Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Witam. Może ktoś poleci mi książki w stylu jak pisał Segal /Doktorzy, Akty wiary, Absolwenci/.
Co do Lolity oczywiście na niską ocenę miała wpływ również moja niedojrzałość literacka. Książka aż kipi od odniesień literackich, filmowych, kulturowych - z których żadnego nie rozumiem. ;)
Znowu miesiąc, którym można się pochwalić. :) 1. Lolita (3,5) - chyba mam już zbyt spaczony umysł, w głównym bohaterze nie znalazłem nic wyjątkowego czy wartego poznania... 2. Śniadanie u Tiffany'ego (6,0) - awansowała do grona książek będących symboliką mojego życia ;) 3. Tajemniczy ogród (5,5) - bardzo inspirująca, szkoda, że tak późno ją poznałem 4. Kolor purpury (5,5) - inspirująca, bardzo bogata pod względem emocjonalnym, rozwój człowi...
I za to lubię ten wątek. Krótko, ciekawie, treściwie. Już wszystko wiem. Pamiętam, co chcę pamiętać. W tym także to, czego nie należy czytać:)
Bez przesady, to proste jest przecież :) Poza tym zawsze można kogoś z rodziny zapytać "o co cho" i jak to zrobić. Zdjęcia ze spotkania sukcesywnie oglądam na picassie. Żałuję, że być nie mogłam.
"Przyjemność lektury - bezcenna:)" Prawda, że Stempowski pisze przepięknie? To według mnie najlepsze eseje polskie.
Książki same w sobie tworzą całkiem zgrabną kolekcję, którą można spokojnie przeczytać na raz, natomiast jak wspomniano nie można być socjalistą i innym tego typu stworzeniem oraz nie można się nastawiać na wielką literaturę, bo jest to po prostu bardzo dobry cykl, a przy tym łatwy do przyswojenia. Tak, jest "bicie po mordzie", są prostytutki, a właściwie dziwki, bo z profesjonalnych kurtyzan przedstawionych bliżej była tylko jedna (albo dwie, za...
Ja dzisiaj hurtem - lipiec i sierpień: Zatrute ciasteczko - 4,5 Goldi: Apoteoza zwierzaczkowatości - 5 Zbrodnia w błękicie - 5 Czarnoksiężnik z Archipelagu - 5 Rozświetlone akwaria - 5 Złap mnie, nim upadnę - 4 7 babek 1 dziadek - 4 O czym się nie mówi - 4,5 Będziemy już tylko dla siebie: Dzieje miłości Edith Piaf i Marcela Cerdana - 3,5 Dwunasta karta - 4,0
Żona piekarza 5,5 Słodka jak krew 5 Świat od kuchni: W poszukiwaniu posiłku doskonałego 4,5 Zapiski z nocnych dyżurów 5,5 Mag niezależny Flossia Naren: Część 1 3 Kostka Śmierci 5 Zabawy z kotem 5 Pewna forma życia 5 Rio Bar 4 Czarne koty i prima aprilis: Skąd się wzięły przesądy w naszym życiu? 4 Uczeń diabła 5 Mój pies jest najlepszym psem na świecie 4,5 Naga 4 Kot w stanie czystym 4 Hyperversum 5
Pożoga
Skromny kryminalny lipiec. Moje odczucia wobec cyklu Krajewskiego są ambiwalentne, ale na pewno nie można o tych ksiązkach powiedzieć, że źle się je czyta. Śmierć w Breslau (4) Koniec świata w Breslau (4) Widma w mieście Breslau (4,5) + w trakcie kilka innych, w tym: Chimera jako zwierzę pociągowe: 1926-1941 20: 20 lat nowej Polski w reportażach według Mariusza Szczygła jednak każda z tych książek wymaga ode mnie czytania fragmentaryc...
Mój sierpień: 1.Gmina - 4,5 2.Czerwona Wilczyca - 4,5 3.Murzyn - 5,5 4.Karaibska tajemnica - powtórka 5.Noc czerwcowa; Zarudzie; Heydenreich - 5 6.Polowanie na Perpetuę - 5 7.Madame - 6 8.Sonata Kreutzerowska - 5,5 9.Czarna lista - 4,5 10.Klin - powtórka
Ja nie, bo ciągle nie uzyskałam odpowiedzi na pytani czy allegro się też liczy. Nie wypełniam zatem.
