Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Mój maj 2011: *Udręka i ekstaza 5 *Pan Samochodzik i nieuchwytny kolekcjoner 4 *Witaj na świecie, maleńka! 4,5 *Ono 5,5 *Angielski pacjent 2,5 *Pamiętniki Tatusia Muminka 4 *Świat według psa: Opowieść jamnika Bolka 4,5 *Margot 3 *Lituma w Andach 4 *Mała księżniczka 5 (Akcja Klasyka) *Uderzenie gromu 4 *Bieszczady 5 *Opowiadania z Doliny Muminków 4 *Osiem zeszytów 3 *Cud w Andach 4 *Zasłona: Esej w siedmiu częściach 5 *1Q84: Tom 2...
Klucz Sary do schowka zatem. Dziękuję. :-)
Omatko, no wreszcie. Wreszcie, bo ja właściwie nie wierzyłam w Zlot bez Ciebie. :) To może będziemy razem w pokoju, bo jestem chyba bez przydziału na razie. :))
Poszukaj tu: Książki medyczne Thrillery medyczne Thrillery medyczne "Czytadła" o medycynie Medycyna Medycyna powieści wielowątkowe i medycyna Polećcie coś!
Tylko weź pod uwagę, że mi się Lizbona podobała na 5 ;-))
W maju kończę Akcję Klasyka. Oczywiście nadal będę czytać starocia ale nie będę już ich wypożyczać z każdą wizytą w bibliotece. Co było w maju? Podsumujmy: Ewolucja w działaniu - 2,5 - Spis laureatów Nagrody Darwina. Jednak istota książki udaje wielce naukowe podejście, które można przyrównać do eugenizmu, silące się na poważną książkę jednocześnie starając się nieudolnym żartem wywołać uśmiech na twarzy. Nagroda Darwina - tak, owa książka - n...
Zaćmienie (3,5) Śpiączka (4) Odyseja kota imieniem Homer: Prawdziwa historia ślepego kota i kobiety, którą nauczył miłości (5)
Moje kwietniowo-majowe w kolejności od najlepszej do najgorszej: Miraże Podróż Niny Inna wśród innych: Powieść na motywach życia Elżbiety Huggler Chciałam być tylko wolna: Moja ucieczka przed przymusowym ślubem Japońska parasolka Cyrk Blagiera Trzynaście powodów Eva Braun: Intymność z Hitlerem Jak to robią twardzielki Café Europa Tajemnica drabiny Jakuba Sekret POPamiętane Ciekawostki z dworów królewskich: Fakty, mity i pl...
To ja odgapiam od ciebie "Bliźniaczki". Uwielbiam takie historie.
Wiesz jak to jest z seryjnymi mordercami. Ten obdzierał niektóre ofiary ze skóry, więc będzie chyba dla ciebie zbyt drastyczne. Krwi jest morze całe, przekleństw za to nie ma w ogóle. Ale wiesz co ci bardzo, ale to bardzo polecę? "Klucz Sary". To byla moja najlepsza ksiązka w tym miesiącu. Piękna, wzruszająca, niosąca przesłanie...
"Świece na wietrze" do schowka susa dało.
A lata trzydzieste to już za daleko? Mistrz i Małgorzata?
Diano, zaciekawił mnie ten Mesjasz. Czy więcej przemocy w domyśle, czy w drobiazgowych opisach? Czy dużo krwi i przekleństw? Wiesz, jakie ze mnie dziwadło.
Mój maj: Bliźniaczki (6) Życie seksualne królów Polski i inne smakowitości (4) Drzewo sprawiedliwości (5) Jesienny koktajl (4) Zwierz w łóżku (4) Niezbędnik ateisty: Rozmowy Piotra Szumlewicza (5) Hohaj (3,5) No cóż, za moich czasów... (5) I tak człowiek trafił na psa (5) Pałac pod Oliwkami (5) Drewniany różaniec (5)
Błuchakow - Psie serce Aksjonow - Moskiewska Saga Moskiewska saga - 3 tomy - zaczyna sie w latach 20tych Rybakow - Dzieci Arbatu Dzieci Arbatu- 5 tomów - zaczyna sie w latch 30tych Była też ksiazka o małym miasteczku na ukrainie ale nie pamietam tytułu - Czerwiegyr, Czerwengrad czy jakos tak... poratujcie
- Siarka - 3.5 - próba skrzyżowania "Kodu Leonarda da Vinci" z "Milczeniem owiec". Wynik, jak to bywa w takich przypadkach - ni pies, ni wydra. - Kameleon - 4.0 - choć przeczytane nie bez przyjemności, za co ten Zajdel i Żuławski, pytam? - Powolne ptaki - 4.0 - podeszłam do zbiorku bez jakichkolwiek oczekiwań; wbicia w ziemię nie było, ale jest to godna polecenia, solidna, fantastyczna robota. - Rozgwiazda - 5.0 - potwierdziło się moje przekon...
