Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
To kolejny dowód na zbieżność naszych gustów czytelniczych (w przynajmniej w gatunku reporterskim). Polecam Ci też gorąco "Czarny ogród".
www.rottentomatoes.com :) Może i na początku te pomidory się plączą po monitorze i lekko przeszkadzają, ale potem jest coraz fajniej.
Poplątanych i historyczno-politycznych z masą szczegółów, dat i nazwisk. Czyli taka lista płac i zdarzeń.
Wybór Zofii - książka piękna, ale dla mnie tak straszna, że bałam się czytać dalej. Gargantua i Pantagruel - pokonało mnie w końcu te ponad 1000 stron. Czułam, że już dłużej nie zdzierżę. Idiota - genialność pierwszych trzystu stron przeszła w usypiające marudzenie. I wiele, wiele innych. Takich, których język mi nie odpowiada, wulgarnych, brutalnych i po prostu głupich i prymitywnych. :-)
A jak inaczej rozpoznać książkę fantasy w księgarni? ;)
o tak, ta książka faktycznie może dać w kość :) Ale prawdziwą udręką byli dla mnie "Ludzie bezdomni", tylko że jakoś jednak dobrnęłam do końca:)
Patrz, znowu czytamy to samo w podobnym czasie - właśnie się zabieram za "Wyspę klucz". :-) Cieszy mnie Twoja wysoka ocena.
Kot :)
Mogę polecić poniższe komiksy, nie wiem czy trafie z tematyka, ale każdy z nich jest świetny zarówno graficznie, jak i fabularnie: Ibikus Szninkiel - w nowym kolekcjonerskim wydaniu. Towarzysze zmierzchu Uzbrojony ogród i inne historie - choć to jest dosyć specyficzne, bo grafika w formie nawiązuje do średniowiecznych rycin - komiks pełen jest fantastyki, mistycyzmu i symboliki Zemsta hrabiego Skarbka - zbiorcze wydanie cyklu, w tej samej se...
Ja przepadam za Calvinem i Hobbesem, mozna kupic wieksze zbiory (w przekladzie Piotra Cholewy!) Wprawdzie ani to Powstanie Warszawskie, ani fantastyka ale naprawde swietne :) Oddaje swiat oczami zwariowanego chlopca w niezwykle sugestywny sposob.
Zna, niestety, ale dzięki za zainteresowanie. :)
Kafka nad morzem - 5 Doskonała próżnia - 4 Wielkość urojona - 4 Klient - 4,5 Eroica - 2 Dwanaście fałszywych tropów - 4,5 Król afer - 4 Alicja - 5 Alicja i Ciemny Las - 3 w końcu trochę więcej pozycji w miesiącu się uzbierało :) i dość pozytywnie dla mnie. Zrobiłem po dwie pozycje Grishama i Lema, których już dawno chciałem uszczypnąć. Poznałem się też z Murakamim i Jackiem Piekarą. Dobry miesiąc :) więcej w sierpniu nie przeczytam ...
Dzień Szakala
Prawdziwa droga przez mękę. Przeczytałam 3/4 książki, ale czytanie było dla mnie straszne, nie miałam nadziei na wciągające zakończenie. Syzyfowe prace
Jedna tylko taka Miasto Boże dwa podejścia i dwa razy mnie pokonała. Nie mniej teraz jestem trochę starszy i spokojnie czeka na swoją kolej :) za trzecim razem to ja ją pokonam. Z reguły nie mam w zwyczaju nie kończyć książek. Jak już coś zacznę to czytam do końca, choćby nie wiem co i choćby nie wiem jak nie podobała mi się. Po prostu lubię tak. Nie mam wątpliwości, że może coś by mnie pod koniec urzekło.
Tak, piękna i poruszająca. Dzięki Marylku za polecenie :-)
w swojej młodości wczesnej (bo ta właściwa wciąż trwa i jeszcze trochę będzie ;) zawsze zachwycałem się Thorgalem. Bardzo popularny komiks fantastyczny. Nie mniej szansa, że ją czytał jest ogromna ale dla tych kilku nanoprocent, że nie zna jej, zdecydowałem się zasugerować :)
Bardzo się cieszę, że podobał Ci się "Bóg rzeczy małych". To jedna z książek mojego życia. ;)
Szkoda, mam własną - mogłam Ci pożyczyć. No chyba że po prostu chciałaś mieć :-) Śliczne dzięki za życzonka!