Diuna - 6,0 Zakończeniem jest śmierć - powtórka, 5,0 Zawód: Wiedźma: Tom 1 - 4,5 Zawód: Wiedźma: Tom 2 - 5,0 Wiedźma opiekunka: Tom 1 - 4,0 Wiedźma opiekunka: Tom 2 - 5,0 Guy Mannering czyli Astrolog - 4,0 Troll zagłady - 5,0 Podróż w nieznane - powtórka, 6,0 Śmierć w chmurach - powtórka, 4,0 A Dance with Dragons (Martin George R. R.) - 5,0 Bhagawadgita czyli Pieśń Pana - 5,0 Pigmalion - 5,0 (akcja Nobliści) Shirley - 4,0 Mesjasz Di...
W tym miesiącu trochę mi się nie udało i zamiast ogromnej liczby w całości przeczytałam tylko 2 pozycje. Za to zaczęłam 6. Przeczytane w sierpniu: Pani Jeziora (4) Ostrze elfów (3)
Lubię fantastykę, ale wybiórczo.... ;) Na przykład do tych o międzygalaktycznej przyszłości itp. jeszcze się nie przekonałam. Ale za to Tolkien, Pratchett, Gaiman, Sapkowski i im podobni - ich twórczość odbieram inaczej. A za ten zbiór się raczej zabiorę, dzięki za pomysł. :)
Przeczytane w sierpniu: "Pustelnia parmeńska" (Stendhal (właśc. Beyle Marie-Henri)) (4) "Pasje utajone czyli Życie Zygmunta Freuda" (Stone Irving) (4,5) "Duma i uprzedzenie" (Austen Jane) (5) "Bohiń"(Konwicki Tadeusz) (5,5) "Obcy" (Camus Albert) (5) "Wyspa ocalenia" (Odojewski Włodzimierz) (5,5) "Dama pikowa" (Puszkin Aleksander) (5) "Wesele w niebie" (Eliade Mircea) (4) "Brzezina" (Iwaszkiewicz Jarosław) (4,5) "Młyn Bałtaragisa ...
Przeczytane w sierpniu: 1. Statek szaleńców (3,5) 2. Ziemia Elżbiety (3) Czas na Klasykę , Czytajmy książki mniej popularne i mało oceniane 3. Trzej muszkieterowie (5) Czas na Klasykę 4. Złota młodzież PRL (3) 5. Kolumbowie: Rocznik 20 (4,5) 6. Królowa Niewidzialnych Jeźdźców (2,5) miała być na rozluźnienie po Kolumbach, ale okropny język, pełen nieuzasadnionych powtórzeń i pytań retorycznych nie na miejscu kompletnie rozczarował. Miary d...
Uwaga: po kliknięciu pokażą się szczegóły fabuły lub zakończenia utworu
Sierpień 2011 Akcja "Zawsze Noblista na początek miesiąca" Annalena Bilsini; Trzynaście jaj; Nocny krzyk - 5 Wybór dramatów - 2 Tym razem sięgnąłem po włoskich laureatów Nagrody Nobla. U Delledy podobał mi się piękny, poetycki język. Dramaty Luigi Pirandello są dla mnie nie zrozumiałe. Koty i ich sławni ludzie - 5 Ech, całe moje dzieciństwo i wczesna młodość, to codzienne obcowanie z kotami (mieszkałem w drewnianym domku). T...
Witajcie! Mam do wymiany: 1. Karin Fossum "Za podszeptem diabła" 2. Antoinette van Heugten "Dotknąć prawdy" 3. F. Peretti , T.Dekker "Dom.Droga ucieczki jest w Tobie" 4. E.B.Donald "Bicz z piasku" 5. H. Fielding "W pogoni za rozumem" 6. N.Kraus , E. McLaughlin 7. Chris Jordan "Porwany" 8. D.Steel "Teraz i na zawsze" Rozważę każdą propozycję na PW :)
1. Daniel Klejn ("Świece na wietrze" - Grigorij Kanowicz) 30 2. Włóczykij ("Muminki" - Tove Jansson) 48 save 3. Nikołka Turbin ("Biała gwardia" - Michaił Bułhakow) 34 4. Kelsier ("Z mgły zrodzony" - Brandon Sanderson) 44 5. Geoffrey Firmin ("Pod wulkanem" - Malcolm Lowry) 38 6. Melania Hamilton Wilkes ("Przeminęło z wiatrem" - Margaret Mitchell) 34 out 7. Józef Szwejk (Cykl "Przygody dobrego wojaka Szwejka" - Jaroslav Hašek) 28 8. Si...