:-) To może zbyt zarozumiale zabrzmi, ale poczułam, że Christie to swoja kobita. Mogłabym się z nią zaprzyjaźnić.
W maju nic nie robiłam, tylko czytałam i czytałam... 1. Marley i ja: Życie, miłość i najgorszy pies świata Cudowna powiesc z gatunku "cieplych". Chyba jedyna książka, przy której czytaniu często wybuchałam śmiechem, żeby potem wzruszać się do łez. Ocena 6. 2. Romanse literatury Kim jesteś biblioNETkowy Mikołaju? Powtórka. Zbiór esejów napisany piękną polszczyzną. Ocena 6. 3. Świece na wietrze Małe, żydowskie miasteczko na Litwie, a w nim...
Przeczytane w maju: Przygody dobrego wojaka Szwejka: Szwejk na tyłach (4) Pojedynek detektywów (2) Przygody dobrego wojaka Szwejka: Szwejk na froncie (4) Straż! Straż! (5) To (4) Balzac: Biografia (5) Czerwone i czarne (5) Eneida (4) Zbrodnia Sylwestra Bonnard (5) Sztuka pierdzenia (4) Muzeum rzeczy nieistniejących (3,5) Lata ryżu i soli (4,5) Pigmalion (6) Aleksander Wielki (5)
Jolu, ja ze wszystkich ksiązek napisanych przez Agatę Christie najbardziej cenię i lubię Autobiografię właśnie. Naprawdę cacuszko, tak jak to napisałaś :)
"Chirurg" Tess Gerritsen, potem jego kontynuacja "Skalpel". Świetne pozycje.
Czy Doktorzy Segala to za stare? Albo Spadkobierczyni Medicusa?
- O paniach z krainy szczęścia (Muszyńska-Hoffmannowa Hanna) 5,5 - naprawdę szczerze polecam. Kupa wiedzy o naszych księżnach, książętach i księżniczkach. Wiedzy z pierwszej ręki. Napisana pięknie, dowcipnie i z polotem. Po takich książkach zacznę kochać historię. Trafia do mnie. - Autobiografia (Christie Agatha) 5,0 - cacuszko - Cena miłości: U źródeł zachowań godowych (Dröscher Vitus B.) 5,5 - naprawdę warto. Kopalnia wiedzy o zachowan...
Dzięki zatem, Mariusz, za chęć przenocowania mnie u siebie. Będę w hostelu. :-)
Sprawdzę połączenia w piątek i dam znać :) Na razie 50:50.
W tym miesiącu u mnie wyjątkowo słabo, bo piszę pracę magisterską. Karen Rose "Umieraj dla mnie" (5) Alex Kava "Czarny Piątek" (3 ponieważ moja ulubiona postać Maggy O`Dell została spłycona i mało wyrazista)
Witajcie! Zapraszam wszystkich chętnych na spotkanie, które odbędzie się w najbliższą niedzielę (5 czerwca) o godz. 13.00 (do negocjacji). Postanowiliśmy przetestować nową restaurację, bo ciągle naiwnie wierzymy, że w Toruniu też można smacznie zjeść i posiedzieć w cywilizowanych warunkach, niekoniecznie w pubie :/ oto strona "Mediterian": http://www.mediterian.pl/ Zapraszamy chętnych i sceptycznych, a na tych, co się odważą czeka niespodz...
"Moja książkowa majówka" U mnie trwa akcja: "Edmud Nizurski: Powrót sentymentalny" :) Galigai - 3 Mort - 5 Gwiazda Barnarda - 4 Ze starą wiarą na Peleliu i Okinawie - 4 Jenny - 5 Blisko domu - 5 Niesamowity dwór - 5 Nostalgia anioła - 3 Rewers: Nowela filmowa - 4 Tajemnicza Wyspa Wielkanocna - 3 Zwierz w łóżku - 4 Cicha jak ostatnie tchnienie - 4 A potem niech biją dzwony - 4 Ten Inny - 5 Kwiaty dla Algernona - 6 Ballada o w...
Proszę o doradzenie mi tytułów książek które traktują o lekarzach, interesuje mnie bardziej współczesna literatura, liczę na Waszą pomoc:) Pozdrawiam
U mnie wciąż i nie przerwanie akcja Klasyka (Nic, co po Traktacie Wersalskim). Przeczytane w maju: 1. Nieciekawa historia, ocena: 5. Stary, dobry Czechow - zawsze można na niego liczyć, jeszcze nigdy nie zawiódł. Historia, smętna historia (jak wskazuje tłumacz powinno być przetłumaczone słowo "skucznaja") starego profesora, w tle trochę zmian w Rosji, trochę obrazu społeczeństwa. To, co najlepsze. 2. Człowiek, który zdemoralizował Hadleyburg, o...
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)