Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Dlaczego chyba nienawidzisz książkę Saramago? Podzielam Twój zachwyt Gwiezdnym pyłem oraz lubienie Chmielewskiej :)
Dziękuję wszystkim! Tak, tak, cztery latka to poważny wiek :)
Jakościowo całkiem nieźle. Żadnych bardzo niskich ocen. 14. Namalowane okno (3,5) wolę jego długie powieści 13. Ostatni ślad (4,5) dawno nie czytałam współczesnych kryminałów 12. Wszelki wypadek (4) coś w tym jest 11. Duma i uprzedzenie (6) fenomenalne, nie myślałam, że tak mi się spodoba. 10. Pierwsza młodość (4,5) oprócz dłużyzny odn. budowlanych spraw, fantastyczna 9. Gwiezdny pył (5,5) wspaniale mi się czytało 8. Śniadanie u Tiffany...
Oj mało malutko: Katarakta - 3 - jak to młodzi, początkujący poeci i prozaicy, nakropieni alkoholizmem mają ciężko. Niby wielce kontrowersyjna w czasach wydania, dla mnie trącąca zupełną normalnością, niczego nadzwyczajnego w niej nie dostrzegam. Giaur - 4 - AKCJA KLASYKA - tragiczna historia miłości, wielce poetycka, dla mnie na plus! O dziwo :) Ojciec Goriot - 5 - AKCJA KLASYKA - a o miłości rodzicielskiej, a o pieniądzu, a o nieczułoś...
R.Montero "Instrukcja, jak ocalić świat" (3) A.Edwardson "Taniec z aniołem" (4,5) E.-E.Schmitt "Odette i inne historie miłosne" (5) D.Castagno "Za dużo słońca Toskanii" (4,5) A.Christie "Pięć małych świnek" (5) H.Kowalewska "Inna wersja życia" (4) O.Pamuk "Śnieg" (5) J.Lahiri "Nieoswojona ziemia" (5) D.Kennedy "Fotografik" (4) T.Hoag "Cienka mroczna linia" (4,5) M.Sjowall,P.Wahloo "Wóz strażacki, który zniknął" (4) C.Lackberg "Niemieck...
Piszę recenzje - zapraszam serdecznie ;) Obecnie można dowiedzieć się czegoś więcej o moim zdaniem najlepszej książce tego roku czyli "Las Zębów i Rąk" http://kessieandbooks.blogspot.com/ Zapraszam serdecznie ;)
Proponuję dodać możliwość wyboru dowolnego zakresu dat wydania książki w zakładce ranking i statystyki. Obecne rozwiązanie gdzie można wybrać 2010 albo 2009 albo... 2006 jest skromne i mało funkcjonalne. Poza tym warto by było albo zrezygnować z kategorii współczesna literatura zagraniczna/polska albo co lepsze elementy tego zbioru umieścić również w innych zbiorach. Bo obecnie np. książkę Imię Róży znaleźć można w rankingu WLZ, ale w krymin...
Przeczytane w kwietniu: - Mitologia dla dorosłych - Tabletki z krzyżykiem: Pierwsza pomoc w lękach związanych z Bogiem, końcem świata, czyśćcem i duchami - Powiedz, gdzie cię boli - Twarzą w twarz: Moja droga do pierwszego pełnego przeszczepu twarzy - Cięcie: Opowieść o chirurgii - Lewiatan Oj, dużo było w tym miesiącu o chirurgii.
gorzej, że kiedyś można mnie było po niebieskim ptaku wyszukać i nie wiem skąd ta spacja raptem, zawsze byłam tylko tak. Ale pal licho. Dlatego wysłalam zapytanie do Admina czy coś jest nie tak bo nie pamiętam abym miała spację, ot tak. I czy coś nie nawaliło,zmieniło się.
zapytań, tfu
Wybacz ale na parę zapytam- cisza z Twojej/Waszej strony! Poza tym specjalnie tak napisałam, żebyś jak tu fruwasz zwrócił uwagę. Najpierw się przestraszyłam, że mnie usunęliście. Nic miłego zwłaszcza, że na FB mnie szurnęli bez ostrzeżenia, ot tak. Niby mają prawo ale to niezbyt miłe.
Ja - lajkonik nieczytający - zaczęłam niedawno sporo ksiąg pochłaniać. A przekonana byłam, że nigdy nie polubię tej formy aktywności. A tu proszę! :P I tak oto, wszem wobec i każdemu z osobna zostawiam informację, co też udało mi się przeczytać w kwietniu (kolejność losowa): 1. "Niebezpieczne związki" Choderlosa de Laclosa. Mimo, że powieść naprawdę mi się podobała i byłam bardzo zaangażowana w akcję, nie mogę nie potępić postaw głównych boh...
Kwiecień spędziłam w kryminale :D Wygrana (4,5) Czarna lista (4) Młody prawnik (3) Czarne wzgórza (3) Morderstwo w alei Róż (4) Szósty cel (2,5) Siódme niebo (3) Lewiatan (4,5) Nieobecni są winni (5,5) Chemia śmierci (5,5) Nieznajomy w lustrze (5) Piekielna dzielnica (2) Podwójna gra (4) Przesłuchanie (5) Świadek śmierci (4) Ręczna robota (4) W trakcie: Przystanek śmierć
A tak się prezentuje moje zestawienie: 1 Koniec rzeki - 4 - dziękuję Olimpio 2 Siedem lat później - 5 - dziękuję Engo 3 Dom - 5 4 Dewey: Wielki kot w małym mieście - 5 - dziękuję, Lutku 5 Śmierć w darkroomie - 4+ - powtórka do magisterki, ocena bez zmian 6 Chicago - 4 7 We Włoszech wszyscy są mężczyznami: Powieść graficzna o internowaniu homoseksualistów w czasach faszyzmu - 4 - dziękuję eN zeT 8 Ostatnia miłość - 4+ - akcja klasyka ...
