnio ukazała się też "Dziewczyna z poczty". Jestem pewna, że to jedna z pierwszych książek Zweiga, nie doczytałam, znudziła mnie. I choć nie wszystko tego autora mnie zachwyca, to jednak uważam, że stwarzając "Balzaca" i "Świat wczorajszy" dał wystarczający dowód swojego geniuszu. Są to książki, do których będę wracać. Szkoda tylko, że ta druga jest ta...
Witam Dzisiaj książka, wyruszyła w dalszą drogę do następnej osoby w kolejce - Moniki. Można zaktualizować listę. Dziękuję i pozdrawiam :-)
Cześć , co byś powiedziała na 3 pozycje autora Pullman Philip ???? Nie mam nic na podmianę , ale mogę opłacić koszty przesyłki , co Ty na to . Pozdrawiam D.
Warszawa - 5 Przed burzą - 5 Czarne - jestem nieco zdezorientowana po lekturze; właściwie wszystko mi się podobało: piękny język, ciekawy pomysł, szczególny nastrój, trochę dziwaczne postacie; ale nie uchwyciłam, do czego to wszystko miało mnie doprowadzić; może do niczego, może to miało wystarczyć...nie wiem jeszcze jak ocenię tę powieść Ag...
Proszę mnie wypisać z kolejki, właśnie spotkałam McDusię w bibliotece:) Już się zaznajamiamy:)))
A czy ja mogę poprosić "Pana Ibrahima.."?
Z tej serii, co "Tatusiu, proszę nie" czytałam Skrzywdzona. Nie ma co porównywać tych dwóch historii, ale choć pierwsza boli ogromnie, to przy tej drugiej już po prostu zabrakło mi słów. Nigdy w życiu nie ryczałam przy żadnej książce tak, jak przy "Skrzywdzonej" i do tej pory w głowie mi się nie mieści, że ktoś mógł tak skrzywdzić dziecko. Małe dziecko. Własne. Długo (o ile kiedykolwiek) nie sięgnę po żadną książkę z tej serii. Dobrze, że ten cy...
Hihihi... Szybko, potwierdzam!
1. Francuska oberża (3,5 - książka podobna do innych, tutaj plusik dla lektorki, dała radę ją przeczytać całkiem fajnie. Co nie zmienia faktu, że był to mój najdłużej słuchany audiobook, okoliczności mu nie sprzyjały) 2. Wieczór panieński (4 - nie jestem w stanie tej książki ocenić inaczej, niż przez pryzmat czytadłowatej rozrywki, którą sobą reprezentuję. Czytałam ją właściwie w dwóch podróżach pociągami, w tej sytuacji sprawdziła się przyzwoic...
Tak, proszę - wyszeptał cicho Marylek i uciekł czym prędzej, żeby nikt nie zaczął się zastanawiać nad wysokością jego stosików i długością kolejki (wiadomo jakiej). A to się chyba szybko czyta, prawda?
Zapraszam serdecznie. :)
Hm, hm... a zgadnij! Zaklepać?
Uderzyła mnie zgodność naszych ocen: Nurowska-beznadzieja, Rosiak-świetny, zatem zajrzałam na twojego bloga. Wydał mi się bardzo interesujący i na pewno nie raz cię tam odwiedzę...
No tak, w końcu dzisiaj Hallowen, a któż lepszy na taką okazję niż Król? :-))
Hm, hm, a to "Wałkowanie Ameryki" może Twoje? Hm, hm... ;)
Mój październik 2012: *Tak sobie myślę...: Dziennik czasu choroby - 5 (jest recenzja) *Igrzyska śmierci - 5 *W pierścieniu ognia - 4,5 *Bez wybaczenia - 4,5 (recenzja) *Tunel strachu - 2 *Ostatni raz - 4 (recenzja) *Wyznania chińskiej kurtyzany - 2,5 (recenzja) *Żar: Oddech Afryki - 5 (recenzja) *O czym mówię, kiedy mówię o bieganiu - 4 (recenzja) *Nakarmić wilki - 2 (recenzja) *Kosogłos - 4,5 *Tajemnica spowiedzi - 4 Więcej inform...
A teraz jest tam (na kanale TCM) "Podpalaczka", także według Kinga. :-)
Również o tym myślałem. Można by napisać jakąś notkę do adminów w tej sprawie. O możliwości oceniania pisarek i pisarzy. Ja również jestem za takim pomysłem.
Mam pytanie. Na stronie Biblionetki można oceniać książki i jest ranking najlepszych, najbardziej popularnych, najlepszych wg recenzentów. A dlaczego nie można oceniać autorów? Wg mnie powinien być zarówno ranking najlepszych książek jak i ranking najlepszych autorów. Jestem za tym, żeby można było oceniać wszystkich autorów i wszystkie autorki i na bazie ocen i liczby głosów powstałby taki sam ranking jak najlepszych książkach. Co sądzicie o tak...
Historie ważne i nieważne (5,5) [Doskonałe miniaturki z pogranicza felietonu, eseju i autobiografii. Wyraziste obrazy, przepiękny język – głęboki ukłon dla tłumacza!] Świat finansjery (5) [Pratchett śmieszy, Pratchett kusi, Pratchett do myślenia zmusi – cóż więcej trzeba?] Znany świat (4) [Opowieść o życiu czarnoskórych obywateli USA w okresie początków abolicji. Ciekawe tło, wyraziste postacie – i strasznie chaotyczna narracja.] Szkoła na Wie...
Wczoraj na TVP Kultura 'Epilog Norymberski'- Jerzego Antczaka. Bardzo ciekawy i wciągający spektakl polecam! Również mogę polecić Teatr nie naszej telewizji ale warto obejrzeć 'Kopenhaga'- Howard Davies.
Użytkownicy polecają:
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Dodany: 20.10.2023 22:05
Recenzja oficjalna PWN Recenzent: dot59 Trafiłam na tę powieść krótko po premierze „Zielonej granicy” i długo po tym, jak pewna część moich rodakó (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 20.02.2024 14:30
„Dziennik pocieszenia” zaczęłam czytać akurat, będąc dość mocno przybita niemożnością pocieszenia przyjaciółki, w której rodzinie wydarzyło się coś ba (...)
Dodany: 12.02.2024 15:54
Autor: koczowniczka
„Kornik” Layli Martinez okazał się, ku mojemu zdumieniu, rasową powieścią grozy. Jest tu niewyjaśniona zagadka, bo w okolicy doszło do kilku zaginięć (...)
Dodany: 12.02.2024 12:54
Autor: Bloom
Są dwie prawdy, mówi Mackiewicz we wstępie do "Kontry": obiektywna i propagandowa. Obie istnieją równolegle, płyną jakby dwiema nurtami w jednej rzece (...)
Dodany: 10.02.2024 19:14
Autor: Uleczkaa38
Typ recenzji: Oficjalna PWN Recenzent: Urszula Janiszyn Mądra opowieść o życiu to taka, która uczy nas czegoś, a jednocześnie zapewnia wielkie e (...)
Dodany: 30.01.2024 10:49
Autor: fugare
Jazz, stosując duże uproszczenie, zanim jeszcze przybrał formę bluesa, swingu czy ragtime’a i na długo przed pojawieniem się w Nowym Orleanie zespołów (...)