Dlatego nie proponuję umieszczania klasyfikacji wszystkich rankingów, ale tylko najważniejsze pozycje. W takim wypadku na jednej stronie pojawiłyby się maksymalnie trzy informacje o obecności w top wszech czasów, top roku, top gatunku, i taka "kumulacja" miałaby miejsce na stronach co najwyżej kilku książek. Większość w ten sposób wyróżnionych miałaby raczej po jednej notce. To nie zaszkodziłoby wizualnie stronie książki, a dostarczyłoby ciekawyc...
Prawdziwa historia Selmy, Austriaczki która po wojnie wyjeżdża do pracy, do Anglii. Tam zakochuje się w uroczym, aczkolwiek niezbyt dojrzałym Polaku, Andim. Książka opowiada o jej losach najpierw w Anglii, a następnie w powojennej Polsce. O życiu w obcym kraju zniszczonym wojną, w kraju, którego języka nie zna, w świecie tak odmiennym od tego do czego przyzwyczaiło ją życie w angielskiej rzeczywistości. Nie jest łatwo. W sklepach pustki, ludzie n...
Przeczytanki: * "Ukryte w ścianach willi" - tekst z miesięcznika społeczno-kulturalnego "Śląsk" 8/2011 http://www.alfa.com.pl/slask, o książce Willa (31.sierp, sierp, sierpnia 2011, g. 18:35) (Recenzja na nie-wiem-ile-ale-na-pewno-dużo; książka... w schowku już siedzi, a biedny margines nad czasem na jej lekturę się biedzi!) * "Wielopiętrowy dom" - tekst z miesięcznika społeczno-kulturalnego "Śląsk" 8/2011 http://www.alfa.com.pl/slask, o książc...
Mnie nie wymęczyła, wręcz przeciwnie. :) Albo jestem jednak mało "logiczna", albo mało spostrzegawcza, w sumie na jedno wychodzi. ;)
Sierpień 2011: - Prawo mężczyzn (5,5 - świetnie zaczynam miesiąc :) Kolejna bardzo dobra część cyklu "Królowie przeklęci". Druon znowu prezentuje majsterszytk tworzenia intryg oraz ludzkich charakterów. To już czwarty tom, a wszystkie takie dobre, aż się chce czytać i czytać!) - Burza od wschodu: Wspomnienia z Kijowszczyzny (1918-1920) (4,5 - poruszająca i ciekawa relacja z tego, co działo się z polskim ziemiaństwem na Ukrainie na przełomie...
Napisz proszę coś więcej o "Historia kołem się toczy" - co to?
Nie ma się za bardzo czym chwalić, ale co mi tam :) Brudnopis (5) - Porządna, rosyjska fantastyka. Dobry pomysł, nieźle zrealizowany, chociaż jak przy poprzedniej książce tego autora momentami odrobinę się gubiłam. Vatran Auraio (5,5) - Ależ miałam z tą książką wahadełko nastrojów. Na początku genialnie - byłam pewna szóstki. Potem akcja odrobinę siadła. Przy końcu lekki zawód - tyle pytań dotyczących świata pozostało bez odpowiedzi. Na sz...
Oj, ja też nie znoszę, jak przypisy są na końcu. Powinien być jakiś prawny zakaz tego typu praktyk ;-)
Użytkownicy polecają:
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Dodany: 20.10.2023 22:05
Recenzja oficjalna PWN Recenzent: dot59 Trafiłam na tę powieść krótko po premierze „Zielonej granicy” i długo po tym, jak pewna część moich rodakó (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 20.02.2024 14:30
„Dziennik pocieszenia” zaczęłam czytać akurat, będąc dość mocno przybita niemożnością pocieszenia przyjaciółki, w której rodzinie wydarzyło się coś ba (...)
Dodany: 12.02.2024 15:54
Autor: koczowniczka
„Kornik” Layli Martinez okazał się, ku mojemu zdumieniu, rasową powieścią grozy. Jest tu niewyjaśniona zagadka, bo w okolicy doszło do kilku zaginięć (...)
Dodany: 12.02.2024 12:54
Autor: Bloom
Są dwie prawdy, mówi Mackiewicz we wstępie do "Kontry": obiektywna i propagandowa. Obie istnieją równolegle, płyną jakby dwiema nurtami w jednej rzece (...)
Dodany: 10.02.2024 19:14
Autor: Uleczkaa38
Typ recenzji: Oficjalna PWN Recenzent: Urszula Janiszyn Mądra opowieść o życiu to taka, która uczy nas czegoś, a jednocześnie zapewnia wielkie e (...)
Dodany: 30.01.2024 10:49
Autor: Fugare
Jazz, stosując duże uproszczenie, zanim jeszcze przybrał formę bluesa, swingu czy ragtime’a i na długo przed pojawieniem się w Nowym Orleanie zespołów (...)