Mój sierpień (to chyba ostatni tak obfity miesiąc, bo od września wracam do "roboty"): Magiczna chwila (4) Teren prywatny (3) Kto jest mądry?: Przysłowia i sentencje żydowskie z trzech tysięcy lat (6) Pięcioksiąg Izaaka (6) Kiedy byłem dziełem sztuki (2) Trzy siostry (3,5) Biedni ludzie (4,5) A ja czekam... (4) Pielgrzym nad Tinker Creek (4,5) Zabić drozda (5,5) Medea (5) Alfabet miłości (4) To "Zośki" wiara!: Gawęda o Harcerskim Bat...
Też mam taki zamiar. :)
Misiabela - zamierzam :D Już upolowana na Allegro, czeka w domu na mój powrót. A przy okazji - wszystkiego najlepszego z okazji roczku biblionetkowego! :D
Amazon wstawia daty właśnie po to, żeby zachęcić czytelników do zamawiania i w ogóle ich "przytrzymać". Ale to tylko chwyt Amazona (i, być może, wydawcy). Powtórzę - książka nie jest ukończona, więc wszelkie dywagacje na temat terminu, a tym bardziej podawanie konkretnej daty, są bezpodstawne. I, moim zdaniem, nieuprawnione.
1. Ender Wiggin (cykl "Ender" - Orson Scott Card) 32 2. Woland ("Mistrz i Malgorzata" Michaił Bułhakow) 38 3. Rhezus ("Tułaczka śladami konania" - Róża Jakobsze) 30 4. Roch Kowalski ("Potop" - Henryk Sienkiewicz) 14 5. Klaudiusz ("Ja, Klaudiusz", "Klaudiusz i Messalina" - Robert Graves) 50 6. Seatan SaDiablo (Cykl "Czarne kamienie" - Anne Bishop) 50 7. Sancho Pansa ("Don Kichote" Miguel de Cervantes) 26 8. Antygona ("Antygona" - Sofokles)...
Przeczytaj koniecznie drugą część "Siostry mojego serca" - "Lianę pragnień". Mnie podobała się jeszcze bardziej :-)
1. Ender Wiggin (cykl "Ender" - Orson Scott Card) 32 2. Woland ("Mistrz i Malgorzata" Michaił Bułhakow) 38 3. Rhezus ("Tułaczka śladami konania" - Róża Jakobsze) 30 4. Roch Kowalski ("Potop" - Henryk Sienkiewicz) 14 out 5. Klaudiusz ("Ja, Klaudiusz", "Klaudiusz i Messalina" - Robert Graves) 50 6. Seatan SaDiablo (Cykl "Czarne kamienie" - Anne Bishop) 50 7. Sancho Pansa ("Don Kichote" Miguel de Cervantes) 26 8. Antygona ("Antygona" -...
Mam taki sam zamiar, bo też mi się film podobał.
Pani Dalloway-Virginia Woolf.
Przeczytane w sierpniu: Władca Werony (4) Ania z Avonlea (4) Tajemnica zamku Karpaty (4) Odwet oceanu (5) Most na rzece Kwai (4) Ryby śpiewają w Ukajali (4,5) El Dorado: Polowanie na legendę (4) Katedra Marii Panny w Paryżu (5) Wszyscy jesteśmy podejrzani (4,5) Szaleństwa panny Ewy (4) Kawaleria kosmosu (4) Komedia omyłek (4) Powrót Wolanda albo Nowa diaboliada (3) Gabinet osobliwości (5) Mag (6) Zapach kwiatów i śmierci (4) Po...
A widziałaś film "Buddenbrokowie"? Wszedł na polskie ekrany tydzień temu. Ja widziałam wczoraj, jestem pod wrażeniem i na pewno powtórzę tę sagę w ramach roku klasyki.
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)