Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Przypadkiem udało mi się wpasować w prewersalkę z ostatnią książką. :) Każdy umiera w samotności - 5 Zauroczenie - 3 Dama w złotym brokacie - 3 Trzynasta opowieść - 4,5 Syn królowej Tamar: Kronika gruzińska z XIII w. - 3,5 Czarna szabla - 5 Bohun - 4 Tajemnica królestwa - 3,5 Poszerzenie pola walki - 3 Bliznobrody - 4 Czas miłości - 4 Atlas zbuntowany - 6 Bóg urojony - 6 Bez krwi - 4,5 Piekło pocztowe - 5 Kobieta bez winy i wsty...
Już zaktualizowali na brytyjskim amazonie: 29 wrzesień, ale 2011... Pocieszające jest to, że już można zamówić, co oznacza że jednak kiedyś będzie wydana... Trzeba przyznać, że próbują ludzi wymęczyć tym czekaniem.
Podobnie jak jedną z poprzedniczek mnie bardzo rozczarowało zakończenie "Kochanicy Francuza". Przez nie książka bardzo dużo straciła w moich oczach. Z kolei najlepsze zakończenie to według mnie wymieniane już "Przeminęło z Wiatrem"...można je interpretować na dwa sposoby i to właśnie jest świetne :) Jeśli chodzi o zakończenie całego cyklu o Harrym Potterze na które czekały miliony to... było ok, szokowało, ale nie powaliło na kolana.
Ciekawa i obiecująca wiele przyjemności rzecz. Jako że jestem teraz przed maturą to mogę obiecać tylko jedną książkę miesięcznie. Nad planami pomyślę i tytuły umieszczę w notatce. Są pewne książki z klasyki, które zawsze chciałam przeczytać, a akcja ta będzie wspaniałą motywacją:)
Odbierz pocztę. :-)
Od 8 siedzię w pracy, ale tylko tak "na pół", bo myśli jakoś ku Toruniowi i BNET-ce uciekają;-) Było cudnie:-) DZIĘKUJĘ!!!
:-) A ja mam na wierzchu Szymborską od Ciebie, na pewno zdążę ją przeczytać do środy. :-) W środę ruszam do akcji z Sofoklesem pod rękę. Marylku, kartka przyszła, bardzo dziękuję, wieczorem napiszę maila. :-)
Melduję, że nieplanowo przeczytany przeze mnie Czarny pająk: Opowieści niesamowite z literatury niemieckojęzycznej zalicza się do pozycji wchodzących w skład akcji. :)
Nieśmiało dołączam. Czas się w końcu wziąć za klasykę, bo jakże to tak nie znać Braci Karamazow czy Anny Kareniny? Zgroza! :) Deklaruję CO NAJMNIEJ jedną klasykę miesięcznie, począwszy od września do odwołania. Życzę Wam i sobie dużo wytrwałości i samozaparcia, obawiam się, że będzie potrzebne! :)
Kiedyś, w jakimś czasopiśmie, czytałam wywiad lub reportaż o artyście fotografiku (prawie na 100% był to Polak) i dość głęboko utkwiły mi w pamięci reprodukcje jego dzieł. Jedno ze zdjęć przedstawiało nagą kobietę ujętą z profilu, trzymającą w dłoni nóż. Drugie - las, w trawie leży kochająca się para. Czy ktoś kojarzy takie zdjęcia/obrazy i wie, jak nazywa się ich twórca? Będę bardzo wdzięczna za wszelką pomoc :)
Mój sierpień Ameryka nie istnieje 5 Potęga mitu 5 Kultura nowego kapitalizmu 4,5 Azazel 4,5 W ogóle i w szczególe: Eseje poufałe 5,5 Europa z płaskostopiem 4,5 Kapuściński non-fiction 5 Magma i inne próby zrozumienia, o co tu chodzi 5 Archipelag GUŁag 1918-1956: Próba analizy literackiej (t.1) 5 Dziecięce: Doktor Dolittle i jego zwierzęta 4 Mity dla dzieci 3 Piaskowy Wilk i prawdziwe wymysły 5,5
Dzieci z Bullerbyn (4,5) Lód i woda, woda i lód (5,5) Dyktanda czyli... W jaki sposób wujek Staszek wówczas Michasia - dziś Michała - uczył pisać bez błędów (6) Kasika Mowka (4) Czarny pająk: Opowieści niesamowite z literatury niemieckojęzycznej (4) I jeszcze "The Bluest Eye" Toni Morrison (5), nie jest przetłumaczona na polski, a szkoda. Wygląda na to, że albo się ma remont, albo się czyta książki. ;)
1. Ender Wiggin (cykl "Ender" - Orson Scott Card) 32 2. Woland ("Mistrz i Malgorzata" Michaił Bułhakow) 38 3. Rhezus ("Tułaczka śladami konania" - Róża Jakobsze) 30 4. Roch Kowalski ("Potop" - Henryk Sienkiewicz) 16 5. Klaudiusz ("Ja, Klaudiusz", "Klaudiusz i Messalina" - Robert Graves) 50 6. Seatan SaDiablo (Cykl "Czarne kamienie" - Anne Bishop) 50 save 7. Sancho Pansa ("Don Kichote" Miguel de Cervantes) 26 8. Antygona ("Antygona" - Sofo...