EDIT: Zdążyłem jeszcze skończyć Hyperion [5]
Łups! 5 Ex libris: Wyznania czytelnika 5 Tkacz iluzji 4 Paradyzja 5 Liryki najpiękniejsze 5 Diabeł na wieży 4
:)
Bardzo udany czytelniczo miesiąc - dużo piątek i nawet powyżej: Ta trzcina żyje (4) Claude i Camille: Monet, jego muza i miłość (5) Życie prywatne elit artystycznych Drugiej Rzeczypospolitej (3) [jest recenzja] Dziewczyna, która igrała z ogniem (4) Zamek z piasku, który runął (5) Ludzie (5) Już nic nie muszę (5) Zew ciszy (4,5) Biblioteka cieni (3) Ostatnia noc w Chateau Marmont (3,5) Wyfrunęli: Nowa emigracja o sobie (5) Ewangelia we...
Dłuuuuugich lat obfitujących w najlepsze lektury!
Przeczytane w kwietniu: Ewangelia według Piłata (4) Gottland (5) Elżbieta II: Ostatnia królowa (4) Buszujący w zbożu (4) Pięć małych świnek (5) Zaginione królestwa (5) Człowiek z Wysokiego Zamku (4) Starcie królów (4) Piórka prawie wszystkie (5,5) Listy (4,5) Połówka żółtego słońca (4) Dziewczyna o szklanych stopach (4) Sprawiedliwość owiec: Filozoficzna powieść kryminalna (4) Fundacja i Ziemia (5)
A u mnie : Dotknięcie pustki - 5,0 "Pan raczy żartować, panie Feynman!": Przypadki ciekawego człowieka - 4,5 12 x śmierć: Opowieść z Krainy Uśmiechu - 4,0 Cieślakowie - 5,5 Paczka radomskich - 5,5 Prewersalsko miała być "Ziemia Obiecana", ale moje wydanie okazało się wybrakowane o - bagatela - 30 kartek, więc dałam sobie spokój. W zamian: Mansfield Park - i jestem poważnie zachwycona Jane Austen!
Wszystkiego najksiążkowszego! :)
To będzie off-top ale trudno:) Wszystkiego najlepszego z okazji BiblioNETkowych urodzin:)
Oko na niebie - 5,0 Zaginiony symbol - 3,5 Arystokraci - 4,0 Generał w labiryncie - 3,5 Wywiad z wampirem - 4,0 Nie dla mięczaków: Historia krótkiej wolności Piotra V. - 2,0 Emil ze Smalandii - 5,0 Nowe psoty Emila ze Smalandii - 5,0 Kończę czytać Piramidy i Nakręcana dziewczyna; Pompa numer sześć.
Jeżeli są jeszcze wolne miejsca to ja też się zapisuję.
Tak, jest wznowienie, choć sprzed kilku lat, jednak wciąż dostępne. Ta książka pozostaje zadziwiająco i przerażająco aktualna, pomimo upływu lat.
To zapewne najlepsze rozwiązanie :) Drugim wyjściem jest pożyczka od kogoś znajomego w realu lub wirtualnie ;)
Znasz życie? :)
Właśnie Niebieski, wpisz się. :-)
Trudno mi zmierzyć swoją wiedzę. Wydaje mi się, że nie wiem nic. Ale pewnie coś tam wiem jednak, ale zżyłam się z tą wiedzą. Pewnie po prostu poczekam aż moja biblioteka kupi tę książkę.
Użytkownicy polecają:
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Dodany: 20.10.2023 22:05
Recenzja oficjalna PWN Recenzent: dot59 Trafiłam na tę powieść krótko po premierze „Zielonej granicy” i długo po tym, jak pewna część moich rodakó (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 20.02.2024 14:30
„Dziennik pocieszenia” zaczęłam czytać akurat, będąc dość mocno przybita niemożnością pocieszenia przyjaciółki, w której rodzinie wydarzyło się coś ba (...)
Dodany: 12.02.2024 15:54
Autor: koczowniczka
„Kornik” Layli Martinez okazał się, ku mojemu zdumieniu, rasową powieścią grozy. Jest tu niewyjaśniona zagadka, bo w okolicy doszło do kilku zaginięć (...)
Dodany: 12.02.2024 12:54
Autor: Bloom
Są dwie prawdy, mówi Mackiewicz we wstępie do "Kontry": obiektywna i propagandowa. Obie istnieją równolegle, płyną jakby dwiema nurtami w jednej rzece (...)
Dodany: 10.02.2024 19:14
Autor: Uleczkaa38
Typ recenzji: Oficjalna PWN Recenzent: Urszula Janiszyn Mądra opowieść o życiu to taka, która uczy nas czegoś, a jednocześnie zapewnia wielkie e (...)
Dodany: 30.01.2024 10:49
Autor: fugare
Jazz, stosując duże uproszczenie, zanim jeszcze przybrał formę bluesa, swingu czy ragtime’a i na długo przed pojawieniem się w Nowym Orleanie zespołów (...)