O tak, masz rację, bo "Grzezawisko" to chyba najlepsza książka autora. Czytałam w zeszłym miesiącu :-) Dałam szóstkę. Nie mogłam się od tej książki oderwać.
Tak. :-)
A ja uważam, że Irena była piękna i miała klasę:) Ale to może kwestia gustu... Ukochany Fleur nazywał się Jon (skrót od Jolyon). Wydawało mi się, że głównym bohaterem jest właśnie Soames, ale może Ci chodzić o starszego Jolyona - ojca June Forsyte:)
Sierpień się kończy, udało mi się przeczytać nie tylko założone na ten miesiąc Czerwone i czarne, ale również dodatkowo książkę Upiór opery. :-) Fajnie było porównać sobie literacki oryginał ze słynnym już chyba musicalem.
1. Ender Wiggin (cykl "Ender" - Orson Scott Card) 32 2. Woland ("Mistrz i Malgorzata" Michaił Bułhakow) 38 save 3. Rhezus ("Tułaczka śladami konania" - Róża Jakobsze) 30 4. Roch Kowalski ("Potop" - Henryk Sienkiewicz) 16 5. Klaudiusz ("Ja, Klaudiusz", "Klaudiusz i Messalina" - Robert Graves) 50 6. Seatan SaDiablo (Cykl "Czarne kamienie" - Anne Bishop) 48 7. Sancho Pansa ("Don Kichote" Miguel de Cervantes) 26 8. Antygona ("Antygona" - Sofok...
Dlatego założyłam nowy, żeby nowości tutaj dodawać. :-)
Był taki temat i jest możliwe aby go odkopać, bo siedzi w archiwum. Tylko czy warto? Straszne starocia tam są.
Mój sierpień całkiem treściwy i wysoko oceniony :) Droga (5) Tysiąc wspaniałych słońc (5) Księżniczka z lodu (4) Łuk Triumfalny (5) Sztywniak: Osobliwe życie nieboszczyków (5) Pocałunek Fauna (5,5) Bezsenność w Tokio (3,5)
Chłopiec z latawcem (Hosseini Khaled)- 6 Dziewiętnaście minut (Picoult Jodi) - 5 Kapuściński non-fiction (Domosławski Artur)- 5 Lapidarium V (Kapuściński Ryszard)- 5 Marina (Ruiz Zafón Carlos)- 5 Nie budźcie zmęczonego weterynarza (Herriot James (właśc. Wight James Alfred))- 6 Odette i inne historie miłosne (Schmitt Éric-Emmanuel)- 5,5 Tango na prerii (Waller Robert James)- 3,5 U...
Był już kiedyś taki temat, ale mam wrażenie, że bardzo sprytnie się ukrył na naszym forum. ;-) Wobec tego zakładam nowy i od razu podaję linka do audycji radiowej, w której powiedziano o BiblioNETce. :-) http://natiibn.wrzuta.pl/audio/54asLz7KSAo/20100818_radio_bialystok Trzecia minuta. ;-)
Diano, sięgnij jeszcze po "Grzęzawisko" D. Kennedy. Dla mnie super, chociaż jeszcze nie dopadłam "Pokusy".
Alicja i Ciemny Las
Jeszcze i tu napiszę że wróciłam, że było świetnie, że dziękuję. Czy można się już zapisać na przyszły rok? :-D
Syberia: Wyprawa na biegun zimna
http://www.pulsmedycyny.com.pl/index/archiwum/12932/1.html Collegium Medicum UJ zatem prowadzi. Jak jest naprawdę na tej uczelni - można się dowiedzieć, rozmawiając ze studentami: http://www.kopernika.pl/
Olimpio miła, dziękuję, wszystko było cudownie i wspaniale. A mailowo się odezwę w sprawie zwiedzanie nocnego, bo Ci zalegam opłatę. :)
:)))) http://picasaweb.google.pl/alezaraz/BiblionetkaTorunOgolnopolski#
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: Jerzy Lengauer
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)